Vaihdettiin Kawa ZZR1400 pakoputkisto ja ajettiin pyörää dynossa... tossa kuva miltä käyrät näytti *
Onko kukaan vielä sulattanut käyriää puhki... tai vaikka sulattanut muodottomaksi *
Lisää kuvia ja juttua:
ZZR1400 Dragbike 2008 Projekti päiväkirjassa...
www.jr-powersport.com -> Racing
Jussi
Punahehkusta on vielä pitkä matka sulamiseen
Edittiä: otsikoon viitaten: ennemminkin seokset poskellaan jos noin hehkuu
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Juu, ujo kone käy ihan liian laihalla. Isompaa suutinta tai syöttöä reilummalle.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Tottahan ne käyrät vähä punottaa nois kireimmissäkin laitteissa,kun oikein ruvetaan ajamaan moottoria paikallaan lujaa.Äkkiä ne noissa nöyremmissäkin laitteissa kuumenee ja säädöt on varmasti päin seiniä Renault clio 1.1
(pc25 @ Marras. 02 2007,02:12) kirjoitti
On ne melkoisia laitteita.
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Onkos tossa Kawassa joku secondary air injection jälkipoltinsysteemi pakopuolella? Siis näitä saastejuttuja jotka syöttää matalilla kiekoilla ilmaa suoraan pakohormiin ja polttaa palamattomat seoksenjämät putken puolella.
Tollasella olen saanut Trumpassa käyrät punaiseksi ihan vaan papattamalla tyhjäkäyntiä hetken aikaa. Siis ennenkuin heitin koko systeemin kuuseen.
Pimeellä on muuten vinkeen näköstä... Isännän ys Busa tekas ton kans![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Ihmekös tuo, jos dynossa siima kireällä vinguttaessa punastuu ilman ajoviiman jäähdyttävää vaikutusta. Minä sain V-Stromin käyrän sen verran punahehkuiseksi että pimeässä hyvin hohti kun pesun jälkeen kuivailin konetta 15-20 min TYHJÄKÄYNNILLÄ.(RAJU @ Marras. 02 2007,00:15) kirjoitti
Mutta kuten joku jo totesikin, punahekuisesta sulaan on vielä pitkä matka.
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
Ninkuin edellä sanottiin, kun tyhjäkäynnillä menee punaiseksi nopeasti, käy laihalla. Tämä on nykymoottoreiden ominaisuus. Jos on kaasutin moottori ja luistit ei ole väljät niin tyhjä käynti suutinta rikkaammalle. Jos ruuvi on ennen luistia, niin avaaminen lisää ilmaa ja jos on luistin jälkeen niin avaaminen lisää bensaa. Pitää vähän ymmärtää kaasuttimen toimintaa, tyhjäkäynti, välikäynti ja täysi kaasu
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Aikoinaan tekussa mitattiin Sunbeam Avengerin pakoputken päästä penkkiajossa pakokaasun lämpötilaksi 580 astetta. Teräs alkaa hehkua niillä paikkeilla. Pakosarja on punaisena hyvin helposti, joten nou hätä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Juu, enpä minäkään vielä lippua vedä salkoon ja vietä juhlapäivää sen vuoksi, että pakosarja on punaisena = tehoa. Omassa 48-50hv ja seokset kohdallaan, ja silti saa helposti putket kirkkaan punaiseksi, joten se siitä...
"Nälkä ei lähe, se vaan siirtyy..."
"Täydellisyyteen kannattaa pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään..."
Tommosessa hämärässä tuo punaisuus näkyy. Esim TL suzukit helposti vetää punaiseksi, kun paikallaan käyttää ja ei tuule.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Joo, ei tuo ole pimeässä otettu.... ihan normaali TT:n valaistus
Kuvan valotuksesta johtuu tuo "hämärä" ja kyllä ne luonnossa loisti tosi kirkkaan punaisina, ei näytä kuvissa yhtä hurjalta.
Kyllä se ilmeisesti on niin, että dyno-penkissä jossa ei ole ajoviimaa tai sitten dyno-penkin tuuletin ei ole käynnissä, niin noi käyrät alkaa hehkumaan osakaasulla.
Ja on tuossa Kawassa seokset kyllä laihalla, niitä ei vielä oltu säädetty mitenkään...
Vai onko joku nähnyt purniksessa hehkuvia käyriä ? Luulis lämpöjen nousevan kun esim plan been pojat polttaa takasen puhki purniksella
Eilen tuli Jenkeistä iso laatikollinen viripalikkaa, mm. PCIII + Ign. Moduli + Multi Hubi + PC LCD lisämuistilla.
Joten eikähän ne seokset saada kohdalleen
Tuolta voi kohta seurata miten ruiskun säätö vaikuttaa tehoihin ja käyrien "punoitukseen"
www.jr-powersport.com -> Racing -> ZZR1400 Dragbike Projekti
Kiitos ja Kumarrus
Kyllä meinasi mullakin silmämunat pudota tallinlattialle kun pesun jälkeen käyttelin 7r.ää kuivaksi ja kattelin katteiden reijistä tupasalle, käyrät punasenaajattelin et nyt sulaa pillit toisiinsakiinni. Mut ei näköjään hätää on siis normaalia?
Ei tarvii olla ikään Plan Been häiskä, että burniksessa saa putket punaiseks. Tuossa pari vuotta sitten yks kaveri intoutui "vähän" polttelemaan kumia (tallissa sisällä...(RAJU @ Marras. 09 2007,11:56) kirjoitti
) Kawan 12R:llä ja lopputuloksena oli talli täys savua, varsin tuore takarengas sileänä ja putket punaisena äänenvaimentimen reikäputkea myöten. Siis putki koko matkalta punaisena...
FunJamilla ainakin oli kuvamateriaalia tapahtumasta....
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White