Katso äänestykset tulokset: K1200LT:n keskikulutus, matkas. - 380 kg mänöö pienel ken vaa uskoo.....

Äänestäjät
31. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1.  4.5 L

    2 6,45%
  • 2.  4.6 L

    0 0%
  • 3.  4.7 L

    2 6,45%
  • 4.  4.8 L

    0 0%
  • 5.  4.9 L

    6 19,35%
  • 6.  5.0 L

    2 6,45%
  • 7.  5.1 L

    4 12,90%
  • 8.  5.2 L

    7 22,58%
  • 9.  5.3 L

    2 6,45%
  • x)  Jotain muuta: mitä ?

    6 19,35%
Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    JOVVAIN...




    .........Naaaaaaa, laitethan tämäki ny tänne seleväks ja kyselyyn ku joku tossa taannoin epäili ääneen jotta: ...."on tuo 4.7 L / 100 km/h kovasti ilmoitettu alakanttiin"... että milläs mital matkamiähet oikei ohjastelee ?

    Noissa yksilöis ku ON eroja mutta kuskeis neo vieläki isommat !
    Tossa ku kahta yksilöä toistaseks paimentelen nii toinen, hää se menee 4.7 litraan 110km/h mittarnopeuel (100km/h todellinen) mut tää toinen EI SITTEN MILLÄÄN alle 5.2 L:n !

    Kilometrit on kutakuinki samoissa ja molemmis ISOMPI thuulilasi, yläasennos tietysti. Samoin täyssynteettiset ja samat öljyt molemmis, eli kone + ltko + perä.

    Ruiskua ei ole säädetty tiettävästi lainkaan (ei ole ollut tarvetta, vielä ?)

    Elikkäs muistia / tuloksia tänne kiitos:
    -Todellinen 100km/h
    -Matka-ajossa
    -Yksin (ja romppeet, ei se vaikuta juuri...)
    -Thuulilasi ylhäällä
    -Selkä suorana
  2. #2
    Minulla, maantiellä ajotavasta riippuen 4,7 - 5,0
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Ei mee uudempi malli enää noin vähillä. Muuttivat ainakin vaihteiston välityksiä (elleivät sitten perävälityksiäkin, mikä ei ehkä sittenkään tapahtunut, en ole varma).

    Joka tapauksessa tämä kauden kilometrit 17095 ja poltettu bensa 1012 litraa tekee keskikulutukseksi 5,97 litraa / 100km.

    Vuonna 2006 23400 km ja keskikulutus 5,98 l / 100km.

    Vuonna 2005 17123 km ja keskikulutus 5,95 l / 100 km.

    Ja ekana vuonna 2004 uudella pyörällä harjoitellessa 13633 km ja keskikulutus siistit 5,64 l / 100 km.


    Yhtään tankillista en ole päässyt alle 5 litran tällä mantereella. Ameriikan reissulla vuorilla ajellessa pääsin alimmillaan 4,4 litralla ja pari muutakin tankillista jäi alle viiteen litraan / 100 km.
    Toisen suuntaan ennätys on ollut 9,1 l / 100km Saksassa.


    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    Viimeiset reilu 5000 km, kun olen kulutusta seurannut, on keskikulutukseksi tullut 5,02 l/100km (-04 LT). Kulutus olisi ollut jonkin verran alle viiden litran, mutta parilla viimeisellä tankillisella joutui painelemaan moottoriteitä suhteellisen paljon, jolloin myös kulutus kasvoi huomattavasti. Nyt talvinopeusrajotusten aikana en sitten ole kertaakaan vielä tankannut. Toiveissa on huomenna isänpäivänä päästä pitkästä aikaa Bemuilemaan.
  5. #5
    Lainaa (pozo izquierdo @ Marras. 10 2007,18:38) kirjoitti
    Ameriikan reissulla vuorilla ajellessa pääsin alimmillaan 4,4 litralla ja pari muutakin tankillista jäi alle viiteen litraan / 100 km.
    Toisen suuntaan ennätys on ollut 9,1 l / 100km Saksassa.


    t. pozo

    Rehellisyys maan perii, pisteet tälle; itellä kans tuplat kulutuseroissa vaikka en bemarilla ajelekaan.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  6. #6
    Taaskin kone oli sitä mieltä, että olen jo äänestänyt. Jokatapauksessa pitkäaikainen keskikulutus on 5,6ltr/100km -00 mallin LT:llä (~55000 km). Sisältää ajoa kaksin euroopassa alpeilla sekä saksan, ranskan ja espanjan tasaisilla, yksin Suomessa sinne sun tänne. Ei paljoa muutu vaikka yrittäisi. Vakiopleksi, mittaa 194cm. Kaverilla samoissa ajoissa samanlaisella mopolla joka kerta ainakin 0,5 ltr /100 km vähemmän (<180 cm).
    - juha -
  7. #7
    Pakko oli oikein laskea yhden reissun kulutus joka oli suht'koht reipasta ajoa kotimaassa ja 5.1L/100km se pääsi. Tuossa oli motaria ja loppu matka satasen pätkää lähes kokonaan.

    Ai niin, kyseessä siis -06 mallinen LT, kilometrejä tuolle reissulle lähdettäessä ~23000 takana.



    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #8
    Niinpä niin, ei ole vuodet veljiä keskenään eivätkä näköjään LT:kään. *

    Jenkkireissun matkakaverini Jokke ajoi samanikäisellä ja yhtä paljon ajetulla pyörällä ja hänellä oli aina bensaa runsaasti tankissa kun minä poika jo etsiskelin tankkauspaikkaa.

    Kummallakin CeeBaileyn wingilasi (Jokella tosin tuuman matalampi), mutta meikäläisen pyörässä neljät Hellan lisävalot ynnä yksi kohtalaisen kookas lipstick-vidokamera plus RS-mallin peilit sotkemassa aerodynamiikkaa. Omassa rigissä painoa ehkä noin 35 - 45 kiloa enemmän kuin kaverilla. (Siis pyörä + kuski yhteensä).
    Saksan motareilla tuo tuhottu aerodynamiikka erityisesti rankaisi sekä siivottomana kulutuksena että hukkuneena huippunopeutena. Sain GPS:n mukaan kelatuksi 204 km/h lasi alhaalla ja itse piilossa sen takana kun Jokke hävisi horisonttiin...

    Tai sitten meikäläisen ruiskun säädöt on rikkaalla....

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #9
    koko kesän keskikulutusta en ole laskenut, mutta alle viiden litran on mennyt rauhallisella ajolla, toki harvoin koko tankkausväliä on ihan niin maltillisesti tullut ajettua, ja vajaa kuusi litraa kaksi päällä vähän reippaampaa moottoritienopeutta. Täytyy varmaan laskea ironbutt reissujen keskikulutusta, kun on kuitit ja kilometrit ylhäällä; tosin bmw:n mittari ei kait ole niitä luotettavimpia matkankaan suhteen, joten aivan täsmällistä tulosta on vaikea laskea.
  10. #10
    Kyllä se uusikin pyörä kulkee vähällä. Itsellä on toukokuussa 2005 rekisteröity LT, jolla on nyt ajettu 33000 km.

    Viime kesänä ajoin 9636 km ja bensaa kului "ylitankkausineen" 431,75 litraa, joten keskikulutus 4,48 litraa. *Pääasiassa aina kaksi päällä ja matkatavarat mukana.

    Johtuneeko pieni kulutus kuljettajan iästä (62 v), vai siitä, että on alkuperäinen BMW:n tuulisuoja. V. 2007 ajettu vain Suomessa ja Norjassa ja ajettu nopeusrajoitusten puitteissa mittarivirhe huomioituna.

    V. 2006 ajoin 11537 km. Bensaa kului 508,31 litraa, joten keskikulutus tuolloin 4,41 litraa. *Tällöin ajettu Saksan moottoriteilläkin ja mittarin mukaan kovin vauhti oli 210 km/h.

    Kesän 2005 aikana ajoin LT:llä 11808 km ja keskikulutus oli tuolloin 4,65 litraa, eli uutena LT kulutti hiukan enemmän, mutta ei tuokaan paha.

    Nyt on hankittu uusi Windshield Wings -1 tuulisuoja, joten ensikesänä nähdään, nouseeko kulutus?
  11. #11
    Minäkin heitän lusikkani tähän soppaan. Oman ajokokemukseni mukaan, noin 130000 km.(2000vm 75000 km ja nykyisellä 2005 vm 55000 km) ei kovin merkittäviä kulutuseroja ole. Molemmat menevät selvästi alle 5 ltr/100km . Olen myöskin kokeillut erilaisija tuulilaseja, eikä kulutus ole merkittävästi muuttunut. Onko kokemusta , että yksin ajaessa kuluttaa enemmän? Itselläni on ainakin näin. *Olen ajellut "Wingi"-miesten kanssa muutamia reissuja ja aina tankattaessa LT:n tankki vetää noin 1 ltr 100 km kohti vähemmän. * * * * * * * * * * * * * *
    Kesää odotellen Terv. Risto



    sav
  12. #12
    Nyt muistin katsoa noiden ironbutt ajojen keskikulutusta. Keskinopeus ajojenn aikana on ollut 100-110 km/h ja kulutus BMW:n mittarin/kartoista lasketun matkan perusteella , jossa ei siis huomioida pieniä harharetkiä:
    5,098/5,365
    4,865/5,09
    5,075/5,317
    eli aika vähän kuitenkin. Varmaan saisi pienemmällekin kulutukselle tottumaan, mutta silloin keskinopeudesta pitäisi tinkiä. Mittarivirhe on aika suuri ja sillä on vaikutusta myös laskettaessa kulutusta. Tuhatta kilometriä kohden virhe on luokkaa n 50 km eli n 5 %.
  13. #13
    Lainaa (mchuurre @ Marras. 09 2007,20:38) kirjoitti
    Tossa ku kahta yksilöä toistaseks paimentelen nii toinen, hää se menee 4.7 litraan 110km/h mittarnopeuel (100km/h todellinen) mut tää toinen EI SITTEN MILLÄÄN alle 5.2 L:n ! *
    JOVVAIN !





    ........Naaaaaaa, no nihnn....nythä se mänöö tää miun "juoppokin" tohon 4.7 litraan satasel ku vaihoin ilimansuodattimen ja säädin venat. Tosin säädettävää ei hirmuisesti ollu (3:ssa) ja suodatinkin "näytti" varsin puhtaalta mutta OLIPAHAN merkittävä puotus, kokonaista 0.5 litraa.....lämmöt +2´C - +1´C ja räntää niiku Korbilombolos..

    Juu ja pitihä sitä tietenkin ajaa reilusti tuo "sata kilsaa" että varmasti ei näytä mitäää sekaajoa.
  14.  
  15. #14
    Vanha -01 mallinen meni n. 4.9-5.2 välille ajosta riippuen. Uudemmalla -06 mallisella ei ole vielä alle 5.2 kulkenut kertaakaan.