Omassa taloudessa on vain yksi ja sekin hyvä kokemus kyseisestä liikkeestä.
Mies osti pyörän ja maksoi käsirahan.
Pyörän piti saapua suomeen ennen miehen lähtöä afganistaniin.
Tilannetta päivitettiin liikkeen puolesta ihan oma-aloitteisesti, ilman että jatkuvasti sai soitella perään.
No, ee-speedistä riippumattomista syistä pyörää ei ajoissa saatu paikalle ja näin ollen kauppa peruttiin ja käsiraha palautettiin.
Ja kaikki todella hyvässä hengessä.
Kaippa se metsä joskus vastaa niin kuin sinne huutaa..
<span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
Luotettavuus ja hyvä palvelu loppuu myös monella "virallisella & hyvällä myyjällä" siihen kun rahat on kourassa ja mopedi talutettu kynnyksen yli...(Can-Am @ Loka. 31 2007,09:17) kirjoitti
Ja luotettavasta ja varmasta tietolähteestä muuta tiiä kun että on ihanaa huudella täältä nimimerkin takaa näitä asioita![]()
The Real Thing ?
Aijaa ostin Suitsan Espoon Heinolta ja hyvin om homma toiminu. Lähellä kun asun käyn kahvillakin usein ja kuuntelen suitsa kuulumiset.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Eskoa sen enempiä tuntematta, olen kuullut yleisesti hyvää ko. yrityksestä. Mutta joskus aina yritykselle, tai sen tavarantoimittajille tai kuljetusyhtiölle tulee fiboja.
Niitä vaan tulee ja myyjä ei vaan voi mitään, MUTTA, se miten sen asian hoitaa ja esittää asiakkaalle on myyjän oma juttu.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Pari kertaa ostanut Eskolta tavaraa, erittäin hyvään hintaan.
Tavaran saanut silloin kun sovittiin, ei pahaa sanottavaa.
Voisin ostaa vaikka uuden busan...
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Kyllähän se on niin, että hyvän kauppiaan tunnistaa siitä, miten asiat hoidetaan silloin kun asiat ei menekään ihan putkeen. Ei se oikein riitä(Sepi @ Loka. 31 2007,23:10) kirjoitti
hyvän kauppamiehen mitaksi, että joku tai useampikin on saanut pyörän hyvään hintaan ja ajoissa. Totuus paljastuu juuri silloin kun asiat kusee.
Ite ostin busan Eskola 2006 ja hommat meni just niinku sovittiinki. Samana päivänä oli pyörä kilvissä ku luvattiinki, tosin 4 tuntia viiveellä ku tulli oli jäätäny vähä.
Ja mitä puheluihin tulee, ni ite ku soitin seuraavana vuonna 6000km huollosta, niin ukko vastas puhelimeen "no terve." jne jne. Tiesi ennenku olin nimeäni sanonu mikä pyörä mulla on ja mikä huolto kyseessä. Hyvä muisti + hyvä nimi puhelinluettelossa ilmeisesti.
Ainaki ite pirun tyytyväinen tän lafkan toimintaan. Tottakai se on ikävää jos tavarantoimitus viivästyy ja jos se viivästys johtuu itsestä riippumattomasta syystä ja useampi kauppa roikkuu siitä hyvästä, niin kyllähän se varmasti firman pitäjääki suututtaa... Silti kyl asiakkaalle ois iha mukava infota noista viiveistä. En silti yhtää ihmettele jos massaviivästyksen takia meinaa unohtua.
Niinku sanoin, itellä ei pahaa sanottavaa ole.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tossavaiheessa pitäis vaihtaa alaa koska SE just on sitä asiakaspalvelua! Se et 2 x viikossa soittaa ei mielestäni ole mitään!?(Tajh @ Loka. 31 2007,13:20) kirjoitti
TÄMÄ ON JUURI SE POINTTI MIKSI ASIAN HALUSIN TUODA JULKI!!(enriikke @ Loka. 31 2007,14:56) kirjoitti
Mukava huomata et joku edes tajusi asian! Ja kuten tommi heitti, en minäkään tule ko. peräkylän vajassa enää asioimaan!
![]()
Heh... vai yliammun! Tosta jutusta jäi vielä osa kertomattakin mutta kukin uskoo miten haluaa! Pääasia on että olen saanut asiani tietoisuuteen ja jos jollekkin ketä on lukenut aiheen ja käy samoin...(Unhola @ Loka. 31 2007,15:08) kirjoitti
Tonni on meillä "pieni" raha eli laitan vaan kädet ristiin etten maksanu koko 13900euroa!
![]()
Toihan tuli kun tykin suusta/apoteekin hyllyltä! Kiitos!(NOx @ Loka. 31 2007,19:25) kirjoitti
Juu, näyttöä on mm. siitä että meiltä on koneita tilattu kolmena eri päivänä aikavälillä 10-17.10 ja niistä on laskut alihankkijalta.
HUOM KAIKILLE EPÄILIJÖILLE: Näitäkään en vaatinut myyjältä vaikka olisin voinut!
Kaikkein huvittavinta ole se että sanottiin ettei saksasta ole kappaletavaraa tulossa suomeen, siksi se seisoo siellä!(PrivateeR @ Marras. 01 2007,05:55) kirjoitti
Jep.. en maininnut silloin vielä Eskolle että me tuomme 2-5 täysperää saksasta joka päivä! Seuraava selitys oli vatsatauti jne.. mut se siitä! *Huoh*
Toisaalta ihan hyvä että ollaan saatu aiheesta keskustelua! Olen oikeasti iloinen niitten puolesta kenellä on kaupat sujunut hyvin mutta ne ketä on kenties keväällä harkitsemassa ostoa, olkoon tämä jonkinlaisena oppaana jos EE:ltä ostelee!(flamedragon @ Marras. 01 2007,09:59) kirjoitti
![]()
Tästä on kyllä omassa suvussa kokemusta joten voisin väittää että jonkinlaista kokemusta on tuolla lausumallani. Tietenkin tuolla nyt tarkoitin muutakin kuin pelkästään verottajan veroja. Joka ei usko voi kokeilla.(hra1150 @ Marras. 01 2007,18:00) kirjoitti
<br />
Ostin keväällä EE-Speedistä mopon, joka oli jo siellä varastossa. Kauppa onnistui muuten hyvin, mutta ostamani lisävarusteiden saanti meni poskelleen. Sain kaikenlaisia selityksiä kahden kuukauden ajan. Uhkailulla sain viimein varusteiden sisältämän summan takaisin sekä pienen korvauksen vaivanpalkasta. Myyjän kannattaisi aina palvella asiakasta hyvin vaikka olisi kuinka pienestä asiasta kysymys, siitä saa hyvää mainosarvoa.
Hyvät ihmiset, ainakin te valittajat. Jos itse pystytte tekemään saman kuin Esko eli myymään uusia pyöriä satoja ja paapoa siihen lisäksi vielä jokaista asiakasta kuin pientä lasta niin aiheesta saatte valittaa mutta kun ette kukaan paskahousu siihen pysty niin pitäkää nyt pienempää ääntä. Jossain "viralliset" jälleenmyyjät mopopalatseissa myyjineen odottaa teitä...menkää sinne![]()
Tarkoitatko että valitusoikeus on vain niillä, jotka itse myös myyvät jotain?kirjoitti
Alkaa muistuttamaan tiettyä kawa-ketjua; arvostella saa vain jos arvostelija itse tekee paremmin...![]()
No, mä en kyllä ihan ymmärtänyt, mitä tuossa haluttiin sanoa, mutta jotain tuonsuuntaista sen täytyi olla??(Hemppa @ Marras. 01 2007,22:53) kirjoitti
P.S. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tyytyä kaikkeen p.skaan, mitä niskaan kaadetaan. Miksi ihmeessä ei saisi arvostella jos kokee tulleensa kohdelluksi huonosti, jopa vaikkei itse myisi mitään??
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Jos joskus uuden pyörän ostan niin se takuulla EE-speedistä, niin monta hyvää kokemusta on tässäkni ketjussa tullut. Jos joku yksi hätähousu ei ole pakettiansa saanut ajallaan niin so what...
Useimmiten asiaa auttaa, jos maksaa laskunsa ajallansa. Myös varausmaksun. (Aiheeesta saatavana maksun aikatauludokumenttia).
Ihme selittelyä, että vehkeessä on milloin mitäkin vikaa yms bullshittia. Laite on ehjä, siisti ja suht ajallansa tontilla.
(mm Vanhan mallinen, ihan kun ei olisi pitänytkin olla edukas ylivuotinen). (Aiheesta email dokumenttia).
Jotta pankin kautta hommat sujuu. Ja jos jotain tilaa, niin kannattaa hakea pois. Ja jos on hirveä kiire, niin ei kannata viikkotolkulla vehdata eestaas, että tilaako, vai ei.
Nyt herra lisäksi käväisi nussaisemassa nappularenkaat ja etujarrukahvan ja häipyi kotio maksamaan laskua.
(Tuolla on leijonakantisessa kirjassa omat osionsa).
Päivittäisiä vittuilusoitteluita kymmenkunta. (Ja samallaviissiin sitten vastataankin, minoon huono kuuntelemaan suunsoittoa).
Menin perkele tyhmänä maksamaan vehkeestä verot ja rekisteröimäänkin sen ennen loppumaksua (Tosin firmalle, kun oli niin rauhallista se maksaminen parin viikon ajan)..
Todennäköisesti siitä aiheutuu lisää kuluja kaupitellessa ja ne hajetaan moiselta sankarilliselta suunsoittajalta kyllä pois.
-Tartteepi vaan ensin hoidella laitteet alle ne tilanneille ja maksaneille. (Todennäköisesti tavataan raastuvassa ja meidän aloitteesta).
Saapihan tuota kettuilla, jos on aihetta ja sen mies kestää, mutta tämä homma on ihan 100% paskaa.
-Ja laitteen saa käydä tarkastamassa kuka tahansa, koska tahansa duuniaikaan. Ja ostaa, jos haluaa.
Minen ole ihan kamalan kuuluisa asiakkaan kusettamisistani. Se on sellainen homma, että jos vehje ei tule, taikka ei ole ehjä, niin sitä ei ole pakko ostaa ja maksan takaisin 100% ja 7sekuntia netto, kun todetaan jollakintapaa tekemättömäksi.
Ja jos joku sanoo minnuu mulkuksi, tai huijariksi, niin sanon takuulla vähintään yhtä nätisti.
Ja meitin rouvalla on ihan nätti takalisto näin liki 15v tarkastelun ja kolmen kekaran päällekin.
Ja ei, en ole tehnyt koskaan konkurssia ja 15v takaisen lama-ajankin laskut on makseltu.
Ja tässä tapauksessa on aika kattavasti meiliä, tekstiviestiä ja maksamaton lasku malliksi, kaikki somasti pinkkaan printattuna.
Jos on kysyttävää, niin tervetuloa tutkimaan tuotteita ja että kuinka kusipäisiä kauppiaita kukakin on?
EE-Speed tekee hyvin.
Pakko ottaa kantaa keskutuluun tässä vaiheessa. Itse hain toukokuussa pyörän eskolta ja homma toimi kaikinpuolin hyvin. Mies taitaa kuitenkin myydä enemmän noita pyöriä ku kukaan muu... Oon kuullu paljo huonoa mutta hean silti tästäkin lähtien mieheltä moponi johtuen edelleenkin todella halvasta hinnasta....
superjopo
Tästäpä TAAS nähdään, että asioilla on aina kaksi puolta. Nyt on Esko lausunut omansa ja näkemysero kavereilla on todella melkoinen. Toisaalta Esko on ilmoittanut omaavansa dokumentit oman näkökantansa vahvistamiseksi, toisella ei ole muuta kuin jauhantaa takanaan.(ee-speed @ Marras. 02 2007,11:06) kirjoitti
Hmm, kunhan tämä joskus sitten pääsee rosikseen, kumpihan mahtaa olla vahvoilla näillä puheilla? Toki asiahan voi taas kerran kääntyä toisinkin päin...![]()
Kyllä täältä lähtee kans pisteet Eskolle! Yhden pyörän speediltä
ostaneena ja monia pyöriä muualta hankkineena voin sanoa,
että kyllä Eskolla homma pelaa loistavasti! Kaikki keskustelut
sujuivat asiallisesti ,niin puhelimessa kuin s-postissakin.
Sen voin sanoa,että kun täältä keskipohjanmaalta yritin uutta
pyörää tiedustella ,niin eivät perkeleet ottaneet ees tosissaan.
Kävin kyllä paikanpäällä liikkeissä kyselemässä,mutta jalassa oli
paskaset verkkarit ja kulahtanut lacosteen villapaita(oisko vaikuttanu asiaan) en tiiä?!
Eskolta pyörän myynti kyllä kävi ja rahalla maksoin!
Unohtuipa talliin jotain irto-osaakin,mutta postissa nekin tulivat
nopeesti, vaikka en niitä edes huomannu pyytääkkään!
Jos liike ei miellytä ,nii siirtykää muualle!
Seuraavan pyörän ostan myös Speediltä!!![]()
Aika tyypillistä valittaa huonosta palvelusta tyyliin: Menin liikkeeseen kamalissa rytkyissä ja suhtauduin asiakaspalvelijaan tylysti. Miksen saanut hyvää palvelua?
Kaupankäynnissä on kuitenkin kysymys vuorovaikutuksesta ostajan ja myyjän välillä. Jos ostaja sekä myyjä ovat siistejä ja hyväkäytöksisiä, kaupanteko sujuu varmuudella paremmin kuin silloin, jos ostajan esiintyminen on töykeää ja ulkoinen olemus risainen. Laittakaa siis ulkoinen olemus kuntoon kun menette kaupoille. Siitä ei ainakaan ole haittaa!
Itse olen muutaman kerran ottanut yhteyttä EE-Speediin. Olen lähinnä kysellyt muutamista tietyistä pyöristä, mutta homma ei ole edennyt sen pidemmälle. Tällä Eskolla tuntuu olevan kovasti persoonallinen tyyli tehdä kauppaa. En oikein pidä siitä, että tuotteesta pitäisi maksaa huomattava osa ennen noutoa. Näin olen ymmärtänyt käytännön olevan EE-speedissä. Voin tietysti olla väärässä.
En ole ostanut EE-speediltä pyörää. Enkä tiedä tuleeko joskus ostettua. Jotkut pyörät näyttävät olevan kovastikin edullisia, toiset taas ovat varsin kalliita ns. virallisiin maahantuojiin nähden.
Voisin hankkia pyöräni harmaatuotuna. Minua kiinnostaa tuotteen hinta. En tarvitse jälkimarkkinointia. En välttämättä tarvitse edes huoltopalveluja. Takuu toisaalta on sellainen, että sen olisi hyvä jollain lailla toimia. Takuuasioissa kovin pienellä yrityksellä on aina omat riskinsä sanovat he mitä tahansa.
Yhdistätä kaksi asiaa joilla ei ole tekemistä toistensa kanssa: pukeutuminen ja käytöstavat.(Jyri @ Marras. 02 2007,14:23) kirjoitti
Minusta olisi myyjältä peräti ammattitaidottomuutta kohdella eri tavalla pukeutuineita jotenkin eri tavalla. Mistä hän voi tietää kuka on oikeasti ostamassa ja kuka ei?
Eikö autoa tai prätkää kannata kaupitella safkiksella olevalle maalarille? Tai rokkarille joka on tullut viettämään lauantai kankkusta liikkeeseen?
Olen suuresti eri mieltä.
Tosin olen myös sitä mieltä että hyvä kauppias saa huonolla tuulella olevan ostajan hyvälle tuulelle ja näin ollen varmistaa asiakkaan paluun liikkeeseen. Eikä käy soittamaan poskea mahdolliselle ostajalle. Kauppiaan ammatti kun on siitä mukava ettei voi asiakkaitaan aina valita.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Tämä on taas niitä juttuja jossa toinen kokee tehneensä niinkuin on sovittu ja toinen ei oikein ole joko kuunnellut tai lukenut mitä on sovittu.Aina nää kuitenkin päättyy samalla tavalla;molemmat ovat vit......ta ja sitten mennään puimaan asiaa julkisuuteen. En oikein jaksa uskoa että EE-Speed tahallaan kuljettaa asiakasta ja toisaalta Can Amin aamumuroihin on kustu.. Kannattaisi ottaa askel taakse ja puhua keskenään asia selväksi eikä pahnata hommaa täällä.
En ole koskaan ollut tekemisissä kyseisen liikkeen kanssa mutta aika monella tuntuu olevan mielipiteitä puolesta ja vastaan.Niin on myös kaikista muista liikkeistä jos vähän kysellään jengiltä.
Tämä itsellänikin tökkää...kirjoitti
Mikä ihmeen idea on veloittaa osa kauppahinnasta etukäteen?
Eihän siinä ole mitään takeita, että rahat saa takaisin jos kauppias haluaa ryhtyä hankalaksi...![]()
Luunlenpa, että sillä varmistetaan kapuantekijän todellinen aikomus.kirjoitti
Tärkein syy on kuitenkin varmaan se, että näin omien pääomien sitouttamisen tarve on vähän pienempi kun kauppaa voi pyörittää enempi asiakkaan rahalla.
Liikkeen kassan ei siis tarvi olla ns. lasipalatsi kaupan (kassan) tasoa.
Voin toki olla väärässäkin...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Paljonkin ideaa. Saadut ennakkomaksut ovat korotonta vierasta pääomaa yrityksen kassassa.(Hemppa @ Marras. 02 2007,17:40) kirjoitti
Kaupankäyntiin on olemassa lukuisia erilaisia kauppaehtoja, joita voidaan laillisesti noudattaa kunhan ospuolet sopivat asioista. Tässähän on nimenomaan kysymys siitä, minkälaiset ehdot kaupalle sovitaan. Jos sitoudut maksamaan vaikkapa 20% ennakon lyödessäsi kaupan lukkoon niin eipä siinä enää auta itku. Aina kannattaa hieroa muutkin kaupan ehdot kuntoon kuin pelkkä hinta ja toimitusaika, jos vähänkään epäilee joutuvansa ahtaalle kaupan suhteen.
Joo maksun ottaminen ennakkoon kuuluu varmasti koko liikeideaan. Sidottu pääoma ja samalla siihen liittyvät korot ja riskit ovat olemattomat (eli ne on siirretty asiakkaalle). Eikä varastoakaan tarvitse pitää.
Näillä sen hinnan saa sitten painettua alas. Ja kuluttaja päättää mistä ostaa, osalle tuo toimintamalli sopii kuin nenä päähän ja toiset taas on valmiita maksamaan himppasen enempi turvallisuudentunteesta ja siitä, että saa ajoneuvon heti alle.
Ihan hyvä että monenlaisia kukkia kukkii. Sillai se kilpailukin toimii kapitalistien kesken.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?