My Webpage
vois olla hankinta listallasoiva peli varmaan.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
sorrykorjasin linkin.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Näkyi olevan HongKongissa (Kerava) kaupan alle 40 egee (XS 800).
Itse käyttänyt kahden pyörän seisonta-ajan lataukseen pari vuotta ja tyytyväinen olen ollut.
3600:sta kokemuksia parin vuoden ajalta. Nytkin LT huilaa tallissa CTEK kytkettynä töpseliin. Loistava vekotin! Pyörä on aina tuohon kytkettynä (kesät, talvet) kun on tallissa. Ei tartte miettiä akun tyhjentymistä...
HUOM. Uudemmissa CAN-väyläisissä pitää kytkeä suoraan akkuun. Nuo akkujohdot tulevat jo laturin mukana.
<p>2002-2014</p>
sanokaas ny tyhmä kun oonmites tuo laite kytketään? niinku mopoon tai autoon? on jäänyt vähän epäselväksi.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
My Webpage
tuossa vähän lisää aiheesta
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Eiköhän se ihen akkuun kytketä, niin kuin normaalikin laturi. Näyttää paketissa olevan valmiiksi tuollainen apujohto missä on pikaliitin kytkentää varten.(kepa09 @ Marras. 10 2007,19:30) kirjoitti
Kysymys takaisin. Onko motonetin myymä XS-mallisto sama juttu kuin CTEK:in www-sivuilla olevat US-mallit?
-Mikko
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Joku oli sitä mieltä, että Claes Ohlssonkin myy samaa laitetta eri nimellä...(mtkoskin @ Marras. 10 2007,19:54) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Jossain myös varoiteltiin "halvoista" kopioista. En tunne Ohlssonin laitetta, mutta olisko se tuollainen kopio?(C-A-D @ Marras. 10 2007,19:58) kirjoitti
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
My Webpage
tuossa vähän keskustelua
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
eläkä hvä naapuri koskinen huuaja sullakin ikkuna auki
![]()
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
En tiiä. Kunhan totesin jonkun heittämän "tiedon".(mtkoskin @ Marras. 10 2007,20:02) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Se 3600 mainosten mukaan hallitsee kylmätilalatauksen, mitä se sitten tarkoittaneekaan. Itellä 3600 malli parhaillaan ylläpitää tallissa mopon akkua.
Varmaan hyvä tuokin laturi, ite ostin kyllä bemun oman. Jotenkin luotan siihen kuitenkin enemmän.
Niin tää käy kaikkiin muihinkin merkkeihin, kuin vaan Bemuun.![]()
noh? näyttäppä millainen se bemun oma on?(jarierkki @ Marras. 10 2007,20:32) kirjoitti
![]()
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
3600:n luotan. On pitänyt akut täynnä ja kunnossa, ainakin luulen niin , koska ei ole tarvinnut uusia akkuja, moniin vuosiin.![]()
Pyörät on tehty ................
Joo toki Bemarin laturi lataa paremmin BMW:N akkua(jarierkki @ Marras. 10 2007,20:32) kirjoitti
Leikki leikkinä - onhan tuohon BMW:n laturin käyttöön tasan yksi syy. CAN-väyläisessä pyörässä se osaa ladata akun lisävarustepistokkeen kautta. Muut täytyy kytkeä suoraan akkuun.
<p>2002-2014</p>
Ei ole kopio vaan C-tekin Olssonille valmistama oma malli.(mtkoskin @ Marras. 10 2007,20:02) kirjoitti
Olen käynyt takuuasioissa C-tekillä Vikmanshyttanissa ja kysyin tuosta "Zafir 90" jota C Olsson myy.
Kertoivat sen olevan suunnileen sama kuin tuo 3600 malli hieman "pienempi" max jännite??, no kuitenkin niin, että jos oikein isoja pattereita lataa niin menee kauemmin aikaa.
![]()
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Laturilta näyttää, muttei se paljon auta, jos ei ole tietoa suoritusarvoista, ym ominaisuuksista....![]()
minullakin on tuon näköinen bmw:n oma laturi, joka on n 6x6cm kooltaan ja jossa on 2 lediä (charging voltage 13.8-14.2V ja charging current max 600mA). Hankin sen edelliseen pyörääni k100lt:tä varten ja nykyinen on k12lt vm 2000.(jarierkki @ Marras. 11 2007,12:12) kirjoitti
Tämän laturin ohjeissa sanotaan, että voi pitää kytkettynä max 5 päivää kerrallaan ja että lataus tulisi toistaa aina 3-4 viikon välein.
Riittääkö laturissa tehoja myös k1200lt:n akun lataamiseen ja ylläpitoon talven yli noilla ohjeen mukaisilla ajoilla vai pitäisikö väliä tihentää tai heittää vesilintua ja ostaa esim ctekin laturi ja kumpi malli?.
Jos/kun tuo ohje pitää paikkaansa(mkk @ Marras. 11 2007,12:22) kirjoitti
("Tämän laturin ohjeissa sanotaan, että voi pitää kytkettynä max 5 päivää kerrallaan ja että lataus tulisi toistaa aina 3-4 viikon välein"),
niin anteeksi vaan - aika onneton virityshän tuo on. Oikeasti älykäs laturi katkaisee automaagisesti latauksen akun napajännitteen noustessa yli katkaisurajan. Niinpä esim. tuota huomattavasti edullisempaa CTEK'iä voi pitää kiinni jatkuvasti.
LT:n akussa ei ole mitään ihmeellistä. Turhan pienihän tuo 19Ah:n kapasiteetteineen on. Eli ei se mitenkään olennaisesti isompi ole kuin suuressa osassa muita Bemareita oleva 18Ah:n. LT:ssä kun ei ole mitään CAN-väyliä, niin lataus onnistuu millä hyvänsä oikealla älylaturilla lisävarustetöpseleiden kautta. Osta 3600, siinä on himpan laajempi toiminnallisuus ja se käy myös autojen akkujen lataukseen (muistaakseni maksimit oli jossain yli 100Ah:n akkujen latauksessa).
<p>2002-2014</p>
Mulla on ollu tuo Bemarin akkulaturi ja hyvin on hommansa hoitanut. Ja on kyllä tosi helppo ladata akkua, kun ei tarvi muuta kuin laittaa pistoke paikalleen.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Kyllä toi Ctekin xs3600 on ihan sama vekotin kun ClasOlssonin myymä 3600 malli. Tekniset tiedot täysin identtiset, päällä oleva tarra taisi olla erilainen. Itseasiassa paikallinen C-Olsson taisi myydä joskus tuota CTek xs3600 laturia ihan sellaisenaan??
Latureissahan ei voi sanoa että "tehokkaampi parempi", eli ladattavan akun kapasiteetista riippuu onko joku laturi hyvä eli sopiva vai ei. Nyrkkisääntö on että tavallisesti latausvirran täytyisi olla noin kymmenesosa akun kapasiteetista, eli MP akuissa noin 1-2A. Kyllä sen pienenkin laturin kapasiteetti (bmw laturin 0,6A) riittää isoillekin akuille, menee vain pitempään saada akku täyteen.
Itse latailen 19Ah:n akkua juurikin tuolla C-Olssonin 3600 laturilla (0,8A virralla), mutta kuitenkaan en pidä sitä kokoajan kiinni akussa, enkä ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä?? Lataan akun parinkuukauden välein talvenaikana täyteen. Napajännitteestä päätellen akku on purkautunut noiden parin kuukauden aikana noin 25-30%:sti ilmeisesti mittaristossa olevan kellon takia, tai jostain muusta syystä??. Pyörä on R1100S missä akun irroittaminen ei ole ihan "kätevä" homma, kun kaikki katteet ja bensatankki täytyy irroittaa. Eli kun vielä ei ole lisävarustetöpseliä, latailen akkua käynnistimen solenoidin navasta.
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
Eihän tuohon jatkuvaan kytkettynä pitämiseen mitään oikeaa, pakottavaa syytä ole. Peruslaiskalle ihmiselle se kuitenkin on mukavaa ja vaivatonta. Ikinä ei tarvitse miettiä onko akku kunnossa eli ei.(Boxer @ Marras. 11 2007,17:45) kirjoitti
Kun vielä laturin johto roikkuu katosta siten, että fillarin töpseliin tuupattava liitin on pyörän talliinajon jälkeen valmiiksi hollilla, niin tuosta on tullut jo refleksi. Pyörä talliin - laturi kiinni.
<p>2002-2014</p>