Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Oheinen tiedote Mototripin kotisivuilta:

    " BMW moottoripyörien jälleenmyyjäsopimuksemme on päättynyt. Palvelemme teitä edelleen valtuutettuna BMW merkkihuoltona. Meiltä saatte alkuperäiset BMW varaosat ja lisävarusteet nopeasti ja varmasti. "

    * *
    Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
  2. #2
    No ei mikään ihme.


    Pekka
    Pekka
  3. #3
    Vai noin kävi...
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    nyt kävi näin, mikä meni vikaan?
    600rr
  5. #5
    Lainaa (factoryrider @ Loka. 24 2007,21:46) kirjoitti
    nyt kävi näin, mikä meni vikaan?
    Mikäli oikein muistan, niin on ollut kyseisen puljun toiminta kuulopuheiden perusteella aika hapokasta pidemmän aikaa. *
  6. #6
    Taidan olla sitte niitä harvoja joilla pelkästään positiiviset kokemukset kyseisestä puljusta.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  7. #7
    Ei ole mullakaan pahaa sanottavaa Tripistä muuta kuin että käytetyn tarjoaminen sinne on ollut turhaa. Pyöriä en ole sieltä ostanut, mutta varaosia ja jotain varusteita kyllä ja niiden suhteen palvelu on ollut oikein hyvää. Samoin asiantuntemus pyöristä ja niiden ominaisuuksista.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  8. #8
    Lainaa (tapjar @ Loka. 25 2007,08:50) kirjoitti
    Ei ole mullakaan pahaa sanottavaa Tripistä muuta kuin että käytetyn tarjoaminen sinne on ollut turhaa. Pyöriä en ole sieltä ostanut, mutta varaosia ja jotain varusteita kyllä ja niiden suhteen palvelu on ollut oikein hyvää. Samoin asiantuntemus pyöristä ja niiden ominaisuuksista.
    Sitä samaa minun puolestani. Viimeinen pyörän vaihto sujui Mototripissä ihan mallikkaasti.
    Ikävää, kun kilpailu vähenee. Siitä nimittäin kärsimme eniten me - MP vermeitten kuluttajat ja asiakkaat.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  9. #9
    Lainaa (hlpvu8 @ Loka. 25 2007,10:14) kirjoitti
    Lainaa (tapjar @ Loka. 25 2007,08:50) kirjoitti
    Ei ole mullakaan pahaa sanottavaa Tripistä muuta kuin että käytetyn tarjoaminen sinne on ollut turhaa. Pyöriä en ole sieltä ostanut, mutta varaosia ja jotain varusteita kyllä ja niiden suhteen palvelu on ollut oikein hyvää. Samoin asiantuntemus pyöristä ja niiden ominaisuuksista.
    Sitä samaa minun puolestani. Viimeinen pyörän vaihto sujui Mototripissä ihan mallikkaasti.
    Ikävää, kun kilpailu vähenee. Siitä nimittäin kärsimme eniten me - MP vermeitten kuluttajat ja asiakkaat.
    Jepjep, ei pahaa sanottavaa Tripistä täälläkään.

    Mutta kilpailuhan ei sinänsä vähene. Ensin tuli Tripin rinnalle RM-Heino, ja nyt syksyllä tuli Biketeam. Eli kolme liikettä pääkaupunkiseudulla oli liikaa, joko Trippi päätti lopettaa BMW myynnin syystä tai toisesta, tai sitten BMW-suomi päätti että Trippi oli liikaa heidän mielesta, tai Tripin uusiin tiloihin ei saanut erillistä näyttelytilaa, tai, tai, tai.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  10. #10
    Takavuosien kokemuksieni mukaan ei mikään hirveä ihme. Mitäs ne nyt myy muuta kuin Guzzia?
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  11. #11
    Niin,,, piti sanomani vielä että, olisko Tripillä noussu hiukan vuosia kestänyt monopoliasema "huppuun"? Kaikkihan muistaa että hinnoittelupolitiikka oli aiemmin aika "ylimielistä". Kun ei ollut kilpailua, niin hinnat sai olla melkeen mitä vain.

    Nyt kun ensin tuli Heino ja pisti huoltohinnat uusiksi, Tripillä varmaan ihmeteltiin että mihinkäs ne asiakkaat katos.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  12. #12
    Lainaa (Boxer @ Loka. 25 2007,14:26) kirjoitti
    Niin,,, piti sanomani vielä että, olisko Tripillä noussu hiukan vuosia kestänyt monopoliasema "huppuun"?
    Toi asia siinä ehkä suurin ongelma on ollut.

    Toisaalta BMW:n asiakaskunta on muuttunut ja muuttuu.
    Mototripissä kävi enimmäkseen hyvin toimeentulevia espoolaisia jne. ja he saivatkin varmaan ihan hyvää palvelua.

    Nyt BMW haluaa kohdistaa tarjontansa paljon laajemmalle asiakaspiirille, joten BikeTeam ja R.M.Heino ovat ehkä oikeita kanavia.

    Pekka
    Pekka
  13. #13
    Uudessa TM:ssa Juha Torkkola(BMW:n myyntipäällikkö):"...Myös muutoksia on odotettavissa.Jälleenmyyjien määrä ei ole itsetarkoitus,vaan tavoitteenamme on riittävän kattava ja ammattitaitoinen kenttä.Määrä ei korvaa laatua.Olemme todenneet että hyvä 10-12 kappaleen jälleenmyyjäkenttä kattaa Suomen hyvin ja pystyy palvelemaan asiakkaamme laadukkaasti ja nopeasti."
  14. #14
    Lainaa (rellonen @ Loka. 25 2007,16:39) kirjoitti
    Uudessa TM:ssa Juha Torkkola(BMW:n myyntipäällikkö):"...Myös muutoksia on odotettavissa.Jälleenmyyjien määrä ei ole itsetarkoitus,vaan tavoitteenamme on riittävän kattava ja ammattitaitoinen kenttä.Määrä ei korvaa laatua.Olemme todenneet että hyvä 10-12 kappaleen jälleenmyyjäkenttä kattaa Suomen hyvin ja pystyy palvelemaan asiakkaamme laadukkaasti ja nopeasti."
    Joo joo...

    Jos asiakkaalta kysytään niin jälleenmyyjiä saisi varmasti olla enemmän kuin tuo määrä. Ei taida olla juurikaan mitään kilpailuasetelmaa....ainakaan Etelä-Pohjanmaalla eli jälleenmyyjiä on tasan yksi Vaasassa.

    Kyllä valikoimaa Saksasta löytyy, joten ei nyt tarvitse ihan paikallisen jälleenmyyjän hintoihin tyytyä.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  15. #15
    Lainaa (Pekkavee @ Loka. 25 2007,16:39) kirjoitti
    Lainaa (Boxer @ Loka. 25 2007,14:26) kirjoitti
    Niin,,, piti sanomani vielä että, olisko Tripillä noussu hiukan vuosia kestänyt monopoliasema "huppuun"?
    Toi asia siinä ehkä suurin ongelma on ollut.

    Toisaalta BMW:n asiakaskunta on muuttunut ja muuttuu.
    Mototripissä kävi enimmäkseen hyvin toimeentulevia espoolaisia jne. ja he saivatkin varmaan ihan hyvää palvelua.

    Nyt BMW haluaa kohdistaa tarjontansa paljon laajemmalle asiakaspiirille, joten BikeTeam ja R.M.Heino ovat ehkä oikeita kanavia.

    Pekka
    Nojaa, se että jotkut kokevat saaneensa Tripistä huonoa palvelua on myös persoonallisuuskysymys. Asiakkaan kohtelun laatu on varmaan ollut keskimäärin korkea mutta yhteentörmäyksiäkin on sattunut ja niistähän saa yleensä kuulla eniten.

    BMW Suomi haluaa (ja BMW:n tehdas vaatii) lisää volyymia ja kasvavia uusien pyörien myyntilukuja. Jotta siinä kelkassa pysyy, täytyy diilerin ottaa reippaasti riskiä ennakkotilausten ja vaihtopyörävaraston kanssa jotta pyöräkauppa kulkee, ja uusien myyminen on oikeasti tänä päivänä aika huono bisnes. Katteet ovat pienet, pääomaa sitoutuu paljon, mutta oikeata rahaa tulee taskuun vasta siinä vaiheessa kun ketjussa alkaa tulla isompia käsirahoja tai käteiskauppoja. Vaihtopyörällä ei kauppias voi maksaa laskujaan, ja muutenkin ketjussa on työnnetty riskejä pienimmillä puskureilla toimivan tahon eli kauppiaan kannettavaksi. Huolto ja varaosat taas ovat tasaisempaa ja pienemmällä riskillä hankittua liikevaihtoa. Kysykää vaikka Koneelta :-)

    Sama juttu kuin autokaupassa, eli megadiilerit tulevat pikkuhiljaa tällekin alalle jos vaan suhdanteet pysyvät hyvinä eli rahoitus riittää. Huoltotoiminta tosin näyttää eriytyvän uusien kaupasta enemmän kuin autopuolella, mikä on mielenkiintoista ottaen huomioon autoalan näkemyksen siitä että varsinainen kate tehdään jälkimarkkinoinnilla.
  16. #16
    Palvelu on mielestäni ollut asiallista, huoltohinnat tosin kovia.
    Yhden uuden BMW:n ostin aikoinaan Mototripistä, mutta nykyisen hommasin Saksasta (6 kk vanha K 1200 GT 07). Ei aivan oltu samalla aaltipituudella entisen pyöräni arvosta, eli väliraha olisi ollut mielestäni kohtuuttoman suuri.
  17. #17
    Positiivisiä kokemuksia Tripistä, olen ostanut yhden uuden pyörän sieltä koska sain parhaan tarjouksen vaihdokista. Huolto on toiminut, ehkä kallista mutta homma on toiminut. Voimakkaita mielipiteitä on esitetty tiskin molemmin puolin mutta aina asiat on saatu sovittua.
  18. #18
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Mototrip teki businesta, eikä ota riskejä. Myi uusia bemuja niin kauan kun "rahakkaita" uusiomotristeja riitti, eikä tarvinnu ottaa vanhoja "romuja" nurkkiin. Nyt kun on menossa toinen kierros, elikkä kaikilla alkaa olla vaihtari, on hyvä aika panna pillit pussiin ja jäädä "harrastamaan" samanlaista mp-myyntiä Guzzilla. On sen verran marginaalinen merkki, -ihan hyvä kylläkin-, et ei taida vaihtareita paljon tulla. Ei ainakaan jos vain merkissä pysyy, sillä kukaan ei luovu vuosikerta Guzzista, eikä uudempia ole vaihdossa tulossa.

    Niin ja huoltaa trippi osaa, ja jos on kallis testeri
    hallissa, miks´ei jatkaisi huoltamista, sehän on helppoa, riskitöntä rahaa...



    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  19. #19
    Lainaa (PSmo @ Joulu. 01 2007,11:54) kirjoitti
    Mototrip teki businesta, eikä ota riskejä. Myi uusia bemuja niin kauan kun "rahakkaita" uusiomotristeja riitti, eikä tarvinnu ottaa vanhoja "romuja" nurkkiin. Nyt kun on menossa toinen kierros, elikkä kaikilla alkaa olla vaihtari, on hyvä aika panna pillit pussiin ja jäädä "harrastamaan" samanlaista mp-myyntiä Guzzilla. On sen verran marginaalinen merkki, -ihan hyvä kylläkin-, et ei taida vaihtareita paljon tulla. .
    Pakko puolustaa vähän...

    Mototrip myi Bemuja jo edellisen laman aikaan 90-luvun alussa, silloin kuin BMW K1100 RS (edelleen monien mielestä paras Bemarin ikinä tekemä sport-tourer) maksoi 125 000 silloista markkaa. Arvaa montako niitä myytiin silloin kun "rahakkaita uusiomotoristeja" ei ollut vielä keksitty? Trippi oli myös ensimmäisiä joilta sai laajaa valikoimaa BMW-varaosia oikeasti hyllystä eikä niin, että "tilaamme sytytystulppasi Veholta, kestää 2 viikkoa".

    Moni muu liike yritti myydä Bemareita pk-seudulla (ainakin Frank Nyman, CycleWorld ja muutama muukin) mutta kaikki lopettivat syystä tai toisesta BMW Suomen vaatimusten kasvaessa esimerkiksi esillepanon suhteen. Mototrip on edelleen kai ainoa liike Suomessa joka satsasi vuosikaudet yksinomaan BMW-moottoripyörien myyntiin.

    On siis aika naiivia kuvailla sitä jonkinlaisena kermankuorijaliikkeenä, joka myi viime viikolla Bemuja ja tällä viikolla ilmalämpöpumppuja tai mikä nyt sattuukaan olemaan kauden hittituote. Iso ja pakostakin vuodenaikojen mukaan hitaasti kiertävä vaihtopyörävarasto on hitonmoinen riski, eikä vaihtopyörillä voi maksaa veroja tai laskuja. Jos riskin, maahantuojan politiikan ja saadun korvauksen yhtälö ei enää toimi rahallisesti eikä henkisesti tyydyttävällä tavalla niin joskus siitä täytyy vetää johtopäätöksiä. En hämmästyisi vaikka BMW-jälleenmyyjäverkossa tapahtuisi muutakin "uudistumista" seuraavan vuoden sisään.
  20. #20
    Lainaa (vzv @ Joulu. 19 2007,11:34) kirjoitti
    On siis aika naiivia kuvailla sitä jonkinlaisena kermankuorijaliikkeenä, joka myi viime viikolla Bemuja ja tällä viikolla..
    Naiivia tai ei, mutta kyllä minulla ja monella muullakin on omakohtaisia kokemuksia Tripin ala-arvoisesta asiakaspalvelusta, joka on tosin viime vuosina kohentunut huomattavasti.

    Joskus pyörää Tripissä vaihdatellessani totesin ääneen, että eikö olisi parempi jättää tarjous tekemättä, jos kaupanteko ei kerran kiinnosta. Asia oli ilmeisesti niin, ettei vaihtopyörät kiinnostaneet pätkääkään, olisi vaan pitänyt saada uutta kaupaksi listahintaan + toimituskulut päälle. Asiakastahan tuollaisella vaan loukataan ja pitkään aikaan ei tuon tilaisuuden jälkeen ollutkaan ko. liikkeeseen asiaa.

    Ihan esimerkin vuoksi: Vuonna 1999 Trippi tarjosi silloisesta ajokistani 30.000 mk ja Kuvan Moottoripalvelu 65.000 mk uuteen K 12 RS:ään vaihdossa. Eikö tuo ole jo suoranaista.....?

    Eikä palvelu myöhemminkään mitenkään mieltä ylentävää ollut, senkin sain kokea varaosia hakiessani ja jotain neuvoa kysyessäni. Palvelu oli toki aika pitkälle kiinni siitä kuka siellä tiskin takana istui. Epätoivotuksi asiakkaaksi siellä kuitenkin itseni koin, mutta kuten sanoin, niin asenne on heilläkin (ainakin omien kokemuksieni mukaan) muuttunut.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  21. #21
    Minä taas sain hyvää kohtelua Tripistä vaikka en ole uusmotoristi enkä Espoosta. Nykyisen pyöränikin ostin sieltä kun sain parhaan tarjouksen vaihdokistani. Paremman kuin Heinolta ja muilta Bemu kauppiailta Hailuodon eteläpuolelta. Sitä edellisen ostin Bike Worldilsta kun sain paremman tarjouksen kuin Tripistä mutta se ei haitannut asiointia ja palveluasennetta heillä mitenkään. Eli heillä on oikeaa asiakaspalvelu asennetta, joka kestää senkin että asiakas ostaa sieltä mistä saa parhaan vastineen rahoilleen ja ymmärrys että asiakas palaa kun taas laatu ja hinta kohtaavat.
    Bemaristien tappioksi se koituu jos kilpailu vähenee.
    Toivotan vain onnea Gutzin myyntiin.
  22. #22
    Ostin ensimmäisen BMW:n (R1100RS) Mototripistä v.2000
    koska sain sieltä parhaan hyvityksen Hondasta.
    Seuraavan (K1200GT) ostin Bike Worldistä. Väliraha oli sama kuin
    Mototripissä mutta varustelu oli Bike Worldissä vähän parempi.
    Nykyisen Bemarin (R1200RT) ostin RM Heinolta.
    En voi valittaa Mototripissä saamastani kohtelusta, päinvastoin
    palvelu on ollut aina asiallista ja hyvää.
    Lisää tuosta tripin hinnoittelusta, kaveri osti viime keväänä R1200GS:än, tripillä oli paras tarjous ja sai kaupan.
    Ei se aina ole tyhmyyttä jättää mielummin kauppa tekemättä kuin sitoa rahaa mahdollisesti monumentiksi jäävään vaihdokkiin.
  23. #23
    Eikö tällä voisi olla mitään tekemistä BikeTeamin panostuksesta bemareihin. Iso ja tunnettu "lasipalatasi" Kehä III varressa on varmasti BMW:n tyyppisille pyörille ihan käypä kauppapaikka. Luulisi myös vaihdokkien kelpaavan heille, jos näin ei Bike Tripin kanssa ollut.

    Voi tosiaan olla, että vaihdokkien ottamatta jättäminen, ja olematon markkinointi/mainonta on saanut BMW Suomen hakemaan kilpailukykyisempää myyjää, enkä yhtään ihmettelisi, josko myyntimäärät kasvaisi pk-seudulla omistajanvaihdoksen takia.
  24. #24
    Lainaa (villero @ Joulu. 28 2007,20:55) kirjoitti
    Eikö tällä voisi olla mitään tekemistä BikeTeamin panostuksesta bemareihin. Iso ja tunnettu "lasipalatasi" Kehä III varressa on varmasti BMW:n tyyppisille pyörille ihan käypä kauppapaikka.
    Biketeam on tehnyt reippaan nousun käytettyjen pyörien harmaatuojasta viralliseksi BMW-kauppiaaksi

    Bemarikin on siellä arvoisessa seurassaan Kawan, Sachsin, Riejun ja Kymcon seurassa. Jotenkin ihmettelen mitä BMW Suomen päässä liikkuu. Myyntivolyymia pitää kai saada millä konstilla vaan.
  25. #25
    En malta olla mainitsematta kun helmikuussa 2001 pyysin tarjouksia muutamista paikoista ostellessani uutta R 1150 R.ää.

    Olin jo myynyt entisen K 1100 LT:een ja siinä vaihdossa sain vanhemman K 100 RS:n. Pyysin tarjouksia ilman vaihdokkia ja sitten tuon 100 RS:n antamisesta vaihdossa.

    Tripin tarjouksessa todettii, että kehoittavat myymään entisen suoraan. Lisäyksenä jotta vaikka vaihdokki olisikin varmasti hyvä niin se olisi heille VEROLLISEEN MYYNTIIN KANNATTAMATON. Voin olla tyhmä mutta en vieläkään ymmärrä mitä tuo tarkoitti. Lisäksi tarjous oli ohjehinta ynnä 2000 FIM, muilla 1000 FIM, toimituskuluja. Pyöreät 106000 FIM yhteensä.

    Selvästikään vaihdokkia ei haluttu. Senkin ymmärtää mutta tuo tarjoushintakin vielä. Ostin pyörän sitten Kuvalta hintaan 98000 FIM.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  26. #26
    Tiedä häntä, mut ohan noita muitakin lopettanut parin viimevuoden aikana...Liekkö huhua se, että BMW ei hyväksy muita merkkiä samaan tilaan eli pitäs olla oma myyntitila vain pemareille...

    Kummaa hommaa..vaikka aina nälvinkin merkkiä niin kyllä itse ainaskin kehtaisin kaupitella nuita minkä muun merkin rinnalla tahansa...

    ketään mainostamatta..ainaskin meiltäpäin joutuu lähtemään joko jyväskylään tai tampesteriin ku alkaa pemarikauppa kiinostamaan.
    liekkö ulkoinen olemus syynä ettei ole muut juuri kiinostuneet meikäpojasta..ts..taskut nuripäin kattelen pyöriä.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  27. #27
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 01 2008,15:47) kirjoitti
    Tiedä häntä, mut ohan noita muitakin lopettanut parin viimevuoden aikana...Liekkö huhua se, että BMW ei hyväksy muita merkkiä samaan tilaan eli pitäs olla oma myyntitila vain pemareille...
    Ei ole huhua, vaan ihka oikea BMW:n tehtaan vaatimus. Heinon T:reen myymälän laajennus liittyi kai juuri tähän, ja BikeTeam rakentaa kauppaansa oman BMW-osaston.

    Jos ihmiset näkevät omin silmin rinta rinnan mitä Japanista saa Bemarin hinnalla heillä voi mennä ostosuunnitelmat sekaisin
  28. #28
    Taitaa valmistajat vaatia maahantuojien kautta jälleenmyyjiä rakentamaan merkkikohtaisia eriöitä vakioituine rekvisiittoineen. Ellei tähän suostu ensin kuritetaan hinnoittelulla ja lopulta otetaan myynti pois. Tuohon tyyliin ainakin erään toisen merkin myyjä kertoi.
    Autopuolella näitä merkkikohtaisia "studioitahan" on rakenneltu jo kauan. Ei ole Audit kansanautojen seassa.
    Ex-955i
  29. #29
    Ihan ymmärrettäväähän tuo on. Valmistajat haluavat suojata omaa brändiään ja pitää sen erossa muista. Aikoinaan BMW:llä oli kuuleman mukaan jopa vaatimus erillisistä huoltotiloista.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (vzv @ Joulu. 19 2007,11:34) kirjoitti
    Lainaa (PSmo @ Joulu. 01 2007,11:54) kirjoitti
    Mototrip teki businesta, eikä ota riskejä. Myi uusia bemuja niin kauan kun "rahakkaita" uusiomotristeja riitti, eikä tarvinnu ottaa vanhoja "romuja" nurkkiin. Nyt kun on menossa toinen kierros, elikkä kaikilla alkaa olla vaihtari, on hyvä aika panna pillit pussiin ja jäädä "harrastamaan" samanlaista mp-myyntiä Guzzilla. On sen verran marginaalinen merkki, -ihan hyvä kylläkin-, et ei taida vaihtareita paljon tulla. .
    Pakko puolustaa vähän... *

    Mototrip myi Bemuja jo edellisen laman aikaan 90-luvun alussa, silloin kuin BMW K1100 RS (edelleen monien mielestä paras Bemarin ikinä tekemä sport-tourer) maksoi 125 000 silloista markkaa. Arvaa montako niitä myytiin silloin kun "rahakkaita uusiomotoristeja" ei ollut vielä keksitty? Trippi oli myös ensimmäisiä joilta sai laajaa valikoimaa BMW-varaosia oikeasti hyllystä eikä niin, että "tilaamme sytytystulppasi Veholta, kestää 2 viikkoa".

    Moni muu liike yritti myydä Bemareita pk-seudulla (ainakin Frank Nyman, CycleWorld ja muutama muukin) mutta kaikki lopettivat syystä tai toisesta BMW Suomen vaatimusten kasvaessa esimerkiksi esillepanon suhteen. Mototrip on edelleen kai ainoa liike Suomessa joka satsasi vuosikaudet yksinomaan BMW-moottoripyörien myyntiin.

    On siis aika naiivia kuvailla sitä jonkinlaisena kermankuorijaliikkeenä, joka myi viime viikolla Bemuja ja tällä viikolla ilmalämpöpumppuja tai mikä nyt sattuukaan olemaan kauden hittituote. En hämmästyisi vaikka BMW-jälleenmyyjäverkossa tapahtuisi muutakin "uudistumista" seuraavan vuoden sisään.
    Ei ole kysymys naiviudesta, vaan busineksesta.
    En ole ollenkaan moittinut Mototripin päätöksiä, noin minäkin tekisin yrittäjänä... Niin kauan kun on kassassa rahaa, kannattaa lopettaa, eikä vasta sitten, kun ulosottomies käy liimaamassa tarran oveen. Hattua minä nostan, enkä suinkaan kritisoi, Yrittäjä kun olen ittekkin, en ole ollenkaan kade, tiedän et Mototrippi on historiassaan pärjännyt lamankin läpi.....
    Olen vaan edelleenkin sitä mieltä, että Mototrip teki HYVÄÄ businesta. Nyt on aistittavissa alkava "pudotuskisa", sillä kappas vaan, kun kaikilla motoristikauppiailla on vaihtareita nurkat täynnä. On niillä jokin arvo ja rahaa aika rutkasti kiinni.... Ja aina kun myyt uuden pyörän vaihtari tulee mukana ja jos saat vaihtarin kaupaksi, silloinkin tahtoo tulla uusi vaihtari tilalle.

    Iso ja pakostakin vuodenaikojen mukaan hitaasti kiertävä vaihtopyörävarasto on hitonmoinen riski, eikä vaihtopyörillä voi maksaa veroja tai laskuja. Jos riskin, maahantuojan politiikan ja saadun korvauksen yhtälö ei enää toimi rahallisesti eikä henkisesti tyydyttävällä tavalla niin joskus siitä täytyy vetää johtopäätöksiä.


    Näin juurikin Mototrip-yrittäjä on tehnyt, luulisin, en tiedä...
    Mut kaikki sympatia rohkeasta vedosta, parempi se on lähteä voittajana, kuin kaatua saappaat jalassa, vaikka olis BMW:n orkkis saappaat
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen