Poronsarvikin vissiin auttaa jos riittävästi uskoo, onko kokemuksia?
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Magneettimiina pudottaa kulutusta ja paastoja 100%. Kliinisesti testattu. Toimii.(Jourgensen @ Loka. 18 2007,16:17) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Jaa, niin puhutaankos edelleen bensan kulutuksesta?(Toippari @ Loka. 18 2007,17:10) kirjoitti
<br /><br type="_moz" />
On vaan kuulemma hankala kiinnittää paikalleen *(Toippari @ Loka. 18 2007,17:10) kirjoitti
*
*
![]()
Suzuki GSF1250SA Bandit
Nousisiko poronsarvella kierrokset paremmin jos laittaisi tankkiin ennen kuin hypää selkään ?(Toippari @ Loka. 18 2007,17:10) kirjoitti
Mutta noista magneeteista... tuohan on aivan selvä juttu. Nykyäaikaisissa ruiskutusmoottoreissahan injektorit toimivat magneettikentän avulla. Tuo magneettikenttä kun on synnytetty tasavirralla niin se hajoittaa suihkukuvion mahdollisimman tehokkaasti niin että polariteetin muutosta ei vaparikuskit tarvitse. Toisin kun nää kaverit joilla on kaiken maailman buusterit, hukkaportit ja vesiruiskut - ja joilta sitten palaa sulakkeet ja päreet kun noi magneettiventtiilit ei toimikaan.
Kaasarivehkeet on sitten asia erikseen, joillain kun on magneetit pelkästään kaasulinjoissa. Tosta tulikin mieleen, että kannattaisi erilaisia ennätyksiä yrittävien miettiä nykyaikaiseen suihkutukseen siirtymistä että pysyisi mäntä iskussa niin että pystyy pitämään kierrokset kovina maaliin saakka.
Itse kyllä mietin ensi kesäksi alkoholikäyttöiseen siirtymistä - siinä vaan on sellainen ongelma, että tiivisteet alkavat vuotamaan pidemmän päälle jos koko ajan laittaa viinaa tankkiin. Mutta toisaalta kertovat että kone ei nalkuta niin helposti jos laittaa muutaman prosentin etanolia lisää sinne menoveteen ja saa pyytää ennakkoakin enemmän kun polttaa tasaisemmin.
Ai niin - tuttu insinööri kyllä kysyi multa ihan tosissaan viime kesänä että mihin te sitä ilokaasua, tuleeko teillä letkut sinne kypärään sieltä pullosta. Siitä sitten aloin ajattelemaan... jos siirtyisi kuitenkin *tuohon alkoholikäyttöiseen niin sittenhän sitä voi kaiken maailman miiteissä suoraan vaan imeä lapolla - muutakin kuin että tekee tilaa happirikkaammalle kisabensalle, se kun maistuukin suussa niin pahalle. Mutta nouseekohan siitä kulutus kun vaihtaa alkoholikoneeseen ? ... no ainakin tehot nousevat, mutta se vaatii kuulemma rikkaampaa.
Ja tässä jutussa on enemmän kuin puolet totta ! ;-)
Suhtaudun epäilevästi magneettien tehoon tälläisessä sovellutuksessa. Sensijaan ajattelin testata erilaisia pyörteistäjiä polttoainelinjassa. Vedellä ja muilla elintarvikkeiksi tarkoitetuilla nesteillä saavutettu hyviä tuloksia, mutta ilmeisesti vielä kukaan ei ole vielä kokeillut polttomoottorissa. Teoriassa vaikutuksenhan pitäisi olla moninkertainen, koska polttoaine-ilmaseos pitää olla hyvin sekoittunutta maksimaalisen tehon aikaansaamiseksi.
Tästä referenssiä
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Mythbusterit testasivat jo magneetit bensaletkussa. Lopputuloksen saattaa arvata(Ton @ Loka. 17 2007,21:43) kirjoitti
Samassa testattiin ajaa dieselmersulla käyttäen polttoaineena hampurilaisravintolasta haettua käytettyä rypsiöljyä. Kulutus oli muistaakseeni 10% suurempi (vain!) ja vähän heikommin lähti käyntiin mutta muuten toimi normaalisti. En olisi äkkiseltään uskonut.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Noissa nykyruiskuissa se sekoitus tehdään ihan jossain muualla kuin polttoaineletkussa. Joten sepä sitten tästäkin ideasta. Ruiskun suuttimista tulee kuitenkin jo valmiiksi hyvin hienojakoinen suihku. Ja jos moisesta olisi apua, japanin pojat ois jo ympänneet sen koneisiin.(TIJ @ Loka. 18 2007,18:00) kirjoitti
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Täydellisen sama juttu, kuin mitä eräässä ruotsalaisessa sekatavaraketjussa (nimi alkaa B:llä), myydään esim. Rost Remover -tuotetta. Poistaa ruosteen ja tilalle jää vain aito metalli, ilman ruostetta...
Kysyin varovasti automaalari-kaveriltani asiaa... Kääntyi katsomaan allekirjoittaneeseen päin, jotta kuules Masa... Jos se todella toimisi, luuletkos ettei se olisi jo ollut ammattimaalareilla käytössä jo kymmeniä vuosia...
Niinpä niin.
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Tämä on kertakaikkisen upea innovaatio. Varsinkin tuo pyörteistäjä asenettuna juuri ennen katalysaattoria varmaan nopeuttaa virtausta vähentämällä pulssivaikutusta. Onneksi ruiskukoneessa on asennettuna valmiiksi pyörteistäjät polttoainelinjaan - mä kun kuvittelin aiemmin että ne on nimeltään suodattimet, mutta onneksi tuolla nettisaitilla oli kuvat niin tiedän nyt tarkemmin.(TIJ @ Loka. 18 2007,18:00) kirjoitti
Toimisivatkohan nuo pyörteistäjät myös alkoholin kanssa ? Harmi ettei Suomesta saa E10:ä tai E85:ttä, mutta ainahan voi käyttää A12T:tä tai Sinolia ...
E85
Jos mulla olisi fööni tässä alitehoisessa mopossa, niin ehdottomasti vaihtaisin vesiruiskun magneettiventtiilit pois ja heittäisin viinaa tankkiin... onhan siinä enemmän oktaanejakin niin saattaisi toimia paremmin hupikaasullakin vaikka olisi kaasarit kiinni koneessa.
Saabin tehonlisäys käytettäessä E85
Mutta kulutushan alkoholia käytettäessä on se mikä lisääntyy. Saattaa ettei sitten pari pulloa enään riitäkään viikonlopun menoihin. Lisäksi pitää osata vähän ennakoidakin tai ainakin siis säätää sitä.
Edelleenkin vähintään puolet totta ?
;-))
Jossain lehdessä oli aikoinaan testissä nuo erilaiset magneetit sun muut ja referenssinä sieni kaasupolkimen alla jolla saatiin hieman enemmän vastusta polkimen painamiseen.
Sieni taisi voittaa sata - 0
Dirty Nasty Furriner
Höpö höpö te epäuskoiset ja vääräoppiset...
Tietenkin nuo magneetit toimii... samoin pyörteistäjä.. itselleni hankin PRO mallin sellaisen Henk.koht pyöreistäjän ja hyvin olen pyöristynyt...
Bensiinin pyöreistäjä magneeteilla lienee tuotekehityksen alla... sitä innolla odottaen....![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
mun sprintteriin ei sit jäis kuoria ollenkaa(Masa @ Loka. 18 2007,19:31) kirjoitti
![]()
zzr600-vm90
Se poronsarvi, jauheena nimeenomaan pistää winginkin keulimaan. Toimii kylläkin vain keppivetoisissa, ketjut ja hihnat se jäykistää toimimattomiksi. Jos pyörteistäjä, magneetti tai turbo poistaa moiset sivuvaikutukset banditista laitetaan heti hankintaan.![]()
Tarkoitetaanko banditilla tässä kuskia, vai pyörää?(keijo1250s @ Loka. 20 2007,00:13) kirjoitti
![]()
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Palautetta gigapowerin sivuilta: "Rovaniemellä asennettiin Giga Power-systeemi BMW 520 i-henkilöautoon. Taajama-ajon kulutus pitkäikaiskäytössä väheni 13 litran tasolta n 3 litraa/100 km. Moottorikelkassa hän totesi, että kaasukahvaa tarvitsee kääntää n 1/3-kierrosta vähemmän."
Hetkinen siis, eikös noissa ole pilkkikaasu? Ja vaikka olis niin lyhentääkö uusi mahtava tuote kaasuvaijeria vai mitä tuo tarkoittaa? Kolmasosa kierrosta vähemmän kun saavutetaan täysi kaasu? Vai onko kyseessä kolmas osa kierrosta vähemmän että saadaan kulutus samaan kun kolmas osa enemmän? Tutkimattomia ovat herrojen tiet...
Näillä mennää!
Eipäs nyt aleta kyseenalaistamaan "tieteellistä" tutkimusta!(jamppa @ Loka. 24 2007,10:32) kirjoitti
Kiitos tämän ketjun aloittajalle,tämä on piristänyt harmaata syyspäivää,on saanut nauraa.Muunmuassa tämä veden pyörteitysjuttu oli ihan hervoton...![]()
pertti hernejärvi
Ihme pilleri Tämmöinen osui silmiin! Jospa tää ny olis se toimiva hommeli laskeen bensan kulutusta
E:Noita jutussa esiintyviä linkkejä EI kannata availla sitten.
Joo mulle kans kaikki vermeet jos niillä atomit kääntyy oikein päin
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Siellähän oli selvä vastaus asiaan: >Kulutus väheni ajotietokoneella mitattuna< eli siis tuo systeemi häiristee ajotietokoneen omaa virtausmittaria ja näinollen antaa sellaisen tunteen kuin kulutus olisi vähentynyt...(jamppa @ Loka. 24 2007,10:32) kirjoitti
![]()
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Entäs sitten Shakti-kivi? Ei se hullu ole kuka pyytää mutta…
KTM 1190 Adventure ABS -16
Tämähän se vasta huippulaite on! Pitääköhän ne häiriöt ajoittain tyhjentää sieltä. Ai mutta mitenpä umpikiveä tyhjennät, kyllä se ihan syö ne! Pitää syventyä kaivelemaan patentteja. Ihan varmaan tuosta sellainen on, kun imeksii häiriöt metallikopan sisältäkin pois, ollessaan itse ulkopuolella.(jahonen @ Loka. 30 2007,19:30) kirjoitti
Pahus kun ei ole myyntipistettä Suomessa. Haluan aidon, ja siitä ei voi olla varma ostaessaan ulkomailta. Kusettavat, ketkut, niin usein. Sitten saisin toimimattoman![]()
(jahonen @ Loka. 30 2007,19:30) kirjoitti
no tämähän se vasta keksintö on
Jos tuo vekotin imee sähkömagneettisen säteilyn niin voiskohan tuolla vaimentaa kännykän, taskussa shakti imeskelis kännykän signaalin. Ei tarviis töissä vastailla puheluihin kun livauttas tuon mokkulan kännyn kanssa samaan taskuun.![]()
<br /><br type="_moz" />
"2006 asennettiin Giga Power Suzuki 750, vm 1981. Ennen asennusta se ei pärjännyt kiihdytyksessä Suzukin 800 Customille, mutta nyt sille ei pärjää Suzukin 1400 Customikaan. 1-vaihteella ennen asennusta oli max nopeus n 70 km/h. Nyt se on 100 km/h."
Totaalinen repeäminen tuolle! *![]()
Halvempi keino laittaa pirisijä suoraan äänettömälle. Lopputulos sama ja paskaa tulee kuitenkin niskaan, kun et oo ollut tavoitettavissa(Äksjiiärrä @ Loka. 31 2007,10:49) kirjoitti
- P
Toi oli kanssa huippu:(Khällle @ Maalis. 18 2008,11:33) kirjoitti
2006 asennettiin Giga Power Yamaha Codiak 450 mönkijään. Kulutus väheni yli 3 l/h. Huippunopeus kasvoi 8 km/h. Moottorista tuli paljon sitkeämpi, minkä huomaa hyvin kuormaa vedettäessä pehmeässä maastossa ja mäissä. Sama omistaja on todennut todella merkittävät muutokset myös diesel-henkilöautossa, moottorikelkassa ja moottoripyörässä. 2T-koneissa on perinteinen kärytys vähentynyt merkiitävästi.
Paljonkohan on mönkkäri hörppinyt ennen? Varmaan kuitenkin reilusti yli 10l / 100..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Minäpä järjestelen bensasta atomeja iltaisin TV:tä katsellessa. Ei tarvitse erikseen maksella magneeteista ja pillereistä. Vaimo vähän valittelee, että bensan kärystä saa päänsärkyä, mutta on sillä ennenkin ajoittain päätä särkenyt kun olen lähempää tuttavuutta tehnyt.
On minulla myös sellaisia pillereitä, jotka vähentävät huomattavasti polttoaineen kulutusta. Niissä on kolmio kyljessä. Ei ole niitä nappaillessa kulunut bensaa ollenkaan.
![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
(Ton @ Loka. 17 2007,21:43) kirjoitti
![]()
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
Olisikohan sama pilleri jota tämän threadin lokakuisessa mutta nyt jo poistuneessa huuto.net -linkissä kaupattiin: Polttoainekapseli
"...MPG-CAP sisältää korkean teknolokian puhdistusainetta, joka puhdistaa polttoainejärjestelmän ja pitää sen puhtaana..."
Olimitenoli, päädyin yllättäen ylläolevalle sivulle muualla käydyn ja viimeaikoina enemmänkin esillä olleen Wincapita-tarinan maininnasta. Varmasti täysin sattumaa.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"