Sain eilen puhelun lähimmältä BMW piirimyyjältä. Kysyivät onko pyöräni R 1200RT ja onko sitä käytetty merkkihuollossa. Pyöräni on ko. mallinen vm. -05 eikä ole huoltomerkintää kuin 1600km:n kohdalla merkkihuollosta. Kilsoja on takana jo lähes 20t ja teetin syyskuussa siihen huollon, en kuitenkaan merkkiliikkeessä.
Piirimyyjän edustaja kysyi voisiko pyörän käydä hakemassa tulevana maanantaina tehtaan määräämään huoltoon joka koskee pyörän jarrujärjestelmää. Jos huoltoa ei tehdä voipi pyörä mennä ajokieltoon, sanottiin minulle. Käyvät pakulla pihasta ja palauttavat sen takaisin kotiin kun huolto tehty ja minulle sopii.
Kysynkin nyt onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta tapauksesta tai yleensäkään em. huollon tarpeesta?
Vaimo kysyi että uskallanko laittaa pyörää vieraaseen autoon ja saanko sitä sitten ollenkaan enää takaisin.
Kun tätä nykymaailman menoa katselee niin herääkin kysymys että onko mahdollisesti anastaminenkin kehitetty näin hienovaraiseksi toiminnaksi, että oikein kotoa asti tullaan hakemaan ja etukäteen siitä ilmoitetaan. Vai toimiiko todellakin BMW-organisaatio näin hienosti. Entisenä japsipyöräkuskina en todellakaan ole tottunut tällaiseen.
Toivoisin pikaisia vastauksia em. jarruhuollosta, onko sellaisia tarvinnut muihin vastaaviin tehdä ja muutenkin mielipiteitä.
arska
No soita itse sinne piirimyyjälle ja kysy, ovatko tulossa hakemaan. Jos eivät ole, niin ei ehkä kannata lastata prätkää pakuun...(arimikko @ Marras. 10 2007,17:10) kirjoitti
Jos toi ei ole vedätys, niin onpa hyvää palvelua Bemulla!
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
R1200-sarjan pyöriinhän tuli parikin jarruihin liittyvää huoltomuistiota "takaisinkutsua" 2006. Muistaakseni yhdessä vaihdetaan etujarrujen "banjopultti" pienempään. Eli rajoitetaan painetta. Muistaakseni tuohon myös liittyi ohjelmistopäivitys ja jotain tarkistuksia liittyen ABS-anturin johdon reititykseen.
Samaan aikaan päivittivät postitse käyttäjän käsikirjaa. Tuossa lisäyksessä varoitetaan toistuvien jarrutusten (yhdistettynä lyhyisiin ajorupeamiin) aiheuttamista mahdollisista akun varauksen alenemisista ja jarruhäiriöistä.
Miksei Bemari-myyjä palvelisi. Nuohan saavat homman laskuttaa maahantuojalta.
<p>2002-2014</p>
No on hyvää palvelua tarjolla siellä Itä-Suomen suunnalla.
Ei täällä etelässä sentään kotoa ole tarjouduttu hakemaan vaikka tuommoinen jarrujärjestemän tarkastukseen kehottava kirje aikanaan tulikin - jotain pari talvea sitten. *Juttu koski juuri tuota C-A-D:in mainitsemaa ABSien häpiymisilmiötä toistuvissa (hätä)jarrutuksissa.
Olishan tuo aika juttu, jos kyseessä olisikin huiputus.Vaan eihän siitäkään tänä päivänä tiedä, kannattanee pirauttaa varmistukseksi...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Tuossa olisi RT recalls kutsuja Amerikasta.
Ehkä liittyy tuohon.
RT:n 2005 takaisinkutsuja
(Piti editoida sehän oli RT eikä LT )
No odottelen omaani Recall tietoja (GS 07)
GS Recalls
Näköjään tietyt "virheettömät" valmistajat välttelevät tilastoja mahdollisen virheiden osalta, hoitamalla asiat takaoven kautta.Listalla näyttää olevan niiden maiden pyöriä joissa on tiukka tuotevastuulaki.
Niinhän kuulemma saa pajalle hinatun Rollssinkin takaisin maininnalla; " ei siinä mitään vikaa ollut"
AKE
"Ajoneuvomallin valmistajan, valmistajan edustajan tai maahantuojan tulee ilmoittaa AKElle valmistajan julkaisemasta takaisinkutsukampanjasta, jos henkilöauton tai moottoripyörän ajoneuvomallissa tai osassa tällaista mallia olevista ajoneuvoista todetaan virhe tai poikkeama, joka aiheuttaa merkittävää vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle. Lähtökohtaisesti tällainen vika tai puute on sellainen, että se johtaisi määräaikaiskatsastuksessa ajoneuvon hylkäykseen."
Onpa hyvää palvelua takaisinkutsukampanjan osalta
Olisikohan käynyt niin, että tässä haetaan kiinni niitä viimeisiä puuttuvia virallisen maahantuojan kautta tulleita yksilöitä, joihin ei tehtaan ohjeistamaa korjausta ole pystytty tekemään määräaikaishuollon yhteydessä?
Noin se nimittäin Volvon alapallojen kiinnitysmutterien kanssa toimi. Normaalisti vaihdettiin ensimmäisen huollon yhteydessä, mutta rouvan auton ollessa vuorossa olivat uudenmalliset mutterit loppu, joten varasivat saman tien uuden ajan seuraavaksi viikoksi jolloin ehjät mutterit vaihdettiin toisenlaisiin ehjiin muttereihin kahvikupin äärellä odottaessa.
Volvoa ei tosin haettu kotoa, mutta toisaalta se ei kuulukaan lavalle tai perävaunuun, vaan luontevimmin sen vaunun vetokytkimen etupuolelle
Pisteet BMW huollolle ellei tuo sitten ole nerokkaasti käynnissä olevaa takaisinkutsukampanjaa hyödyntävä vedätys!
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti