Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    arai vai shoei?
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    Riippuu täysin mallista. Valitettavasti ei pysty hirveen tarkkaa vastausta antamaan noilla lähtötiedoilla.. Onks sulla jotkut tietyt mallit harkinassa, olis helpompi antaa palautetta
    K7 750 kisseri
    GP-5X tai Chaser Arailta ja Shoeilta raid 2
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    Tuskin noiden välillä suurta eroa on. Itselläni vaihtui parivuotta sitten ikivanha kiwi -> Shoei raid:in. Ainakaan kyseisestä yksilöstä ei löydy moitteen sijaa. Oli muuten melkoinen kulttuuri shokki lähteä ajelemaan uuden potan kanssa. En tiedä araista, mutta ainakin shoein visiirin kiinnitys on lostava. kannattaa käydä koeajamassa kypärää, mikäli mahdollista.
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
    Lainaa (tpower82 @ Loka. 07 2007,21:39) kirjoitti
    GP-5X tai Chaser Arailta ja Shoeilta raid 2
    Edellinen kypärä oli Arai Astro-R. Hirveä möly, mutta istui päähän hyvin ja oli muutenkin toimiva. Nyt on Shoei Raid 2. On hiljaisempi ja istuu tämäkin hyvin päähän. Seuraava potta on silti Arai. Mölystä pääsee eroon korvatulpilla tai tunkemalla Shoein Whisper Kitin Araihin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Itsellä Arain Chaser ja mielestäni se on mukavan hiljainen. Eihän mikään kypärä oikeasti hiljainen ole...kaikki on suhteellista.

Uskon, että olennaisempaa on se, kumpi merkki istuu päähän paremmin. Itselle se oli Arai, toisille Shoei.
    Life is not a spectator sport!
    pisteet araille varmaan hiljaisuus samaa luokkaa mutta muuten onhan se sentään ainut ja oikea...
    honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
    kumpi kannattais ostaa ennemmin xr-1000 vai raid 2?
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    Lainaa (tpower82 @ Loka. 08 2007,18:32) kirjoitti
    kumpi kannattais ostaa ennemmin xr-1000 vai raid 2?
    Se kumpi sopii omaan päähän paremmin. Hintaeroahan noilla ei taida olla kun mitä, jokusen kympin perusväreissä?
    V60
    xr-1000:sta oon kokeilu ja tuntu tosihyvin sopivan.. aattelin että onko noissa mitään muuta mainittavaa eroa?

Kawasaki Ninja ZX-10R
    Jos etsit hiljaista kypärää, kannattaa kokeilla Schuberthia (esim S1). Itse ajelin Shoei RaidII:lla ja kyllä koeajo todisti, että Schuberth on omaa luokkaansa. Tietysti korvatulpilla melua saa vaimennettua oleellisesti, mutta niin se vaimenee hiljaisenkin kypärän melu. Ja Schuberthin myyjä kertoi ajelevansa ilman tulppia, kun ei tarvitse. Itse käytän siinäkin tulppia.

Melu on tietysti valinnassa vain yksi tekijä. Minulle se oli kuitenkin korvaongelmien vuoksi se kaikkein tärkein tekijä.
    cbf
    Itsellä oli astro arailta ei mikään hiljaisin, kävin xr-1000 koettamassa ei mielestäni mainittavasti hiljaisempi ollut. Päädyin kuitenkin araihin (rx-7) on se vaan pirusti paremmin istuva.

Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
    Mulla on käytössä kaksi kypärää; Nolanin avattava ja Shoei.
    Nolanin N32 on todellinen melupesä verrattuna Shoeihin.. Toisaalta se on myös yksilöllinen juttu,meidän kallot on erilaisia ja jollekin sopii toinen,toiselle taas joku muu.Schuberthia kyllä käyttäjät kehuvat.. tiedä häntä. Koetetaan seuraavana..
    mites se mainos slogani menikään arai on pääasia
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaisi testata myös BMW SportIntegralia, ainakin itse olen pitänyt sitä parempana kuin aiempaa Arain tekemää, joka oli kuulemma parasta mitä rahalla saa. SportIntegral näkyy olevan meluvertailuissa niitä harvoja, joka pääsee edes lähelle Schuberth S1:tä.

Edit: tämä malli on siis melko peruskypärä, eli siinä ei ole esim. aurinkovisiiriä tai muitakaan vitkuttimia lisäämässä painoa. SportIntegralia saa myös hiilikuituisena, painaa muistaakseni 990 g, karvalakkimalli n. 1300 g.

1000
    Lainaa (Hannula @ Loka. 11 2007,17:37) kirjoitti
    Kannattaisi testata myös BMW SportIntegral, ainakin itse olen pitänyt sitä parempana kuin aiempaa Arain tekemää, joka oli kuulemma parasta mitä rahalla saa. SportIntegral näkyy olevan meluvertailuissa niitä harvoja, joka pääsee edes lähelle Schuberth S1:tä.
    Toihan on lähes yhtä kauniskin kuin Schuberth S1.
    Mites suupertin R1
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Eipä Arain ja Shoein äänissä kauheesti eroa taida olla. Pään malli varmaan ratkaisee kumpi pottavalmistaja valmistaa parempia sulle. Itsellä Arai parempi kun meinasi shoeita päästä otettaessa korvat jäädä kypärään.
    Käynkö mä usein täällä?

Nykyiset mopot:
    KTM Super Duke -07
    KTM 520 EXC -02
    Kawasaki ZX-12R -00
    Melun vertailu on Shoein Whisper Kitin myötä merkityksetön seikka. Sen voi asentaa melkein mihin tahansa kypärään, Arait mukaanlukien. Hyvä näin. Voi keskittyä siihen olennaiseen eli miten kypärä istuu päähän.

Whisper Kitin bonus on hiljaisuus, mutta huono puoli on heikompi ilmanvaihto ja onhan kypärä myös hankalampi sujauttaa päähän. Olo on muutenkin kuin olisi Schubert päässä eli suljetun paikan kammosta kärsivää alkaa ahistaa. Kitin voi tietysti ottaa pois kuumien kesäkelien ajaksi eli olosuhteita voi säädellä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (jens @ Loka. 11 2007,17:40) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Loka. 11 2007,17:37) kirjoitti
    Kannattaisi testata myös BMW SportIntegral, ainakin itse olen pitänyt sitä parempana kuin aiempaa Arain tekemää, joka oli kuulemma parasta mitä rahalla saa. SportIntegral näkyy olevan meluvertailuissa niitä harvoja, joka pääsee edes lähelle Schuberth S1:tä.
    Toihan on lähes yhtä kauniskin kuin Schuberth S1.
    Mites suupertin R1 *
    Eipä ihme, kun tulee samasta tehtaasta

R1 on lähes yhtä hiljainen kuin S1, kertovat aakkos-baarissa.
    Arai Viper ja Condor itsellä ja melupönttöjä molemmat,mutta istuvuus omaan päähän aivan loistava!!
    Päähäni en laita ämpäriä joka on hiljainen,mutta tuntuu paskalta *
    Turvallisuudesta ja istuvuudesta olen valmis maksamaan,mutta en pelkästä melun suodattamisesta,koska oma mopokin tuottaa kohtuullisen määrän kyseistä saastetta *
    Jos vielä Arai tekis avattavia pottia,niin sellaisen ostaisin
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Osti Shoein mikä se nyt oli tyypiltään,matta musta ja sivuissa lukee
    shoei,no joka tapauksessa ostin sen kaula suojan,mikä tiivistää kypärän pää aukon kaulaa vasten,melkein kaikki melu loppui siihen.
    Jos ostaa shoein,kannatta ostaa myös se suoja.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
    Omien kokemusten mukaan Shoei XR-1000 on huomattavasti äänettömämpi kuin Arai Astro R.
    Arai RX-7 Corsair, onko se selkeästi meluisampi, kuin esim. Condor tai Chaser ? Maalaukset Faijalta löytyisi käyttämätön peilivisiiri n. 10 v. vanhasta perus-Araista NR-II(tai jotain sinne päin)... Onkohan se enää yhteensopiva nykyisten Araiden kanssa?

Mieluinen Corsair saataisi lähteä kuitenkin samaan hintaan, kuin Condor tai Chaser ilman alennusta, joten kaippa Corsair on valintana paras?

24.  
    Itellä aikasemmin shoei z-one ja vaihdoin sen hjc:n fs -maxiin. Enpä huomannut ainakaan noissa mitään eroa.