Juuri ostamaani -99 VFRään olisi K&N filtteri ja Akrapovicin slip-on putki. Olen myös Power commanderin onnellinen omistaja.
Näin aloittelijana minulla ei ole suurta käytännön käsitystä ko. lisävarusteiden tuomasta arvosta, sain ne pyörään "kaupan päälle". Sen verran olen kuitenkin tutkinut asiaa, että Power commander pitää säätää erilaisilla asetuksilla vähän riippuen mitä muuta pyörässä on asennettuna.
Sitten itse asiaan. Olen käynyt katsomassa Commanderin sivuilta mäppejä joilla laitteeseen saisi oikeita säätöjä, mutta siellä ei ole juuri tällaisella setupilla kuin minulla on olevaan pyörään sopivaa karttaa asetuksista. Ettei kenelläkään täällä sattuisi joko löytymään suoraan sopivaa karttaa omasta takaa, tai tietäisi mistä karttoja löytyisi lisää? Googlella pikaisesti etsittynä jo jonkun paikan löysin, mutta sielläkään ei ollut Akrapovicille mitään.
Parhaiten saat kohdalleen jos viet mopottimen penkkiin, sieltä näkee seokset mittarilla ja säädöt sen mukaan. Tein oman Vifferin kartan ite mutta on aika työläistä ja silloin mullakin oli seosmittari kiinni ajettaessa. Mutta aikaa siihen menee kyllä ja ilman seosmittari et saa sitä kohdalleen millään. Mulla on K&N + Commander elikkä mun kartat ei sovi sulle. Vakiosäädöillä kävi rikkaalla eli jouduin muistaakseni vähentämään syöttöä keskikieroksilla.
Käytin melkoisesti aikaa eilen tonkien googlella löytyisikö netistä mitään ratkaisua ongelmaani. Käytännössä ainoat mapit mitä tuntuu olevan tarjolla on Power Commanderin sivuilla.
Täytynee alkaa harkitsemaan viritystä ihan asiantuntevassa puljussa, mitähän nuo suunnilleen ovat hintaluokaltaan kun säädättää kohdilleen?
Varmasti ollaan jo oikeilla hehtaareilla jos valitsee Power Commanderin sivuilta sellaisen kartan, joka on mallia "Eurooppa" ja settiin kuuluu jotkut sliparit ja vapaavirtaus suodin.(Maly @ Marras. 15 2007,12:05) kirjoitti
Tuskin on suurta merkitystä onko kartta tehty vaikkapa Yoshin tai Akran slipareille...
ZH2 2020
Moro,
Jos sun fillarissa on Katti, niin muista hommata "O2-eliminators", muuten säätäminen ei ota onnistukseen kun takaisinkytkentä lambdoilta toimii aina 6 krpm asti.
- Eki
Erkki Hugg
Mulla facelift eli -01 Staintunen putkella.
Tässä kai on katti ja jotakin eroa softassa.
Pitäisi kai vielä filtteri ja Pc investoida...
Hiukan kiusallinen aihe, mutta sen verran voin sanoa, että nettimotosta löytyvä yli 54k ajettu -99 on kalliimpi kuin mitä maksoin tästä 32k ajetusta.(venttiili @ Marras. 20 2007,18:23) kirjoitti
Kaiken jo mainitun lisäksi mukaan tuli myös sivulaukut + asialliset miltei näkymättömät kiinnitysraudat.
Mä luin jostain, että nuo 02-eliminaattorit tarvii laittaa vaan amerikanmalliin. Nooo, hyvä tietää.(Motohead @ Marras. 18 2007,22:33) kirjoitti