Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 98:sta
  1. #1
    Noni juuri sairaalasta päässyt "tikattavana n.2h + odotusajat". Tuli sitten vedettyä pyörällä autoa kylkeen n.40kmh nopeutta ja tarvisin teidän apua korvausvaatimusten ja muiden käytännön asioiden selvittelyssä.

    Elikkä pyörästä on hajonnut kaikenlaista "huomenna maahantuojalle tarkistukseen" ajokamat Takki, hanskat, kengät ,paidat, housut kaikki ehjiä mutta aivan veressä. Kypärä entinen eli paljon kolhuja ja muuta. Iteltä hajos nenä arviolta nyt noin 10-15 tikkiä nenässä ja silmän alla nenän rusto melkein kokonaan poikki siihen 1 tikki.

    Kuinka toimin tästä eteenpäin? Ilmeisesti omaan vakuutusyhtiöön ilmoitus ja poliisilaitokselle selvittelee syyllinen.

    Tässä tapahtuma mitä kävi:

    Ajoin auton perässä kaupunki alueella n. 40kmh ja yht`äkkiä auto teki ilman vilkkua ja jarruvaloja UU käännöksen jonkinlaisella vastaheitolla? Yritin väistää ja jarruttaa, mutta refleksit eivät riittäneet joten menin kuskin lasista tuulilasin palkin kautta läpi.

    Niille jotka spekuloivat onnettomuuden mahdollista välttämistä niin tunnustan että olisin voinut ajaa kauempana autoa, mutta en kyllä hirveän lähelläkään ajanut, toivottavasti tästä jotain opittiin.

    Jos millään viitsitte niin kertokaa kaikki mahdollinen mitä kannattaa tehdä, ainakin otin kuvat varusteista ja huomenna risteyksestä ja pyörästä.

    Minkälaista lunastus tarjousta kannattaa miettiä jos alkaavat tarjoomaan?

    Pyörästä maksettiin kaiken kaikkiaan korkoineen + muineen kuluineen n. 1kk sitte n.3700e "toisinsanoen käsiraha maksettu, mutta ei yhtään osamaksu erää vielä"

    Kiitos avustanne
    Onneksi ei tarvii vielä kynttilöitä sytytellä.

    Lisätäkseni nyt vielä että autokuski on yhteistyöhaluinen ja ilmoitti syyllisytensä heti poliisille, iso kiitos siitä.



    Yamaha xv1100 -89
  2. #2
    No hyvä ettei pahemmin käynyt. Näitä yllättäviä uukkareita onkin tullut vastaan turhan paljon
    Kawasaki Er-6f
  3. #3
    Totta, kassit on kyl pirun kipeät ottihan ne pissatestit jos jotain vikaa löytyy.

    Tarvisin tosissaan niitä tietoja mitä nyt tehdä?
    Yamaha xv1100 -89
  4. #4
    En ole onneksi vielä tuommoisia asioita joutunut selvittelemään, mutta eiköhän juttua viedä oman vakuutusyhtiön kautta etiäpäin. Vaikuttaa siinä mielessä helpolta tapaukselta, kun tuo kotilokuski myönsi syyllisyytensä ihan poliisille asti.


    Ja hyvä että otit matskua kolaripaikalta ja kamoista kuvien muodossa.



    Kawasaki Er-6f
  5. #5
    Ensimmäinen kysymys: Kävikö poliisit paikalla? Ilmeisesti oli sen verran paha kolari, että kävi. Yleensä tälläisessä tilanteessa poliisit kuulustelevat molempia osapuolia ja päättävät sitten, kuka oli syyllinen.

    Kuitenkin, itselle kävi tänä kesänä näin: Auto ajoi edelläni ja kääntyi risteyksestä vasemmalle, jonne minäkin olin menossa. Auto ajoi läpi risteyksen vauhdikkaasti, mutta kesken risteystä veti liinat täysin kiinni. Siitä hätäjarrutuksen tehtyä eturengas alta kun kantilla oltiin, ja liu'uin hetken asfaltilla. Joka tapauksessa, ei käynyt kuskille pahemmin, polveen haava. Soitettiin siitä sitten poliisille josko ne tulis asiaa selvittelemään, ni sanoivat etteivät tule kun ei kukaan loukkaantunut. Soitin kuitenkin äitini paikalle, joka kuuli kun autoilija myönsi olevansa syyllinen kolariin ja vaihdettiin yhteystietomme.

    Tein sitten omaan vakuutusyhtiööni vahinkoilmoituksen ja korvausvaatimuksen, josta vakuutusyhtiö lähti tappelemaan toisen vakuutusyhtiön kanssa. Oma osuuteni siis asiaan oli tässä. Sitten tuli kirje postissa vastapuolen vak.yhtiöltä, jossa pyydettiin täyttämään uusi vahinkoilmoitus ja postittamaan se. Myöhemmin tuli kirje postissa, jossa luki, että vastapuolen vak.yhtiö maksaa x euroa tililleni ajovarusteista. Soitin vielä varmistaakseni, että korvaavat vielä pyörän korjauksen, ja vastauksena oli, että he korvaavat sen.

    Eli, jos poliisit kävivät paikalla, pitäisi asian olla melko selvä. Mutta jos eivät käyneet, syyllisyydestä ei välttämättä päästä yksimielisyyteen ja syntyy riita-tilanne. Itse pääsin noin vähällä, en tiedä millainen onni muilla yleensä on tälläisissä tapauksissa. Mutta ota yhteyttä omaan vakuutusyhtiöösi, siellä he kertovat miten tulee toimia tästä eteenpäin.

    Ja hyvä, ettei tarvinnut kynttilöitä sytytellä, pikaista paranemista, ensi suvena entistä kovemmin!

    Edittiä: Olitkin näköjäs kirjoittanut, että vastapuoli myönsi syyllisyytensä poliisille. Hyvä, sillä nyt ei riitaa synny!



    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  6. #6
    Joo kiitoksia kaikille vaan, alkaa tää naamakin jo olee aika kipeä ja turvonnut, harmittaa kun ei olis käynyt mitään jos olis ollu visiiri kiinni, mutta ei ollut kun huurustuu helposti ja lasi sitten veti nenän auki

    Poliisit siis kävi paikalla ja tuli vielä sairaalaan selvittämään hieman lisää ja kertomaan että vastapuoli on ilmoittanut syyllisyytensä ja vielä kyselemään minne viedään moottoripyörä.
    Itel ei ollu mitään hajua minne sen pyörän voi viedä niin kivat poliisit hoiti hinausliikkeen hakemaan ja he sitten vie sen maahantuojalle "motobox kotka" Toivottavasti korvaavat ajovarusteet ja pyörän ilman suurempia taisteluita.

    Onneksi olin itse sen verta järkevä kolarin jälkee

    n kun pään revin ikkunasta takas että ja kypärän heittän mäkeen + hanskat ja muut että sammutin pyörän ja laitoin hanan kiinni kun sitä kukaan muu ei tehnyt, porukka vaan hoki että "sä oot shokissa, älä liiku, mee makaamaan, mee istumaan" , meni jo hermokin siinä kun vouhottivat mut ymmärtäneehän tuon kun varmaan kaikki pelästy.

    Pyörästä meni ainakin etupää solmuun ja ´tais olla aikamoinen lätäkkö jotakin pyörän alla "öljyä tai jotain"
    Tuo vaimoke ei innostunut asiasta kun kolaripaikalta soitin, kuulemma mopo menee myyntiin kyllä mä varmaa ens kesäksi silti sen hankin toivottavasti ei joudu kättä alkaa siitä asiasta vääntämään, mönkijää hän kyllä jo ehdotteli.


    siinä 2 huonoa kuvaa: http://i71.photobucket.com/albums/i1...it/Kuva008.jpg

    http://i71.photobucket.com/albums/i1...it/Kuva009.jpg



    Yamaha xv1100 -89
  7. #7
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,01:38) kirjoitti
    Joo kiitoksia kaikille vaan, alkaa tää naamakin jo olee aika kipeä ja turvonnut, harmittaa kun ei olis käynyt mitään jos olis ollu visiiri kiinni, mutta ei ollut kun huurustuu helposti ja lasi sitten veti nenän auki
    Onko nenä tutkittu ettei siinä ole murtumaa luualueella?
    Jos luu on rikki, niin pitäisi asetella paikalleen viikon sisällä tapaturmasta. On varsin v*ttumainen operaatio.
  8. #8
    ainakin mun kohalla aika yksinkertasesti selvis. eli kotteron kuski myönsi heti syyllisyytensä ja teki vahinko ilmotuksen. sen jälkeen soittelivat hänen vakuutusyhtiöstä pyörän korvausmääriä varten. varsinaisesti ite ei siis tarvinu ilmotella mitään. (tietenkin kannattaa varmistaa että se toinen on ilmoituksen tehnyt.)
    vaikeeks tosin meni kun yksi heppu hoiti pyörän, toinen varusteet ja kolmas sairaalakulut niin niistä joutu soitteleen. byrokratia kunniaan.

    onneks selvisit kolhuilla (vaikkakin pahoilla). nyt vaan rauhassa terveeks ja ens kesänä lisää
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

    <s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
  9. #9
    Tuossa on vielä monta mutkaa matkassa, mutta onneksi tässä tapauksessa suurin osa hommasta jää kotilokuskin vakuutusyhtiön duunattavaksi.

    Mistään ei nyt saa antaa periksi. Yhtiöt yrittävät (ne ovat bisnesfirmoja) kaikkensa minimoidakseen tappionsa, joten mitä tahansa metkaa saattavat ehdottaa.

    Vammat on tarkistettava viimeisen päälle ja vaadittava parasta mahdollista hoitoa. Esimerkiksi itse jouduin kilometrin pituiseen julkiseen leikkausjojoon, mutta marssin vaan kylmästi yksityiseen sairaalaan ja ilmoitin, että saatte luvan maksaa. Maksoivat. Kaikki maailman skannaukset ja magneettikuvaukset on syytä käydä läpi.

    Valokuvia pitää ottaa mahdollisimman paljon eri vaiheissa ja myös osoittaa yhtiölle seuraavansa juttua tarkasti. Esimerkiksi kasvojen arvista pitää saada kunnon kosmeettinen korvaus. Kipu ja särky korvataan myös - sekä tapahtumasta että sitä seuranneista hoidoista. Kuten toki kuntoutuskin, vaikkapa perusteelliset fysioterapiat tarkkoine seurantoineen.

    Mitään yhtiön ehdotusta ei kannata hyväksyä miettimättä ensin. Esimerkiksi jos ottaa kertakorvauksen vammasta, joka alkaakin myöhemmin kompleksoitua, joutuu jatkon maksamaan omasta pussistaan. Toisaalta kertakorvaus voi taas olla parempi.

    Jos pyörästä on pienintäkään epäilystä runkovaurioista, on syytä ehdottaa lunastusta. Rungon remontit pudottavat mopon arvoa rajusti, vaikka viat yritettäisiin korjatakin. Jokainen nirhamakin on myös käytävä läpi.

    Kaikki varusteet on syytä panna uusiksi. Yleensä maksavat mukisematta täyden uushankintahinnan, ellei nyt selvästi yritä kusettaa.

    Vähällä pääsit. Muista, että yksi tuurihenki on nyt käytetty. Mut kohta taas


    -hh-
  10. #10
    Paranemisia
    Onneksi ei tullu kynttiläthrediä ja se on pääasia, mopoja saa aina uusia
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  11. #11
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 26 2007,09:21) kirjoitti
    Tuossa on vielä monta mutkaa matkassa, mutta onneksi tässä tapauksessa suurin osa hommasta jää kotilokuskin vakuutusyhtiön duunattavaksi.

    Mistään ei nyt saa antaa periksi. Yhtiöt yrittävät (ne ovat bisnesfirmoja) kaikkensa minimoidakseen tappionsa, joten mitä tahansa metkaa saattavat ehdottaa.

    Vammat on tarkistettava viimeisen päälle ja vaadittava parasta mahdollista hoitoa. Esimerkiksi itse jouduin kilometrin pituiseen julkiseen leikkausjojoon, mutta marssin vaan kylmästi yksityiseen sairaalaan ja ilmoitin, että saatte luvan maksaa. Maksoivat. Kaikki maailman skannaukset ja magneettikuvaukset on syytä käydä läpi. *

    Valokuvia pitää ottaa mahdollisimman paljon eri vaiheissa ja myös osoittaa yhtiölle seuraavansa juttua tarkasti. Esimerkiksi kasvojen arvista pitää saada kunnon kosmeettinen korvaus. Kipu ja särky korvataan myös - sekä tapahtumasta että sitä seuranneista hoidoista. Kuten toki kuntoutuskin, vaikkapa perusteelliset fysioterapiat tarkkoine seurantoineen.

    Mitään yhtiön ehdotusta ei kannata hyväksyä miettimättä ensin. Esimerkiksi jos ottaa kertakorvauksen vammasta, joka alkaakin myöhemmin kompleksoitua, joutuu jatkon maksamaan omasta pussistaan. Toisaalta kertakorvaus voi taas olla parempi.

    Jos pyörästä on pienintäkään epäilystä runkovaurioista, on syytä ehdottaa lunastusta. Rungon remontit pudottavat mopon arvoa rajusti, vaikka viat yritettäisiin korjatakin. Jokainen nirhamakin on myös käytävä läpi.

    Kaikki varusteet on syytä panna uusiksi. Yleensä maksavat mukisematta täyden uushankintahinnan, ellei nyt selvästi yritä kusettaa.

    Vähällä pääsit. Muista, että yksi tuurihenki on nyt käytetty. Mut kohta taas


    -hh-
    Harmaahukka puhuu asiaa.

    Varmaankin 90% tapauksista menee ihan Ok, mutta alla lisävinkkejä, jos kuulut siihen jäljelle jäävään 10%:iin.
    Tuohon 10% huomaat kuuluvasi vasta myöhemmin, joten kannattaa varautua alusta asti siihen mahdollisuuteen.

    V-yhtiön ja v-tarkastuksen kanssa asioidessasi huomioi seuraavat seikat:
    -pyri asioimaan aina samojen henkilöiden kanssa.
    -älä lupaa/hyväksy mitään miettimättä asioita.
    -pidä kirjaa käydyistä keskusteluista, henkilöt, päivämäärät, sovitut asiat.
    -mikäli pyörä korjataan, pidä huoli, että työt tulee myös tehtyä siinä laajuudessaan kuin on tarkoitus.
    -muista, että v-yhtiö, tarkastaja, ja korjaaja pyrkii pääsemään asiasta mahdollisimman alhaisin kustannuksin.
    -sinä olet ainoa, joka pitää puoliasi!
  12. #12
    Taisit ajaa kotkansaarelle noin klo 18.30 hovinsaaren kautta?
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  13. #13
    Kiitoksia neuvoista alan kohta lähtemään vakuutusyhtiö kierrokselle.

    Taisin hovinsaarelta joo ajaa, kolari on kirjattu 18.50.

    Sitten risut ja ruusut pyörän osalta: Pyörä on silventoisen hinausliikkeen lavalla ja ovat yrittäneet sitä viedä korjattavakasi/tarkastettavaksi niin valtuutetun yamaha huoltamon pihalta on käännytetty pois ja sanottu että eivät halua pyörää heille riesaksi koska on lunastuskunnossa Ei mitään tietoa missä pyörä seikkailee kaippa se kohta taas selviää.

    Nenästä on otettu kuvat heti tapahtuman jälkeen sekä päästä, rinnasta ja nivusien kohdalta, kuvissa ei näkyny mitään.

    Nyt olis vielä hieman auki että paljonko kannattaa vaatia pyörän lunastuksesta? pyörähän on yamaha fzr 600 -93 ja ite maksanu siitä rahoituksineen n. 3500e tai jotain aika lähelle?
    Yamaha xv1100 -89
  14. #14
    Lunastustapaukselta tosiaan vaikuttaa, koska tuon ikäisessä (=hintaisessa) jo etuhaarukan ja katteiden vaihdolla saatetaan päästä lunastusrajalle. Ja se mainitsemasi moottorista valunut lätäkkö maksaa lisää valuipa sieltä mitä tahansa.

    Mutta .orgin arvio ei tietenkään sinulle riitä, vaan tarvitset jotain minkä perusteella vakuutusyhtiö tekee päätöksensä.

    Eka vaihe on vahinkoilmoituksen teko. Jos vastapuoli jo myönsi syyllisyytensä, niin hänet pitää seuraavaksi taivutella tekemään vahinkoilmoitus omaan yhtiöönsä pikimmiten.

    Sen jälkeen voit soittaa suoraan maksavaan yhtiöön ja sopia heidän kanssaan niin mopon kuin varusteidenkin vahinkojen arvioinnista.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  15. #15
    Lainaa (Hannu59 @ Loka. 26 2007,12:03) kirjoitti
    Lunastustapaukselta tosiaan vaikuttaa, koska tuon ikäisessä (=hintaisessa) jo etuhaarukan ja katteiden vaihdolla saatetaan päästä lunastusrajalle. Ja se mainitsemasi moottorista valunut lätäkkö maksaa lisää valuipa sieltä mitä tahansa.
    Perusteleppa miksi se maksaa automaattisesti lisää?
    Jos vaikka vaan bensaa...
  16. #16
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,01:38) kirjoitti
    Joo kiitoksia kaikille vaan, alkaa tää naamakin jo olee aika kipeä ja turvonnut, harmittaa kun ei olis käynyt mitään jos olis ollu visiiri kiinni, mutta ei ollut kun huurustuu helposti ja lasi sitten veti nenän auki

    Poliisit siis kävi paikalla ja tuli vielä sairaalaan selvittämään hieman lisää ja kertomaan että vastapuoli on ilmoittanut syyllisyytensä ja vielä kyselemään minne viedään moottoripyörä.
    Itel ei ollu mitään hajua minne sen pyörän voi viedä niin kivat poliisit hoiti hinausliikkeen hakemaan ja he sitten vie sen maahantuojalle "motobox kotka" Toivottavasti korvaavat ajovarusteet ja pyörän ilman suurempia taisteluita.

    Onneksi olin itse sen verta järkevä kolarin jälkee

    n kun pään revin ikkunasta takas että ja kypärän heittän mäkeen + hanskat ja muut että sammutin pyörän ja laitoin hanan kiinni kun sitä kukaan muu ei tehnyt, porukka vaan hoki että "sä oot shokissa, älä liiku, mee makaamaan, mee istumaan" , meni jo hermokin siinä kun vouhottivat mut ymmärtäneehän tuon kun varmaan kaikki pelästy.

    Pyörästä meni ainakin etupää solmuun ja ´tais olla aikamoinen lätäkkö jotakin pyörän alla "öljyä tai jotain"
    Tuo vaimoke ei innostunut asiasta kun kolaripaikalta soitin, kuulemma mopo menee myyntiin kyllä mä varmaa ens kesäksi silti sen hankin toivottavasti ei joudu kättä alkaa siitä asiasta vääntämään, mönkijää hän kyllä jo ehdotteli.


    siinä 2 huonoa kuvaa: http://i71.photobucket.com/albums/i1...it/Kuva008.jpg

    http://i71.photobucket.com/albums/i1...it/Kuva009.jpg
    Todella hyvä, ettei itsellesi käynyt pahemmin. Pikaista paranemista vaan...

    Heittikö vaimo tosissaan tuon mönkijäjutun, vai oliko ihan vaan vitsi?

    On meinaan mönkijät aikas paljon vaarallisempia, kuin 2-pyöräiset...
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  17. #17
    Lainaa (Nomad @ Loka. 26 2007,10:19) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 26 2007,09:21) kirjoitti
    Tuossa on vielä monta mutkaa matkassa, mutta onneksi tässä tapauksessa suurin osa hommasta jää kotilokuskin vakuutusyhtiön duunattavaksi.

    Mistään ei nyt saa antaa periksi. Yhtiöt yrittävät (ne ovat bisnesfirmoja) kaikkensa minimoidakseen tappionsa, joten mitä tahansa metkaa saattavat ehdottaa.

    Vammat on tarkistettava viimeisen päälle ja vaadittava parasta mahdollista hoitoa. Esimerkiksi itse jouduin kilometrin pituiseen julkiseen leikkausjojoon, mutta marssin vaan kylmästi yksityiseen sairaalaan ja ilmoitin, että saatte luvan maksaa. Maksoivat. Kaikki maailman skannaukset ja magneettikuvaukset on syytä käydä läpi.

    Valokuvia pitää ottaa mahdollisimman paljon eri vaiheissa ja myös osoittaa yhtiölle seuraavansa juttua tarkasti. Esimerkiksi kasvojen arvista pitää saada kunnon kosmeettinen korvaus. Kipu ja särky korvataan myös - sekä tapahtumasta että sitä seuranneista hoidoista. Kuten toki kuntoutuskin, vaikkapa perusteelliset fysioterapiat tarkkoine seurantoineen.

    Mitään yhtiön ehdotusta ei kannata hyväksyä miettimättä ensin. Esimerkiksi jos ottaa kertakorvauksen vammasta, joka alkaakin myöhemmin kompleksoitua, joutuu jatkon maksamaan omasta pussistaan. Toisaalta kertakorvaus voi taas olla parempi.

    Jos pyörästä on pienintäkään epäilystä runkovaurioista, on syytä ehdottaa lunastusta. Rungon remontit pudottavat mopon arvoa rajusti, vaikka viat yritettäisiin korjatakin. Jokainen nirhamakin on myös käytävä läpi.

    Kaikki varusteet on syytä panna uusiksi. Yleensä maksavat mukisematta täyden uushankintahinnan, ellei nyt selvästi yritä kusettaa.

    Vähällä pääsit. Muista, että yksi tuurihenki on nyt käytetty. Mut kohta taas


    -hh-
    Harmaahukka puhuu asiaa.

    Varmaankin 90% tapauksista menee ihan Ok, mutta alla lisävinkkejä, jos kuulut siihen jäljelle jäävään 10%:iin.
    Tuohon 10% huomaat kuuluvasi vasta myöhemmin, joten kannattaa varautua alusta asti siihen mahdollisuuteen.

    V-yhtiön ja v-tarkastuksen kanssa asioidessasi huomioi seuraavat seikat:
    -pyri asioimaan aina samojen henkilöiden kanssa.
    -älä lupaa/hyväksy mitään miettimättä asioita.
    -pidä kirjaa käydyistä keskusteluista, henkilöt, päivämäärät, sovitut asiat.
    -mikäli pyörä korjataan, pidä huoli, että työt tulee myös tehtyä siinä laajuudessaan kuin on tarkoitus.
    -muista, että v-yhtiö, tarkastaja, ja korjaaja pyrkii pääsemään asiasta mahdollisimman alhaisin kustannuksin.
    -sinä olet ainoa, joka pitää puoliasi!
    Yksi tärkeä pikkujuttu vielä Nomadin ansiokkaiden tarkennusten jatkeeksi: pidä kirjaa kaikista matkoista, joita joudut tekemään tapahtuman vuoksi. Mm. tarkistuskäynnit.

    Ja jokainen asiaan liittyvä kuitti visusti talteen, kuten myös kaikki kontaktit nimineen ja aikoineen. Varaa mieluusti oma mappi koko stooria varten.

    -hh-

    PS. Tässä sotkuisessa nykymaailmassa pitäisi jokaisella olla perhana oma asianajaja, niin mutkikkaan byrokraattisia ja vaikeaselkoisia ovat monet sattumukset
  18. #18
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,11:45) kirjoitti
    Taisin hovinsaarelta joo ajaa, kolari on kirjattu 18.50.
    Oltiin siinä vaan lenkillä emännän ja nakin kanssa. Huomion kiinnitti jonkinlainen kiihdyttely taajama-alueella...
    Missä kohtaa kotkansaarta äksidentti tapahtui, käveltiin kuitenkin vielä kotkansaarellakin hiukan?
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  19. #19
    Lainaa (ValeRossi @ Loka. 26 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,11:45) kirjoitti
    Taisin hovinsaarelta joo ajaa, kolari on kirjattu 18.50.
    Oltiin siinä vaan lenkillä emännän ja nakin kanssa. Huomion kiinnitti jonkinlainen kiihdyttely taajama-alueella...
    Missä kohtaa kotkansaarta äksidentti tapahtui, käveltiin kuitenkin vielä kotkansaarellakin hiukan?
    En oo varma olenko kiihdytelly, en ainakaan ylinopeuksia ole kummemmin ajanut "ei ole tapana" välillä kyllä kiihdytän nopeasti pienestä nopeudesta sallittuun nopeuteen, Sitten itse aiheeseen.

    Nenä kuulemma on hyvänlaatuinen eli mahdollisesti saadaan jonkinlainen kolvi vielä.

    Vakuutusyhtiössä sanottiin että korvaavat kaikki mukisematta mitä pyydän/mennyt rikki yms. Vastapuoli oli jo tänä aamuna 8.30 tehnyt vahinkoilmoituksen ja ilmoittanut syyllisyytensä omalle vakuutusyhtiölleen joten siellä päässä kaikki ok.

    Pyörä ei ole paikkaa löytänyt muuta kuin kuljetusliikkeen pihasta syystä että yamaha huoltamo ei suostu ottamaan vastaan vaikka kuulemma yhtiön mukaan olisi pakko "if sanoi että kyseinen liike on ennenkin temppuillut samasta asiasta" Ilmeisesti pyörä menee sitten Honda merkkiliikkeeseen tarkistukseen "toivottavasti"
    Osaako kukaan sanoa mistä summista puhutaan henkisistä ja kipukorvauksista? Ite en ihan nyt osaa sanoa mitä meinaan pyytää.

    Kuvia laitan kohta pyörästä.



    Yamaha xv1100 -89
  20. #20
    http://s71.photobucket.com/albums/i1...zzius/Crossit/

    tuolla joitain kuvia pyörästä.

    edit: Laskin tikit äsken ja niitä tais olla n.23 + rustossa sisällä jotain .


    Vielä tarviis muiden kokemuksia kosmeettisien vaurioiden korvauksista että mitä kannattaa lähteä pyytämään kun lopun ikää kuitenkin nenässä jäljet?



    Yamaha xv1100 -89
  21. #21
    Lainaa (ValeRossi @ Loka. 26 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,11:45) kirjoitti
    Taisin hovinsaarelta joo ajaa, kolari on kirjattu 18.50.
    Oltiin siinä vaan lenkillä emännän ja nakin kanssa. Huomion kiinnitti jonkinlainen kiihdyttely taajama-alueella...
    Missä kohtaa kotkansaarta äksidentti tapahtui, käveltiin kuitenkin vielä kotkansaarellakin hiukan?
    unohtu kysyä että mikä on nakki? Tai siis tiedän mikä se on, mutta onko se tässä sun tapauksessa koira, ihminen vai syötävää?

    Kolari tapahtui kymenlaaksonkadun ja eteläpuistonkadun risteyksen kohdilla.

    Siitä mönkijä jutusta vielä että onko se tosiaan vielä turvattomampi? Olen kyllä 2 pyöräsissä pysymässä ja eiköhän sen tuo kauniimpi osapuolikin ymmäärä kun aikaa mennyt vähäsen kolarista.



    Yamaha xv1100 -89
  22. #22
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,15:27) kirjoitti
    Lainaa (ValeRossi @ Loka. 26 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,11:45) kirjoitti
    Taisin hovinsaarelta joo ajaa, kolari on kirjattu 18.50.
    Oltiin siinä vaan lenkillä emännän ja nakin kanssa. Huomion kiinnitti jonkinlainen kiihdyttely taajama-alueella...
    Missä kohtaa kotkansaarta äksidentti tapahtui, käveltiin kuitenkin vielä kotkansaarellakin hiukan?
    En oo varma olenko kiihdytelly, en ainakaan ylinopeuksia ole kummemmin ajanut "ei ole tapana" välillä kyllä kiihdytän nopeasti pienestä nopeudesta sallittuun nopeuteen, Sitten itse aiheeseen.

    Nenä kuulemma on hyvänlaatuinen eli mahdollisesti saadaan jonkinlainen kolvi vielä.

    Vakuutusyhtiössä sanottiin että korvaavat kaikki mukisematta mitä pyydän/mennyt rikki yms. Vastapuoli oli jo tänä aamuna 8.30 tehnyt vahinkoilmoituksen ja ilmoittanut syyllisyytensä omalle vakuutusyhtiölleen joten siellä päässä kaikki ok.

    Pyörä ei ole paikkaa löytänyt muuta kuin kuljetusliikkeen pihasta syystä että yamaha huoltamo ei suostu ottamaan vastaan vaikka kuulemma yhtiön mukaan olisi pakko "if sanoi että kyseinen liike on ennenkin temppuillut samasta asiasta" Ilmeisesti pyörä menee sitten Honda merkkiliikkeeseen tarkistukseen "toivottavasti"
    Osaako kukaan sanoa mistä summista puhutaan henkisistä ja kipukorvauksista? Ite en ihan nyt osaa sanoa mitä meinaan pyytää.

    Kuvia laitan kohta pyörästä.
    Lopulliseen korvaukseen menee usein kuukausia tai jopa vuosia, etenkin jos joudutaan leikkelemään. Naarmuista tullee päätös aika pian, muutama kuukausi ehkä. Kosmeettisista tahtovat valokuvia kokonaan parantuneista vammoista ennen päätöstä.

    Henkisiä tuskin myönnetään ja kivun ja säryn osalta tullee ensin alustava pieni korvaus ja sitten lopullinen - mahdoton summia veikata. Vammasta riippuen yleensä joitakin satoja euroja, vaikeista vammoista tuhansia. Esimerkiksi katkennut käsi ja katkenneet polven siteet olivat pari vuotta sitten karkeasti tonnin hintaiset eräälle tietylle yhtiölle.

    -hh-
  23. #23
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,16:00) kirjoitti
    Vielä tarviis muiden kokemuksia kosmeettisien vaurioiden korvauksista että mitä kannattaa lähteä pyytämään kun lopun ikää kuitenkin nenässä jäljet?
    Arvet naamassa vain komistaa. *

    ..mutta rahhoo kannattaa pyytää silti. Mulle korvattiin pyytämättä 200e kivusta ja särystä.
  24. #24
    Lainaa (Nomad @ Loka. 26 2007,17:39) kirjoitti
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 26 2007,16:00) kirjoitti
    Vielä tarviis muiden kokemuksia kosmeettisien vaurioiden korvauksista että mitä kannattaa lähteä pyytämään kun lopun ikää kuitenkin nenässä jäljet?
    Arvet naamassa vain komistaa.

    ..mutta rahhoo kannattaa pyytää silti. Mulle korvattiin pyytämättä 200e kivusta ja särystä.
    Tarkoitat varmaan että "Arvet motoristin naamassa vain komistaa"

    Liene tuoneen myös uskottavuutta! Nää arvet sain silloin 2007 ja nää reidessä olevat viillot tuli 2009 jne...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  25. #25
    Joo arvet komistaa kyllä toivottavasti korvaisivat tuosta mopottimesta reilusti että sais heti ostettua uuden prätkän niin pääsis keväällä taas liikenteeseen.
    Yamaha xv1100 -89
  26. #26
    Maalaisjärjellä. Jos mopo on ostettu kuukausi sitten, ja kaupasta on kuitit tai kauppakirja, lunastushinta on varmaan maksamasi hinta. Jos uskot saavasi enemmän, odota ensin vak.yhtiön tarjous. Jos on suurempi kuin odotit, hymyile leveästi vaikka sattuu. Jos on pienempi kuin mitä maksoit, kaiva kauppakirja esiin, ja kysy mihin kuukaudessa moinen arvonalennus perustuu.

    Kivusta ja särystä vakuutusyhtiöillä on ohjeelliset korvausmäärät. Perustuvat moneen asiaan, kuten liittyykö vammoihin elintärkeiden raajojen menetyksiä ym. Kosmeettisen haitan korvaus miespuolisilla, ellei ammatti ole esim. malli tms., on aika alhainen. Tosin kun tikit, ja mahdollinen pysyvä näkyvä muutos on kasvoissa, korvaus voi olla korkeampi.
    Pysyvän haitan osalta käyt esim. vuoden päästä (kun arvet vaalentuneet ym.) vakuutusyhtiön (korvauskäsittelijäsi) kanssa sopimallasi lekurilla, joka arvioi toiminnalliset haitat, sekä toimitat valokuvat lärvistä lääkärinlausunnon kanssa yhtiöön. Jos nekku on niin vinossa, että haluat sen oikaistavaksi, niin menee väännöksi yhtiön kanssa, mikäli nenän toiminnassa ei ole vikaa ja ilma kulkee. Pysyvä kosmeettinen haitta on jonkin arvoinen ja rahaa tulee jotain myös silloin vuoden päästä.

    Henkisestä kärsimyksestä en ole kuullut ainakaan erikseen mainitun normaalin liikenneonnettomuuden korvauksissa. Tosin tuntemani otos on aika pieni. Jos kolarin jälkeen ei uskalla enää mennä liikenteeseen, voi saada jotain terapiaa varmaan korvautettua yhtiöllä. Mutta rahaa henkisestä tuskasta ei taida saada.

    Ajovarusteiden korvaustapoja on ainakin kaksi: Joko saat rahaa varusteiden arvon + (ikään perustuvan) arvonalennuksen perusteella, tai saat luvan ostaa vastaavat kamat, ja yhtiö korvaa täyden hinnan kuitteja vastaan. Molempia tapoja olen itsekin kohdannut.

    Mönkijä on ihan yhtä turvallinen/turvaton kuin motskarikin.

    Noi vakuutushommat voi hoitaa ajan kanssa. Hoida ensin itsesi kuntoon.

    I. *
  27. #27
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 26 2007,17:23) kirjoitti
    Nenä kuulemma on hyvänlaatuinen eli mahdollisesti saadaan jonkinlainen kolvi vielä.
    Noista terveydellisistä haitoista tuli mieleen, että oma asianaja muistutti aikanaan vastaavassa tilanteessa, että "piikki on auki ja se kannattaa muistaa".
    Tarkoitti, että jos myöhemmin aiheutuu terveydellisiä ongelmia, jotka aiheutuvat po. mällistä, ne kuuluvat korvaavan vakuutusyhtiön korvattaviin.
    Vääntö eri lääkärilausuntojen kesken varmaan on myöhemmin melkoinen siitä, mikä aiheutuu mistäkin.
  28. #28
    Jep eiköhän tämä tästä lähe selvitymään, Just soitti koppalakki ja ilmoitti että huomenna tai ylihuomenna kumpa parempi vois mennä kuulusteluihin kertomaan korvausvaatimukset ja tapahtuman kulun, huomenna tietenkin mahd. nopeesti niin on sekin sit ohi.

    Nenä vetää nyt vähän vasemmalle, mutta lopputuloksen näkee kun kun tikit on poissa ja rupi ja muut lähten , sitten kuulemma mennään plastiikkakirurgin juttusille katselemaan tarviiko ruveta
    oikomaan.

    Olen tehnyt listan kaikesta mitä aion vaatia korvattavan ja kaikkiin mistä tiedän hinnat niin olen laittanut hinnat perään "uusien" Kaikki ajomatkat laitan ylös, ja tietysti lääkkeet yms. toivotaan että sais reilut korvaukset kaikesta niin ainakin IFin setä lupas että korvaavat kaiken mukisematta että ei tarvitse siitä huolehtia olleskaan.

    Mitä sanoisitte tuon pyörän arvoksi? Niitä kun on aika vähän myynnissä ja nyt hinnat on alimmillaan niin mennäänkö sen mukaan mitä olen ite maksanut vai sen mukaan mitä kyseiset pyörät maksavat nykysellään? eli tässä tapauksessa vaatisin n.3000e

    Tietääkö kukaan muutes siitä miten toimitaan kun pyörä on rahoitusyhtiön, jatkanko normaalisti kuukausmaksujen maksamista ja saan vakuutusyhtiöltä rahat uuteen pyörään ja se uusi pyörä menee kans rahoitusyhtiön nimiin?
    Pääsen yhtiön kanssa keskustelemaan vasta maanantaina.
    Yamaha xv1100 -89
  29. #29
    Tosi hyvä ettei tarvinnut sun kohdalla kynttiläketjua.

    Oma ainoa kolari oli pikkasen samanlainen, auto uukkarilla eteen.
    Hyvä homma oli että todistajat piti mun puolia, kun olin jo piipaa-autolla viety siinä vaiheessa kun jepet saapui. Kotilokuski yritti vierittää homman mun syyksi.
    Vastapuolen vakuutuksista kaikki maksettiin, pyörä arvioitettiin mp-liikkeessä>>>heidän mielipide: lunastukseen (runko vääntynyt).
    Sain pyörästä paremman hinnan, kuin olisin saanut jos olisin sen ennen kolaria myynyt. Olin tosi tyytyväinen; siis koita saada joku liike hoitamaan asiaasi.
    Mulla oli tuttu kaveri, ja siksi ehkä ponnekkaampi .
    Kamat (vain kypärä), korvattiin uuden vastaavan mukaan (kypärä oli uusi). Muista vermeistä en saanut korvausta; nahkapukuun tuli naarmuja, ei tullut mieleenkään pyydellä korvauksia...katu-uskottavuus
    Onneks ei tullut omaan nahkaan naarmuja; väärää sukupuolta...

    E: Siis tällä s.p:llä ei saada rispektiä arvista omassa nahassa



    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  30.  
  31. #30
    Vakuutusyhtiöiden korvauspolitiikka kivussa ja säryssä on se kuinka alhaisen hyväksyt. Sama kosmeettisessa haitassa. Vakuutusyhtiöiden on kuitenkin noudatettava sitä linjaa, mikä on vedetty sellaisessa läpyskässä kuin : liikennevahinkolautakunnan normeja ja ohjeita.(Edit: Tai ei ole noudatettava, mutta käytännössä noudattavat koska jos eivät niin siinä leikissä jäävät vakuutusyhtiöt kakkoseksi)

    Katos perkele sen saa nykyään netistä!

    Sitä vilauttamalla, tai ilmoittamalla, että tietää siitä, nousee korvaukset kummasti, koska siellä on vammoittain eritelty mitä mikäkin naarmu ja kipu maksaa.

    Kosmeettisista saat vasta vuoden päästä kun ovat nuo arvet asettuneet ja lopullinen tulos on saavutettu. Aika vähän saa muista kuin naama arvista.



    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen