Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Tollanen värkki tuli sitten vaihdettua ja nyt kaivataan kokeneemmilta käyttäjiltä vinkkejä ja mielipiteitä moposta. Pyörässä on tehoränni ja lastu vaihdettu.

    Takuuta on vielä jokunen kk jäljellä, et mitä kaikkea esim. näiltä tiimoilta pitäis tarkistaa? Etujarru on korjattu takuuna.

    Ja kaikkea muutakin huomioitavaa saa kirjailla!
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  2. #2
    Kaksi kuukautta sitten ja tuhat kilometriä ajelleena kokeneempana? voin vain neuvoa katsomaan tulpan kolot. Muuten pyörässä ei todellakaan mitään ihmeitä ole, ellei sitten ajettu pilalle.
    Normaalikäytössä ei ole ongelmia.
    Vasemmanpuoleisessa tulpankolossa on aina kosteutta. Niin nytkin vaikka epäilisin, että omalla Daytonalla ei oltu ikinä ajettu sateessa. Sprintissä oli ensimmäistä kertaa myös oikeanpuoleisessa kolossa kosteutta.
    Ihan japsitasoa oleva laatu, eli ajoa vain.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  3. #3
    Onnittelut.

    samanmoisella ajelen.

    Eipä tuossa juuri muuta kuin kulutusosat kattoo. Ketjun, renkaiden, jarrupalojen kunto ja jarrunesteiden kunto.
    Ja muut normaalit et valot ja vilkut toimii jne.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #4
    Lainaa (b_tommi @ Marras. 20 2007,10:03) kirjoitti
    ..lastu vaihdettu.
    Ei kai sentään. Tarkoittanet että softa päivitetty.

    Kato ettei ketjut oo liian kireällä. Eturattaan akselin stefa saattaa muuten alkaa vuotaa. Muuta ei tuu mieleen. Hyvä vehje.
    Ducati Diavel Dark
  5. #5
    Soiva peli!
    37K samanlaisella ilman ainuttakaan harmia.
    Kestää vertailun.



    Elämä on lyhyt, nauti siitä.
  6. #6
    Lainaa (NewmanRS @ Marras. 20 2007,13:37) kirjoitti
    Lainaa (b_tommi @ Marras. 20 2007,10:03) kirjoitti
    ..lastu vaihdettu.
    Ei kai sentään. Tarkoittanet että softa päivitetty.
    oho, joo samasta asiasta puhutaan eri kielellä
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  7. #7
    ei kai siinä muuta huonoa ole, kuin se, että jos uutena ostaa, niin jälleenmyyntiarvo on huono.

    käytettynä osto taas on positiivinen, koska saa halvalla uudenjäykkiä.

    esim samanikäinen speed triple on aina kalliimpi kuin daytona.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Taitaa olla sama trendi ku noissa italiaanoissa. Uutena päälle 20K€ ja pari kesää ajettuna 10-13K€....

    Mutta tämä on valintojen maailma ja hyvä et uusiakin ostetaan, et saadaan sit käypäsiä vaihdokkeja maailmalle
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  9. #9
    Daytonat makso halvimmillaan 11900e, Pari kesää ajatusta saa ehkä 8000e?

    Vanha oma näytti uudelleen vaihtavan omistaa hintaan 7800e
    nettimoto
    Tarkkana kannattaa olla vuosimalleissa..noita kun myytiin yli-,yliyli- sekä yliyliylivuotisina

    Tässäkin taitaa Artzi myydä oikeasti vähän vanhempaa kalustoa:
    nettimoto
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  10. #10
    Lainaa (maRk1 @ Marras. 22 2007,16:26) kirjoitti
    Tässäkin taitaa Artzi myydä oikeasti vähän vanhempaa kalustoa:
    nettimoto
    Taitaa olla -02 tuo
    Ducati Diavel Dark
  11. #11
    Itsellä on ajossa Sprint St -03, sillä uudemmalla 955 koneella. Hyvänoloinen moottori, käy, kiertää ja ennenkaikkea vääntää. Minulla on aftermarket silencer softa, käy tasaisesti, eika nyhtä pienillä kierroksilla. Lambadan mukaan käy hieman laihalla 4000 - 4500 välissä. Pieniruokainen nöyrä matkamoottori.

    Ostin käytettynä erittäin hyvä hinta/ laatu suhde.

    Olen hieman laskenut pyörää kääntänyt takasvingin epäkeskon (Sokos *) 180 astetta ja keulaputkia vähän alas. Takana tulee sitten sellainen ongelma että ketjut rolisee ketjusuojaan ja siitä taas seuraa että kiristän ketjuja ja siitä taas seuraa että etuhammasrattaan stefa tuli parikertaa vaihettua ja siitä taas opin että löysäsin hieman ketjuja. Eli yritys ja monta erehdystä.

    Niin ja jalkatapit vaihdoin LSL tappeihin ja laitoin geelisatulan niin polvikulma tuli optimiin, eli noin 90 astetta celciusta.

    Matalampana kivempi ajella.

    Etujarru kahvasylinterin vaihdoin isommaksi, jarrujen pehmeys hävisi siihen.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  12. #12
    Tuo sininen väri tais olla vain vuonna -02 ohjelmistossa samoin kuin tuo katteen mallikin.

    Mustarunkoiset Daytonat ja Speed Triplet olivat mallistossa muistaakseni -04 Black Edition-nimellä. Siitä muinaisjäänteenä mallistossa edelleenkin Bonnen Black-versio..........
    Pasific Blue since 1998
  13. #13
    Keskieuroopassa Daytonat ovat ilmeisesti paljon arvostetumpia. Melko hankala löytää sieltä pyörää, jonka kannattaisi verottomana Suomeen tuoda. Mutta Suomessahan on jo perinteisesti ostettu Corollaa ja muita japseja enemmän kuin muualla.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  14. #14
    Lainaa kirjoitti
    siitä taas seuraa että kiristän ketjuja ja siitä taas seuraa että etuhammasrattaan stefa tuli parikertaa vaihettua ja siitä taas opin että löysäsin hieman ketjuja.
    tuo toispuoleinen takahaarukka vaatii kunnolla klappia ketjuun, japsityylinen 25mm ei riitä, jos pyörän päälle sitten istuu, niin ketju on sika kireällä. taitaa olla joku 35mm minimi, saa olla enemmänkin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #15
    Lainaa (jaket @ Marras. 22 2007,18:33) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    siitä taas seuraa että kiristän ketjuja ja siitä taas seuraa että etuhammasrattaan stefa tuli parikertaa vaihettua ja siitä taas opin että löysäsin hieman ketjuja.
    tuo toispuoleinen takahaarukka vaatii kunnolla klappia ketjuun, japsityylinen 25mm ei riitä, jos pyörän päälle sitten istuu, niin ketju on sika kireällä. taitaa olla joku 35mm minimi, saa olla enemmänkin.
    Jep ketjut riippuu kuin naapurin pyykkinaru. Oppi ja ikä kaikki.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  16. #16
    Lainaa (Trident3666 @ Marras. 22 2007,17:12) kirjoitti
    Tuo sininen väri tais olla vain vuonna -02 ohjelmistossa samoin kuin tuo katteen mallikin.

    Mustarunkoiset Daytonat ja Speed Triplet olivat mallistossa muistaakseni -04 Black Edition-nimellä. Siitä muinaisjäänteenä mallistossa edelleenkin Bonnen Black-versio..........
    Loppujen lopuksihan valmistusvuoden näkee VIN codesta. Se milloin pyörä kilvitetty vaikka Härmlandiaan on toinen tarina.

    Mallimerkintöjä



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  17. #17
    Hyvä peli ollut kaikin puolin!
    Tosin seuraavan pyörän valinta tuottaa ongelmia kun uutta Daytonaa ei näy, Ducatilla tekee liian kipeää kaatua ja japsit on japseja. Voi olla, että ostan seuraavaksi japsien kondomitehtaan pyörän, jos ei Eurooppalaisiin ala tulla tehoja..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #18
    Lainaa (vetomies @ Marras. 22 2007,19:51) kirjoitti
    Hyvä peli ollut kaikin puolin!
    Tosin seuraavan pyörän valinta tuottaa ongelmia kun uutta Daytonaa ei näy, Ducatilla tekee liian kipeää kaatua ja japsit on japseja. Voi olla, että ostan seuraavaksi japsien kondomitehtaan pyörän, jos ei Eurooppalaisiin ala tulla tehoja..
    RC8-> Ei kelpaa vai??? LC8 mukana tuli noi hehkuvat putket kaupan päälle ;)



    F = dp / dt
  19. #19
    Lainaa (wizard11 @ Marras. 23 2007,19:00) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Marras. 22 2007,19:51) kirjoitti
    Hyvä peli ollut kaikin puolin!
    Tosin seuraavan pyörän valinta tuottaa ongelmia kun uutta Daytonaa ei näy, Ducatilla tekee liian kipeää kaatua ja japsit on japseja. Voi olla, että ostan seuraavaksi japsien kondomitehtaan pyörän, jos ei Eurooppalaisiin ala tulla tehoja..
    RC8-> Ei kelpaa vai??? LC8 mukana tuli noi hehkuvat putket kaupan päälle ;)
    Kyllähän tuossa aineksia on, mutta edelleen samat tehot kuin Daytonassa vaikka kone on 200ccm suurempi.. Pitäisi käydä ajelemassa ennen kuin uskaltaa kokonaan tuomita.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  20. #20
    Ei noita tehoja kannata vertailla papereiden mukaan. Edellinen pyörä oli juuri tuore Daytona 955i jossa virihilppeet kiinni, vaihdoin Kotariin jossa 50 hepoa vähemmän. Luulin kulkupuolessa olevan vastaavan eron kuin papereissa, mutta yllätys täysin päinvastainen. Nykyinen Kotari tuntuu tehokkaammalta ja huomattavasti väännökkäämmältä normaali käytössä kuin edellinen 955i.
    Muuten ei mitään pahaa sanottavaa voi Daytonasta keksiä, kävi jopa matkapyörästä. Ainoa miinus huono jälleenmyyntiarvo.
    KTM 950 SM
  21. #21
    Lainaa (Japit @ Marras. 24 2007,12:19) kirjoitti
    Ei noita tehoja kannata vertailla papereiden mukaan. Edellinen pyörä oli juuri tuore Daytona 955i jossa virihilppeet kiinni, vaihdoin Kotariin jossa 50 hepoa vähemmän. Luulin kulkupuolessa olevan vastaavan eron kuin papereissa, mutta yllätys täysin päinvastainen. Nykyinen Kotari tuntuu tehokkaammalta ja huomattavasti väännökkäämmältä normaali käytössä kuin edellinen 955i.
    Muuten ei mitään pahaa sanottavaa voi Daytonasta keksiä, kävi jopa matkapyörästä. Ainoa miinus huono jälleenmyyntiarvo.
    JEPJEP sama täällä... (SD 120hp vs Daytona 151hp)



    F = dp / dt
  22. #22
    Lainaa (vetomies @ Marras. 22 2007,19:51) kirjoitti
    Hyvä peli ollut kaikin puolin!
    Tosin seuraavan pyörän valinta tuottaa ongelmia kun uutta Daytonaa ei näy, Ducatilla tekee liian kipeää kaatua ja japsit on japseja. Voi olla, että ostan seuraavaksi japsien kondomitehtaan pyörän, jos ei Eurooppalaisiin ala tulla tehoja..
    Olisi kyllä hienoa nähdä edes jotain uutisia uudesta isosta daytonasta. Siis se 1050, josta on huhut liikkuneet jo pitkään. Se voisi olla seuraava pyörä sitten muutaman vuoden päästä, kun niitä on käytettynä tarjolla. Voi kyllä käydä niinkin, kuin daytona 675:n kanssa. Sitähän ei tälläkään hetkellä ole yhtäkään käytettynä myytävänä, kun pyörä vaan on aivan täydellinen!
    Ei muuten ole daytona 600/650 myöskään tarjolla!




    Edit: Meni kyllä aikas paljon ohi aiheen, sorry!



    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  23. #23
    Lainaa (jaket @ Marras. 22 2007,18:33) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    siitä taas seuraa että kiristän ketjuja ja siitä taas seuraa että etuhammasrattaan stefa tuli parikertaa vaihettua ja siitä taas opin että löysäsin hieman ketjuja.
    tuo toispuoleinen takahaarukka vaatii kunnolla klappia ketjuun, japsityylinen 25mm ei riitä, jos pyörän päälle sitten istuu, niin ketju on sika kireällä. taitaa olla joku 35mm minimi, saa olla enemmänkin.
    Myös ihan tukevalla (kakspuolisella) haarukalla tehtyyn Daytonaan pitää laittaa ketjut riittävän löysälle, jos ei halua kuulla ketjunlaulua.
    t: Alivuotisen Daytonan omistaja
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  24. #24
    No hitto!!

    Ei kuulosta ollenkaan pahalta nää tulleet kommentit

    Kiitokset jo tulleille ja tuleville kommenteille.

    Sit vaan tarttee ruveta miettimään, et mitä "päivityksiä" talven aikana tarttee tehdä
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  25. #25
    Kun sulla putki, softa ja jarrut on kuosissa, mun mieltymysten mukaan seuraavana listalla on sit alusta ja renkaat.
    Tai siis renkaat ehdottomasti(jos orig), jouset jos niille kokee tarvetta.

    Renkaista:
    Originaalit Bridgestone BT 010 ei vaan oo millään muotoa kilpailukykyinen uusien mallien kanssa.
    Pilot power 2CT toimii hyvin, muutkin tuoreet mallit eri merkeiltä toimii yhtälailla. Henk koht tosin vältän Bridgestonen tarjontaa ihan kokemusperäisten mieltymysten takia.

    Alusta: *(jouset e+t n 300e, takaiskari n800+e)
    tuolla enemmän: Daytonan jousitus

    Etujouset tukevampiin ensiksi (mun mielestä D:n suurin heikkous, oe renkaiden ohella). Hyperpro, Öhlins, ja muut tekee sopivia.
    Hyperpron setissä tulevä öljy tosin tekee keulasta kovan, parin kokeilun jälkeen Motorex 7.5W (vastaava ku orig Showa ss-8) tuntui aika hyvältä. Tosin ehdin tuolla öljyllä vain muutaman km ajoa kylmällä kelillä ennen talvea.

    Takajuosi *(esim Hyperpro) lähinnä siksi että saa tasapainon paremmin kohdalleen etu- ja takapään välillä. Ei välttämätön luulisin. Koko iskarin vaihto parantaa tilannetta vielä, tosin maksaa enemmän.

    Ohjausiskari.
    Ei pakollinen/tarpeellinen jos ei revittele hulluna. Aika rauhallinen D on mut saattaa ravistella vähän jos sopivasti sattuu tiukka kiihdytys jonkun töyssyn, kuopan tai liukkaan kohdan yli tms.

    Sit loput on kosmetiikkaa.
    Vilkut sievempiin,Huggeri (tää on käytännöllinenkin), tuplakupla plexiä, ym ym.

    Ihan yleisesti sit jo jarrut täristää niin mun pyörälle riitti riitti kun vaihtoi SBS Street excell palat ja putsas levyt jarrukleanerilla+ karhunkielellä vaihdon yhteydessä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  26. #26
    Tuostakin voi oppia jotakin

    Yleisinfoa uudemmista Triumpheista
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  27.  
  28. #27
    Kyllä toi alusta taitaa olla se ensimmäinen muutoksen kohde, ku edellisessä kuitenki melko "jämäkkä =)" tuntuma!

    Siinä on ny alla Mezelerin Z4:t... Mulla ei niin kovin hyviä kokemuksia noista ole, mutta loppuun ne on ajettava ku alla pyörii!
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850