Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Rupesin tuossa venttiilivälyksiä mittomaan ja katoin suuttimien koot nii kaikissa oli 145 eikö keskellä pitäs olla isommat? ja palio venttiilivälykset saa heittää että kannattaa alakaa säätöhommiin?
  2. #2
    145 pitäis olla vakiosuutin ja miksi pitäisi olla keskellä eri kokoiset suuttimet? Joissakin pyörissä näin on, mutta XX:ssä ei ainakaan vakiona pitäis olla...löytyy tietysti ainakin seittemää eri versiota eli kaikki on mahdollista, jos jostain olet kerta semmoista mututietoa saanut tai voi olla toki faktaakin.

    Venttiilinvälyksiin on valmistaja antanut toleranssimitat ja niillä on joku merkitys eli niiden mukaan teen säädöt ym. ainakin itse...

    Moottori kylmänä mitataan ja arvot on siis

    Imu 0,13-0,19
    Pako 0,19-0,25
  3. #3
    Mulla on tämä haynesin manuaali ja tässä sanotaan et 1 ja 4 142 2 ja 3 145! no eipä tolla taida olla merkitystä! kumpaan suuntaan näissä nuo venttiilin välykset muuttuu?
  4. #4
    Viime talvena mittasin välykset ja muistaakseni yksi venttiili oli "ylärajalla" ja toinen "alarajalla" eli ilmeisesti molempiin suuntiin

    Ajettu oli tuolloin mittarin mukaan n.75000km...kahta tai kolmea venttiiliä siis säädin ja olivat juuri ja juuri satkun pari toleranssin yli.



  5.  
  6. #5
    48tkm tarkastuksessa imut suurinpiirtein keskellä ja pako ylärajoilla. Ei säätöä. Eivätpä ainakaan kantamaan ala.
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer