hello..
xj600 kolisee.. -92 80000 ajettu.. :-)
purin kytkimen ei vikaa. mistäs voisi hakea.. vaihde päällä ja luistattaa niin kolina häviää.. kyselin joskus aikaisemminkin tätä.. mutta ei vikaa siellä missä oletettiin..
Kari
ensiövedon ketjusta..
Itsellä myös 92 vuodelta xj600 jolla ajettu 60tkm ja sama kolinaongelma oli aikoinaan (ja toisenlainen kolina on vieläkin ongelmana). Erityisesti moottorijarrutuksessa karmee kolina, mutta kun käytti kytkinä kolina loppui. Kyselin myös täältä apuja ja vinkkinä oli nokkaketjun kiristimen temppuilu. Ostin uuden kiristimen ja yritin säätää sitä, mutta kolina ei loppunut, koska loppujen lopuksi vikana oli se että eturattaan kiinnitysmutterin kierteet oli pettäny jolloin eturatas heilu vapaana ja ketjut hakkas suojakoppaan (eräs huoltoliikekään ei osannut/ollut kiinnostunut löytämään ongelmaa..).
Nyt on ongelmana vielä tyhjäkäynnillä kuuluva raksutus koneesta. Säädän talven aikana venttiilit ja toivon että se olisi oikea lääke, mutta koska vasta opiskelen pyörien tekniikkaa, en todellakaan ole varma. Jos siis keksit mistä ongelma johtui niin voisitko ilmoitella, koska eihän sitä tiedä jos mulla olisi sama kohta rikki.
Yamaha XJ600 Diversion
Yamaha XVS Dragstar
Yamaha YZF1000 Thunderace
Jep.. mulla tuo kolina paljastui samaksi kun aikamme tutkittiin, eli eturatas oli löysällä.. :-( onneksi eräs tutavani *on perehtynyt asioihin ja osasi antaa vinkin... nyt ei kolise.. ventiilit pitää säädättää vielä keväällä, annan sen asiantuntevien tahojen hoitoon eli vien pyörän keväällä huoltoon.
vielä noihin kolinohin tuohon "vuosimalliin" taitaapi kulua kaikenlaiset pienet sivuäänet.. ainakin sellaisen kuvan saa kun aikoinaan asiasta täällä kyselin..
-k-
XJ 600 kone vähän rallattaa, se kuuluu kuvaan. Liiat äänet kannattaa paikantaa itse (ruuvari+korva-tekniikalla tms) ja kertoa korjaavalle puljulle äänilähde/vika. Ellei itse korjaa.
Andylin, älä käytä sellaista korjaamoa joka ei ole kiinnostunut naista auttamaan. Varota firman nimestä muitakin.
Suzuki