Tarkoituksena olisi ajella ensi kesänä 748Rrä Ducatilla ja nyt sellainen olisi haussa. Suomessa noita on kovin vähän myynnissä jotenka pitää lähteä haeskelemaan ulkomailta. Itselläni ei aika riitä lähteä katselemaan pyöriä saksasta tai italiasta. Olen kysellyt muutamalta pyöriä käytettyjä pyöriä maahantuovilta Ducatin tuontia, mutta eivät mielellään kuulemma tuo. Hailac kuulemma tuo, mutta ensimmäisellä soitolla sinneppäin ei ainakaan puhelimessa ollut henkilö innostunut ajatuksesta kun kysyin.
Oliskohan täälä tietoa mitkä firmat tuovat käytettyjä Ducateja tilauksesta suomeen?
Yamaha R6R -07
Varsinaisia firmoja en tiedä. Omaani kun toin, Luigi Dapra P.F.I. Bike oli avulias ja järjesteli asian Italian päässä kuntoon. Luigille voit antaa tehtäväksi etsiä haluamasi pyörän.
Korialta löytyy yksi henkilö, joka on tuonut tietääkseni useita Ducateja.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Onhan noita muutama ollut myynnissä..Kysyntää ei hirveänä ole jotta tinkimään pääsee aika hyvin jotta tuskin kannattaa kauenpaa uittaa.
- XT 660 R
Ei muuten ole aitoa R:ää kovin montaa myynnissä. Yksikin jota mainostettiin R:nä oli ihan normaali biposto 1-paikkaisella takakatteella.(Xxx^ @ Marras. 17 2007,14:13) kirjoitti
Aitoa R:ää on kahta versiota.
-00 jossa on Showan "ruskeat" special-iskarit
-01--> jossa on Ö-merkkiset kullatut iskarit
Aito R on aina yksipaikkainen. Aidossa R:ssä on titaanikanget moottorissa ja muutenkin se eroaa aika paljon perusmallista.
Käytännössä kuitenkaan ero ei ole mitenkään kovin suuri. Onhan se tunnetasolla kuitenkin miehekkäämpää ajaa aidolla kilpuriaihiolla kuin jollain perusmallilla.![]()
Jah hyvä kun tarkensit. Oliko muka R se biposto mikä oli myynnisä oulussa?(Jyri @ Marras. 17 2007,14:53) kirjoitti
- XT 660 R
Jyri on olkealla linjalla
noita 748R kadulle ei mun muistaakseni tullut montaa (pari)
muista että kun köydät pelin niin tarkista moottorinsarjanumero
sillä voit varmistaa onko moottori R vai ei
ole tarkkana ettet tule kuxxxxtuksi
Miten homma toimi? Saitko hyvin tietoa tarjolla olevista pyöristä vai tekikö liike valinnan puolestasi? paljonka otti välistä? Miten papereitten kanssa homma meni?(IlDuce @ Marras. 17 2007,13:41) kirjoitti
Yamaha R6R -07
No onhan niissä kuitenkin jonkinlainen tehoerokin. Aika laiska tää vakio 748 on, vaikka termit+lastu on laitettu.(Jyri @ Marras. 17 2007,14:53) kirjoitti
Ajatus 854-kitistä pyörii kokoajan takaraivossa...
P,F.I:n (kuusankosken avustuksella) tuli viipurin kadulle 3 907:aa. Pyörät oli mitä tilattiin.(IlDuce @ Marras. 17 2007,13:41) kirjoitti
mime
Piti kirjoitella stoori muaalle, mutta laitetaan se nyt sitten tänne.(janne-ki @ Marras. 18 2007,14:22) kirjoitti
Löysin pyöräni itse moto.it-sivustolta ja sain jopa yhteyden myyjään, mikä ei Italialaisten kohdalla ole mikään itsestäänselvyys. Myyjäliike oli Milanolainen HD-dealeri ja heidän kanssaan muodostui ongelmaksi paketointi kuljetuskuntoon. Heidän kommenttinsa oli että maksa pyörä ja hoida se pois heiltä.
Sitten otin yhteyttä Luigiin jospa hän suostuisi auttamaan minua asiassa. Hänen toimilupansa ei kuitenkaan salli muuta kuin pyörien, ei palvelun, myyntiä. Sovin sitten Luigin kanssa että jos pyörä vaikuttaa hänenkin mielestä hyvältä, niin hän voi ostaa sen sieltä Milanosta ja minä ostan sen häneltä.
Tottakai hänkin halusi sitten oman osansa, mutta kuinka paljon, jääköön meidän väliseksi liikesalaisuudeksi.
Luigi laittoi sitten pyörän kuljetusalustalle ja minä järjestelin itse kuljetuksen Suomeen.
On varmasti helpompiakin tapoja hankkia MP ulkomailta, mutta kun olin tuolle tielle lähtenyt ja kohteeni valinnut, siltä tieltä ei oikein ollut paluuta. Olin siis valmis ottamaan riskin ja ostamaan pyörän yhden nettikuvan perusteella. Jälkeenpäin voín todeta että olisi sekin kannattanut.
Se pitää vielä todeta että katselin Italialaisia pyöriä vain liikkeistä, en yksityisiltä. Jos puhut Italiaa, kaupankäynti helpottuu huomattavasti.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Aivan näin. Olen tässä (jo mopottoman elämän ajankulukseni) tehnyt virtuaalikauppaa ulkomailla. Kaikki kohtaamani halvimmat 748R:t, SPS:t jne. ovat jonkinlaisia linssiinviilauksia. Törkeimmät viisi ovat olleet selkeitä tapauksia, joissa myyjä ei edes mitään pyörää omista, saati sitten tunne, vaan koittaa saada halvasta hinnasta innostunutta ostajaa antamaan välitysfirman kautta rahansa eteenpäin. Toivottavasti kukaan ei lankea koukkuun. Halpaa ja hyvää ei tosiaan taida olla.(apf @ Marras. 17 2007,15:50) kirjoitti
Mutta mikäli Dapralla vain on aikaa ja halua etsiä, ostajalla ei ole pinttynyttä toivetta hyvästä ja halvasta, niin kyllä saapasmaasta 748R:n löytää. Loppusumma voi olla likellä sitä, mikä se olisi muuallakin. Säästömielessä ei tuota pyörää kannata lähteä tuomaan, jos samalla haluaa välttää omaa vaivaa (etsiminen, matkailu, korjaaminen, modaaminen...).
joko ärrä on löytyny?
tos olis yx
http://www.motorradhandel.ch/occasionen/default.cfm
sveitsissä kylläkin, en kyllä tiedä onko suomeen vienti isokin ongelma...4900km ja n.10th euroo.
Tästä.
http://www.mobile.de/home/index.html
Sieltä löytyi pikahaulla 8kpl 748R- peliä. Suht vähän ajettuja kaikki. Halvin pyynti 7500 ja kallein pyynti 9500.
.
Molitor Turku(janne-ki @ Marras. 17 2007,11:48) kirjoitti