Poistin alkukesästä -02 R1150GSA:sta katalysaattorin ja äänenvaimentimen. Laitoin tilalle y-putken ja Laserin sliponin. Ääni on kunnossa ja muutenkin kaikki on ok. Jotakin puuttuu?
Olen tätä samaa asiaa ehkä tivannut täälläkin jo aiemmin. Milloin mistäkin näkökulmasta.
Kyselyihini olen saanut myönteisen arvion sekä Techlusionin boxista että myös Laserin lastusta. Ollaan hintaluokassa 400, jos ja kun itse räplää palikat paikalleen ja toivoo parasta.
Kävin tänään kyselemässä Tawastia-Bikessa notta mitä jos kuitenkin Power Commander, penkitys, lambdan ohitus,kartat ja muu vastaava tilpetööri sellaisen laittamana, joka jotain jostain ilmoittaa tietävänsä (todella hyvä palvelu, no bullshittin').
No hyvä, Gessuliin tulisi PC, lambdan ohitus ja karttojen haku penkissä. Kustannusarvio 900-1100.
Onko kenelläkään todellisuuteen perustuvaa tietoa vastaavasta boxerviristä. Kannattaako tehdä jo pelkästään siksi, että ei polta venttiilejä sillä paholaisen pakoputkella? Mitään syytä? Kertokaa! Täällä tää hakkaa vasaralla tiliotetta.
No hyvä, luulenpa, että teetän tuon homman, jahka ajokausi päättyy. Sittenpä on sitä kokemusperäistä...
Eipä taida olla kokemuksia tuosta jaettavaksi.
Minä kuulin kesällä eräältä MJL-huollon kaverilta, että R1200GS:ään oli siellä pantu joku slipari, Techlusionin boksi ja säädetty penkissä. Lopputulos oli kuulemma säätäjän mielestä erinomainen, jo keskikierroksilla tuppasi gessun kokka nousemaan hereemmin kuin ennen.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Tässä on nyt sitten käppyröitä. Pyörä tuntuu kevyemmältä ja moottori sivistyneemmältä. Palikat on K&N, Laser ja PC. Työn teki Ansavuori. Keli on sellainen, että syvällisempi koeajo jäi tuonnemmaksi.
Tuosta taida mitään selvää saada. Kriittiset mitat:
ennen: 77,62 maxhp j 99,21 maxNm
jälkeen: 84,52 Maxhp ja 105,95 maxNm
eli jotain tollasta.
edit: tuo lähtötaso on tilanteesta, jolloin katalysaattori oli jo poistettu ja Laserin trötö pantu sijaan. Tehoja oli siinä vaiheessa noin 2-3 hp yli reksiteriotteeseen merkityn.
Tulokset ovat varsin rohkaisevia. Varsinkin tuossa 2-4 tonnin kierrosalueella joka on mulla ainakin se tärkein. Pitää laittaa viritysboksit vakavasti tarveharkintaan.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."