Lisäsin vähän jäähdytysnestettä honda VT 600 shadowiin, mutta en löytänyt mistään mitään merkkejä mistä näkyisi oikea neste määrä *. Alla on paisunta(muovi)säiliö, mutta siinäkään ei näkynyt merkkejä. Onkos tietoa???
Jäähdytinneste lisätään siihen alla olevaan muoviseen säiliöön, oikeanpuoleisen sivuposken alta. siinä säiliössä on kaula, jossa muistaakseni tuo nesteen tason viivat näkyvät... siitä on tovi, kun viimeksi olen Shadown alle tai sisään kurkannut... Mutta rikkana rokassa, mulla olis ylimääräisenä tuossa hyllyssä Shadown Haynesin korjauskäsikirja, voin luopua siitä kohtuullisella hinnalla ja sieltä saat varmaa faktaa nesteen lisäämisestä ja paljosta muusta![]()
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Mikäpä on hinta k.o käsikirjalle? Onko hyväkuntoinen?
Ilmoita moottori@elisanet.fi
Se paisuntasäiliöhän on pirullisen huonossa paikassa, ei näe pintaa ei sitten millään, ja tyhjennyskin hankalaa huollon yhteydessä. Mutta eipä ole todellakaan ainoa paikka VT600:ssa, joka on hankalasti toteutettu... *
Ja vielä Haynesin kirjassa muistaakseni kehutaan, että säiliö on läpinäkyvää muovia, jotta tarkistus olisi helppoa...
Säiliöön on merkattu ylä- ja alaraja säiliön oikealle puolelle sivulle, aika eteen. Eli heti öljyntäyttökorkin vasemmalla puolella on se kohta, jossa viivat ovat. Käytännössä en kuitenkaan ainakaan itse ole tästä kohdasta mitään selvää saanut. Ainoa tapa, jolla jotenkuten saa selvää, on kurkistaa säiliön taakse ja esim. sormella tarkistaa mikä on vastaava korkeus takana (se on suunnilleen se kohta, jossa säiliö kapenee voimakkaasti) ja hyvällä tuurilla pystyy pyörää hieman heiluttelemalla näkemään pinnan (säiliö kannattaa tietysti ensin pyyhkiä puhtaaksi). Taskulampusta ei taida olla apua, itse asiassa parhaiten pinnan näkee hieman hämärässä. Nesteen värillä voi olla vaikutusta, ainakin vihreä neste erottuu huonosti.
"Luonnollisesti" myös korkki on pitänyt tehdä mahdollisimman hankalasti (pitkän mutkittelevan letkun päässä, ja silti esim. täyttö ei onnistu pullosta suoraan). Pitkällä, ohuella letkulla onnistuu kuitenkin nesteiden lisäys / poisto ruiskun avulla, kunhan saa letkun kulkemaan loppuun asti mutkien ohi.
Ainakin omassa Shadowssani, vm. 2000, jäähdytinnesteen säiliö on läpinäkyvää muovia, josta vihertävän jäähdytinnesteen taso näkyy selvästi. Min-Max asteikkoa en huomannut katsoa säiliön oikeasta etuosasta, mutta säiliö oli puolillaan nestettä.(Yömaha @ Loka. 05 2007,14:58) kirjoitti
Itselläni oli tarkoitus testata jäähdytinnesteen pakkasenkestävyys talven varalle, mutta koska täyttöaukko oikean sivupaneelin takana oli melkoisen putkiston takana itse säiliöstä, niin nesteen imuttaminen ei oikein onnistunut sitä kautta. Pitänee viritellä pidempi letku, jolla saa jäähdytinnesteen imaistua ominaispainomittariin.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Entiseen onnistui aika näppärästi lisäämään nestettä 1/2 litran limupullolla, eiku siis tyhjällä mehupullolla, noi limupullot olikin vaan virvoitusjuomakäyttöön..... *(Yömaha @ Loka. 05 2007,14:58) kirjoitti
Nesteen tason sai tarkistettua taskulampun ja isännän avulla, isäntä heilutti pyörää ja minä sohin lampun kanssa maanrajassa *
Edit: kirotusvihreitä...
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()