Löytyyköhän jostain selkeää tietoa mitä muutoksia on elinkaaren aikana tähän mennessä tapahtunut ? Varsinkin kiinnostaa tuo servo-jarru: onko se ollut alusta asti ja poistui nyt vasta 2007 malleihin ?
Mikä idea on oikeasti pinnavanteissa ?
Jotenkin meikäläisen lyhyeen varteen pienempi ja kevyempi GS sopii paremmin kuin ADV. Pieni tankki on pitkä miinus, olisi edes 23-24 L.
P.S. Niinkuin huomaatte, GS-kuume ei edelleenkään ole kunnolla häipynyt vaikka vaimon toimenpiteillä välillä hieman laski (pahempi kuin malaria-kuume!)![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Olikohan 2006:een kun muotoilivat sivujalan uusiksi. En tiedä miksi. Samoin takalaukun kiinnitykseen tuli ylimääräiset tuet taakse, kun tarakka ei kestänyt rytyytyksessä. Muita muutoksia en tiedä, kertokaa ken tietää.
Mun gs on mallia 2004, ja sanotaan nyt näin että jos mun pyörässä olis perinteiset jarrut abseilla eikä nämä servot niin en panisi pahakseni. Servojarrujen toiminnasta ei ole sinänsä pahaa sanottavaa niin kauan kun ne toimii.
Kaippa ne pinnavanteet kestää paremmin kivikkolennätystä, ken sellaista harjoittaa. Mulla varmaan tulee kevytmetallit kestämään kun ajelen pääasiassa tiellä ja huonolla tiellä.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Ainakin äänenvaimennin koki muutoksen, taisi olla m.-06, sivujalka ei vanhemmissa malleissa kääntynyt tarpeeksi eteen, jolloin pyörä saattoi luistaa eteenpäin ja kaatua. Bemarin (Baehrin)aluvanteet(tinavanteet) on ollut melkoinen murheenkryyni, pehmeät ja siten helposti lommoilla, perusgessuunkin pitäisi ehdottomasti saada pinnavanteet.
Servot jättäisin jarruista ehdottomasti pois, jos näin on käynyt niin hyvä on. Kuitenkin pienellä tuunauksella gössi on parasta mitä kaupasta saa.
Jarrumuutos tuli tänä vuonna. Jos löydät absittoman yksilön, niin siinä on perinteiset erillisjarrut ja seitsemisen kiloa vähemmän painoa.
Pinnavanteessa lienee korjausmahdollisuus olemassa tällin sattuessa, hyvin ne on mulla kestäneet maastoajoa ja muutaman renkaanvaihdon, tosin ei mulla ole alujenkaan kanssa mitään murheita ollu, molemmat siis pelanneet.
Mielestäni se on myös tyylikysymys, pinnavanteet yleisrenkailla laukkupyörässä ei oikein kolahda, eikä taasen peruspyörässä nappikset aluilla.
Tankkausväli on kyllä mun mielestä ihan kohtuullinen, kun se alkaa kolmosella eikä bensamittari + matkaa jäljellä näyttö ole näyttänyt puutaheinää. Baanalla kaksipäällä laukkuineen saattaa olla ihan toinen juttu, kotimaassa äskeinen pätee myös kaksipäällä viikonloppuvarustein.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Miten mulla on sellanen mielikuva että ainakin noi uuden gessun aluvanteet on kevyemmät kuin vastaavat pinnavanteet? Mulla on alut, ja ne menee kyllä aika nopeaan huonon näköisiksi jos rymyää kivikossa. Pyörä on -05, eli servot on, mutta toistaseksi oon ollut ihan tyytyväinen, ei tarvi paljoa puristaa. Se surina tietysti on vähän tylsää esmes liikennevaloissa, mutta ei sitä tulpat korvissa kuule.(mchuurre @ Loka. 31 2007,12:22) kirjoitti
Edellä lueteltujen muutosten lisäksi 2006 taisi tulla myös uusi näyttö, siis se missä on kello, öljynlämpötila, vaihde jne. Tai kuoret on kai samat, mutta sisältö vähän erilailla ja eri (lcd tms?) tekniikalla?
GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
Joo, näyttö on vaihtunut 2006:een ja minusta vanhassa on selkeempi fontti.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."