Syysiltaa kaikillen.
Tässä alkaa ajokausi olla paketissa. Oma potkukelkka on ollut jo pari viikkoa paikallisen mopokerhon tiloissa talvehtimassa. Kohta pitää käydä vähän silittämässä Vespaa ja pyyhkimässä pölyt päältä.
Mitäs ensi kesänä meinataan tehdä?
Itselläni on suunnitelmissa muutama pienempi (= alle viikon) reissu + ainakin yksi pitempi (= pari viikkoa), jonnekin päin Suomea ehkä kuitenkin. Jos sitten 2009 menisi vaikka Norjaan; voisi ajella Vespalla saman reitin, jonka ajoin kesällä 1984 polkupyörällä: Oulu - Rovaniemi - Kilpisjärvi - Narvik - Trondheim - Sundsvall - Vaasa - Oulu. Paitsi että Sundsvallista ei enää pääse laivalla Vaasaan, pitää ehkä etsiä Uumajasta se kelluva pizza ja tulla sillä yli. Jos nyt sekään kulkee.
Niin ja saataisko me se lajitoveritapaaminen aikaiseksi?
Oman skootterini vein yhtä kaikki moottoripyöräkauppiaan hoiviin viikko sitten vaikka jo sitä ennen olivat ajot supistuneet työpaikalle ja takaisin.
Ensi kesää kovasti jo suunnittelen vaikka varmuutta koko ajamisesta enää tämän kauden jälkeen ei vielä tässä vaiheessa ole. Olen kuitenkin jatkanut suunnitelmien tekemistä normaaliin tapaan. Jossain vaiheessa kesää on Wiman kansainvälinen kokoontumisajo, jonne ajattelin mennä. Tuumittelin myös pienimuotoista rajojen ulkopuolelle suuntautuvaa matkaa, joka tarkoittaisi Gotlannin matkaa. Sen toteutuminen on monesta asiasta kiinni. Tärkeimpänä pidän kuitenkin maxistien kokoontumista, joka tänä kesänä jäi pitämättä. Nythän sitä pitäisi kovasti alkaa järjestelemään; sopia aika ja paikka. Mielestäni toukokuun loppu tai kesäkuun alku olisi paras ajankohta, varsinaisena lomakautena harva haluaa perheen yhteistä aikaa käyttää muuhun. Paikka kai olisi sitten sen aiemmin suunnittelemamme Jyväskylän länsipuolella oleva paikkakunta. Mikäs se nyt olikaan?
Seuraavaa ajokautta ja MP-messuja odotellen.
Aikuinen nainen nexusti
Jep, tuohon maxistien kokoontumiseen olisi varmaan nyt hyvä aika paneutua ja suunnitella tuota tapaamista ja siihen liittyviä järjestelyjä. Tuo ajankohtahan voisi toisiaan olla toukokuulla ja jossain "keskisessä" Suomessa. Olen valmis omalta osaltani olemaan mukana järjestelyissä omien kykyjeni ja liikenevän ajan puitteissa.
ps. Etsimisen jälkeen, löysin meille maxisteille oikein oman nimikkopäivänkin. Päivä on 18.11. Tuona päivänä nimittäin viettää nimipäiväänsä Max (suomenruotsalaisen kalenterin mukaan)....he,he olikohan vähän kaukaa haettua.
Kartasta tarkistaen täsmennän paikkakunnaksi Keuruun, josta tku oli muistaakseni jo selvitellytkin mahdollisen kokoontumispaikan, joku kylpylä se oli, ellen aivan väärin muista. Nyt vain lyödään lukkoon päätös, josta myös pidetään kiinni.![]()
Aikuinen nainen nexusti
Jotta kokoontumisasia etenisi, niin heitänpä tähän oman päivämääräesitykseni viikolle 21 eli 23.-25.5.2008.
Vilkaisu Googleen toi tuloksena Keuruulla olevevan Hotelli Keurusselän. Olikohan kyse aiemmin samasta paikasta?
Maxiin siirtymisestä on päätös syntynyt.Täytyy tässä odotella mitä malleja Suomeen ensi kesäksi tuodaan. T-max on uudistettu kokonaan, mutta se ei ole tuontiohjelmaan pitkään aikaan kuulunut. Exciting 500 uudistuu myös kertoivat Mascolta. Ootellaan, uuteen vaihdan joka tapauksessa.
Keski-Suomeen ajelen sitten jos terveys sallii. Joka on myös pääsyy sportista luopumiseen.
Onpas mukavaa kuulla, että porukkaamme on tulossa lisää väkeä! Kävin kylpyoähotelli Keurusselän kotisivuilla ja oikealta paikalta näytti. Tuo ehdotettu viikonloppukin tuntuisi ihan sopivalta. Jos tkulle vain sopii, niin hän voisi ehkäpä jopa varata tuolle ajankohdalle kokoustilat, ja pikkuhiljaa voisimme alkaa ottamaan ilmoittautumisia Maxistien kokoontumiseen!![]()
Aikuinen nainen nexusti
Hei vaan kaikki.
Kevään aikatauluja ja puuhia on vielä kovin vaikea ennakoida, mutta tuo ehdotettu viikonloppu ei minulle kuitenkaan sovi: isäni täyttää 24.5.2008 75 vuotta, joten meillä vietetään silloin juhlia.
Eihän se sota yhtä miestä kaipaa, joten tuskin kokoontumisajokaan - toki mielelläni tulisin mukaan, jos ajankohta on jokin muu.
Toukokuu voisi kyllä olla ihan hyvä, sillä kesäkuun alussa lähtenen taas poikani kanssa parin viikon kesälomanaloitusreissulle matkailuautolla. Sitä on harrastettu nyt kahtena kesänä ja on ollut siinä määrin kivaa että jatkoa varmaan seuraa...
Kesäkuun puolivälin jälkeen on sitten jo juhannus ja sitten kohta heinäkuu, jonka aikana toivottavasti pääsen pariksi viikoksi Vespalla jonnekin, en vielä tiedä minne.
Mitä se tämä tarkoittaa, Trin, jos saa henkilökohtaisia kysellä? Is everything allright?, niinkun elokuvissa sanotaan.kirjoitti
Minä en vielä ole osannut tehdä suunnitelmia. Tyttöystävä(vaimo oikeesti) on katellut tässä moottoripyöriä. Saa nähdä kuin käy, reissataanko ens kesänä kahdella kakspyöräisellä?
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
Tarkoittaa oikeasti sitä, että riittääkö terveys enää ensi kesänä. Vasemmassa jalassa oleva autonomisen hermoston sairaus tai oikeasti tapaturman aiheuttama jälkitilanne (jota h¤#!#tin vakuutusyhtiö ei suostu edes korvaamaan) vaikeuttaa ajamista jo itsessään. Ilmeisesti se on nyt sitten levinnyt vasempaan käteen. Eli kesän lopulla oli jo hiukan vaikeuksia jarrun ja vilkun käytössä, ja jos mukaan tulee vielä sama särky, mikä on jalassa nivelien jäykistymisineen, niin pulassa olen. Ajohaluissa ei sen sijaan ole mitään vikaa, joten jos tilanne niin vaatii niin täytyy pistää tuo aviosiippa ajamaan ja hypätä itse kyytiin.
Aikuinen nainen nexusti
Ai jai, onpas ikävä tilanne. Kiitos kun kerroit siitä. Ei se täysterveys mikään itsestään selvyys ole, etenkään täsä keski-iässä. Toivomme Sinulle parasta.
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
T-MAX 500 tulee Konekeskon ensi kauden tuontiohjelmaan. Sain tietää siitä Janne Pesoselta, kun kyselin X-MAX 250:stä. Itse olen monen vuoden moottoripyöräilyn jälkeen päätymässä maxiskootteriin. Myin matkaenduron pois ja minulle jäin vain moposkootteri. Mopolla ei pidemmät matkat pienen nopeutensa vuoksi houkuttele, mutta X-MAX:lla hoituisi kesällä työmatkat ja viikonloppureissut.(wanna-be @ Marras. 01 2007,17:57) kirjoitti
PS. Toivottavasti Trinity sinun terveys antaa myöten kurvailla itsekin kaksipyöräisellä.
Veijo
Ensinnäkin toivon minäkin, että Trinity pystyy jatkossakin osallistumaan näihin karkeloihin ajamalla - aina se ajaminen on kivempaa kuin kyydissä istuminen (vaikka en jälkimmäistä ole kokeillutkaan).
Ei ole vuodet veljeksiä - viime vuonna ostin Vespan elokuun lopussa ja sen jälkeen ajoin vielä 1600 km, siitä suurimman osan mitä mainioimmassa kelissä. Tänä vuonna ei syys-lokakuussa tullut ajettua kuin muutama kymmenen kilometriä. No, pitää ottaa vahinko takaisin ensi keväänä ja kesänä.
Sitä tapaamista kannattaa suunnitella. Minulla olisi ehdottaa vielä vaihtoehtokin tapaamispaikalle: Hotelli Alma Seinäjoella. Katsokaapa http://www.veturitalli.info/hotelalm...joki/index.php - täytyy toki myöntää, että katson tuota paikkaa rautatieharrastajan silmin eli näen siinä paljon sellaista, mitä ns. normaali ihminen ei välttämättä näe. Mutta katsokaa sivut ja kommentoikaa.
Tämmöisiä asioita mietin täällä Ruissalon leirintäalueella, jossa majailen työreissulla matkailuautossa.
Jos ja kun tuo maxiskootteri tulee hommattua, niin kivahan sitä olisi kurvailla Seinäjoelle, missä en ole aikaisemmin käynytkään. Nuorena tuli asuttua rautatien vieressä Inkeroisissa ja myöhemmin Kouvolassa, niin rautatiekulttuuri on osin tuttua.
Veijo
Omalta kannaltani ajatellen Seinäjoelle on kyllä aivan liian lyhyt matka - tai sitten ehkä sopiva, riippuu siitä mikä on tilanne ensi keväänä. Tuo seutu on vain aiemmista käynnestä tullut kovin tuttu, joten olisi mukava suunnata kulku kohti uutta maisemaa.
Aikuinen nainen nexusti
Toivottavasti hinta on järkevämmällä tasolla kuin aikanaan. Kun aloittelin uusioharrastusta 2003 niin maksoi n. 15 000 Euroa. Nyt ei välirahaan paljoa ole laittaa, kun Fasu on ihan tuore.(vepa @ Marras. 06 2007,22:00) kirjoitti
Pakkohan tätä oli selvitellä. Näyttäisi siltä, että Xcitingin ja T-Maxin hintaero tulee olemaan Suomessa ainakin 5000 Euroa. Eipä liene valinta sitten vaikea.
MP Maailma - lehteä lukuunottamatta Kymcon testiarviot ovat aika myönteisiä olleet.Siis aurinkoisissa maissa ajetut verkosta löytyvät koeajot, joiden lähdekritiikistä en tiedä.Jostain kun vielä löytyisi luotettavia suorituskykymittauksia. On niilläkin jotain merkitystä.Aika 6 sekuntia löytyy netistä monin paikoin. Jossain on olevinaan 0-100 km/h, mutta yleensä 0-100 m.
Liekö jossakin olemassa maxien 0-100 km/h arvoja. Ilmeisesti ei ainakaan palstalaisten tiedossa.
Gilera Nexus 500 ottaa tuon vauhdin 6,4 sek. ajassa.
Aikuinen nainen nexusti
...jatkanpa tässä nyt tuota alkuperäistä aihetta ja esitän tapaamispaikaksi Kylpylähotelli Peurunkaa Laukaassa.
http://www.peurunka.fi/
Matkaa Laukaaseen on:
Helsingistä * * * * *287 km
Oulusta * * * * * * *328 km
Vaasasta * * * * * *275 km
Turusta * * * * * * *331 km
Joensuusta * * * * *250 km
Lappeenrannasta *226 km
On yhtälailla hyvä kuin aiemmin mainittukin.Vai poikkeaako muuten edukseen esim. hintojen suhteen?
Aikuinen nainen nexusti
En tavoittanut Peurungan myyntipalveluista ketään näin lauantaina, kuka olisi kertonut hintatietoja esim. oheisesta(linkissä) vaihtoehdosta. Selvitän asiaa....
http://www.peurunka.fi/hotelli.php?hid=81
Tuo Peurungan uiskenteluhotelli on kyllä hyvä paikka - tai siis oli ainakin vuonna 1982 kun siellä viimeksi kävin ;)
Ja matka täältä pohojosestakin on ihan siedettävä.
No, sitten vain sovimme kokoontumisen toukokuun puoleen väliin ja varaamme tilat majoittumiselle ja kokoustilat yhtä kaikki. Skoottericlubi on toisella foorumilla luvannut aiemmin avustaa maxisteja järjestäytymisessa taloudellisesti. Tkulla on hallussaan painomateriaalin tuottaminen esim. oma logo.
Mutta nythän tekstini kehittyy sellaiseksi, että pitäisi siirtää keskustelu tästä aiheesta topiciin Maxiskootteristien järjestäytyminen. Elikkäs sinne sitten jatketaan lisää tästä aiheesta, niin etsiväkin löytää, jos tietoa hakee aiheesta.
Aikuinen nainen nexusti
Aika hyvältä näyttää mallitarjonta Suomessa 2008. Vanhojen lisäksi ainakin Jätti-Gilera,isompi MP 3, uusi Peugeot 500,uudistettu Kymco Xciting 500, uusi Tmax. Myös Silver Wing maltillisesti hinnoiteltuna(reilut 11 000) näyttää ilmestyneen taas Brandtin sivuille.
Pitänee avata näille oma ketju.Täytyisi vaan viitsiä kerätä tiedot yhteen /linkittää.
Viesti on kumminkin selvä, kovasti maahantuojat tuntuvat uskovan maxien läpilyöntiin.
Hiljaistapa täällä. Itse pääsen irti taudistani ja rapakelistä ajattelemalla tulevaa kautta ihan uudenlaisella ajopelillä.
Uudet pelit jo hinnoiteltu Biken luettelossa. Jopa maxi-boomia ilmassa.
Hyvä, että pyyhkäisit pölyt foorumilta! Ajattelin itse tehdä juurikin samoin ja katsastaa, mitä kuuluu maxisteille.
Minä olen virittäytynyt seuraavaan ajokauteen uusimalla varustusta eli uusi Shoein Raid kypärä sekä Rukan goretextakki ja Ixsin gorehanskat kylmälle kelille jo hankittuna. Listalla vielä Rukan gorehousut sekä Givin kevyet sivulaukut. Mukavammat kengätkin olisi vielä haaveissain. Näissä vermeissä onkin sitten hyvä kurvata toukokuun puolessa välissä Peurungalle! Mitenkähän ilmottautuminen on sujunut...? Tuleekohan muita naispuoleisia maxisteja paikalle kuin minä? Toivotaan niin!
Eipäs ole paljoa monestakaan nickitutusta kuulunut. Missäkähän ovat esim. HiTec, Gileros, tkunnas ja kaikki muut.
Aikuinen nainen nexusti
Kovin on hiljaista noiden Peurungan ilmoittautumisten suhteen. Onko se vain merkki siitä, ettei tällaiselle kokoonntumiselle koeta olevan tarvetta?
Tässä ilmoitautumisosoite vielä: ilmo@sci.fi
Kyllä kiinnostusta on, mutta en itsekään tee vielä noin pitkälle menevää päätöstä osallistumisestani. Se maxiskootterikin on vielä ostamatta. Mp-messujen jälkeen tulen tekemään päätöksen hankinnasta.(herranja @ Joulu. 06 2007,08:47) kirjoitti
Veijo