Ja kokeiltu on?(Waltsu407 @ Marras. 15 2007,13:59) kirjoitti
Et sä niillä huipputehoilla tee hevon kukkua! Se on vain nakkikioski-uskottavuutta lisäävä luku brosyyrissä, ei mitään muuta. Mutkateillä kun kurvailee, niin yli 100hv tehoilla ei tee mitään jos vauhdit pysyy järjellisissä rajoissa. Tosiasia on se, että mörkösen paremmat jarrut (siis niissä malleissa joissa on 320mm tuplabrembot edessä) ja tiukempi runko tekee siitä Hornettia nautittavamman ajettavan mutkateillä.
Jos autobaanaa pitää tohottaa yli kahtasataa, niin sit sillä on väliä. Vaan eipä taida toi hornettikaan sitä varten olla tehty.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Käy koeajamassa S4R versiota. Paras 1000cc-luokan naku kaikinpuolin. No Kawan Z1000 en ole testannut, niin siitä pieni disclaimer tähän.(Waltsu407 @ Marras. 15 2007,13:59) kirjoitti
ot.(mikkoyli @ Marras. 15 2007,13:51) kirjoitti
Taitaa olla aika suolaset pyynnit (niin pyytäähän saa)*
Jos hinta ois kohdallaan, toi 1098S vois kiinnostais kyl...*![]()
...Vespa EI ole lälläripyörä, eihän??
Se on tehokkaampi kuin 2-venttiilinen ilmajäähypompone, mut sillä ei ole nakupyörässä mitään väliä, kun vääntö on samaa luokkaa ja kaikki muu onkin sitten ilmatonnisessa paremmin:(Turder @ Marras. 15 2007,18:49) kirjoitti
- Ulkonäkö. Nestejäähy on täynnä kamalia letkuja ja syyläreitä. Myös pakoputkisto on kamala inkontinenssisuojalla varustettu suolisto.
- Kevyempi.
- Matalammat, muhevammat äänet. Todettu kuuntelemalla molempia urku auki räyskälässä. Ja siis molemmat termignoneilla varustettuna.
- Halvempi. Harmi vaan että eihän noita tehdä enää alkup. muotilla.
- Tyylikkäämpi. Aika ei alkuperäiseen monsteriin pure, kun se on jo 'vanha'. Kymmenen vuoden päästä ilmajäähy on paljon arvostetumpi kuin nestemörkö.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
848voihj hienon sarjavalmiste kyykky!! nätti ku mikä :P
vielä ei oo hintoja missään kerrottu?
Honda cbr 929 rr -01
Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
Suzuki sv 1000 -03
Suzuki gsx-r 1000 -03
Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
Yamaha yzf-R1 -99 turbo
Yamaha yzf-R6R -06
Yamaha yzf 750sp -94
Yamaha yzf 750r -95
Cagiva Mito -96
Aprilia af-1 futura -91
Käy kattoon Nettimotosta. Samoilla varusteilla ei löydy mistään yhtä halvalla (14.500 € ja 20.300 € tax-free). Kalliita kilometrejä mulle.(Booris @ Marras. 15 2007,19:09) kirjoitti
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ainahan se arvo uudessa tippuu, enemmän tai vähemmän. *(mikkoyli @ Marras. 16 2007,08:19) kirjoitti
Minun laskutoimituksella tuo jää hinnakkaaksi, ainakin saksasta haettaessa.
20k€+5500+1210€+tuontikulut ym.= n.27700€ ja edellytyksenä, että yli 6tkm:ä pitäisi olla mittarissa.![]()
Vajaa tonttu lisää ja saat täältä uuden.
Hiluille en osaa arvoa kauheesti laskea, ehkä ne kantsisi myydä erikseen.
Joo joo, on offtopic.
edit. typo
...Vespa EI ole lälläripyörä, eihän??
Oletko kokeillut Morinin 1200 corsaroa => aivan järkyttävän upea moottori!!! ...vaikka vannoutunut Ducatisti olenkinkirjoitti
![]()
- shine can never replace attitude -
Ducati SS
Harley Davidson FXD Super Glide
Suzuki Bandit
Meillähän on täällä vallan selvännäkijä foorumilla. Maagista!!(wekkuli @ Marras. 15 2007,19:12) kirjoitti
![]()
![]()
Life's pretty straight without motorcycling
Aijaijai... unohdin kokonaan tämän laitteen. Ajamaan en ole päässyt. Varmasti upea kone, kuitenkin tehoa ja vääntöä on kun on kuutioitakin.(SS680 @ Marras. 16 2007,18:09) kirjoitti
Koskahan tai millä aikataululla Ducati uudistaa näitä isoja monstereita? Nyt tuli uusi versio pikkuhirviöstä, vuoden parin päästä isojen uudistus? Ravintoketjun päälle monsteri 1098-koneella..... uuh.![]()
Eihän tuohon selvänäkijän kykyjä tarvitse, riittää kun on näkemystä.(Agentti @ Marras. 16 2007,19:20) kirjoitti
Samaa mieltä Wekkulin kanssa siitä, mikä Monsterissa on olennaista.
No justiinsa..(mopo1000 @ Marras. 15 2007,16:53) kirjoitti
Kyl se vaan aitoa Ducatismia on tykätä niistä asioista, joita Italian pojat ja tytöt on siihen peliin keksineet laittaa ja syystä.
Kuka ajaa minkäkin verran. Milläs muuten itse ajelet muuta kuin näppäimistöllä? Aika liukasta nääs..![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Eli aito Ducatisti on, kun tykkää merkistä. Hienoa.(Italowestern @ Marras. 18 2007,00:24) kirjoitti
Tulee monta japanilaismerkillä ajavaa aitoa Ducatistia maahan.
Tässäkin lienee sitten sitä "ainoaa aitoa" tykkäämistä vielä olemassa.
Minulla on vanha Fenderin kitara nurkassa. Olenko kitaristi?
Noooway.
Kokeilkaa 9 1/2 morinia. samat kuutiot mutta vääntö vielä parempi. 90% väännöstä alkaen 2000k/min, joka on minusta tärkeämpää kuin ne viimeiset HV:t. Sillä pyörällä voi ajaa 80:äkin ilman stressiä.(SS680 @ Marras. 16 2007,18:09) kirjoitti
vaikka jokin sortin Ducatisti olenkin.
Käsittämätöntä turhaa lässytystä. No, joillekin on vaikeaa hyväksyä harrastajan tyytyväisyyttä ja ihailua jotakin merkkiä kohtaan. Etkö ole oppinut mitään noista aiemmista turhista lässytysketjuista. Tän foorumiosion mode vois taas iskeä.(mopo1000 @ Marras. 18 2007,10:03) kirjoitti
Alkaa taas menemään väännöksi Italo vs. muu maailma.(mopo1000 @ Marras. 18 2007,10:03) kirjoitti
No, minulla on tuossa vieressä joku Stratocaster-kopio ja voin todeta että Helpompi se Ducati on saada laulamaan kuin skitta soimaan.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Jos ei olla kieltämässä prätkiä tai vaatimassa lisää verotusta, niin silloin mielestäni kaikki tavat harrastaa moottoripyöräilyä ovat OK.(mopo1000 @ Marras. 15 2007,16:53) kirjoitti
Miten tuo Italon tapa harrastaa Ducateja on sinulta pois?
Lisäksi Italolla on aina ollut aikaa vaihtaa muutama sana prätkiin liittyen, myös kaukana kaupastaan. Tämä tapa ei ainakaan vähennä arvostustani häntä kohtaan.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Heh... liittyykö Ducati-harrastamiseen jotain ajamistakin?
Eikös niitä vaan korjata ja räplätä tallissa? Ajelulla käydään ehkä kerran-pari vuodessa?
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Niinpä, ajellu nyt omalla 2006 s2r1k:lla 11000km ilman mitään huolia, vähän piti uudelleen hienosäätää pyörää tehokitin laiton myötä. Kai se ihan sukka on(wekkuli @ Marras. 19 2007,09:19) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
joo ja vielä se ilimamoottori, voe kamala mikä sukka.
täytyy varmaa itekki vaehtaa kevväämmällä ölijyt.
btw. onko s4/s4r normaalilla eli kakspuolisella takaswingillä? (ks.nettimotosta yks monsteri)
btw. tämähän oli sit topicci uusista malleista.
SS 620i.e
s4 kakspuolisella, s4r ykspuolisella(JokkiX @ Marras. 19 2007,21:57) kirjoitti
Good point, mutta eikös Ducatismi ja Ducatisti ole kaksi eri asiaa. Toki tarkoittanet, että kun en kauheasti ole Ärrällä ajanut, niin sitten en osaa ajaa sillä.. Right?(mopo1000 @ Marras. 18 2007,10:03) kirjoitti
Eli tallissa se vaan lepäilee ja sillä ei soiteta. Ja laitteethan tykkää kun niitä käytetään, se on totta. Varmaan se suruissaan syöpyy ja itkeä tirrittää kun se on jätetty niin pitkäksi aikaa yksin. No tulee se ensikesäkin taas ja sitten ajetaan taas lisää. Jos nyt kehtaa ajaa kun ei osaa..
Ducatistilla on Ducati ja Ducatismi taas koskee ihmisiä, jotka kokevat Ducatin positiivisesti eli tykkää siitä ja sen ominaisista ratkaisuista oli sellainen omana tai ei.
Juu no kitaran omistaminen ja sen soittotaito on varmaan hiukan pidemmällä toisistaan.
Mä oon soittanut 35vuotta kitaraa, enkä osaa sitä edelleenkään.. Sitä kun ei opi muutamassa päivässä eikä edes vuodessa. Toki on muitakin soittimia siinä rinnalla kokeiltu. Se sun käyttämätön Fenderi voisi olla kiva lisä tuon Nuutisen Juhan tekemän humbukkeri-kitaran rinnalle..
Mopolla/MP:llä ajokin on varmasti henk koht vajaahkolla osaamisen tasolla, mutta sen jonkinlaiseen välttävään oppimiseen ei fillarilla ajon oppimisen lisäksi tarvittu kuin muutama päivä kokeilua.
Siitä sitten hiljalleen kokemusta karttunut ja liikennesilmää näin vanhemmiten, joka auttaa myös. Rata-ajoa oppii varmasti paremmin radalla, ja kun niitä kykyjä taas ei välttämättä voi liikenteeseen kunnolla siirtää, niin ei sen niin väliä tai jollei sitten halua sitä lentolupakirjaa menettää..![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Tuossa on harvinaisen paljon pointtia. Voi kun oppis joskus oikeesti soittamaan. No se on kanssa treenauksesta kiinni, niin ku moni muukin osaaminen tässä maailmassa. Se harrastuskin itsessään on kivaa, kun menee asiassa eteenpäin.(IlDuce @ Marras. 18 2007,22:05) kirjoitti
Moottoripyöristä opin varsinaisesti tykkäämään aika paljon myöhemmin kuin autoista. Ehkä siksikin se on nyt niin paljon hauskempaa, kun ei ehtinyt nuorena kyllästyä aiheeseen.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Kyyyllä liittyy. Välillä olen tosiaan ajanutkin sillä..(wekkuli @ Marras. 19 2007,09:19) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Mulla lojuu tuossa aito Strato ja se on kyllä surkeaa laatua jos vertaan maineeseen ja laatuun mikä pyörässä on..
Juu, kyllä skebat on aina yksilöitä niin kauan kun ne on puusta tehtyjä. Vanhoista löytyy huippuja ja huonojakin mutta ne on kaikki sentään Jenkkejä.. Nykyäänhän ei tiedä mistä päin ne kepit oikein tulee.(rellonen @ Marras. 20 2007,17:13) kirjoitti
Ducatit ainakin kasataan Italiassa.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
[QUOTE= (Italowestern @ Marras. 20 2007,16:46)]Aikanaan määrittelit, että "aito Ducatisti" ostaa laitteensä viralliselta maahantuojalta. Onko siis vähemmän aito Ducatisti, jos ajaa rinnakkaistuodulla pyörällä? Entä, jos pyörä on hankittu ulkolaiselta viralliselta maahantuojalta. Onko silloin se ainoa oikea "aito" lainkaan? Mikäli pyörä on ostetu viralliselta maahantuojalta, mutta pyörää ei ajeta juurikaan, onko silloin "aito". Entä, jos ajaa paljon, pyörä on rinnakkaistuotu, mutta ei tykkää pyörästään. Onko silloin "aito" Hämmentävää...(mopo1000 @ Marras. 18 2007,10:03) kirjoitti
Lisää hämmennystä tuottaa kertomasi fakta että "aito" Ducatisti ajaa vain kuivakytkin Ducatilla.
Siis, viralliselta maahantuojalta ostettu märkäkytkin Ducati, jota kuljettaa asiasta innostunut motoristi, ei sinun mielestä ole semmoinen "aito". Todella hämmentävää....
Huh, en koskaan uskalla ostaa isoa D:tä. En opi millään näitä kaikkia "aitojen Ducatistien" laatimia aitoussääntöjä. Toisaalta, ei kait sillä "aitoudella" ole merkitystä muualla kuin nakkikoski kehuskelu keskusteluissa. Ja tietty netissä, joissain porukoissa.
![]()
Tähän ei varmaan paljon muuta voi sanoa kuin soveltaa vanhaa amerikansananlaskua:(mopo1000 @ Marras. 20 2007,18:48) kirjoitti
"If you have to ask, you wouldn't understand... and you ask a lot!"
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
[QUOTE= (mopo1000 @ Marras. 20 2007,18:48)]No voe hyvänen aika.(Italowestern @ Marras. 20 2007,16:46) kirjoitti
Oon kyllä voinut korostaa että mun ärrä on "aito" Suomipyörä, jossa on maahantuojan takuu, koska se voi tuollaisessa erikoispyörässä olla jollekin tärkeää.., varsinkin pyörän jälleenmyyntiarvon suhteen, koska "Suomipyörät" on ja tulee olemaan paremmissa hinnoissa kuin harmaatuodut, nyt ja aina, mutta en ymmärrä miten se Ducatismiin tai Ducatistiin liittyy..
Mitähän nyt oikein yrität sanoa? Kaikestapa sinäkin hämmennyt suotta päiten. Mulla on kyllä ollut myös toinen Ducati, jolla on enempi ajettu, eli siis olen Ducatisti myös ajamisen suhteen..
Ens kesänä ajellaan sitten Ärrällä ja Harrikalla riippuen siitä haluuko joku kyytiin vai ei ja toisaalta sen perusteella kumpi huvittaa enempi.
Ja ehdottomasti aidompi Ducatisti on se joka ajaa kuivalla kytkimellä. Onhan se nyt päivän selvää..
Sä olet nyt ymmärtänyt lähes kaiken lähes täysin väärin. Ducatin saattaa ostaa ne, jotka haluaa sellaisen ihan vapaaehtoisesti ja jos siinä halutussa mallissa sitten on märkä kytkin niin voi voi. Sellasta se on. Ei aina voi saada kaikkea. Varsinkaan jos sitä kuivaa kytkintä ei sitten sattuis edes haluamaan niin whats the problem?
Älä ota kaikkee niin vakavasti.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
That is the point..(wekkuli @ Marras. 20 2007,20:39) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.