Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Hei,

    Sain minäkin sitten vihdoin haaveideni mopon, vuosimalli 01 ja ajettu 31 tkm, tuotatin Saksasta kun täältä ei löytynyt sopivaa. Nätti kuin mikä. En ole päässyt vielä tielle testaamaan... pitkä talvi edessä
    Kilometreihin luotan kun on yksi omistaja uudesta asti ja palauttanut pyörän samaan liikkeeseen mistä on ostanut. Eikä myöskään ole käytön jälkiä.

    Startin jälkeen putkesta tulee sinertävää savua, kuumaksi asti en ole viitsinyt sisätiloissa käyttää. Öljyä palaa? Pyörälle on tehty merkkiliikehuollot kymppitonniin asti ja siitä eteenpäin "tuttu kaveri" öljyn- ja renkaanvaihtoa vaan, nämä on dokumentoitu.

    Miten isoon remppaan pitäisi varautua - Venttiilin säätö vai ohjurikumien vaihto vai vielä pahempaa edessä? Miten kalliiksi käy?

    nimin. Hirvittää
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  2. #2
    Älä huolestu ,kuuluu asiaan,pyörän olessa sivuseisontatuella
    moottori on kallellaan sylinterien puolelle, jolloin öljyä voi
    valua vähän palotilaan.
    Aivan normaalia K1200 koneelle
  3. #3
    Terve.
    Kuulostaa normaalilta..
    Sitten kun ei enää käynnistäessä savuttele on jo jotain vialla.
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  4. #4
    TADT - ne kaikki tekee sitä...

    Pidä keskiseisontatuella tai sammuttamisen jälkeen minuutin, pari suorassa/pystyssä ennen sivuseisontatuelle asettamista.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Kiitoksia, mutta peli on kyllä ollut pari viikkoa kuljetussalustallaan vaaterissa. Sitä en tiedä onko nostoissa kallistunut miten pahasti. Pyörä on seissyt pari kuukautta, en tiedä onko ollut sivu- vai keskijalalla.

    Nimi. Ei enää niin huolestunut
    Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
  6. #6
    Jepjee

    Munkin R1100S savuttaa noin "joka toinen" kerta kun talviseisonnan jälkeen käynnistää. Joskus savuttanut aivan v...sti eli jopa pari minuuttia tullut pakoputkien täydeltä sinistä/harmaata savua. Joskus sitten taas ei ollenkaan.

    Mutta sitten ei enää ollenkaan koko kesänä. Eli vähän tuntuisi olevan "sattumaa" kuinka paljon pyttyyn on seisottamisen aikana kerääntynyt öljyä? Talviseisotan muuten sivutuella, kun ei ole keskitukea.

    Vanhemmassa K-mallissa saattaisi savutus olla vielä voimakkaampaa varsinkin jos säilyttää sivutuella. Siinäkun kaikki pytyt on silloin kallellaan alaspäin. R-mallissa on vain yksi.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  7. #7
    Noinhan se on kuin on toiset sen sanoneet. Se vielä ettei savutuksen tulisi näkyä öljynkulutuksessa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  8.  
  9. #8
    Ei tosiaankaan mitään huolta, niin kuin jo tuossa todettiinkin.

    Pikku vinkkinä sellanen juutu, että älä täytä öljyä kuin silmän ~puoliväliin. Ainakin minulla moinen on vähentänyt käynnistyssavuja, vaikka sivutuella on seissytkin.
    Ja muutenkin kannattaa varovainen öljyä vaihtaessa / lisätessä, sillä silmä täyttyy TODELLA hitaasti. Jos liikaa laitat, niin sitte onkin edessä stefan vaihtoa ja mahdollisesti vielä kytkinremppaa päälle.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.