Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Honda tuo taasen uutta moottoritekniikkaa mp- kentälle.
    MCN:n epäilee jo uutta Blackbirdiä markkinoille (monenenkohan kerran).

    Anyway, tuossa linkki. Kone näyttäisi olevan tarpeen mukaan 3, 4 tai 6 sylinterinen käynniltään.

    http://www.motorcyclenews.com/MCN....I-96604
    .
  2. #2
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    VFXX ?
    Dirty Nasty Furriner
  3. #3
    Lainaa (vma @ Loka. 25 2007,12:22) kirjoitti
    Honda tuo taasen uutta moottoritekniikkaa mp- kentälle.
    MCN:n epäilee jo uutta Blackbirdiä markkinoille (monenenkohan kerran).

    Anyway, tuossa linkki. Kone näyttäisi olevan tarpeen mukaan 3, 4 tai 6 sylinterinen käynniltään.
    Uutta moottoripyöriin tosiaan. Autoissa vastaavia onkin ollut jo iät ja ajat, tiputetaan osa sylintereistä pois kun tehoa ei tarvita. Matka-ajossa varmaan sopisikin tuommoinen järjestely, pidempi toimintasäde ja toisaalta tehoja löytyy tarvittaessa. Ennemmin tuo GoldWingiin tulee ja sopii kuin mahdolliseen XX:n korvikkeeseen, minun mielestäni.

    On se silti ihmeellistä tämä nykyajan polttomoottoritekniikka, kokonainen moottorikin voidaan pysäyttää liikkennevaloissa jne. eikä tuota ajossa huomaa. Vielä vuosikymmen sitten sammutettu ja uudelleenkäynnistetty moottori olisi rykinyt ja pykinyt jokusen sekunnin liikaa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  4. #4
    Miten noissa teknisesti toteutetaan sylinterien "idlaaminen" siten, ettei ne hannaa vastaan?
  5. #5
    Lainaa (HarriS @ Loka. 25 2007,14:47) kirjoitti
    Miten noissa teknisesti toteutetaan sylinterien "idlaaminen" siten, ettei ne hannaa vastaan?
    Mitään en tiedä, mutta voisin kuvitella että pelkkä pakoventtiilien auki jättäminen riittäisi.
  6. #6
    Lainaa (NOx @ Loka. 25 2007,12:43) kirjoitti
    On se silti ihmeellistä tämä nykyajan polttomoottoritekniikka, kokonainen moottorikin voidaan pysäyttää liikkennevaloissa jne. eikä tuota ajossa huomaa. Vielä vuosikymmen sitten sammutettu ja uudelleenkäynnistetty moottori olisi rykinyt ja pykinyt jokusen sekunnin liikaa.
    Joissain uusissa Biimereissähän (siis autoissa) on tuo systeemi. Laitat kytkyttimen pohjaan, vaihde vapaalle, nostat kytkimen -> moottori sammuu. Sitten kun pitäs mennä taas etiäppäin, painat vaan kytkimen taas pohjaan -> moottori käynnistyy. Näin ainakin luki esitteessä jota luin eilen. Mietityttää vain että mikäs on akun ja startin käyttöikä, kun tuskin on hirveen pienellä rasituksella esim. stadin ruuhkassa!?
    04 Buell xb12s

  7. #7
    Lainaa (Inkku @ Loka. 25 2007,15:27) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Loka. 25 2007,12:43) kirjoitti
    On se silti ihmeellistä tämä nykyajan polttomoottoritekniikka, kokonainen moottorikin voidaan pysäyttää liikkennevaloissa jne. eikä tuota ajossa huomaa. Vielä vuosikymmen sitten sammutettu ja uudelleenkäynnistetty moottori olisi rykinyt ja pykinyt jokusen sekunnin liikaa.
    Joissain uusissa Biimereissähän (siis autoissa) on tuo systeemi. Laitat kytkyttimen pohjaan, vaihde vapaalle, nostat kytkimen -> moottori sammuu. Sitten kun pitäs mennä taas etiäppäin, painat vaan kytkimen taas pohjaan -> moottori käynnistyy. Näin ainakin luki esitteessä jota luin eilen. Mietityttää vain että mikäs on akun ja startin käyttöikä, kun tuskin on hirveen pienellä rasituksella esim. stadin ruuhkassa!?
    Bemarissa saat napista valita että onko toiminto käytössä vai ei.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  8.  
  9. #8
    Jossain malleissa startti ja laturi oli yksi iso murikka suoraan kampiakselin päässä ilman mitään ratasvirityksiä.. eli se oli ihan iso sähkömoottori vaan joka toimi laturina pyöritettäessä. Tuossahan ei ainakaan tule keston kanssa mitään ongelmia.