Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    Huomenta!

Ajattelin hankkia pyörännostimen, koska pyörästäni puuttuu kunnollinen keskiseisontatuki ja tuollainen nostin helpottaa huoltoa huomattavasti.

Nousee tietenkin kysymyksiä. Tuollaiset järkevästi käytettävät nostimet ovat periaatteessa isoja hallitunkkeja, ja nostavat pyörää keskeltä. Sporteissa on katteita, joten onko kokemuksia, saako pyörää yleensä nostettua irroittamatta näitä? En ainakaan keksi, miten omaani saisi, noin äkkiseltään.

Katselin erästä mallia, joka jaksoi nostaa 1500 paunaa. Oma pyöräni painaa noin 220 kiloa, joten käsittääkseni tuolle nostimelle voi pyörän vaikka säilöä talveksi, koska varaa maksiminostoon jää reippaasti? Tietenkin pitää ensimmäinen pari kuukautta neuroottisena kaverina käydä mittailemassa maavaraa, että päästääkö nostin pyörää pikkuhiljaa alaspäin.

Nuo mekaaniset nostimet ovat hieman arveluttavia, eivätkä valikoimissa olevat jaksa edes nostaa kovin suuria taakkoja. Menin itse seisomaan kaupassa tuollaisen päälle, ja se heilui jo siinä paikallaan, joten ostamatta jäi halvasta hinnastaan huolimatta. Akselien tietämiltä nostavat taas ovat nostossa käsittääkseni hieman epävakaita, joten tarvitsisi kaverin tukemaan pyörää noston aikana.

Jos jollakulla on esimerkiksi tuo Bilteman nostin(89€), niin onko minkälaisia kokemuksia ja oliko ihan huono ostos? Kuinka suurelle taakalle tuo Bilteman nostin on muuten speksattu?
    Oletko ajatellut, että voisit ostaa varikkotelineet? Niitä saa erikseen sekä etu- että takapäähän ja nostotekniikoitakin on tarjolla erilaisia. Hinta on n. 40-100 euroa per teline, eli pääsisit huomattavasti halvemmalla kokonaishinnassa.

Itselläni on pelkästään takapään varikkoteline ja sen kantokyvyksi on ilmoitettu 150 kiloa.
    Life is not a spectator sport!
    Onko kyseessä siis nimenomaan tämmöinen akselin kohdalta nostava mekaaninen laite, eli työntää pyörän ilmaan vipuvarrella? Googlen mukaan ainakin on?

Halvin hydraulinen nostin johon olen törmännyt maksoi 79 euroa.

Joo, juurikin sellainen. Kyllä nekin tukevia ovat, mutta toki erilaisia käyttää.
    Mikä pyörä kyseessä? olin rivien välistä lukevinani että katteellinen sportti? Kulkeeko putki koneen alta?
    biltemasta saa pyörän nostimia aika huokeella mutta vaatii tosiaan katteiden ja käyrästön irrottamista toinen vaihtoehto on etu- ja takapään huoltopukit tai sitte 2kpl tämmöisiä
    millä saa laitoksen ylös mutta vievät aika rutosti tilaa

edittiä kirotushäröille

KooTeeÄm
    Lainaa (shwoomie @ Marras. 06 2007,12:11) kirjoitti
    vaatii tosiaan katteiden ja käyrästön irrottamista
    Pakoputkistosta nostamisesta juttua:

http://www.bike-lift.com/

"Lifting a bike via the engine sump or the chassis frame requires no clarification here, but one of the most frequent
    questions posed to our technical department by SuperBike owners is:
    "Are you sure my collector pipes can support my machine?"

The answer is always the same, " YES "

Although on many occasions you may elect to lift the front of your bike from the sump or the chassis, the question
    "can I lift via my collector pipes?" is perfectly understandable - but the simple fact is that supporting SuperBikes
    from the front collector pipes is an Industry Standard Procedure and is used throughout the industry by manufacturers,
    the retail & maintenance trade and competition departments across the world. This is borne out by the fact that we
    only get asked this question by private owners, because the trade are familiar with this technique.

Manufacturers use EazyRizer to lift customer bikes via the collector pipes!"

HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Oiskohan se kuitenkin tukevampi, jos ostaisi vaikka pari kappaletta noita akselipukkeja? Nimittäin kuulostaa aika sosiopaattiselta nostaa raakasti vain putkista ilmaan koko laitos. En kyllä osaa kuvitella pyörän olevan kovin tukevasti siinä tunkin päällä, kun se seisoo putkistonsa varassa.

Pääsisi luultavasti hieman halvemmallakin, noita akselipukkeja näyttää olevan myynissä parhaimmillaan parilla kympillä. Tiedä sitten, miten paino jakautuu, että tarvitseeko jompaan kumpaan päähän erilaisen pukin?
    Katselin vähän pyörääni ja mittailin, ja tulin siihen tulokseen, että en rupea investoimaan ainakaan vielä moista nostinta. Putkiston kohdalta nostaminen kuitenkin vaikuttaisi hankalalta, joten saavutettu hyöty nollaantuu jo tuossa, kun neuroottisena irrottelee putket ja katteet, jotta saa nostimen turvallisesti alle.

Takapään akselipukki/kampi näytti maksavan jotain 19 euroa, ja sellaisen nyt ensimmäisenä tarvitsen. Tuollaisenhan tekee viitseliäs itsekin omalle pyörälleen soppelin. Kiitoksia avusta ja tuosta bike-lift linkistä kuitenkin kaikille.
    Eilen isä ukko käväs hakeen sellasen järeen "hd-nostimen" motonetistä.129e.Muistaakseni pystyy nostaan 680kg.Sit oli pykälää heiveröisempi 79e jolla pystyi nostaan 400kg.Kummatkin kumminkin todella vankan oloisia.Lenksuja oli joka suunnassa mistä sitoa mopotin kiinni.Järeemmässä mallissa oli myös säädettävä nosto osa.Eli pystyi säätään sen leveyttä.Renkailla liikutettavia kumpainenkin.Perustuivat metalli linkkuun mikä toimi tunkilla.Ja painoivat niin p*rkelees*i.Lisää varmasti www.motonet.fi
    BMW S1000rr 2010
    Lainaa (kemo @ Marras. 06 2007,20:53) kirjoitti
    järeen "hd-nostimen" motonetistä.
    Mulla on just tämä malli käytössä (ekaa syksyä). Tällä hetkellä mielipiteeni on se, että taitaa ajaa asiansa eli sillä saa pyörän ylös kun jotain pitää ropata. Mutta kiinalaista halpatuotantoahan tuo on, ei kannata ajatella että tällä hinnalla sais mitään oikeasti kunnollista. Varsinainen nosto-osa vaikuttaa riittävän tulevalta, mutta esim. pyörät on melkoiset rimpulat. Se leveyden säätöosa (irrotettettva lisäosa) mitä sanoit nostaa laitteen korkeutta niin paljon, että laite ei mahdu enää pyörän alle (mulla mopon maavara "melko" pieni). Että jos vaan finanssit sallii, suosittelen ostamaan hiukan ammattimaisemman vehkeen.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa (TIJ @ Marras. 07 2007,17:20) kirjoitti
    Lainaa (kemo @ Marras. 06 2007,20:53) kirjoitti
    järeen "hd-nostimen" motonetistä.
    Mulla on just tämä malli käytössä (ekaa syksyä). Tällä hetkellä mielipiteeni on se, että taitaa ajaa asiansa eli sillä saa pyörän ylös kun jotain pitää ropata. Mutta kiinalaista halpatuotantoahan tuo on, ei kannata ajatella että tällä hinnalla sais mitään oikeasti kunnollista. Varsinainen nosto-osa vaikuttaa riittävän tulevalta, mutta esim. pyörät on melkoiset rimpulat. Se leveyden säätöosa (irrotettettva lisäosa) mitä sanoit nostaa laitteen korkeutta niin paljon, että laite ei mahdu enää pyörän alle (mulla mopon maavara "melko" pieni). Että jos vaan finanssit sallii, suosittelen ostamaan hiukan ammattimaisemman vehkeen.
    Joopas joo....

Itselläni on motonetin pienempi versio (n.400kg) nostokyky.

Tarkoitus onkin nostaa pelkkää pyörää. Eikä siten, että mamma on satulassa ja kimpsut ja kampsut laukuissa......

Laatu on tarkoitukseen sopiva. Ja mitä pyöriin tulee, niin laiteen toimitahan onkin suunniteltu nostoon eikä kuljetusvälineeksi.

Se taas, ettei laite ei sovi mp:n alle . Ei voi syyttää kun itseään.
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
    Lainaa (shwoomie @ Marras. 06 2007,12:11) kirjoitti
    biltemasta saa pyörän nostimia aika huokeella mutta vaatii tosiaan katteiden ja käyrästön irrottamista toinen vaihtoehto on etu- ja takapään huoltopukit tai sitte 2kpl tämmöisiä
    millä saa laitoksen ylös mutta vievät aika rutosti tilaa

edittiä kirotushäröille
    Tuolla Biltemassa kävin kattelemassa tota nostinta. Vähän oli huonosti esillä. Laite oli jumissa ja oli myös laskenut öljyt allensa, ei antanut kovin hyvää kuvaa.Noissa vehkeissä on tavallinen hydraulitunkki "voiman lähteenä", kai niitä vois retusoida. Onko kellään tietoa hyvälaatuisesta nostimesta, jossa olisi myös nostokohtien säätömahdollisuus. Omissa pyörissä on moottori ja pakoputket alimmaisina, ja kiinteillä nostimilla nostokohdat osuu juuri niihin, irroita siinä sitten putki tai kone.
    Hain itse pois Oulun Kärkkäiseltä kampeamalla toimivan ihan laadukkaanoloisen takapään pukin. Maksoi kuplamuoveineen kokonaista 19 euroa. Tuollaisen rakentaa viitseliäs vaikka itse romuraudasta, mutta tuolla hinnalla ei kyllä viitsi kauheasti ruveta ähräämään.

Katselin itsekin tuota Bilteman nostinta, ja se tosiaan työnnetään ilmeisesti pyörän alle ja toimii hallitunkin tavoin. Sporttia en kyllä itse yksinäni viitsi nostella siitä keskeltä, vaikka jenkit sanoisivat nettisivuillansa mitä tahansa. Varsinkin jos kyseessä on nostin, joka oksentaa öljyt pihalle minä hetkenä hyvänsä. Kyllä tuossa Bilteman laitteessa näytti olevan lukitustangot hammastuksella sivulla, mutta kyllä se pyörä siitä päältä kellahtaa rymähdyksessä pois, vaikka ei ihan pohjaan kerkeäisikään tunkki rusahtaa.
    Lainaa (Le Motard @ Marras. 07 2007,23:38) kirjoitti
    Hain itse pois Oulun Kärkkäiseltä kampeamalla toimivan ihan laadukkaanoloisen takapään pukin. Maksoi kuplamuoveineen kokonaista 19 euroa. Tuollaisen rakentaa viitseliäs vaikka itse romuraudasta, mutta tuolla hinnalla ei kyllä viitsi kauheasti ruveta ähräämään.

Katselin itsekin tuota Bilteman nostinta, ja se tosiaan työnnetään ilmeisesti pyörän alle ja toimii hallitunkin tavoin. Sporttia en kyllä itse yksinäni viitsi nostella siitä keskeltä, vaikka jenkit sanoisivat nettisivuillansa mitä tahansa. Varsinkin jos kyseessä on nostin, joka oksentaa öljyt pihalle minä hetkenä hyvänsä. Kyllä tuossa Bilteman laitteessa näytti olevan lukitustangot hammastuksella sivulla, mutta kyllä se pyörä siitä päältä kellahtaa rymähdyksessä pois, vaikka ei ihan pohjaan kerkeäisikään tunkki rusahtaa.
    jaa..mulla pyörä seisoo ton bilteman nostimen päällä nyt neljättä viikkoa eikä oo mitään pahaa sanottavaa laitteesta...okei siitä näkee että se ei oo ihan parasta mahollista laatua mutta kyllä se on sen verran tukevan tuntunen ja toimiva systeemi että uskallan luottaa siihen ja sitäpaitsi jos tunkki räkäsee öljyt ulos jossain vaiheessa se stoppi hammastus pysäyttää kyllä laskun ennen kuin tulee ees mitään rymähdystä jos on ollut fiksu ja löytäny nostokorkeuksista muitakin asentoja kuin lepo ja korkein ;)
    KooTeeÄm
    Lainaa (Le Motard @ Marras. 07 2007,23:38) kirjoitti
    Hyvä
    Mielestäni hyvä ratkaisu. Huoltopukki on kyllä tukeva ja se vie sitten kesän aikana melko lailla vähemmän tilaa varastossa kuin nosturi.
    Lainaa (shwoomie @ Marras. 08 2007,07:46) kirjoitti
    jaa..mulla pyörä seisoo ton bilteman nostimen päällä nyt neljättä viikkoa eikä oo mitään pahaa sanottavaa laitteesta...
    Mikä pyörä on kyseessä? Kuten aiemmin mainitsin, en kyllä viitsi ruveta nostamaan väen vängällä pyörää putkistosta ja katteista(sportti).

Vähän kuin nostaisi auton hallitunkillä koteloista.
    Lainaa (Le Motard @ Marras. 08 2007,09:50) kirjoitti
    Lainaa (shwoomie @ Marras. 08 2007,07:46) kirjoitti
    jaa..mulla pyörä seisoo ton bilteman nostimen päällä nyt neljättä viikkoa eikä oo mitään pahaa sanottavaa laitteesta...
    Mikä pyörä on kyseessä? Kuten aiemmin mainitsin, en kyllä viitsi ruveta nostamaan väen vängällä pyörää putkistosta ja katteista(sportti).

Vähän kuin nostaisi auton hallitunkillä koteloista.
    600 fasu lepää siinä päällä...se tosin on isossa remontissa eli oon ottanu putket kokonaan pois..

kyllähän mäkin aikasemmin mainitsin että toi nostin vaatii sen että ottaa käyrät ja katteet pois...

mutta se on kyllä sen verran tukeva että siihen voi luottaa ihan turvallisin mielin...

ja tulipa muuten mieleen että pikku modauksilla siitä saa sellasen että ei tarvii nakupyörissä ottaa käyriä pois mutta tuokin modaaminen vaatii jos sitte käden taitoja sen verran että jää useimmilta tekemättä kuten myös multa
    KooTeeÄm
    Customin kanssa ei ole tuota nostokohtaongelmaa, joten ostin vuosi sitten K-Raudan tarjouksesta sen pullotunkkiin perustuvan nostimen. Hyvä kun satuin ostamaan just sen (kantavuus 680kg), kävi kotilon renkaitten vaihtokin näpsäkästi! Eipähän ole hallitunkki varaston nurkkia täyttämässä kun saa molemmat kulkupelit samalla nosturilla hoidetuksi.

Laatu on minusta täysin ok tuossa.
    Lainaa (HarriS @ Marras. 08 2007,12:03) kirjoitti
    Customin kanssa ei ole tuota nostokohtaongelmaa, joten ostin vuosi sitten K-Raudan tarjouksesta sen pullotunkkiin perustuvan nostimen.

Sama etu (runko näkyvillä) enduro/supermoto-tyyppisissä pyörissä. Itsellä oli myös tuollainen K-raudan nostin (69€ ja plussat himaan ), joka on aika lailla samaa laatua muiden vastaavien kanssa. Tuo oli käytössä vajaan vuoden ja nyt nostin on appiukolla Nortonin alla. Tässä kuva, jossa teline näkyy hieman Ex-Dertsin alla.

Minä tein "kakkoskakkosista" puupalikoista ristikon pyörän rungon alle, jolloin nostopisteet sai valittua sopiviksi ja puu ei vahingoittanut maalipintaa. Toki samalla sai myös korotusta matalan nostimen päälle, jolloin sai renkaatkin ilmaan.

Voisiko tuollaisilla puupalikoilla tehdä matalan kehikon, joka sallisi noston rungosta putkien sijaan? Ihan noin vaan ideana...

Tomi

PS: Nykyinen huoltopaikka on kyllä paljon parempi... *

EDIT Typoja korjattu ja asiaa lisätty...

Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13

Nyxät: 3x polokupyörä
    Lainaa (TomiKoo @ Marras. 08 2007,12:54) kirjoitti
    Customin kanssa ei ole tuota nostokohtaongelmaa, joten ostin vuosi sitten K-Raudan tarjouksesta sen pullotunkkiin perustuvan nostimen.

Sama etu (runko näkyvillä) enduro/supermoto-tyyppisissä pyörissä. Itsellä oli myös tuollainen K-raudan nostin (69€ ja plussat himaan ), joka on aika lailla samaa laatua muiden vastaavien kanssa. Tuo oli käytössä vajaan vuoden ja nyt nostin on appiukolla Nortonin alla. Tässä kuva, jossa teline näkyy hieman Ex-Dertsin alla.

Minä tein "kakkoskakkosista" puupalikoista ristikon pyörän rungon alle, jolloin nostopisteet sai valittua sopiviksi ja puu ei vahingoittanut maalipintaa. Toki samalla sai myös korotusta matalan nostimen päälle, jolloin sai renkaatkin ilmaan.

Voisiko tuollaisilla puupalikoilla tehdä matalan kehikon, joka sallisi noston rungosta putkien sijaan? Ihan noin vaan ideana... *

Tomi

PS: Nykyinen huoltopaikka on kyllä paljon parempi... *

K-rautaan on iskenyt inflaatio. Tänään kyseinen nostin maksoi 109 eskoo, Helsingin Lanternassa. Eivät tinkineet, lupasivat ostaa itselleen kaikki nostimet myyntiin, jos saavat 69 eskon hinnalla. No tätä se itärajan läheisyys teettää. Länsi-Suomesta saa kaikkea paljon halvemmalla.
    Lainaa (kake10 @ Marras. 08 2007,20:22) kirjoitti
    Lainaa (TomiKoo @ Marras. 08 2007,12:54) kirjoitti

Voisiko tuollaisilla puupalikoilla tehdä matalan kehikon, joka sallisi noston rungosta putkien sijaan? Ihan noin vaan ideana...

Tomi

PS: Nykyinen huoltopaikka on kyllä paljon parempi...

K-rautaan on iskenyt inflaatio. Tänään kyseinen nostin maksoi 109 eskoo, Helsingin Lanternassa. Eivät tinkineet, lupasivat ostaa itselleen kaikki nostimet myyntiin, jos saavat 69 eskon hinnalla. No tätä se itärajan läheisyys teettää. Länsi-Suomesta saa kaikkea paljon halvemmalla.
    bilteman nostin on aika pitkälti samanlainen mutta sininen ja 89e toissapäivänä ainaki espoon piiltemassa
    KooTeeÄm
    Tuo Bilteman nostin ei maailman tukevin ole, mutta varmaan ajaa asiansa. 89€ euroa se tosiaan maksaa. Kummallista, että Bilteman valikoimissa ei ole huoltopukkeja ollenkaan.
    Ebayssä näytti olevan setti jossa oli asiallisen _*näköiset*_ etu- ja takapäännostimet yhteensä 38e + 20e pk suomeen.. Eli molemmat päät saisi ilmaan 58e... Ei kovin paha, jos se pyörä niillä pukeilla pysyisi. Kokemuksia?

http://cgi.ebay.de/ws....&ih=002

Onko tästä kokemuksia? Nostin
    Voihan sen kromata jos ei se kulje.
    Lainaa (-W- @ Marras. 09 2007,07:04) kirjoitti

"Le Motard skriivaili"

Tuo Bilteman nostin ei maailman tukevin ole, mutta varmaan ajaa asiansa. 89€ euroa se tosiaan maksaa. Kummallista, että Bilteman valikoimissa ei ole huoltopukkeja ollenkaan.

-------------
    toi nyt näyttäs olevan samaa kamaa ku bilteman ja k-raudan nostimet että ihan rohkeesti vaan kauppaan ja poistamaan se halvin vaihtoehto...

ja tukevuudesta vielä että kuinka tukeva nostimen täytyy olla ennenkuin joku ei valittele siitä? ei ton bilteman nostimen päältä pyörä kuitenkaan itekseen kaadu ja saa sitä heilutella aika rankastikin sitä pyörää ilman että se edes vaihtaa paikkaa nostimen päällä..

vaikka puollustanki tavaraa mikä iteltä löytyy niin miksi bilteman nostin olis yhtään huonompi kuin k-raudan tai biilin vaikka kaikki toimii samalla periaatteella ja hyvin hyvin samanlaisella ulkonäöllä?
    KooTeeÄm
    En kai väittänyt sitä mitenkään huonommaksi? Halvin nostin on tähän mennessä ollut tämä "King" vai mikälie, jonka olisi voinut viedä pois 79 eurolla.

Nuo keskinostimet vain sopivat huonosti sportteihin(ainakin omaani) koska pohja ei ole tasainen, ellei irrota katteistoa ja putkistoa. Eivät siis ole omassa tapauksessani tukevia, jos nyt sitten päättää nostaa koko komeuden siitä putkistosta, jonka profiili on kaareva.

Tuossa Bilteman nostimessa arveluttivat muutenkin helisevät komponentit, kuten se lukitustappi ja pumppauspoljin. Mutta eiköhän sillä joku tasapohjainen rassi nouse täysin ongelmitta.

Ei halvalla saa hyvää, niin se vain on. Ainahan se vähän jännittää, kun nostelee autoakin sillä halvalla hallitunkilla.
    Lainaa (kake10 @ Marras. 08 2007,20:22) kirjoitti
    K-rautaan on iskenyt inflaatio. No tätä se itärajan läheisyys teettää. Länsi-Suomesta saa kaikkea paljon halvemmalla.
    Eipähän tuo sen lännemmässä ollu, kuin Merituulen K-rauta Espoossa! Olisko ollu joku kuponkitarjous sitten, en tiedä.

Mielestäni noissa tuon tyypin nostimissa ei ole juurikaan eroja, joten ostaa vain sen minkä halvimmalla löytää ja tinkaa vielä hintaa ennen oravannahkojen vaihtoa. Itse ainakin olen sen verran pihi, että käytän hieman aikaa ja vaivaa halvimman löytämiseen...

Tomi
    Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13

Nyxät: 3x polokupyörä
    Lainaa (TomiKoo @ Marras. 09 2007,09:09) kirjoitti
    Mielestäni noissa tuon tyypin nostimissa ei ole juurikaan eroja, joten ostaa vain sen minkä halvimmalla löytää ja tinkaa vielä hintaa ennen oravannahkojen vaihtoa. Itse ainakin olen sen verran pihi, että käytän hieman aikaa ja vaivaa halvimman löytämiseen...

Tomi
    No en nyt pihiksi itseäni väittäisi, mutta ei sitä tyhmäkään tarvitse olla. Tuommoinen peräpään huoltopukki näytti maksavan online semmoisen 70€. Ei teräsputkenpätkistä kannata ruveta maksamaan kolminkertaista hintaa, vaikka kuinka olisi merkkituote.
  30.  
    Lainaa (-W- @ Marras. 09 2007,07:04) kirjoitti
    Ainakin kaverin 1600.n wildstar pysy tommosen päällä viime talven ja näkyy olevan taas ja vielä ihmeen tukevan oloisesti, mitä kävin sitä heilutteleen. Niin ja hinta jotn 70€ keskiseltä tuurista!

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen