Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 71:sta
  1. #1
    Joo oli pyörä kytkinlevyjen vaihdossa bike worldissa. Tein tossa äskettäin semmosen jälkitarkastuksen pyörälle, kun olivat jäähynesteet ja moottoriöljytkin vaihtaneet.

    Jäähynestettä syylarissa oli sen verran vajaat, että pintaa ei nähnyt. Ruikin sinne jotain hieman yli puol desiä täytettä, jolloin syylari oli sitten täynnä. (ei kyse siis paisuntasäiliöstä). Systeemin tilavuus on noin 8desiä, mutta litrasta veloitettiin.

    Sit toinen, paskamaisempi homma. Tsiigasin moottoriöljyn määrän, niin kaskas, oikein kauniisti oli yli tikun maksimirajan. Oisko tikun mitta-alue jotain 2senttiä. Ehkä noin viimeset puol senttiä on jo max-viivan yläpuolella. Öljy ylettyi tänne ihan ylös asti. Sitten imemään apteekista ostetulla ruiskulla öljyä pois. Noin desi tuli ulos, jolloin öljy asettui tikussa aika tarkalleen maksimiviivan kohdalle. Juttuhan on niin, että mun pyörän öljytilavuus on litra, eli ylitäyttöä oli kymmenisen prosenttia
    Lisäksi öljy oli aika paskasta 40km ajetuksi, eli taitaa olla vähän normaalia enemmän olla unohtunu vanhaa öljyä koneeseen...



  2. #2
    Olisi varmasti kannattanut ottaa yhteyttä vantaan bike worldiin ja antaa heille ihan henkilökohtaista palautetta
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  3. #3
    Ittelläkin jäi paskan maku suuhun, ku huollatin pyöräni tuolla. Huoltomies haukku pyörän paskaks, ku on Avk:lta ostettu ja kunnostettu.
  4. #4
    Tuo ylitäyttö on niin yleistä että asiasta saa huomauttaa lähes joka kerta.. Minkäs teet jos öljymäärä katsotaan ohjekirjasta eikä mittatikkusta, eihän se vanha öljy tule sieltä ikinä aivan kaikki pois ja siihen kun sitten lisätään se mitä kirjassa lukee niin ylihän se menee.
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
  5. #5
    Lainaa (FixxaH @ Marras. 11 2007,15:20) kirjoitti
    Olisi varmasti kannattanut ottaa yhteyttä vantaan bike worldiin ja antaa heille ihan henkilökohtaista palautetta
    Jos vain aikaa riittää, niin huomenna olis tarkotus mennä huomauttamaan asiasta ihan henkilökohtaisesti ko. liikkeeseen.

    Saa nähä miten suhtautuvat. Itse en ainakaan suhtaudu kovin myönteisesti jäähytinnesteen vajaatäyttöön ja moottoriöljyn ylitäyttöön.

    Ei pitäs tosiaan olla kovin suuri uhraus huoltomieheltä tarkistaa tikun avulla oikea täytös.



  6. #6
    Lainaa (Miqa @ Marras. 11 2007,15:44) kirjoitti
    Minkäs teet jos öljymäärä katsotaan ohjekirjasta eikä mittatikkusta, eihän se vanha öljy tule sieltä ikinä aivan kaikki pois ja siihen kun sitten lisätään se mitä kirjassa lukee niin ylihän se menee.
    Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

    Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

    Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  7. #7
    Lainaa (Koris @ Marras. 11 2007,16:20) kirjoitti
    Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

    Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

    Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
    Sama juttu mulla. Vaihtotilavuus 1litra, kokonaistilavuus noin 1.3 litraa. Ennen huoltoa ilmoitin, että öljypropun jengat ei oo parhaassa kunnossa, joten älkää käyttäkö sitä. Sanoin viel, että koneessa jotain 700km ajetut öljyt, joten niitäkään ei tarvii vaihtaa.

    Mutta miten kävi...huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.
  8. #8
    desi liikaa öljyä...voivoi kauheata
    - "No! It's not a Harley" -
  9. #9
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Marras. 11 2007,19:18) kirjoitti
    desi liikaa öljyä...voivoi kauheata
    En nyt tiedä voiko suoraan verrata, mutta periaatteessa vastais 4litran vetoisuudessa neljää desiä.

    Tässä mun laitoksessa kun tilavuus on siis litra ja se tikun ylä- ja alarajan väli on jotain alle 2 desiä muistaakseni.
  10. #10
    Mulle vetivät raisiossa SD:hen 0,5l ylimääräistä... ja muuta pientä jekkua...
    Joka paikassa noita sählääjiä on... Ei auta merkin vaihto eikä liikkeen vaihto, pitää vaan kärsiä ja tehdä ite toiseen kertaan
    CW-XXX RIII
    F = dp / dt
  11. #11
    Lainaa (NgkR @ Marras. 11 2007,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Marras. 11 2007,16:20) kirjoitti
    Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

    Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

    Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
    Sama juttu mulla. Vaihtotilavuus 1litra, kokonaistilavuus noin 1.3 litraa. Ennen huoltoa ilmoitin, että öljypropun jengat ei oo parhaassa kunnossa, joten älkää käyttäkö sitä. Sanoin viel, että koneessa jotain 700km ajetut öljyt, joten niitäkään ei tarvii vaihtaa.

    Mutta miten kävi...huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.
    kyseessä on siis yksi litra öljyä, maksaa ehkä 10€! Mitä väliä. Kyllä se on niitten vanhojen öljyjen kanssa löträäminen niin paskaa hommaa että en olisi jaksanut itsekkään ottaa talteen. Parhaassa tapauksessa olisi vielä tullut hiekkaa yms mukaan kun ei edes proppua ole saanut avata. En valittaisi kyllä kun ei ole aihetta
  12. #12
    Lainaa (NgkR @ Marras. 11 2007,17:29) kirjoitti
    huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.

    Täysin asiantuntemattoman kommentteja:

    - käytettyjä öljyjä ei kai yleensä laiteta takaisin?

    - ja kyllähän sinne koneeseen jää aina öljyä, jos sitä ei ole atomeiksi purettu? Vaikka kuinka kallistelisi, niin lodjuun sitä aina jää?




    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  13. #13
    Lainaa (NgkR @ Marras. 11 2007,13:34) kirjoitti
    Jäähynestettä syylarissa oli sen verran vajaat, että pintaa ei nähnyt. Ruikin sinne jotain hieman yli puol desiä täytettä, jolloin syylari oli sitten täynnä. (ei kyse siis paisuntasäiliöstä). Systeemin tilavuus on noin 8desiä, mutta litrasta veloitettiin.
    Mikähän pyörä on kyseessä?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://picasaweb.google.fi/sefotec1200
    http://www.sefotec.fi
  14. #14
    Lainaa (juaalton @ Marras. 11 2007,22:39) kirjoitti
    kyseessä on siis yksi litra öljyä, maksaa ehkä 10€! Mitä väliä. Kyllä se on niitten vanhojen öljyjen kanssa löträäminen niin paskaa hommaa että en olisi jaksanut itsekkään ottaa talteen. Parhaassa tapauksessa olisi vielä tullut hiekkaa yms mukaan kun ei edes proppua ole saanut avata. En valittaisi kyllä kun ei ole aihetta
    Joooo, totta kyllä. Tommosessa alkuvitutuksessa vaan tulee selitettyä sitä sun tätä Ei se uuden öljyn vaihto mikään...mutta ylitäyttö on kyllä vähän niin ja näin, sitä öljyä kun oli vielä suhteessa ihan kohtuu paljon liikaa, ei mikään "huikka".

    Lainaa kirjoitti
    Täysin asiantuntemattoman kommentteja:

    - käytettyjä öljyjä ei kai yleensä laiteta takaisin?

    - ja kyllähän sinne koneeseen jää aina öljyä,jos sitä ei ole atomeiksi purettu? Vaikka kuinka kallistelisi, niin lodjuun sitä aina jää?
    Tuohon ekaan nyt tuossa edellisessä quotessa vastaus. Tokaan se, että ihan normi öljynvaihdossakin koneeseen menee se litra, mutta näköjään nyt sinne oli jäänyt sitä niin paljon enemmän, että litran laitettuaan siellä olikin about desi liikaa. Kytkinkoppa kun on auki(kopan alaraja lohkon alarajan korkeudella) niin hieman kun kallistaa pyörää(tai edes nostaa pystyyn sivujalalta) niin sieltä pitäs tulla pihalle sen verran, että litran uutta laitettuaan menee öljypinta about ylärajaan... <!--emo&

    Lainaa kirjoitti
    Mikähän pyörä on kyseessä?
    125cc cebari

    Älkää nyt, tärkeä laitos tämä ensipyörä



  15. #15
    Luulisi tämmöisten nestepintojen tarkastuksen olevan ihan normikäyttäjänkin osattava...

    Muutenhan puolet näistä tekniikka jutuista vesittyy jos alan ammattilaiset on sitä mieltä että mp-hommissa toimii "sinne päin".
  16. #16
    Kai olet huomioinut sen, että öljytaso Cebarissa katsotaan tikusta niin ettei sitä kierretä kierteelle, vaan tulkitaan vain painamalla reikään?
    Ja peli on oltava ehdottoman suorassa myös...


    Menee muuten moni käyttäjä "fibaan" tämän asian kanssa!

    Jos tulkitset öljytason mittatikun kierrettynä pohjaan, näytää varmasti virheellistä tietoa öljytasosta ( eli liikaa... tikun mukaan)

    Terveisin 1 "amatööri"

    Hondien kanssa tekemisissä jo vuodesta 1979>
  17. #17
    Lainaa (immu66 @ Marras. 12 2007,23:28) kirjoitti
    Kai olet huomioinut sen, että öljytaso Cebarissa katsotaan tikusta niin ettei sitä kierretä kierteelle, vaan tulkitaan vain painamalla reikään?
    Ja peli on oltava ehdottoman suorassa myös...


    Menee muuten moni käyttäjä "fibaan" tämän asian kanssa!

    Jos tulkitset öljytason mittatikun kierrettynä pohjaan, näytää varmasti virheellistä tietoa öljytasosta ( eli liikaa... tikun mukaan)

    Terveisin 1 "amatööri"

    Hondien kanssa tekemisissä jo vuodesta 1979>
    Joo tästä ei ole kyse . Tarkastin öljypinnan semmoset 4 kertaa, joka toisella tikku eri päin(tässäkin pieni ero, koska toisinpäin menee hitusen syvemmälle) ja kauniisti oli yli ylärajan. Ja vaakatasossa oli pyörä, prikulleen(vaikuttaa muuten todella paljon jos vähänkin kallellaan jompaan kumpaan suuntaan

    Mutta joo, jatkossakin saa pyörä omaa huoltoa niin paljon kuin mahdollista. Taitaa olla juuri pahin yhdistelmä liikkeen huollot+omat huollot sekaisin. Pitäs vaan tyytyä tekemään kaikki ite tai vaihtoehtosesti kaikki liikkeessä
  18. #18
    BW vantaalla on tullut muutaman kerran asioitua ja positiivinen mielikuva on jäänyt ko. paikasta.
    Pikahuollossa kun kävin koodauttamassa lisäavaimia niin samalla oli laitettu kohdilleen rengaspaineet (talven jäljiltä pielessä), tsekattu stefat (toinen hikoili), polttoainemittarin liittimet putsattu (toimi miten sattui). Nämä toimenpiteet pyytämättä ja ilman veloitusta!
    Samalla tuli hankittua muutamia varaosia joista osa oli lopussa. Palvelu pysyi asiallisena vaikka ilmoitin että täytyy ne hakea muualta kun kiirettä on laiton kanssa.
    Seuraavan kerran kävin kyselemässä mittaristoon polttimoita. Olivat loppu mutta kaveri tilasi niitä, pisti mulle nimellä varauksen ja otti puhelinnumeron ja lupasi soitella. Pari päivää myöhemmin tuli soitto että polttimot saisi noutaa.
    Kiitokset siis BW:n kundeille!
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  19. #19
    Lainaa (NgkR @ Marras. 11 2007,13:34) kirjoitti
    Joo oli pyörä kytkinlevyjen vaihdossa bike worldissa. Tein tossa äskettäin semmosen jälkitarkastuksen pyörälle, kun olivat jäähynesteet ja moottoriöljytkin vaihtaneet.

    Jäähynestettä syylarissa oli sen verran vajaat, että pintaa ei nähnyt. Ruikin sinne jotain hieman yli puol desiä täytettä, jolloin syylari oli sitten täynnä. (ei kyse siis paisuntasäiliöstä). Systeemin tilavuus on noin 8desiä, mutta litrasta veloitettiin.

    Sit toinen, paskamaisempi homma. Tsiigasin moottoriöljyn määrän, niin kaskas, oikein kauniisti oli yli tikun maksimirajan. Oisko tikun mitta-alue jotain 2senttiä. Ehkä noin viimeset puol senttiä on jo max-viivan yläpuolella. Öljy ylettyi tänne ihan ylös asti. Sitten imemään apteekista ostetulla ruiskulla öljyä pois. Noin desi tuli ulos, jolloin öljy asettui tikussa aika tarkalleen maksimiviivan kohdalle. Juttuhan on niin, että mun pyörän öljytilavuus on litra, eli ylitäyttöä oli kymmenisen prosenttia
    Lisäksi öljy oli aika paskasta 40km ajetuksi, eli taitaa olla vähän normaalia enemmän olla unohtunu vanhaa öljyä koneeseen...
    Kyllä se sen "ylimääräisen" desin sulta syö se kone ja ei todellakaan ole mitenkään vaarallista se, että siellä on sitä "desi" liikaa..

    Ja litrasta velottivat, kun sitä on mennyt varmaankin litra sinne sun letkuihinkin+paisariin sitä tavaraa. Se on hienoa jos menet sinne valittamaan näistä "vioista" .. Voit olla varma, että he ottavat sen tosissaan ja pääset heidän kahvihuoneen keskusteluun päälimmäiseksi aiheeksi.. Jälkeenpäin muistavat sitten sinut jos jotain huoltoa oikeasti tarvitsetkin.

    Ei pahalla sitten... Eikä hernettä neniin..
  20. #20
    Lainaa (NgkR @ Marras. 11 2007,17:29) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Marras. 11 2007,16:20) kirjoitti
    Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

    Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

    Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
    Sama juttu mulla. Vaihtotilavuus 1litra, kokonaistilavuus noin 1.3 litraa. Ennen huoltoa ilmoitin, että öljypropun jengat ei oo parhaassa kunnossa, joten älkää käyttäkö sitä. Sanoin viel, että koneessa jotain 700km ajetut öljyt, joten niitäkään ei tarvii vaihtaa.

    Mutta miten kävi...huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.
    Miksi se kytkinkoppa avattiin? Pitikö sieltä tarkastaa jotakin vai oliko siinä jotain vikaa?

    Ja EI todellakaan oteta niitä valuneita öljyjä siitä uudestaan käyttöön, kun on kerran valunut sieltä jo poiskin ties miten likaiseen astiaan, kun nekään ei ole mitään kertakäyttöisiä. Menikös sullakin 1 dl liikaa öljyä sinne, kun 8-9dl oli valunut jo ulos sieltä vai mitä tuo litran purkista meuhkaaminen tarkoitti..Oliko liian kallis paukku?

    Ja vielä, että missä tämmöinen tapahtui?
  21. #21
    Lainaa (PLaaf @ Maalis. 27 2008,20:39) kirjoitti
    Ja vielä, että missä tämmöinen tapahtui?
    Katso topikin otsikkoo...
  22. #22
    Täältä saa ihan kelpo ja asiantuntevaa palvelua ja eipä tarvi jälestä päin puhua et ..tuiks män.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  23. #23
    3 Blackbirdiä ollut,kaikki uutena ostettu, aina kaikki huollot, penkitykset,ym. tehty BW Vantaa, myös renkaanvaihdot ym., ei valittamista eli näköjään joskus onnistuu heiltäkin..

    Samoin varusteostot keskittäny sinne, aina saanut hyvää ja asiallista sekä huumoripitoista palvelua. Myös asiantuntemus varustepuolen myyjillä hyvällä tasolla. Mutta enpä ole mennytkään sinne mankumaan kaikesta mahdollisesta, vaatimaan huippuluokan palvelua, vain normaalia hyvää palvelua ja sitä on tullut.
  24. #24
    Monen käyntikerran kokemuksella, kannattaa ehdottomasti suosia Bike Worldin Larun toimipistettä. On yhtä erinomainen toiminnassa ja palvelussa kuin Vantaan JL-Bike.
    Erilainen "nuori".
  25. #25
    Lainaa (Sini-68 @ Maalis. 28 2008,08:32) kirjoitti
    Monen käyntikerran kokemuksella, kannattaa ehdottomasti suosia Bike Worldin Larun toimipistettä. On yhtä erinomainen toiminnassa ja palvelussa kuin Vantaan JL-Bike. *
    Eikös se mennyt kiinni tuossa talvella? Tai siirtynyt jonnekin Suomenojan tienoille?
  26. #26
    Suomenojan BW kuulema aukeaa alkukesästä, ilmeisesti Laru on auki vielä, ainakin nettisivujen mukaan.
  27. #27
    Lainaa (Pahus @ Maalis. 27 2008,23:57) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Maalis. 27 2008,20:39) kirjoitti
    Ja vielä, että missä tämmöinen tapahtui?
    Katso topikin otsikkoo...
    Kyllä.. Luin otsikon kahteen kertaan ja kirjoitin sen vielä itselle ylös tuohon paperille, mutta en vain ollut varma tapahtuiko tuo edellämainittu teksti tuolla samassa paikassa.. Voi valitusta tänne kirjotella vaikka ei sama pulju ole kyseessä.
  28. #28
    Kyllähän kytkinlevyjen vaihto on helpompaa jos sen kytkinkopan avaa .Alussahan toi kytkinremppa mainittiin.Eri asia on minkä tähden tommosta hommaa ei tee itte,ei kovinka vaikea pala ole.
  29. #29
    Valitanpa minäkin vähäsen...

    Pyörään tehtiin alkuviikosta "factory recall"-jarruremontti eli tehtaan piikkiin valmistusvian vuoksi vaihdettiin osia.

    Aamulla kahdeksalta kun jätin pyörän korjaamolle molle molle niin sanoivat jotta tulee viesti kun pyörä on haettavissa. Ei pitäisi kauaa kestää remontti.

    Puoli viideltä menin paikanpäälle kysymään jotta saako tänään vai haenko huomenna.

    Siinä parikymmentä minuuttia odottelin kun tiskin takana ei ollut kuin yksi heppu (liian vähän henkilökuntaa?) jolla ei tuntunut olevan mitään kiirettä palvella sitä ainoaa, meikäläistä ennen ollutta asiakasta.

    Noh, ehtihän siinä koeistua aika monta potentiaalista "seuraavaa pyörää" ja vielä kaupanpäälle hiplaamaan sähköperämoottoreita.

    Sitten kun lopulta pääsin tiskille, huoltoheppu ei löytänyt pyörän papereita/avainta mistään. Kävi sitten katsomassa korjaamon puoleltakin ja sieltähän löytyi avain.

    Mentiin sitten ulos pyörän viereen ja minä ääneen ihmettelemään kun takarengas oli ihan märkä jarrunesteestä!
    Kommentti kuului "Siitä piti irrottaa letku ja sieltä valui". Mitvit! Kyllä minä laitan jonkun astian alle jos letkuja irrottelen, enkä valuta pitkin pyörää.

    Hetken siinä ihmettelin ääneen ja seuraava kommentti henkilökunnan puolesta oli "Voidaanhan me kokeilla saako sen puhtaaksi tuolla painepesurilla ilman sähköjä."

    Tässä vaiheessa tuumasin itselleni jotta antaahan olla ja työnsin pyörän muiden huollossa olleiden seasta parkkipaikalle.

    Kysyin kuitenkin jotta saahan tästä hommasta jonkun kupongin josta näkee mitä on tehty ja milloin.
    Ei onnistunut sillä hetkellä joten sovittiin tulevani takaisin parin päivän kuluttua.

    Ajokamppeet päälle, pyörä käyntiin, penkille istumaan ja mitä helvettiä? Sivupaneeli, jonka takana on jarrunestesäiliö, oli irti! Se kun olisi tielle pudonnut niin olisipa ollut kivaa. Jee.
    Kiinnitin paneelin kunnolla ja ajelin mutkaista tietä näkymättömiin.

    Parin päivän päästä ohikulkiessani menin kyselemään paperia josta oli pyörää hakiessa ollut puhetta.

    Ja taas sama juttu: tiskin takana oli yksi heppu joka ei turhaa kiirettä pitänyt.
    Oli siellä tälläkertaa pari muutakin heppua mutta oli vissiin joku tärkeä jutustelu menossa kun ei jonossa olleita asiakkaita huomioitu ollenkaan.

    Siinä sitten vartin verran jonottelin, olihan siihen taas ehtinyt joku muu tiskille ennen meikäläistä.
    Tiskille päästyäni esitin asian ja kaveri alkoi tutkimaan saisiko jotain paperia printattua.
    Noin 10min tutkimisen jälkeen tuli siihen tulokseen että hän ei kyllä tiedä miten semmoisen saa tehtyä.

    Minä siihen, ehkä hieman liian kovalla äänellä, tuumasin jotta "Olisikohan täällä joku jolta voisi kysyä?".

    Tiskintauskaveri sitten kääntyi 90 astetta oikealle ja kysyi asiaa toiselta jutustelevalta kaverilta, joka kääntyi tietokoneelle ja alkoi näpelöimään sitä. Mitään ei sanonut.

    Se kolmas kaveri tuli sitten myös ihmettelemään jotta mistähän on kysymys. Selitin asian eli haluaisin lomakkeen josta käy ilmi mitä oli tehty ihan vaan sen takia kun pyörää myydessä voisi ostajalle todistaa jarrujen olevan korjattu.

    Ei kuulemma semmoista paperia anneta koskaan tehtaan maksamista korjauksista. Tieto löytyy Hondan tietokannoista ja Trafilta jos tarvii.

    Tässä vaiheessa alkoi jo kyllästyttää ja tuumasin kovemmalla äänellä jotta ei taida teillä tämmöisiä pyöriä useinkaan käydä huollossa. Tiskintausheppu ihmetteli jotta miten niin ja kun kerroin osien alkaneen irtoilla jo ennenkuin parkkipaikalta ulos pääsin niin oli ottamassa pyörää heti takaisin sisään. Kerroin jo korjanneeni korjauksesta aiheutuneet viat joten käytiin vain juttelemassa korjauksen tehneen mekaanikon kanssa.

    En kyllä ymmärrä jotta miksi mutta käytiin kuitenkin.

    Onneksi ei tehty jarruremontin yhteydessä venttiilien säätöä, kuten oli alunperin tarkoitus.

    Voipi olla että enää en käytä kyseisen firman palveluita.

    Kiitos ja näkemiin.
    Pessimismi ei kannata, ei se toimi kuitenkaan.
  30.  
  31. #30
    Takuuhuollosta haettaessa pyörän kytkin oli alkanut täristää, kate pikkusen halki ja pois paikoiltaan, johdonkiinnikkeet irti, rungossa ruuvarin jälki, motin poskessa jälkiä, öljykorkista sisään katsottaessa kopassa mujua vanhasta tiivisteestä, paska asenne palautteeseen...............

    Pyörätarjouksen pyynnistä kiukuteltiin ja lähdettiin omaan koppiin mököttämään.

    Varaosista pitänyt aina erikseen pyytää kuitti.

    Varustepuoli toimi loistavasti vanhoilla myyjillä. Kun huomasin myyjien vaihtuneen, en ole tarvinnut puljusta enää mitään.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen