Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Jep, tarkotus olis jossain vaiheessa pyörä hommata ja jotain tän tapasta ois tarve saada:

http://www.motorrad-bild.de/images_....der.jpg

Onko suomessa joku rajotus tuolle haarukan tai koko pyörän pituudelle?

Itellä ei siis oo ikinä pyörää ollu ja ois kova hinku kortti ajaa ja pyörä hommata, onkohan moinen custom liian hankala käsiteltävä tai muuten vaan paska ajaa kun ei niitä paljon näe?
    Etuhaarukan pitää ainakin olla niin pitkä että se yltää kiinni etuakseliin.
    Jaah, kuvassa taitaa olla kopio Captain America:n pyörästä.
    Taivas saa odottaa
    Hommaa ihmeessä! Poliisit hyväksyy tuommosella ajaessa myös am. jalkapallopotan kypäränä. Jäykkä perä toimii hyvin Suomen teillä, kun ei täällä enää ees roudi... Niitä ei sen takia "näe" paljon maanteillä, koska niitä on jo nii helvetisti, että olet jo niin tottunut niihin, ettet huomaa niitä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Hankalinta tuohon Easy-rider rodiin on saada jostain asianmukaista tankintäytettä.
    Lainaa (BlackCat @ Marras. 20 2007,19:40) kirjoitti
    Etuhaarukan pitää ainakin olla niin pitkä että se yltää kiinni etuakseliin.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    jos mä oon oikein ymmärtänyt niin EU:ssa prätkän pisin akseliväli on 4m. suomessa ei sellasta oo katsastettu vielä mun tietääkseni mutta paljon on nuita kaksmetrisiä koptereita nähty tässäki suossa.
    ja eihän näitä ameriikanrotteloita(rakennettuja, vanhempia) taajamissa juuri näekään... eri tapahtumissa sitäkin enemmän. ja
    eihän niitä enään näin syksyllä varsinkaan näe, oma pulttilinko on jo tuhannen palasina pöydällä ja odottaa uutta olemusta seuraavaksi kesäksi..

syksy on oikea aika ostaa pyörä, mutta jos ekaa pyörää hankit niin suosittelen jotain vähemmän huolta ja harmia aiheuttavaa kapinetta niin pääset lajiin parhaiten kiinni, ja kuutioiltaan aloittelijalle sopivinta kapinetta vieläpä. sanokoon turbonossittelijat mitä tahansa
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    MMAF neuvoo...
    ... jotain piti muistaa
    Itse elän uskossa, että mitä seuraavaksi kerron pitää paikkansa:

EU:n puitteissa mp:n maksimipituus on jo mainittu 4 metriä.

Mutta Suomessa on lisäksi säädökset, jotka rajaa pyörän akselivälin 2,0 metriin. Tästä voidaan mennä vielä "hiukan" yli, mikä tarkoittaa ketjujen kiristämisen liikkumavaraa.

Aikaa ennen 90 -luvun alkua ei tainnut olla kummoisiakaan säännöksiä moottiripyörien muuttamisesta/rakentamisesta. Ilmisesti nykyistä Akea vastaavalta instassilta sai asiallisilla hakemuksilla luvan pidemmän haarukan laittamiseen. Tilanne tien päällä kuitenkin oli että lupalapuilla, muutoskatsastuksella jne. ei ollut paljoa arvoa eli poliisi vei herkästi kilvet. Mutta harrastajien aktiivisuuden seurauksena saatiin ns. kopterilaki, johon mainittu 2m akseliväli sisältyy yhtenä osana.

2m rajoitus on kuitenkin ongelmallinen parista eri syystä.
    1) asialla ei ole liikenneturvallista vaikutusta. Akseliväli toki vaikuttaa pyörän käyttäytymiseen mutta tätä tärkeämpi asia on oikea jättö.
    2) 2 m on kuitenkin aika vähän jos halutaan radikaali laite. On nähty pyöriä joissa takarunkoa on lyhennetty jotta vastaavasti keulaa voitaisiin edelleen pidentää. Johtaako tämä sitten sopusuhtaiseen pyörän profiiliin on makuasia.

Osittain näistä lain epäkohdista johtuen harrastajat ovat tehneet paljon työtä rakentelusäännösten helpottamiseksi. Asiaan kytkeytyy paljon muutakin kuten veropolitiikkaa. Ja harrastajien virallisena äänitorvena on ollut nimenomaan MMAF (toki tämä tarkoittaa yksittäisiä ihmisiä järjestön takana). Suosittelen tutustumaan ajatuksella MMAF:n sivuihin.

MMAF:n jo nyt saanut paljon hyvää aikaiseksi. Ja ilmeisesti on toiveita että 2m akselivälirajoitekkin poistuu joskus.

Itse en ole ajanut pitkäkeulaisella. Mutta mitä olen asiasta saanut kuulla niin ne jotka näistä tykkää, niin tykkäävät sitten fanaattisesti. Ajo-ominaisuudet riittävät normaaliin operointiin, kierrosennätysten rikkomiseen on toki omat laitteensa.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa (JaZZo @ Marras. 20 2007,21:37) kirjoitti
    jos mä oon oikein ymmärtänyt niin EU:ssa prätkän pisin akseliväli on 4m. suomessa ei sellasta oo katsastettu vielä mun tietääkseni mutta paljon on nuita kaksmetrisiä koptereita nähty tässäki suossa.
    ja eihän näitä ameriikanrotteloita(rakennettuja, vanhempia) taajamissa juuri näekään... eri tapahtumissa sitäkin enemmän. ja
    eihän niitä enään näin syksyllä varsinkaan näe, oma pulttilinko on jo tuhannen palasina pöydällä ja odottaa uutta olemusta seuraavaksi kesäksi..

syksy on oikea aika ostaa pyörä, mutta jos ekaa pyörää hankit niin suosittelen jotain vähemmän huolta ja harmia aiheuttavaa kapinetta niin pääset lajiin parhaiten kiinni, ja kuutioiltaan aloittelijalle sopivinta kapinetta vieläpä. sanokoon turbonossittelijat mitä tahansa
    Ehkä kannattaa aluksi poimia tuolta neuvot niin lähtee toi HD-meininki oikealla tavalla alkuunsa...

Klik Klik

Virheitä jo vuodesta -81
    Lainaa (TeeCay @ Marras. 20 2007,22:58) kirjoitti
    Ehkä kannattaa aluksi poimia tuolta neuvot niin lähtee toi HD-meininki oikealla tavalla alkuunsa...

Klik Klik

no sinäpä sen sanoit
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (hra1150 @ Marras. 20 2007,21:03) kirjoitti
    Hankalinta tuohon Easy-rider rodiin on saada jostain asianmukaista tankintäytettä.
    Vähän aikaa piti miettiä että mitä toi höpöttää...

Noh, kohtahan se on jo lumi maassakin ja siitten on taas kaikilla kivaa.

Dirty Nasty Furriner
  12.  
    Pitkäkeula ei ehkä aloittelijan pyöräksi ole paras mahdollinen vaihtoehto. Sen käsittelyssä on omat jipponsa. Toinen ongelma saattaa olla moisen pyörän metsästys. Noita kun ei kaupasta saa, joten vaihtoehtona on joko rakennuttaminen (kallista), itse rakentaminen (rahaa ja ennenkaikkea aikaa) tai sitten voi käyttettyjen pyörien palstoja tutkia ahkerasti. Myynnissäkään näitä ei kyllä kamalan paljoa ole, eikä hinnatkaan ole aina ihan halvimmasta päästä. Ei kannata ahmaista ensialkuun liian suurta palaa, vaan hankkia suosiolla harjoituspyöräksi joku vähän miedompi. Honda VT600, Suzuki Savage ja Kawasaki EN500. Ovat kaikki lähes puoli-ilmaisia peruspyöriä, joissa kuitenkin on jo hieman kopterihenkeä. Tuollaisella kun kesän ajaa, tietää että syttyykö touhuun ylipäätään, sitten onkin koko pitkä talvi aikaa rakennella uusi pyörä juuri sellaiseksi kuin haluaa.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut