Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
    Jos olet lappeenrannasta niin mikset pyyhkäissyt paikan päälle?

Eräs tuttavani kertoi automyyjästä jolle oli tullut 19 sähköpostia samlta asiakkaalta eräästä vaihtoautosta. Asiakkaalla oli peräti 3km liikkeeseen matkaa, ja kun viimein saapui paikalle myyjä käänsi lapun ikkunassa "myyty"

Sano asiakkaalle "et sori, just meni"

No itse olen saanut sieltä (M-S) juuri sen palvelun mitä olen tarvinnut ja uskallan suositella muillekkin motoristeille paikkaa.

Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
    henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
    minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
    tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
    Pelkästään positiivisia kokemuksia ollut myös mulla kyseisestä liikkeestä
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
    ^^Aina ei ole mahdollisuutta käydä paikan päällä. Ei millään. Silloin on helpointa soittaa tai mailata.

Mä voisin melkein tunnistaa erään henkilön tosta autokauppiaskuvauksesta. Vaan täytyy sanoa että on vähän väärällä alalla, jos on noinkin asiakaspalveluhenkinen myyjä. Aika luonnollista, että jos jokin kalliimpi kiinnostaa, siitä kysellään. Ja itselle parhaalla tavalla. Siksi se asiakaspalvelija kai siellä toisessa päässä on.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Kiitokset kommenteista!

Itselläni tosiaan ei ole tällähetkellä mahdollisuutta käydä fyysisesti paikanpäällä, joten mielestäni sähköposti on tällöin toimiva ratkaisu.

Palautteena mainittaakoon että sain tarjoukset ko. liikeeltä pyytämistäni tuotteista, muutama päivä ensimmäisen kirjoitukseni jälkeen...
    Jaan tämänviikkoisen kokemukseni MotoSunista senkin vuoksi, että ilmeisen tuohtunut liikkeen edustaja suorastaan kehotti minua tähän. MotoSuni kokemukseni meni suunnilleen näin:

Maanantai 14.6:
    - Tiedustelen löytyykö pyörääni jänniteensäädintä ja mitä sellainen maksaa. MotoSunin henkilö A lupaa selvittää ja soitella takaisin.
    - Hlö A soittaa ja kertoo maahantuojalta löytyvän yhden hintaan 292 euroa. Moitin hintaa kalliiksi. Hlö A muistuttaa liikkeensä olevan liikeyritys ja hinnan on ”keksinyt” maahantuoja eivät he. Kysyn saako jännitteensäädintä tarvikeosana, johon hän vastaa että ei. Kysyn pystyvätkö he mittaamaan onko jännitteensäädin viallinen johon hlö A vastaa, kysyttyään ensin joltain toiselta, että kyllä voi mitata. Hän varaa minulle esittämänsä ajan tiistai aamuksi klo 9.00.
    - Illalla löydän Storm Motorin nettikaupasta jännitteensäätimen tarvikeosana, on varastossa ja *toimitusaika 1-2 vrk. Tarvikeosana hinta 99 euroa.

Tiistai 15.6:
    - Ajan liikkeen pihaan hyvissä ajoin ennen yhdeksää ja irrotan jännitteensäätimen vesisateessa, jonka jälkeen huomaan että liikkeen ovessa ilmoitetaan aukeamisajaksi klo 10. Myymälä on pimeä, eikä ketään näy missään. Hetken käveleskelyn jälkeen huomaan jakeluauton tuovan liikkeeseen tavaraa ja hän neuvoo minut menemään toiselta puolelta henkilökunnan ovesta sisään. Näin teen ja käyn sisään ovesta missä lukee ”Vain henkilökunnalle”. Liikkeessä on menossa hlö A:n johdolla aamubriiffi. Hän pyytää minua odottamaan. Muutaman minuutin odotettuani hän kertoo ettei säädintä voi mitata. Tiedon hän oli saanut maahantuojan korjaamopäälliköltä. Kysyn ovatko he verkostoituneet Storm Motorin kanssa ja hän kertoo heidän myyvän myös heidän tuotteitaan. Kerron että Storm Motor myy ko. tarvikeosaa. Hän kertoo ettei varaosat ole hänen vahvin puolensa, ottaa tilauksen vastaan ja kertoo minulle tulevan tekstiviestin kun osa on noudettavissa.

Perjantai 18.6:
    - Tekstiviestiä ei kuulunut. *Ajan MotoSuniin ja henkilö B huomaa päätteeltä, ettei tilausta ollut lähetetty eteenpäin. Hän kertoo yrityksensä tehneen virheen. Pyydän hlö B:tä perumaan tilaukseni.
    - Lähtiessäni hlö A on pyöräni lähettyvillä kaupanteossa asiakkaan kanssa ja kerron hänelle ettei jännitteensäätimen tilaus ollut lähtenyt eteenpäin. Silloin alkaa tapahtua; hlö A:lla menee ”suojat” päälle ja palveluasenne katoaa sen sileän tien. Hän ei tunnusta tehneensä virhettä vaan syyttää järjestelmää. Hetken sanailun jälkeen alkaa käydä selväksi etten minä tarvitse MotoSunin palveluita ja selväksi käy myös ettei hlö A halua minua asiakkaksi, eikä myöskään minun kavereitani. Hän muistuttaa myös toimineensa kauppiaana jo 30 vuotta, lisäten vielä loppuun ”...ja olen muuten pärjännyt melko hyvin”. Nähdäkseni tämän itsekorostuksen tavoitteena oli syyllistää minut asiakkaana. Hän kehottaa kirjoittamaan Internetiin niin tulee hyvä mieli. Hän kertoo myös minun olevan sellainen tyyppi joka varmasti kirjoittaa Internetiin. No, ainakin siinä hlö A oli oikeassa.

Koin hlö A:n asenteen ylimieliseksi ja ammattitaidon varaosa-asioissa huonoksi. Jos tuolla asenteella on pärjännyt moottoripyöräkauppiaana 30 vuotta (”...ja muuten melko hyvin”) niin väitän ettei ainakaan seuraavaa kolmeakymmentä vuotta pärjää, ei ainakaan perjantain kaltaisella asenteella. Kokemusteni jälkeen en valitettavasti voi suositella MotoSunia kenellekään.
    Kysyin takuunalaisen Husqvarna SM 510:n takajousituksen toimimattomuutta puhelimitse. Myyjä sanoi ettei puhelimessa voi antaa vastausta, pyysi tuomaan paikan päälle katsottavaksi. Kysyin että katsovatko takuuseen, en aio maksaa jos ei ole takuu asia. Myyjä sanoi ettei katsominen maksa mitään, se onko takuu asia pitää sitten selvittää MP-Racingin kanssa.

Vein pyörän ja kävin läpi jo sovitut asiat. Nyt myyjä sanoi etteivät tee ilmaista työtä, joko minä maksan tai maahantuoja. Pyysin asiaa selvittämään, ja maahantuoja ei maksa. Vika on minun koska takaiskunvaimennus ei toimi. Milloin mistäkin syystä.

Asiassa harmittaa eniten myyjän asenne ja turha 80 km matka. En usko että tuo liike sitä kuntoon olisi saanutkaan. Lähetän takaiskarin supermotoihin erikoistuneeseen pajaan.

Myyjä taisi olla tuo edellä mainittu 30 vuoden kokemuksen omaava...
    Mä tein tammikuussa Motosunin kanssa kaupat uudesta pyörästä ja nyt pari viikkoa sitten kävin hakemassa mopon kotiin enkä voi kyllä yhtään moittia liikettä. Päinvastoin, kaupat sujuivat loistavasti alusta loppuun ja pyörä oli sellainen kun oli tilattukin ja yhteydenpito myyjään toimi hyvin eri vaiheissa. Tämän kokemuksen perusteella tekisin kauppaa uudestaankin ko. liikkeen kanssa.
    k1300s
    Sain maahantuojalta juuri pyörän tiedot, syyn selvittämiseen meni itseltä noin minuutti. Ehkä ei olisi kannattanut soittaa koko motosunille ensinkään. No, onneksi ei suurempia pisneksiä ko liikkeen kanssa ole eikä tule.
    Viimeksi muokannut: jaR1; 20.03.2012 klo 21:02.
  9.  
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12