Ei kun "Whats the point" *jos täytyy selilitellä ja puolustella näkemyksiään niin on jo hakoteillä koska mitä noihin valintoihin ja tykästymisiin tulee niitä ei voi edes järkevästi tekstiin pukea. Jos nyt jonkun mielestä aito *perinteinen ducati kilkattaa rahisee kolisee ja hän määrittelee oman arvomaailmansa mukaisen aidon ducatistin sillä perusteella FINE, suotakoon se hänelle.(Italowestern @ Marras. 20 2007,23:34) kirjoitti
Whats the point myös pätee myös niihin turhiin kyselyihin joissa todetaan että he eivät eivät ymmärrä toisen harrastuneisuutta ja intohimoa / palvonnan kohdetta, tai yrittävät saivartelemalla vaikuttaa toisten suhtautumiseen.
Tosin toi aito ducatisti ajaa kuivakytkimellä on kyl aika hehiö läppä mutta mikäs siinä.
P.s : Joo en saannu unta joten piti tulla tänne hölisee *
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Niin, näitä sääntöjä on niiin paljon, että on pakko kysyä niiden määrittittelijältä. Eihän se ole tyhmä joka kysyy, vaan se joka luulee tietävänsä.(wekkuli @ Marras. 20 2007,20:39) kirjoitti
I don´t mind, ´cos you don´t matter- on myös sanonta maailmalta.
Väärin meni valistunut arvaus. Minulla ei em sääntöjä ole.(Jyri @ Marras. 21 2007,08:55) kirjoitti
Täälä yritän aitoussäännöistä lisää tietoja saada, ja oppia.
Pitää sekin lisätä tuohon kuivaan kilinään, et peliin pittää vaihtaa 48 hampainen kello ja kaikki suojakopat mäkeen.
Stock on aika vaisu ja koppakin suht hirvittävä... pöydällä makaa jo STM ja odottelee ajamattomaan peliin pääsyä. En edes kuvittelis ajavani se harmaa stock koppa kiinni ja se vaisu rahina sisällä.
en kai mä edes lukeudu tukaatistiksi saatikka tukaatismiin.. ajanhan kuitenkin vanhoilla jenkkivessoilla "samaan aikaan"... joten kutsunkin tätä ennemminkin "sairaudeksi"![]()
Kyllähän sä ainakin tukaatisti olet, myönnä pois!(Haastaja @ Marras. 21 2007,09:42) kirjoitti
Eikös teidän molemmat kaksipyöräiset ole nykyään tukaateja ja jenkkipeli mennyt vaihdossa? Nelipyöräiset on sitten erikseen.
Sitä paitsi tukaatismi ei ole sairaus, saabismi kylläkin![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Et sä mitään opi kuitenkaan. Sama jankkaus jatkuu... ja jatkuu... ja jatkuu...(mopo1000 @ Marras. 21 2007,09:37) kirjoitti
![]()
Nätti vehje, ... ja sitten se mutta... *pyöreä etuvalo. En tajua. Ikäänkuin muotoilija olisi tehnyt duuninsa 80% hyvin ja sit lätkännyt pyörään pyöreän etulampun kun niitä löytyy varastosta ylimääräisiä. Sama hölmöily on tehty myös Moto Morineissa (ja edit: nyt kun tarkemmin katselen, niin aika monessakin tämän tyyppisessä pyörässä).(JiiOo @ Marras. 05 2007,19:54) kirjoitti
No kaikkiahan ei voi miellyttää eikä ees joka kerta. Ajossahan sillä ei ole mitään väliä miltä se näyttää, mutta... en silti tajua. Voisi sitä nyt vähän panostaa pyörän "pärstäkertoimeenkin" jos muodot on muuten kunnossa. *Vai onko tää ensimmäinen asia minkä oikea Ducatisti modifioi oman näköisekseen?
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003
Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä miten joku jaksaa miettiä tota identiteettiään... ducatisti?... motoristi?... Aivan se ja sama mitä muut ajattelee.
Mä ajelen moottoripyörällä, se vaan sattuu olemaan merkiltään Ducati. Ei mua kauheesti kiinnosta mitä siitä ollaan mieltä. En kaipaa lisää kavereita enkä naisia joten mihin ihmeen tarpeeseen mä alkaisin jotain imagoa rakentamaan tai siitä murehtimaan. Epäkypsien ihmisten murheita, kyllä nuo jutut unohtuu kun rupee karvat kasvamaan. Tai ainakin viimeistään sit kun ei enää seiso.
Mut kyl Ducati-kledjut on ihan siistejä. Kyllä mulla pari D-paitaa löytyy. En kuitenkaan silti ole mikään hardcore-D-mies. Kyllä se vois muunkin merkkinen pyörä olla, mutku mörkö nyt vaan sattuu olemaan moottoripyörän täydellistymä.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Heh, mä taidan olla sitten jo "terminaalivaiheessa"... Pyöränä Ducati ja autona Saab. Molemmat punaisia tottakai, koska punainen on nopein väri.(Pahkasika @ Marras. 21 2007,09:58) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Uudet Ducatin mallit on hinnoiteltu Briteissä.
http://www.motorcyclenews.com/MCN....8prices
848 maksaa suunnilleen UKssa saman verran kuin 2008 Honda CBR1000RR, eli noin 9500 GBP.
1098R on suht´suolainen hinnaltaan, 24.000 GBP. Tuohon vielä Suomen iki- ihana ajoneuvoverotus päälle. Mennäänkö jo yli 40.000kEuron hinnan Suomessa?
.
Todennäköisesti mennään. Mulle on ainakin brittilehtiä lukiessa jäänyt sellainen kuva että puntahinnat kun kertoo kahdella niin saa aika tarkasti suomalaisen hintalapun summan.(vma @ Marras. 21 2007,16:07) kirjoitti
Tähän kaksi huomiota:(dsnk @ Marras. 21 2007,11:47) kirjoitti
1: Se ajovalo ei ole pyöreä.
2: Pyöreästä ajovalosta erottaa nykyään että kyseessä on moottoripyörä. Muut muodot kuuluvat hönsungeille ym kiinalaisille skoottereille.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Eli 1098 ei ole moottoripyörä vaan hönsung ?(wekkuli @ Marras. 21 2007,20:08) kirjoitti
Ihmettelinkin että miten ducati on saannut aikaan noin hienon pyörän![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Just nii. Samanlainen muovikippo kun kaikki muutkin nivuskiihdyttimet. Monsteri on kunnon pyörä!(Matso @ Marras. 21 2007,20:16) kirjoitti
Pyöreälamppuisen(2) nivuskiihdyttäjän omistaja ilmoittautuu
Miksi nämä Ducati -ketjut muuten menee aina tällaiseksi ihme länkytykseksi? En ole noita japsi -foorumeita selaillessa juuri vastaavaan törmännyt, onko se tämä kuuluisa suomalainen kateus vai mikä se oikein pistää kiekumaan?
Itse topicin aiheeseen, tuo 1098R on värityksen puolesta todella makea laitos vs. normiversio. Nuo kullitetut vanteet ovat kyllä siinä tyylikkyyden rajamailla, mutta tarkoituksena on varmasti kosiskella 916 -faneja, jotka varmasti ihastuvat noihin ensinäkemällä..
Pidän kyllä sinänsä Monster 695:sta, mutta on se vaan vähän paksun näköinen kaikesta huolimatta. Onneksi sen muotoilussa ollaan onnistuttu, koska siihen ei ole tarvinnut laittaa tuhotonta määrää muovisia peitepaneeleita. Esimerkiksi uusi isompi Hornet näyttää mielestäni kamalalta kaikessa muoviläpyskäkauheudessaan. Minulla ei ole mitään muoviverhoilua vastaan, mutta teennäiset peitepaneelit eivät vaan sytytä.
Onko tuo 48-hampainen äänettömämpi tai erilainen rallatukseltaan? Niin voisi kuvitella. Mulla oli puoliavoin hiilarikoppa 1098:ssa, mutta en tykännyt siitä aika hiljaisestakaan rallatuksesta ja laitoin rumemman alkuperäisen kopan takaisin. En taida olla oikea Ducatisti(Haastaja @ Marras. 21 2007,09:42) kirjoitti
![]()
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ainakin 998:n STM:n kilisee ja kolisee niin maan perkeleesti, toki vain tyhjäkäynnillä ja hiljaa pintakaasulla ajettaessa.. veto päällähän asia on sitten eri.(mikkoyli @ Marras. 22 2007,08:28) kirjoitti
Mua se ei ainakaan häirihe, ja 1098:iin on sellanen tulossa ja samaisella titaanisella suojatangolla = avoimemmaks on pahempi enää saada
sanotaan näin, että keskimäärin 90% kysymyksistä tulee tuolla liikenteessä "onks tossa joku vika".... "ton on pakko olla rikki ku se noin kilisee ja helisee"
Suhteutettuna stockkiin, kyse on kahdesta täysin eri asiasta sen kalinan suhteen
Et niin..(mikkoyli @ Marras. 22 2007,08:28) kirjoitti
Sen on kuulostettava siltä että hajoo ihan just. Kyllä päät kääntyy ja kaikki on hämillään kun Ducatin kytkin kilkattaa kunnolla. Takaa päin sitten kuuluukin ihan muuta...
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
huiska kävi. Pahoitteluni hitaasta reagoimisesta.
Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
+1(Jyri @ Marras. 21 2007,21:17) kirjoitti
Paksu ulkomuoto liiaksi. Vanha parempi.
.
Nyt vahvistivat 1098R:lle hinnaksi saman kuin edelliselläkin ärrällä eli ei halpa, mutta saas nähä, montako noita Suomeen tilataan. Oliko se nyt sitten 45.900 vai miten se mahtoi olla kun ei saitilla uutta hintaa näkynyt vielä ja muisti on niin hatara..
Niitä pitäisi saada kuitenkin jo kevääksi jos nyt tilaa.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Tuo määrittely on kyllä vaikeaa mutta se on todella tärkeää osalle meistä. Joskus olen tullut siihen käsitykseen että ollakseen oikea MOTORISTI tarvii ajaa ainakin 15tkm vuodessa ja käydä vähintää kerran kesässä Saksassa tai jossain meren takana ja viettää loppuaika joko kierrellen kokoontumisajoja joissa juodaan läskit silmille ja puhallellaan aamulla mittariin epätoivoisena tai sitten pitää olla joku oma MC joka määrää vaatteet ja aatteet.(wekkuli @ Marras. 21 2007,13:06) kirjoitti
Ei todellakaan ole helppoa olla motoristi.
Tämän länkytyksen väliin nopeaa kyssäriä. Onko Larun Bikeworldin 1098:t Hailacista vai Hailacin ohi tuotuja? Huoltaako Hailaclin lisäksi muut huollot virallisesti Ducateja?
Se on se, kun mieli tekisi itsekin, mutta ei uskalleta ostaa. Sitten keskitytään ***tuilemaan niille, jotka uskaltaa!(dabster @ Marras. 21 2007,21:09) kirjoitti
Katsopa piruuttas esim. citroen- tai renault-keskusteluita eri foorumeilla, niin aivan sama juttu niissäkin. Em. merkit tarjoavat hienoa kyytiä, mutta kaikki ei vaan uskalla niitä ostaa.
Itse ihmettelen, että miksi sitten pitää ***tuilla? Antaa toisten ajaa vaikka pappatunturilla, jos siitä kiksit saa. Ei pitäisi olla muilta pois!!Kaipa se on sitä pahan olon purkamista vaan johonkin, jonka tietää provosoituvan.
![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Kyllähän nuo jälleenmyyjät näkyypi Hailacin sivulla ja valtuutetut huollot myös. Luulisi 1098-mallien olevan Hailacin tuomia ainakin vielä tässä vaiheessa kun ei niitä ole toistaiseksi kovin halvalla saanut ulkomailta. Toki kannattaa kysyä suoraan sieltä Larusta.(villero @ Marras. 27 2007,17:56) kirjoitti
Agreed... tää on tuttua mulle, sillä autoina on ollut enimmäkseen ranskiksia. Viimeset kaks citikoita. Ja vielä 'aitoja' nestekaasujousitettuja. Ei ne rautajousiset oikeita citikoita olekaan, paitsi rättäri!(Hapa @ Marras. 27 2007,18:38) kirjoitti
Kaiken lisäksi asun vanhassa rintamamiestalossa. Monien "asiantuntijoiden" mielestä nämä kaikki (ml. Ducati) ovat aivan susia valintoja, eivätkä ollenkaan sovi siihen käyttötarkoitukseen, mihin niitä on suunniteltu.
Mutta kurjaahan tää mun elämä näitten härveleitten ja tän talon kanssa onkin... aivan hirveetä!
![]()
Suurin osa ihmisistä hakeekin sitä tuttua ja turvallista, koskien lähes kaikkea(wekkuli @ Marras. 27 2007,19:47) kirjoitti
..
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Onneksi Ducatistina on helppo olla. Riittää kun tykkään Ducateista - uusista tai vanhoista, kuivakytkimellä tai ilman.(Peltsi @ Marras. 27 2007,15:34) kirjoitti
Uusien mallien noin-hintoja:
848 noin 21000 (saattoi olla lähempänä 22 tuhatta)
696 12000 euron molemmin puolin, 2 eri mallia, etukatteella ja ilman.
1098R: samoissa 999R:n kanssa eli melko kallista.
nämä siis maahantuojalta saadut toistaiseksi epäviralliset hinnat.