Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    onko tuulilasin irrottaminen voima-vai taitolaji. Yrittelin äsken irroitella kiinnitysruuvien päällä olevaa suojakromia, mutta ilmeisesti en rohjennut longistaa riittävän lujaa vai olisiko tekniikka jo lähdöstään aivan väärä. Kertokaa millä tekniikalla parhaiten saan vanhan lasin pois ja uuden ceebaileysin tilalle.
  2. #2
    Asetu pyörän sivulle ja laita sormien päät /kynnet sinne kromilärpäkkeen alle siten, että revit sen irti sieltä pyörän keskilinjan puolelta. Tämä sivu on ikäänkuin sen kromilärpäkkeen pidempi sivu.

    Kyseessä on tosiaan vähän sekä voima- että tekniikkalaji. Tuo lärpäke rävähtää auki ja irroitusta saattaa auttaa se, jos pusket peukaloilla samalla tuota läpyskää kohti pyörän keskilinjaa sieltä ulommalta sivulta. Tällöin muovin sisäpuolella (siellä keskilinjan puolella) olevat kynnet lonksahtavat ehkä pikkuisen helpommin irti.

    Kun ruuvaat uuden lasin paikalleen, niin älä vedä ruuveja hirmu tiukalle. Jos tapoihisi ei kuulu rassata ja räplätä mopoasi tämän tästä ja samassa yhteydessä irroittaa lasia kerran tai pari ajokaudessa, niin silloin suosittelen tippaa Loctitea ruuvien kiinnipysymisen varmistamiseksi.

    Samassa rytäkässä vielä toinenkin vinkki erityisesti niille, jotka räpläävät lasia irti tämän tästä:

    Noiden kromiläpysköjen sisäpuolella olevat kiinnityskynnet (monta rinnakkain) katkeilevat ajan mittaan. Itselläni toisesta menivät kaikki poikki yhtä lukuunottamatta. Toki BMW-kauppa myy uudenkin, mutta niin kauan kuin lärpäkkeen hampaat on vielä ehjät ne kannattaa vahvistaa. Itse tein sen siten, että täytin hampaiden / rihlojen välit epoksiliimalla. Näin "hampaistosta" tuli yhtenäinen paketti ja sen koommin tuo on kestänyt kaikki irtirepimiset ja takaisinpamauttelut.

    Terv. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  3. #3
    kiitos pozo; näillä ohjeilla mennään
  4. #4
    kromit irtosi lopulta hyvin, mutta kyllä siinä vähän sellainen sorkkaraudalla purkamisen fiilis tuli, kun suht kovalla voimalla sormenpäät kovilla veti kromia niin että pauke kävi. Ellen olisi saanut uskonvahvistusta, en olisi ehkä uskaltanut hajoamisen pelosta repiä loppuun asti.
  5. #5
    Lainaa (mkk @ Loka. 26 2007,21:38) kirjoitti
    kromit irtosi lopulta hyvin, mutta kyllä siinä vähän sellainen sorkkaraudalla purkamisen fiilis tuli, kun suht kovalla voimalla sormenpäät kovilla veti kromia niin että pauke kävi. Ellen olisi saanut uskonvahvistusta, en olisi ehkä uskaltanut hajoamisen pelosta repiä loppuun asti.
    Pozo unohti sarjasta "Voima & Taito" myös Uskon

    Ekoja kertoja kun minäkin noita irroittelin, oli usko (ja sormenpäät) kovilla. Nyt noi irtoo ja kiinnittyy hetkessä (pienet muovinpalat sinkoillen).
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Sit kun rikotte niitä tuulilaseja irrotellessa, niin mulla on yx matala orkkis ylimääräisenä vielä
    Same shit, different day.
  7. #7
    Mä laiton meisselin nokkaan pahvin palasen ettei lasi naarmuunnu ja sillä varovasti välistä tökkäsin niitä metalliklipsuja,ei tarvinnu nii kovasti vääntää eikä muovikynnet hajonnu
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  8. #8
    Lainaa (jarska @ Loka. 27 2007,07:29) kirjoitti
    Mä laiton meisselin nokkaan pahvin palasen ettei lasi naarmuunnu ja sillä varovasti välistä tökkäsin niitä metalliklipsuja,ei tarvinnu nii kovasti vääntää eikä muovikynnet hajonnu *
    Ei ne parilla ensimmäisellä kerralla hajookkaan

    Sitten kun lasi on ollut puolenkymmentä kertaa irti, alkavat muovitkin sinkoilla...
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 27 2007,12:30) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Loka. 27 2007,07:29) kirjoitti
    Mä laiton meisselin nokkaan pahvin palasen ettei lasi naarmuunnu ja sillä varovasti välistä tökkäsin niitä metalliklipsuja,ei tarvinnu nii kovasti vääntää eikä muovikynnet hajonnu *
    Ei ne parilla ensimmäisellä kerralla hajookkaan *

    Sitten kun lasi on ollut puolenkymmentä kertaa irti, alkavat muovitkin sinkoilla...
    Jaa, en tienny tän tuulilasin irrotuksen olevan LT-miesten vetissi vai miksi sitä myötäänsä tarvii ruuvailla pois
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  10. #10
    Kysehän on vaan varustelukärpäsen puremasta. Ittellä tuo on ollu irti
    - kerran ihan uteliaisuudesta - "mitähän tää on syöny"
    - pari kertaa erilaisten tuulilasien kokeilemiseksi ja sitten varsinaisen hankitun CeeBaileys'in asentamiseksi
    - pari kertaa ajovalojen Xenonointi-ja releöintiprojektin vuoksi
    - kerran lisävalojen asentamiseksi

    Tuosta tuli nopealla laskennalla jo 6 kertaa. Pyörä on ollut minulla vajaan vuoden *

    Ai niin - nyt se on taas irti. Piti purkaa talveksi katteet veks, jotta voi toteuttaa itseään talvi-iltojen ratoksi.



    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    tulin juuri ajelulta uuden lasin kanssa. Ceebaileys no 2 with wings -3". Vaikutus meluun melko selvä, mutta olisi ehkä voinut olla vielä se tuuman korkeampikin ilman pelkoa, että alaslaskettuna ei olisi saanut kesäkeleissä helpotusta. Lasi ohjaa ehkä vähän alkuperäistä matalaa lasia enemmän sateen roiskeita "sisälle" vai mahdanko enemmänkin kuvitella tai en ehkä ole kiinnittänyt asiaan huomiota samalla tavalla. Käsittelin lasin uutena Plexuksella, jota aika hankala löytää muualta kuin maahantuojalta, jolta kävin hakemassa Espoosta, kun en raaskinut maksaa reilua puolta pullon hintaan lisää postituskuluina. Hyvän tuntuinen aine. Luotan siihen, että lasin saa sillä pysymään kirkkaana ja naarmuttomampana.
    Kiitoksia vielä ohjeistuksesta ja sen uskonkin vahvistuksesta
  12. #12
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 27 2007,16:09) kirjoitti
    Kysehän on vaan varustelukärpäsen puremasta. Ittellä tuo on ollu irti
    - kerran ihan uteliaisuudesta - "mitähän tää on syöny"
    - pari kertaa erilaisten tuulilasien kokeilemiseksi ja sitten varsinaisen hankitun CeeBaileys'in asentamiseksi
    - pari kertaa ajovalojen Xenonointi-ja releöintiprojektin vuoksi
    - kerran lisävalojen asentamiseksi

    Tuosta tuli nopealla laskennalla jo 6 kertaa. Pyörä on ollut minulla vajaan vuoden *

    Ai niin - nyt se on taas irti. Piti purkaa talveksi katteet veks, jotta voi toteuttaa itseään talvi-iltojen ratoksi.
    Toki jotain tuonsuuntasta varusteluun liittyvää uumoilinki

    Oma varustelu on vielä lapsenkengissä ja tuotti jo suunnatonta mielihyvää ku sain vaihdettua uuden polvitelonin paikalleen iha itte

    Kyselin beemerin huollosta kaasuvaijerin korjaussarjan vaihdosta,mut ainakin puhelimessa kuullosti meikäläiselle ehkä liian vaikeelle operaatiolle tuplavaijereineen ja purkamisineen.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  13. #13
    Lainaa (jarska @ Loka. 27 2007,16:26) kirjoitti
    Kyselin beemerin huollosta kaasuvaijerin korjaussarjan vaihdosta,mut ainakin puhelimessa kuullosti meikäläiselle ehkä liian vaikeelle operaatiolle tuplavaijereineen ja purkamisineen.
    Joo. Kyllähän tuon pyörän joutuu purkamaan, mutta niin joutuu missä hyvänsä huollossa, jossa vaihdetaan esim ilmansuodin.

    - sivukatteet
    - radio / tankin päällinen
    - bensiinitankin ylittävä kehikko ja satula
    - bensiinitankki

    Erilaisten lukemieni kaasuvaijerien vaihtotarinoiden perusteella voi joutua vielä purkamaan "ruiskutukin". Noi kaikki on kuitenkin ihan normaaleilla pulteilla kasattua tavaraa * Eli ei tuossa mitään mystiikkaa ole, kunhan tekee hommaa ohjekirjan mukaan rauhassa ja ajatuksella.

    Kunhan teen omani, voin jeesata toivottavasti sinuakin...



    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Lainaa (mkk @ Loka. 27 2007,16:19) kirjoitti
    tulin juuri ajelulta uuden lasin kanssa. Ceebaileys no 2 with wings -3". *Vaikutus meluun melko selvä, mutta olisi ehkä voinut olla vielä se tuuman korkeampikin ilman pelkoa, että alaslaskettuna ei olisi saanut kesäkeleissä helpotusta. Lasi ohjaa ehkä vähän alkuperäistä matalaa lasia enemmän sateen roiskeita "sisälle" vai mahdanko enemmänkin kuvitella tai en ehkä ole kiinnittänyt asiaan huomiota samalla tavalla. Käsittelin lasin uutena Plexuksella, jota aika hankala löytää muualta kuin maahantuojalta, jolta kävin hakemassa Espoosta, kun en raaskinut maksaa reilua puolta pullon hintaan lisää postituskuluina. *Hyvän tuntuinen aine. Luotan siihen, että lasin saa sillä pysymään kirkkaana ja naarmuttomampana. *
    Kiitoksia vielä ohjeistuksesta ja sen uskonkin vahvistuksesta
    Otin rohkeesti sen -2 ja erittäin tyytyväinen olen

    Mulla tuli paketin mukana pullollinen jotain valkosta tököttiä tuulilasin hoitoon.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  15. #15
    Plexus on hyvää tavaraa - suosittelen. Onneksi myyjä sattuu asumaan tuossa reilun kilometrin päässä
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 27 2007,16:32) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Loka. 27 2007,16:26) kirjoitti
    Kyselin beemerin huollosta kaasuvaijerin korjaussarjan vaihdosta,mut ainakin puhelimessa kuullosti meikäläiselle ehkä liian vaikeelle operaatiolle tuplavaijereineen ja purkamisineen.
    Joo. Kyllähän tuon pyörän joutuu purkamaan, mutta niin joutuu missä hyvänsä huollossa, jossa vaihdetaan esim ilmansuodin.

    - sivukatteet
    - radio / tankin päällinen
    - bensiinitankin ylittävä kehikko ja satula
    - bensiinitankki

    Erilaisten lukemieni kaasuvaijerien vaihtotarinoiden perusteella voi joutua vielä purkamaan "ruiskutukin". Noi kaikki on kuitenkin ihan normaaleilla pulteilla kasattua tavaraa * Eli ei tuossa mitään mystiikkaa ole, kunhan tekee hommaa ohjekirjan mukaan rauhassa ja ajatuksella.

    Kunhan teen omani, voin jeesata toivottavasti sinuakin...
    Taidan mieluummin kosiskella sua lentolipulla ja kopallisella olutta avuksi vaihtamaan mullekki kuhan saat omas paikalleen
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  17. #17
    Raahe on tuttu mesta. Taannoin vierailin siellä ammatin vuoksi kuukausittain. Siellähän on hauska piipahtaa, jos tekosyyn keksii...
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 27 2007,17:32) kirjoitti
    Raahe on tuttu mesta. Taannoin vierailin siellä ammatin vuoksi kuukausittain. Siellähän on hauska piipahtaa, jos tekosyyn keksii...
    Loistavaa

    Moposta 10m on sauna joten voiraan kävästä välillä löylyissä hakemassa vauhtia asennukseen
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  19. #19
    Lainaa (jarska @ Loka. 27 2007,17:38) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 27 2007,17:32) kirjoitti
    Raahe on tuttu mesta. Taannoin vierailin siellä ammatin vuoksi kuukausittain. Siellähän on hauska piipahtaa, jos tekosyyn keksii...
    Loistavaa

    Moposta 10m on sauna joten voiraan kävästä välillä löylyissä hakemassa vauhtia asennukseen
    No työn alle vaan. Onhan tässä talvea ja viikonloppuja. Voisin samalla piipahtaa morjenstamassa sikäläisiä kollegoja...
    <p>2002-2014</p>
  20. #20
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 27 2007,17:44) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Loka. 27 2007,17:38) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Loka. 27 2007,17:32) kirjoitti
    Raahe on tuttu mesta. Taannoin vierailin siellä ammatin vuoksi kuukausittain. Siellähän on hauska piipahtaa, jos tekosyyn keksii...
    Loistavaa

    Moposta 10m on sauna joten voiraan kävästä välillä löylyissä hakemassa vauhtia asennukseen
    No työn alle vaan. Onhan tässä talvea ja viikonloppuja. Voisin samalla piipahtaa morjenstamassa sikäläisiä kollegoja...
    Selevä homma
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  21. #21
    Tänään sain tiedon Fedexiltä, että huomenna tulee uusi ikkuna kotiovelle

    Otin tänään irti vanhan ikkunan valmiiksi. Laitoin talttapäisen meiiselin ympärille vahausrättiä ja kampesin sen kanssa kromisuojat pois. Helposti lähtivät ilman pauketta ja ryskettä. Kyllä ne "hampaat" ovat sen verran heppoisen näköistä kamaa, että jos usein klasin poistaa niin Pozon kertoma vahvistus on paikallaan.

    Huomenna uusi ikkuna paikalleen ja yöksi mopolla töihin. Komentteja ladon ovesta heti iltapäivällä 31 päivä
  22. #22
    Lainaa (enkelinsieppaaja @ Loka. 29 2007,19:32) kirjoitti
    Tänään sain tiedon Fedexiltä, että huomenna tulee uusi ikkuna kotiovelle *

    Otin tänään irti vanhan ikkunan valmiiksi. Laitoin talttapäisen meiiselin ympärille vahausrättiä ja kampesin sen kanssa kromisuojat pois. Helposti lähtivät ilman pauketta ja ryskettä. Kyllä ne "hampaat" ovat sen verran heppoisen näköistä kamaa, että jos usein klasin poistaa niin Pozon kertoma vahvistus on paikallaan.

    Huomenna uusi ikkuna paikalleen ja yöksi mopolla töihin. Komentteja ladon ovesta heti iltapäivällä 31 päivä
    Nonniih,nyt me nähään harvinainen näky,LT tulee hallitusti vastatuulella keulien 200m:n matkan kuski tassu pystyssä
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  23. #23
    Uusi lasi tuli ja on asennettu, helppo homma

    Ilmakin suosii ja kello 18.30 lähtee testiajo käyntiin työmatkan merkeissä.

    Kyllähän tuo aika mahtavan kokoiselta tuntuu. Alkuun tallissa tehdyllä koeistunnalla tuntuu kuitenkin, että näen yli lasista kun se on ala-asennossa. Tykkään kyllä latsella läpikin.

    Sellaisen asian huomasin, että mittarin heijastumat poistuivat melkein kokonaan tuolla uudella klasilla, kun vanhassa näkyi selvästi kaikki heijastukset.

    Huomenna virallinen raportti
  24. #24
    No se nyt on pääasia, että näet sieltä yli ilman, että pitää nousta tapeille seisomaan...

    Itsekin tykkään ajella lasin takana suojassa, mutta kyllä ylikin on päästävä näkemään erityisesti sadekelillä ja vasta-aurinkoon ajaessa. Tai sorateillä tai mutkapätkillä tai...

    Eli jos ollenkaan ei näe lasin yli jonnekin 30 - 40 metriin , niin sitten on ikkuna liian korkea IMHO.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  25. #25
    No nih !

    Nyt on ajeltu uuden ikkunan kanssa 80 km matka. Työmaalla sen verran rauhallista, että ehtii laittamaan kokemuksia.

    Klasi on siis CeeBaileys #2+2" with wings eurocut.

    Niin korkea uusi ikkuna on, että penkin nostin yläasentoon. Tämä siksi, että näen nyt yli noin 20 metrin päähän, kun lasi on ala-asennossa.

    Yläasentoon kun nostaa (ainakaan vielä ei nostomoottori sipannut, vauhtia n.100) tulee kyllä tosi tuuletonta. Yläreuna nousee arviolta noin 10-15 cm yli kypärän *

    Vettä satoi koko matkan, joten laskin ikkunaa hiukan, että vesi virtaa ylöspäin sisäpuolellakin. Aivan ylimmässä asennossa takapainetta on sen verran tai siis tyventä, että vesi kulkee alaspäin. Takapainetta ei ole kuitenkaan niin paljon kuin korkealle orkkispleksillä yläasennossa.

    Uuden ikkunan muotoilu on todella hyvä, olkapäiden ilmavirta loppui kokonaan ja nyt tällainen isokin (191 cm) mies istuu aivan tyvenessä suojassa vaikka ikkuna olisi ala-asennossa. Ne sivuohjaimet auttavat todella paljon. Sateella peileihinkään ei tule niin paljon vettä.

    Todella hyvä ostos.



  26.  
  27. #26
    Näin ne maut eroavat toisistaan (onneksi). Ite oon hakenut aina sitä kompromissia mahdollisimman matalan plexin ja mukavuuden välillä. Ihan pullossa ei tykkää olla, toisaalta pahin mahdollinen tilanne on huonon plexin aiheuttama jytinä ja pyörteily kypärässä.

    Nykynen CB on ideaali kyllä meikäläiselle. Plexi jää ylimmässä asennossaankin näkökentän alapuolelle / rajalle. Mutkatiellä ja/tai Pozon mainitsemissa oloissa huomaan aina säätäväni plexin vielä alemmas kunnollisen näkyvyyden varmistamiseksi.

    Tuolla nykyisellä matalahkolla plexillä ilmavirta tulee kypärään hyvin puhtaana ja pyörteettömänä. Mikä parasta - sateellakin viima ja vesi ohjautuu yli kypärän eikä alipaine ime vettä oikeastaan yhtään edes plexin taa tai radion ja tankkilaukun päälle. "EuroCut" ja siivet taass pitävät kädet ja olkapäät kuivana ja vedottomana.

    Pitänee joskus päästä kokeilemaan tuollaista kunnon näyteikkunaa...
    <p>2002-2014</p>