Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Olis tietämättömän kysymys. Oletetaan, että joku haluais pienemmän mp:n, 250 cc:n pelin, joka ehkä olis helpommin hallittavissa kuin vaikkapa kuussataset? Käyttö tavan kaupunki ja maantieajoa, ei mitään crossia metsässä.

    Mistä sellainen löytyis? Esim Jammun, Suzukin ja Aprilian esitteissä on vain piikkejä ja sit heti hypätään 5/600:iin. 250:set jäävät offroad pyöriks.

    Toisaalta Suizan esitteissä sanotaan monenkin pyörän kohdalla: "saatavana myös 25kwh:lla". Tarkoittaako tämä, että ko. pyörää on myös keposempana versiona olemassa?

    JOs joku tietää ja viitsii valottaa, niin suurkiitokset jo etukätteen.

    Edit: Kysymys on siis helposta hallittavuudesta. Pyörän ei tarttis painaa ihan hirmuisesti. 250.nen on kuitenkin keposempi kuin 600:nen.



    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  2. #2
    Ei noita kuutiotilavuuksia kannata pelästyä. Jos ostat käytetyn 500cm3 pyörän, esimerkiksi Honda CB500, Kawasaki ER-5 jne tai Suzuki GS500, on se teholtaan hyvinkin maltillinen.

    250-kuutioinen nelitahtinen on jo niin lusmu, että sellaisella ei tahdo enää pysyä liikenteen mukana. Osta suosiolla vaikka tämä:



    Kawasaki ER6n, 2 sylinteriä, noin 72 hevosvoimaa, kevyt ja pieni. Sopii oikein mainiosti aloittelijalle, muttei kokenutkaan kuski kyllästy kovin nopeasti.

    25 kW versio on nuorempien kuskien ajokorttikohtaista rajoitusta varten tehty kuristettu versio. Ajoltaan täysin samanlainen kuin kuristamaton versio, tehoa vaan on vähemmän. Ei sellaista kannata ostaa jos ajokortti riittää täystehoiseen.

    Ei noita mopoja nyt noin paljoa kannata jännätä. Helppoja ovat ajaa ja hommaan pääsee sisälle nopeasti kun vaan lähtee ajamaan järki päässä.



  3. #3
    25kW -> eli kuristettu tuohon tehoon että pikku a-kortin omaavat saavat sellaisella ajaa.

    Jos peruspeliä haluaa niin 500cc löytyy mm. kawan ER-5 ja suzukin GS500, eivät kyllä käsistä varmasti karkaa täystehoisinakaan.

    Edit: ehdit ensin Mutta eipä noita 250cc paljoa kannata hankkia, tukkona niillä enempi liikenteessä on.



    ________________
  4. #4
    Kawan uusi 250 kuutioinen kyykky tulee 2008.
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  5. #5
    Lainaa (Jyri @ Loka. 29 2007,09:14) kirjoitti
    250-kuutioinen nelitahtinen on jo niin lusmu, että sellaisella ei tahdo enää pysyä liikenteen mukana. Osta suosiolla vaikka tämä:
    Ostin tässä taannoin Honda NX 250:n, 26 heppaa, ja ajoin sen heti Joensuusta kotiin vajaa 250 km. Ainakin yksin ajettaessa ei mitään vaikeuksia muun liikenteen tahdissa pysymiseen. Sama pätee tallissa olevaa RD 250 LC:tä.

    Joku 17-heppainen Nighthawk on hieman eri asia.

    2-pyttyisillä Kawoilla, EL 250 ja ZZR 250, ei edes voi olla mitäan vaikeuksia. Tietty jos ollaan kaverien kanssa pyörillää liikenteessä ja räntäpäät painaa 600-sporteillaan niin ei varmasti sitten. ja jos liikenteen mukana pysyminen tarkoittaa jatkuvia +120 -nopeuksia ja siitä aiheutuvia ohituksia niin voi olla, että 250 ei ole aivan paras tuohon hommaan.

    Neltahtisilla 250-katupyörillä on tullu ajeltua liki 60 tkm aikojen saatossa ja niilläkin on pärjätty. Kannattaa ottaa huomioon, ettei 250-pyörä ole välttämättä se kaikein edullisin huollettava, koska huoltovälit saattaavat olla iaka lyhyet, esim öljynvaihto 3000 km välein ja isompi huolto 6000 km. Uudemmissa on jo tietääkseni pidemmät. Toisaalta tuollaisella ei välttämättä ajeta suuria määriä ja jos peukalojen sijainti antaa myöten tehdä huollot itse niin ei se sitte...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Vähän jää kyllä epäselväksi kuitenkin, että mikä etu siitä 250cc:stä on kusiaiseen verrattuna Hintaero ei kyllä ole niin merkittävä, että siinä kannattais säästää.
    premier

    emeritus
  7. #7
    Lainaa (Jyri @ Loka. 29 2007,09:14) kirjoitti
    250-kuutioinen nelitahtinen on jo niin lusmu, että sellaisella ei tahdo enää pysyä liikenteen mukana.
    Ei se nyt ihan noin mene. Mulla oli tällainen Honda 250 nelari jonkin aikaa ja helposti pysyi liikenteen mukana. Ja jos mutkaa riittää niin pystyi aina välillä nöyryyttämään isompia ja mikäs sen hauskempaa. Kaupungissa tykkäisin vieläkin ajella tommosta. Jos muuttaisin johonkin Euroopan isoon kaupunkiin, niin joku tommonen olisi hyvä kulkine töihin ja takaisin.

    Mutta mitään järkeä tollasta ei ole ostaa, koska sitä ei saa ikinä kaupaksi kenellekään. Se pätee kaikkiin pikkupyöriin ja siksi niitä ei uutena saa mistään. Eikä 500 kuutioinen ole yhtään se vaikeampi ajaa, jos sitä ajattelee siltä kannalta. Tosin kevyt 250 on hauskempi kuin nuo aika kauheat 500 twinit.

    (edit:löysin komeen kuvan VTR250:stä)



  8. #8
    Joo... oma mielikuvani 250-kuutioisista nelitahtisista perustuu lähinnä Yamaha Virago 250:seen. Kauhea peli, ei kulje kyllä yhtään mihinkään. Tosin jos käyttötarkoitus on kaupungissa kruisailu niin siihen se sopii jollain lailla. Tässä on ehkä kyseessä omalla kohdallani lyhyen kokeilun perusteella tullut mielikuva, voin olla väärässäkin.

    Sporttisemmat 250-kuutioiset ovat varmasti parempia. Etenkin tuo VTR250 vaikuttaa jännältä.



  9. #9
    Vieläköhän noita löytäisi jostain käytettynä? Mahtaa olla melkoinen kierroskone *
    cbr 250rr
    Käynkö mä usein täällä?

    Nykyiset mopot:
    KTM Super Duke -07
    KTM 520 EXC -02
    Kawasaki ZX-12R -00
  10. #10
    jos ei 600:sella pysty ajamaan, niin kannattaa harkita harrastuksen vaihtoa. matalilla kierroksilla ne on täysin tehottomia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #11
    kawasakilta tulee enskaudelle zx250ninja kuulemma pitäs olla hintatasoltaakin helpommin hankittavissa.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  12. #12
    Uutena 250:n lienee aika hankala löydettävä. Eivät käy kaupaksi kun jengi haluaa isompaa pyörää. Ja tämä ollut tilanne jo varsin pitkään, lienee ollut 70-lukua kun 250-kuutioisia katupyöriä myytiin merkittäviä määriä. Toki tämänkin jälkeen on ollut mm MZ, kawalla oli zzr 250, virago 250 mainittiin jo, suzukilla oli gs (vai gn) 250, jammulla tdm250 jne. joten käytettynä voi löytää.

    <a href="http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=502187&show=inline&status= F&id_bike_type=2&id_
    make=&id_model=&id_sub_type=19&pfrom=&pto=&yfrom=& yto=&efrom=200&eto=300&eng_type=&mileageFrom=&mile ageTo=&id_domicile=&search=Hae+%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_typ e=2@id_make=@id_model=@id_sub_type=19@pfrom=@pto=@ yfrom=@yto=@efrom=200@eto=300@eng_type=@mileageFro m=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E" target="_blank">Tässä yks käytetty</a>



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  13. #13
    Lainaa (jaket @ Loka. 29 2007,10:42) kirjoitti
    jos ei 600:sella pysty ajamaan, niin kannattaa harkita harrastuksen vaihtoa. matalilla kierroksilla ne on täysin tehottomia.
    No eipä tuossa käsittääkseni tehoista ollutkaan kyse vaan painosta, tehoja nyt on helppo hallita tai sitten tosiaan kannattaa vaihtaa harrastusta jos ei ranteesta löydy kuin on/off asennot . Ei sen puoleen eipä sitä painavampaakaan pyörääkään ole vaikea käsitellä.



    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  14. #14
    90-luvun alkupuolen Suzuki RGV 250 ois just passeli mopedi. Yksi parhaimmista ominaisuuksiltaan kun puhutaan ajettavuudesta. Tietty kakstahtinen mut eihän se menoa haittaa...
    The Real Thing ?
  15. #15
    ei nuo 500/600 vehkeet kovinkaan vaikeita o ajaa. ja esmes nakuissa pystympi asento helpottaa. jos paino on onkelma ni twini koneet on vähän kevyempiä. toi er-6 mainittiinki jo.

    jos painossa menee äärimmilleen ni osta piikki, siihen suorat putket ja kuristukset pois ym. ni pitäs pysyä liikenteen mukanakin (ainakin joillain). ei kylläkään varmaan mukavimpia pelejä ajella varsinkaan matkaa.
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

    <s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
  16. #16
    Lainaa (Unhola @ Loka. 29 2007,21:55) kirjoitti
    90-luvun alkupuolen Suzuki RGV 250 ois just passeli mopedi. Yksi parhaimmista ominaisuuksiltaan kun puhutaan ajettavuudesta. Tietty kakstahtinen mut eihän se menoa haittaa...
    ...*nostalgiapläjäys* --- väligamma oli kyllä hauska mopo, sellaisella monta vuotta 90-luvulla tuli kesiä kaahattua. Tosin sieltä helpoimmasta päästä se ei ollut ainakaan koneen ominaisuuksiltaan... ja 170km/h vastatuuleen sopivassa nypyssä lähti nostaa keulaa ilmaan pelkkä ilmanvastus *
    CBR 1100 XX
  17. #17
    Lainaa (virus @ Loka. 29 2007,20:40) kirjoitti
    No eipä tuossa käsittääkseni tehoista ollutkaan kyse vaan painosta...
    Tässä väitetään tuon Kawan kaksipuolikkaan kuivapainoksi 138 kg. Jotenkin en oikein usko...


    LINKKI_Nettisivulle
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  18. #18
    Hondaltahan on tulossa ihan perinteisiä 400 cc pyöriä ens kaudeksi. Tässä on niistä jotain juttua. Mutta oikeasti, se mitä olen kokeillut noita loppuun raiskattuja Suzuki GS500:ia, oli ne aivan järkyttäviä nykystandardeihin verrattuna. Täytyy kyllä ensi kaudella käydä ihan mielenkiinnosta kokeilemassa tuota 250cc Ninjaa.

    Jos helppoa hallittavuutta hakee, ostaa jonkun Supermoton. Muuten kyllä suosittelisin tutustumaan vasta kusiaisiin.



  19. #19
    Lainaa (Koris @ Marras. 04 2007,10:01) kirjoitti
    Tässä väitetään tuon Kawan kaksipuolikkaan kuivapainoksi 138 kg. Jotenkin en oikein usko...
    Painavalta lehmältähän tuo vaikuttaa, kuivapainoa lähes yhtä paljon kuin 2-t 250 cc pärrissä aikanaan painoa ajokunnossa.

    Todellisuudessa siis varmaan lähemmäs 170 kg. CBR600RR märkäpaino on 188 kg.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  20. #20
    Mulla oli ennen Hondan CB250RS, mallia -82. Nelitahtinen yksipyttyinen kone. Se ei paljon kevarista poikennut, reilut 130kg oli kuivapaino, ja tehoa 26 heppaa. Kyllä sillä yli 130 km/h mentiin. Hyvin pysyi liikenteen mukana ja jätti autot taakseen valoissa. Tuollaiset yli parinsadan kilsan matkatkin oli ihan hauskoja. Sata kilsaa pääsi alle 3.5 litralla. Halvalla sen lopulta möin, mutta ei noita taida paljoa liikkua enää. Eipä juuri muuta huoltoa tarvinnut kuin öljynvaihdon muistaakseni 2500 km välein - kun ei ollut suodatinta. Hyvät muistot jäi.
    Linkki -> CB250RS



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  21. #21
    Eikös tuo Kawan uusi 250 olisi kova juttu jos haluaa juuri kakspuolikkaan.Hyvän näköinen ja kyyti varmaan riittää muun liikenteen mukaan, eikä vakuutukset ole pahan hintaisia.
  22.  
  23. #22
    Lainaa (mic @ Loka. 29 2007,09:18) kirjoitti
    Kawan uusi 250 kuutioinen kyykky tulee 2008.
    On muuten hienon näköinen peli. Jos vaan on aikomus uusi ostaa niin varmasti hyvä vaihtoehto
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02