Tuli sakko (35 e)ja myös lasku tekniikanporukan käynnistä (n. 150 e)kun piti
litkut siivota tieltä. Mutta miten maksaa? Kenelläkään kokemusta? Meneekö se oikealle tilille, jos vaan näpyttelen Bundeskasse Kiel ja tilinumeron ja viitteen? Toinen oli Landeshauptkassen lasku. Vai tarviiko maksaa? Jos en maksa, miten sitä peritään?
Onko meikällä asiaa enää Germanyyn jos en maksa?
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
sakko tullaan perimään ja miksei menis oikeelle tilille jos käytät sitä tilinumeroa mikä on lapuissa?
jos netissä tuntuu vaikealta ulkomaanmaksut niin ei muuta ku konttoriin sitte makselemaan niitä...
KooTeeÄm
Laita rahat kirjekuoressa menemään saksaan poliisille ja laitat viestiksi siihen vielä kiitos viimeisestä![]()
busanistit +200mph club finland
Kysy viskaaleilta IBAN ja BICC/SWIFT koodit ja niillä pystyt sitten maksamaan varmasti oikeille tileille, verkkopankissa(si).
"Auslandüberweisung" on avainsana.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Juuri näin.(vtwin @ Loka. 30 2007,17:58) kirjoitti
Esimerkiksi Nordeassa eivät peri mitään kuluja Saksan maksuissa kun käyttää IBAN tilinumeroita.
http://www.nordea.fi/Yrityks....74.html
IBAN- ja BIC-koodien metsästykseen.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mitään en tiedä, mutta kuuluukos nuo ko laskut, sinun maksettavaksi ?? Sinullahan kävi onnettomuus siellä ?? Eikös vakuutusyhtiö hoida nitä ??(Ampparix @ Loka. 30 2007,15:59) kirjoitti
![]()
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Tosta en tiedä, mitta Nordea ottaa 6 euroa kun maksaa tilimaksuna esimerkiksi Ruotsiin koska on eri valuutta. Se on sinänsä ihan käsittämötän juttu kun vielä samaan pankkiin maksoin eli Nordeaan sinnekin. Vastaukseksi sain tämän eri valuutan.(scuuba @ Loka. 30 2007,18:22) kirjoitti
Kaveri jätti maksamatta joskus 01 ja unohti koko homman. mutta 03 joutu pidätetyksi heti rannasta ja aamulla sakon maksun jälkeen liikenteeseen. Oli ajanut autolla kaiteeseen eikä tehnyt siitä ilmoitusta, mutta ystävällinen saksalainen ilmoitti auton rekisterikilven viranomaisille. Kandee maksaa eräpäivänä.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Mulla maksattivat sakot heti paikan päällä, muuten ois auto jäänyt siihen, tais laittaa konstu hillot omaan fickaan
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Tuskin ne omaan taskuun meni, mutta onpahan saksmannilla ainakin keino saada rahat pois törttöileviltä turisteiltakin.(suzufani @ Marras. 05 2007,10:48) kirjoitti
Suomessa on perintä vähän heikompaa.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Miten lie asianlaita Norjassa?
Nimim. maksamaton (nyt jo kadonnut) parkkisakko omallatunnolla.
Norjalainen perintätoimisto lähetteli mulle pari karhukirjettä. Vastasin sähköpostitse oman näkemykseni parkkisakon aiheellisuudesta (eli aiheettomuudesta), sain postia että se on mitätöity eikä tule jatkotoimia.(Viki @ Marras. 05 2007,14:13) kirjoitti
Saksan lain mukaan heidän Poliisilla on oikeus periä sakko paikan päällä.(suzufani @ Marras. 05 2007,10:48) kirjoitti
Vuonna 2003 max paikan päällä perittävä summa oli 35,00 euroa. Suuremmista sakoista heillä on oikeus periä takuusumma tekemäsi rikkeen/rekkeiden mukaan jonka yleensä tuomioistun vahvistaa. Jollet maksa takuusummaa niin heillä on oikeus takavarikoida ajoneuvosi.
Pyydä aina kuitti maksamistasi sakoista.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
Keski-Euroopassa ovat varsinkin maaseudulla aika yleisiä sellaiset osuuskassatyyppiset pikkupankit, joilla ei ole olemassa noita IBAN-koodeja. Olen törmännyt tähän esim. vuokratessani sieltä asuntoja. Silloin on ollut ainoa löytämäni vaihtoehto marssia Osuuspankin tiskille ja maksaa siinä. Maksaa vähän lisää, mutta Nordeassa ei onnistunut tiskilläkään.(xs2jammu @ Loka. 30 2007,18:08) kirjoitti
Ei tämä tietenkään sakkoja koske, mutta vähän OT-tietoa keskusteluun liittyen.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Vähän aiheesta, tai ainakin sen vierestä:
Kuulin väitteen, että sakot voitaisiin periä EU:n sisällä ja perimistä vauhdittamaan on annettu lisäpykälä siitä, että rahat saa perijävaltio.
Eli: Jos saa sakot vaikka Italiassa, niin periaatteessa sakon pitäisi siirtyä Suomeen jonkin järjestelmän kautta ja Suomen valtio voisi sen periä ja saisi myös pitää rahat.
Tämä taas on johtanut siihen, ettei virallisen järjestelmän kautta ole sakkoja liikkunut yhtään kun ei ketään kiinnosta rahoittaa toista valtiota.
Faktaa vai fiktiota?
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003
Molempia?(dsnk @ Marras. 06 2007,12:28) kirjoitti
Perintämahdollisuus on faktaa, mutta epäilen tuota rahojen saajaa. Sehän johtaisi automatic tuohon esittämääsi tilanteeseen. Virallinen selitys on atk-tekninen ja sama varmaan muuallakin (ja onko sakotkaan niin suuria, että kauheasti kiinnostaa..?).
Linkki Hesarin uutiseen.
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
Parempi maksaa niin ei tule lisäkuluja tai maahantulo-ongelmia. Jos et löydä IBAN-koodeja voin jelppiä ja maksaa sen mun Saksan tililtä kun maksat ensin mun Suomen tilille. Laita privaa jos niin täytyy tehdä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Upeeta *(dsnk @ Marras. 06 2007,12:28) kirjoitti
tästä se taas riemukasta tulee *
Eurooppalainen autoilija ylinopeudesta 10 000 euron sakot Suomessa, suomalainen vastaavasta teosta ulkomailla 200 euroa. Ja taas valtion kassa karttuu EU:n myötä. Ja varmastihan ulkomaat perii Suomessa saadun sakon, ei varmaan löydy esim. Italiasta viskaalia, joka vahvistaisi 10 000 euron perinnän ylinopeudesta*![]()
Tämän vuoden alusta tuli pakolliseksi tuo ibanin ja swiftin käyttö eu.n maksuissa,eli ei mene enää pelkällä tilinumerolla vaan pitää olla nuo koodit. Aiemmin myös ulkomaanmaksut olivat kalliita,eli maksun saaja maksoi min.9 euroa ulkomailta tulleesta suorituksesta voitelurahaa pankille.Nyt tuon eu.maksun myötä vastaanottajaa ei veloiteta,mutta lähettäjä maksaa 1-2e ulkomaanmaksun käsittelykuluja. Eu.n ulkopuolelle maksettaessa maksu leijuu rahanpesun pelossa pankkien välissä pari päivää ja pankkien veloitukset molemmissa päissä,summasta riippuen luokkaa 50e.(scuuba @ Loka. 30 2007,18:22) kirjoitti
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Tuntuisi silti hullulta sekin vaihtoehto, että Suomen valtio hoitaisi perintätoimet ilmaiseksi... kulut ne niissäkin juoksee.(JyrkiJ @ Marras. 06 2007,15:37) kirjoitti
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003
Tästä on itse asiassa EY-asetus vuodelta 2001 (Nro 2560/2001), jonka mukaan palvelumaksujen on EU:n sisäisissä euromääräisissä tilisiirroissa oltava samat kuin ne palvelumaksut, jotka pankki perii vastaavista jäsenvaltion sisäisistä euromääräisistä maksutapahtumista ja tilisiirroista. Asetuksessa ei säädetä mitään perittävien palvelumaksujen suuruudesta, vaan palvelumaksujen taso on kunkin pankin itse päätettävissä. Eli jos kotimaassa on ilmaista, niin mitään EU-lisää ei voi periä.(adrenaliini @ Marras. 07 2007,10:17) kirjoitti
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
Näin se on tosiaan toiminut jo pidemmän aikaa. Ainakaan mulla OP:ssa ei mene kummastakaan maksusta (kun maksaa verkkopankista) mitään kuluja.(JyrkiJ @ Marras. 09 2007,12:10) kirjoitti
helpoiten maksoin kun se lähetettiin koko sakkolappu Op:n pääkonttoriin ja sieltä hoisivat,on kuulemma siellä joku osasto sitä varten
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Ei ainakaan kameratolpan sakoista ole kuulunut mitään, ja niitä on toistakymmentä räpsyä tullut. Saattaahan ne olla korkoa kasvamassa hunni-kamreerin arkistossa mutta sille![]()