Perskule kun jäätyy näpit vaikka on Danen paksut gore-hanskat, kahvan lämppärit ja kahvasuojat. Sormet päät menee ihan hileeseen ja kämmen sauhuaa.
Mitkähän hanskat olis kaikkein lämpimimmät ja silti jotenkin notkeat. Ei 3 astetta nyt niin kovin kylmä pitäisi olla
![]()
Jos noilla varusteilla vielä näpit palelee, niin eipä taida enää mikään auttaa...![]()
Itselläni palelee puolen tunnin ajon jälkeen näpit jo 5-10 asteen lämpötilassa ja hanskoina ovat Halvarssonin Outlast vuorella varustetut kylmän kelin hanskat ja hanskojen alla vielä "magic glovesit"....Liekö syy paleluun samantyyppinen kuin sulla? Palellutin nimittäin näppini aikoinaan armeijassa.
Nyt sitten palelee sormet aika herkästi.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Oletko kokeillut vaihtaa hanskat rukkasiin? Itte ajelen kylmillä keleillä rukkasilla ilman kahvanlämmittimiä ja kyllä se vilu tulee muualta kuin käsistä.
Taivas saa odottaa
Näitä sitä tuli itsekin joskus kokeiltua, mutta ihan(SenioRR @ Loka. 21 2007,18:23) kirjoitti
oli koko keksintö! Enempi ajamisessa tulee ongelmaa tuosta jäähdyttävästä viimasta => nämä magicit eivät pääse keräämään sitä suunniteltua ilmapatjaansa lainkaan vaan pikemminkin kierrättävät kylmää ilmaa entistäkin tehokkaammin => pelkkien näppien sijaan rupeaa kohta koko kämmenet jäätymään ajossa
Eli rukkasille vaihto ja vielä jotain "vaarin nahkaa" joka pitää viiman ulkona ja lämmön sisällä niin aina vain parempi. Toki myös itse mopo, sen viimasuoja ja jo pelkkä ajonopeuskin vaikuttaa tuohon jäähdyttävään viimaan melkoisesti. Omalla kokemuksella 50cc moponopeuksiin tuollaiset nahkarukkaset 2x lapasin toimii ihan bueno aina -10...-15 lämpötiloihin saakka ilman mitään kaffaläpääreitäkin tms. Ja kun vielä huolehtii riittävän paksusta lämpökerroksesta käsivarsillekin, pääsee se veri torsosta sormiin saakka entistä "lämpöisempänä"
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mulla burtonin hanskat en ole ihan varma onko laskettelu hanskat vai mitkä (sain anopilta ja oli kuulemma moottoripyörän kuva lapuissa) Hanskat on ohkaset täysin sormia myötäilevät , sormet jääty +4 asteessa noin 2h jälkeen.
Yamaha xv1100 -89
Mä oon jättänyt pyörän talliin ja ajellut autolla, tarkenee ohuemmilaki hanskoilla.Sori oli vaan pakko heittää tähän väliin
![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Mulla on MP-asun gore tyyppiset pitkävartiset hanskat ja kahvalämppärit, ei palele sormia. Hanskat on erittäin notkeat ja
mukavat käyttää.
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Nämä ovat tietysti pitkälle arvostuskysymyksiä... Ja riippuu siitä, miten paljon kylmillä ilmoilla tykkää ajella. Hyvät ajovarusteet ovat tietysti kalliita, mutta kyllä tuon palelemisen saa sitten unohtaa kokonaan, kun niihin sijoittaa. Jos eivät oikeanlaiset väli- ja alusasut, sekä kunnollinen ajopuku riitä, voi ottaa avuksi sähköliivin ja -hanskat, eikä sen jälkeen tarvitse palella. Minulla on jäänyt sähköliivi lähes kokonaan hyllyyn sen jälkeen kun hankin Rukan Outlast- ja NTSWindstopper kalsarit, sekä Baehrin sähköhanskat.
Minä ostin reilu vuosi sitten urheilukaupasta lumilautailuun(!)
tarkoitetut hanskat, joissa on reilun pituinen "hiha" ja erilliset
"sisähanskat, pitävä otepuoli ja lämpimät ovat.
Minkäänlaista vedenpitävyyttä ei ole eikä luvata, mutta tekstiilin
kyllästysaineella olen suihkutellut ja pienestä sateen ropsauksesta
ei ole ollut vielä mitään harmia.
Merkki on Hestra ja maksoivat 70e... :-|
-- sjm
Miten olisi lämmitettävät hanskat? Lämmittää kahvan sijasta kättä...(Puksuttaja @ Loka. 21 2007,18:00) kirjoitti
Baehr
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
se on paska puhetta että hanskoilla ei tuu kylmä, kunnon karva rukkanen ja thats it![]()
Täytyy muistaa laittaa keskivartaloonkin tarpeeksi lämmikettä, koska sisäelimiä suojellaan raajojen kustannuksella ts. automatiikka vähentää sormien verenkiertoa.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Tänään viimeksi ajelin +2C kelissä Probikerin hanskoilla, eikä sormia paleltanut lainkaan, kulmakarvat kylläkin paleli jo hiukkasen, täytyis varmaan ruveta harkitsemaan umpikypärään siirtymistä![]()
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Joo. Oon kokeillut tuota keskivartalon lämmikettä useasti. Toimii varsin mainiosti, mutta silloin ei ole kyllä pyörän/auton tankoon/rattiin asiaa...(oili @ Loka. 22 2007,17:43) kirjoitti
![]()
Magic glovesit jäivät kokeilun asteelle ja ens kevääksi hankin lämmitettävät hanskat. Muut varusteet kestävät kyllä aika extreme ajo-olosuhteita. Testattu on. Ajot loppuu kyllä muutenkin ens sunnuntaihin tältä kaudelta... Eli kevään odotus alkaa.Ja keväällähän ei kukaan narise kun aurinko paistaa, tie on kuiva ja pakkasta on vaan pari astetta, mutta ensi kilomeetrit on pyörällä pakko ajaa! Eikä oo yhtään kylmä...
![]()
Näinhän se mulla ainakin on joka kevät mennyt.
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Työkaveri ehdotti mulle kylmienvesien sukeltajan hanskoja. Kertoi poikansa ajelevan skootterillaan semmoset käsissä talvet, eikä palele ollenkaan. Tiiä sitten, miten lämpimät ovat yli satasen vauhdissa.=) Ajattelin kokeilla...
-paljon tuli tehtyä oikeinkin-
Mikähän siinä on että moottorikelkalla ei palele kädet ennenkuin parinkymmenen miinusasteen korvilla vaikkei pitäis lämppäreitä päällä? Rukkaset tietty kädessä mutta pyörällä nekin tuntuu kylmiltä jo nollan pinnassa..Sadehanskat päälle,se on yksi keino.
Äh, tänäänkin ärsytti, että muuten olisi kohtuullisesti tarennut mutta kotiin tullessa näpit olivat jo niin jäässä että niitä oikein särki
Ja kädessä sentään tuollaiset muka "kelkkailuunkin sopivat" Gore-Tex -hanskat, jotka ovat niin paksut, että yhtään paksummissa epäilyttäisi pystyykö enää hallintalaitteita kunnolla käyttämään.
Hiukka hirvittää kun isällä on sormissa jokin melko ikävä reuman sukuinen, jonka uskoo tulleen siitä että nuorena poikana ajoi Jawalla kesät talvet ja palellutti siinä näppinsä moneen kertaan
En kuitenkaan niin extreme-mopottelija ole, että haluaisin edullisen ajopuvun hintaa sijoittaa pelkkiin sähköhanskoihin.
Onko noista (alle satasen) sisähanskoista ja lämpökahvoista nyt sitten yhtään mihinkään, vai lykkäänkö vain hyvällä mopon talviteloille aikaisemmin?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Omalla kohdalla hansikkaiden vaihto rukkasiin auttoi. Verenkierto parani huomattavasti. Nyt kämmenpohjat toki savuaa, mutta onneksi sormet ovat lämpimät. Rukkasissa on lisäksi helpompi pitää lisälämmitystä tuottavaa sormijumppaa. Ei vauhdikkaaseen ajoon, eikä sen paremmin radalle.
Lämpökahvoista on suurin hyöty silloin kun ajellaan ohuilla hanskoilla. Jos käsissä on paksuvuoriset hanskat, ei se kahvojen lämpö tahdo oikein tehokkaasti käteen asti siirtyä. Minusta hyviä ratkaisuja todella kylmiin keleihin on joko rukkaset tai lämmitettävät hanskat. Ainakin Baehrin hanskoissa lämmitys toimii niin hyvin, että tuskin millään kelillä näpeille tulee kylmä. Tosin yli kymmenen asteen pakkasella en ole pitkää matkaa kokeillut. Nollakelissä lämmitysteho saa olla vielä lähes pienimmillään.
Onko noista Klanin "sisähanskoista" kellään omakohtaista kokemusta?
Entä valmistajan laadusta noin yleensä?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
intin nahkarukkaset ja alle lapaset tai työ haskat jotka on talvikäyttöön tarkoitettu tarkenee vielä -20 asteen pakkasella ajaa yli 100km putkeen ennemmin jäätyy naama kun käyttää avokypärää asusteina nahkapuvun alle pilkkihaalari ei tule kylmä, vaatii ison vanhanmallisen ajopuvun .Paras olisi vanha lentäjän nahkahaalari aidolla turkis vuorilla mutta sellaisia ei oikein satu saamaan. Oon ajanut aina talvella pitkiäkin matkoja vanhoilla briteillä kokemusta on mankku vehe on talvella paras aina käynnistyy potkusta
itellä ei ole kahvan lämmittimiä ja koretekseja
<p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
Mulla Sweepin waterproofit, kolme kautta ja edelleen pelaa. Olen tosi tyytyväinen ko. sormikkaisiin. Uudempiakin olen heittänyt jo mäkeen...(Puksuttaja @ Loka. 21 2007,18:00) kirjoitti
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500