Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Mieli tekisi vaihtaa nykyinen pari vuotta vanha tuplaX uuteen tai vähän käytettyyn K1200S:n. Kilsoja kertyy vuodessa n. 12 000, joista puolet vaimoke kyydissä pidemmillä reissuilla.

Täältä varmasti löytyy asiantuntemusta, näkemystä ja ennenkaikkea kokemusta - miksi tuplax kannattaa vaihtaa bemuun?

Tai miksi ei?
    K12S ei kyllä ole oikeen pitkiä matkoja kahden istuttavaksi tehty. Ainakin vakiosatula pitäisi vaihtaa, jos mukavuutta haluaa (matkustajalle).

Oikein muuta omakohtaista vertailua XX ja K12S:n välillä en pysty tekemään, kun ei ole kokemusta XX:stä. K12S on kuitenkin paras pyörä, jolla itse olen koskaan ajellut (ja jatkan ajelua).

No yksi asia kuitenkin: Kardaani on bemarissa huoleton verrattuna XX:n ketjuihin. Ja on kai siinä aikatavalla enemmän tehojakin, niille, joille se on tärkeää. Itse tykkään väännöstä, jota sitäkin on K12S:ssä ihan omiksi tarpeiksi.
    Lainaa (kirin @ Marras. 01 2007,13:24) kirjoitti
    K12S ei kyllä ole oikeen pitkiä matkoja kahden istuttavaksi tehty. Ainakin vakiosatula pitäisi vaihtaa, jos mukavuutta haluaa (matkustajalle).
    Samaa mieltä oli myös vaimoni. Joutuu istumaan liian korkealla ja jalat luonnottomassa asennossa - ainakin nykyiseen ajokkiin verrattuna. Tyly tuomio tuli jo muutaman kilometrin koeajolenkin jälkeen..

Munkin mielestä matkapyöräksi hieman liian kyykkymäinen, mutta jos yksin ajelisin, voisin kelpuuttaakin. Maku- ja tottumiskysymyshän tuo enempi on.

Jos noinkin paljon reissaatte, niin GT olis ehkä sopivampi.. Mutta ota ihmeessä vaimoke mukaan ja käykää koeajamassa vaikka ne S ja GT mallit. Sillä se selviää ja eiköhän koeajokelejäkin vielä löytyne.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (J@ck @ Marras. 06 2007,11:58) kirjoitti
    Lainaa (kirin @ Marras. 01 2007,13:24) kirjoitti
    Samaa mieltä oli myös vaimoni. Joutuu istumaan liian korkealla ja jalat luonnottomassa asennossa - ainakin nykyiseen ajokkiin verrattuna. Tyly tuomio tuli jo muutaman kilometrin koeajolenkin jälkeen..
    Itse hankin siirtosarjan. Kyytiläisen jalkatapit putoavat huomattavasti (jopa 6cm) alemmas ja reisikulma kääntyy selvästi alas. Oli kuulemma selkeä parannus 175cm pitkän vaimon mielestä. Eikä nuo ihan mahdottoman näköiset ole käytännössä. Hintaa kyllä tuli 203€, koska oikeanpuoleisessa on mukana levitysholkki julmetun kokoisen äänenvaimentimen vuoksi.
    Selvennettäköön nyt kuitenkin vielä tuota matkapyöräasiaa vähän. Yhden hengen matkapyöränä K12S on ihan mainio peli ainakin tällaiselle 170cm+ kaverille, joka ei koko omaisuuttaan mukanaan kuljeta. Ajoasento sopiin ainakin mulle paremmin kuin FJR:ssä. On hiljaisempi ajossa (ei turbulenssia) kuin FJR (tämä tosiasia ei sitten välttämättä päde XX:n kanssa).

Pisimmät päivämatkat, jotka itse olen ajellut, ovat yli 900km ja seuraavana päivänä on saattanut ajaa uudestaa samanlaisen matkan ilman sen suurempia lihas- tai henkisiä kramppeja. 3500km viikossa pikku juttu ja leppoisaa matka-ajoa.

Mutta kaksi päällä en pyörällä kyllä iltakahvia pidemmälle reissulle lähtisi. Vaikka pyörässä noi sivulaukkujenomaiset säilytysboxit ovatkin, ei niihin asiallisestiottaen oikein kahden hengen kamat mukaan mahdu pidemmälle matkalle. Itsellä tuo apukuskin paikka täyttyy tavaraverkolla kiinnitetystä 20l pussista, johon on osa matkatavaroista laitettava, että sivulaukkuja ei tarvitse käyttää muussa kuin siinä muodossa, jossa laukkujen säätövarat suppeimmillaan (eli laukkujen posket ei riipu ulkona). Tuo samainen massiivinen pakoputki syö myös oikean puolen sivulaukusta aika mojovan tilan, hädintuskin sinne lenkkarit saa mahtumaan, että kansi menee kiinni.
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Itse koeajoin molemmat + kawan 12R ja busan.

Kyllä siinä niin kävi että bemun sarvissa tiesi että tää se on.

Se että onko se riittävän matkapyörä, niin sanoisin että jos ne matkat menee XX:llä niin kyllä ne taittuu K12S:lläkin.

Me reissattiin kesällä 3 viikossa 4000km, sisältäen runsaasti mökkeilyä.. eikä mitään ongelmia.
    Laukkuihin ei mahdu kaikkia olohuoneen lipastoja, mutta ei niille ollut kaipaustakaan reissussa.

Ja kääntäähän toi päitä ihan erilailla kuin se jokapojalta löytyvä tuplarastas..

Kuitenkin käy koeajolla keväällä ja päätä sitten oman persuksen perusteella.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Hei,

Viime kesänä laitoin KAWASAKI ZZR1200:sen myyntiin (jos joku on kiinnostunut, niin mailia tulemaan) ja ostin uuden yönmustan BMW K1200S:n - helevetin hyvä peli!

En ymmärrä mitä ihmiset kirjoittavat, että pitää vakiosatulaa vaihtaa tai jalkatappia siirrättää alaspäin??? Meillä myös takapenkkiläinen (170cm) kuin myös kuljettaja (183cm) ovat olleet ERITTÄIN tyytyväisiä tähän uuteen tulokkaaseen.

Ja mitä tulee kuljetuskapasitettiin, niin suosittelen LOUISin myymälää ja 3 x KAPPAN 44ltr laukkuja + sisäkassit, SW Motech:n telinettä. Yhteensä about 520 euroa!!!)

Eikä mielestäni näytä ollenkaan hullummalta:

Kaiken kukkuraksi:
    - vakiona kahvanlämppärit
    - sähköinen jousituksen säätö
    - ajotietokone kulutusmittarineen
    - varashälytin ajonestolla
    Lainaa (gosox @ Marras. 13 2007,13:33) kirjoitti
    En ymmärrä mitä ihmiset kirjoittavat, että pitää vakiosatulaa vaihtaa tai jalkatappia siirrättää alaspäin??? Meillä myös takapenkkiläinen (170cm) kuin myös kuljettaja (183cm) ovat olleet ERITTÄIN tyytyväisiä tähän uuteen tulokkaaseen.
    Minä ymmärrä hyvin, sillä tarvitaan vain vertailukohde.

Meillä ajokkina K 1200 RS ja sen takaistuimella kuulemma viihtyy vaikka maailman ääriin. Myös uusi K 1200 GT olisi ollut mieleinen, mutta K 1200 S koeajo päätyi tosiaan aika lyhyeen..

Tokihan tuo helevetin hyvä peli on, matkustajan kannalta kun vaan on mukavampiakin vaihtoehtoja - ja on varmasti paljon huonompiakin.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Tottumiskysymyksiä varmasti noi mukavuushommelit.
    Ei varmasti ole niin mukava matkassa kuin LT tai Wingi.

Mutta ei ole tarkoituskaan.
    Meillä toiminut helkkarin hyvin, vaikka pelkät sivulaukut kiinni.
    Jos tarvetta niin hyvä reppu selkään. Jos tarvii enemmän niin on syytä suunnata matkailuautokauppaan

Mutta XX, Busa, 12R sarjassa pärjää hienosti!
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Kiitos kaikille kommenteista. Bemun matkaominaisuudet etenkin takapenkkiläisen matkustusmukavuuden kannalta menevät aikalailla ristiin.

Kukaan ei ottanut kantaa taloudellisiin aspeketeihin - huoltoihin tai arvon säilymiseen. Toisaalta nämä ovat sivuseikkoja tässä harrastuksessa.
    Huoltokustannukset toistaiseksi maltilliset K1200S. Kympin huoltoväli ja eka huolto oli jotain 170€ ja kahen kympin huolto 198€. Kolmas huolto on kuulemma kalliimpi, mutta on viel edessä, joten ei hintatietoa .
    Hintakehityksestä ei mitään tietoa, eikä viitti ees vaihtaa, ku ainoastaan väri muuttuu. Mulla on noi servojarrutkin toimineet moitteetta.
    Lainaa (SPK_1978 @ Marras. 11 2007,19:38) kirjoitti
    Kuitenkin käy koeajolla keväällä ja päätä sitten oman persuksen perusteella.
    Sellainen vinkki vaan, että jos käy keväällä koeajolla, niin uuden BMW-pyörän saa ehkä vasta seuraavaksi vuodeksi. Itse olin asialla viime helmikuussa ja oli jo otettava sitä mitä sattui olemaan jäljellä, koska näissä on jokin maakohtainen kiintiösysteemi. Pientä ekstraa joutui ottamaan. Vaihtoehtona olisi ollut ESA:n unohtaminen, eikä se houkuttanut, koska on niin paljon helpompi ottaa kyytiläinen kun saa napinpainalluksella jousituksen säätöihin.
    Penkin voi vaihtaa muiden valmistajien tuotoksiin, jos alkuperäinen ei tyydytä. Ainakin löytyy Sargent, Corbin ...
    Dixi et animam levavi
  14.  
    Kyllä mäkin S:ää XX:än seuraajaksi suunnittelin mutta päädyin kuitenkin GT:hen sen parempien matkaomnaisuuksien takia.