Sivuiltani on voinut ladata reittien tietoja Garmin GDB sekä Google Earth formaatissa.
Lisäsin sinne myös Google Maps -kartan. Eli nyt reittejä voi tarkastella tavallisella selaimella.
Homma toimii näin:
- Tällä sivulla on lueteltu joukko erilaisia reittejä.
- Valitset linkin jossa lukee "Lataa"
- Avautuu sivu, jossa reitti esitetään Google Maps -kartalle.
- Karttaa voi zoomata ja vierittää.
Kommentteja kaivataan varsinkin tuon Google Mapsin toimivuudesta.
Viimeksi muokannut: mpuputti; 02.10.2012 klo 23:43. Syy: linkin päivitys
Kyllä täytyy hattua nostaa, että joku jaksaa rakennella näin hienoja juttuja omaksi ja meidän muiden iloksi
Kartat aukesi hienosti..paitsi Saksan puistotie..?
Nyt ei muuta kuin lukemaa matkapäiväkirjoja ja samalla kartoista katsomaan missä milloinkin ollaan. Noi POI jutut ei ole vielä ihan auennut mulle..tarkoittaneeko, että voin kännykässä olevaan Navicoren ohjelmaan ladata reittipisteitä ?
Hyvä että toimivat *
Tuli niitä kyllä jo testattua muutamalla eri selaimella. Mutta kun ajoin kaikki testit samalta PC:ltä, niin eihän sitä tiedä mitä ongelmia syntyy kun joku muu noita sivuja yrittää katsella.
Deutsche Alleenstrassea en ole kerennyt kartalle piirtämään, joten ei karttaakaan näytetä.
POI tarkoittaa "Point Of Interest", eli "kiinnostava kohde", tai yksinkertaisesti "piste".
Esim alppisolista olen tallettanut sen kohdan jossa tie käy ylimmillään. Pitäisi olla reilut 450 kpl, joista tosin vain reilut puolet on varmennettu (muut voivat olla pielessä jopa muutaman sata metriä).
En ole (vielä) miettinyt, miten noita POI:ta voisi tallettaa johonkin muuhun (kuin Garminin) GPS:ään. Vaihtoehtoja voisi olla esim lukea se KMZ tiedosto, ajaa se Google Earth ohjelmassa ja ottaa pisteet sieltä talteen. Varmaan löytyy joku käännösohjelma, joka muuttaisi KMZ ja/tai GDB tiedostot johonkin Navicoren ymmärtämään formaattiin?
hyvin aukeaa...
mutta yksi ongelma esiintyy google mapsissa...
en tiedä miksi kartta lähtee itsekseen "rullaamaan" itään... enkä saa pysäytettyä millään
onko vika minun kannettavassavai koneen käyttäjässä
![]()
<p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 > GS 400 > XJ 900 > F6C</p>
Tuollainen ongelma voisi olla ainakin siitä jos läppärin hiiri ja/tai nuolinäppäimet jää "päälle" (käyttöjärjestelmä luulee, että hiiri liikkuu / nuolinäppäin on pohjassa). Sellaista sattuu joskus, ja esim. läppärin uudelleenkäynnistys voisi auttaa.(pahali @ Loka. 19 2007,19:27) kirjoitti
Onko tuollasita "rullausongelmaa" muilla Google Maps sivuilla?
esiintyy silloin tällöin kaikilla google maps sivuilla...
muilla sivustoilla enkä missään muualla ole ilmiöön törmännyt![]()
<p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 > GS 400 > XJ 900 > F6C</p>
Toimisiko GPSBabel(mpuputti @ Loka. 19 2007,17:19) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Juuri tuollaista tarkoitin.(HiTec @ Loka. 22 2007,09:55) kirjoitti
Muistelin että oli joku toinenkin, mutta eiköhän tuollakin saa muuteltua tiedostoja useimpiin tarpeellisiin formaatteihin.
Mä itte käytän Googlemapsia reitintekoon, ja väännän sitten reitin täällä Tomtomin ymmätämään muotoon.
FJR
"Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU