Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Onko kenelläkään tietoa missä voisi vika olla, kun kaatumisen jälkeen öljynpaineen merkkivalo ei sammu..?? Pyörä oli käynnissä n.5 sekunttia kyljellään jonka jälkeen sammui.. sen jälkeen ei enää varoitusvalo sammu ollenkaan kun käyntiin laittaa... Mistähän voisi johtua?? pyörä zx 9r E malli..
  2. #2
    Lainaa (tommiko @ Loka. 15 2007,16:25) kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa missä voisi vika olla, kun kaatumisen jälkeen öljynpaineen merkkivalo ei sammu..?? Pyörä oli käynnissä n.5 sekunttia kyljellään jonka jälkeen sammui.. sen jälkeen ei enää varoitusvalo sammu ollenkaan kun käyntiin laittaa... Mistähän voisi johtua?? pyörä zx 9r E malli..
    Pessimisti:
    Öljypumpun varsi poikki; ei painetta

    Optimisti:
    Anturin piuha tai anturi itse hajosi kaaduttaessa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #3
    Lainaa (tommiko @ Loka. 15 2007,16:25) kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa missä voisi vika olla, kun kaatumisen jälkeen öljynpaineen merkkivalo ei sammu..?? Pyörä oli käynnissä n.5 sekunttia kyljellään jonka jälkeen sammui.. sen jälkeen ei enää varoitusvalo sammu ollenkaan kun käyntiin laittaa... Mistähän voisi johtua?? pyörä zx 9r E malli..
    Varmaan ilmalukko..

    Tee silleen, että starttaat vähän aikaa öljyfilsu raollaan, kunnes sieltä tulee öljyä. Sitten filsu kiinni, niin pitäisi ottaa paineet.

    Aika moni pyörä tekee itseasiassa sen, ettei meinaa lähtee kiertämään, kunnes raottaa filsua eli saa ilmat pois.

    Pyöritä pelkkää starttia niin ettei kone lähde käyntiin, eli joku sulake pois tms.. Vai pyöriikö siinä startti jos on tappokatkaisija päällä tai jalka alhaalla tms..

    Voi myös olla jompikumpi edellämainituista, mutta tuo ilmalukko ei tod ole mitenkään harvinaista. Omalle kohdalle sattunut aika usein, ja eri pyörissä.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #4
    Lainaa (vetomies @ Loka. 15 2007,16:27) kirjoitti
    Lainaa (tommiko @ Loka. 15 2007,16:25) kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa missä voisi vika olla, kun kaatumisen jälkeen öljynpaineen merkkivalo ei sammu..?? Pyörä oli käynnissä n.5 sekunttia kyljellään jonka jälkeen sammui.. sen jälkeen ei enää varoitusvalo sammu ollenkaan kun käyntiin laittaa... Mistähän voisi johtua?? pyörä zx 9r E malli..
    Pessimisti:
    Öljypumpun varsi poikki; ei painetta

    Optimisti:
    Anturin piuha tai anturi itse hajosi kaaduttaessa.
    Johto kunnossa ja toista anturiakin kokeiltu muttei vaikutusta..
  5. #5
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 15 2007,16:29) kirjoitti
    Lainaa (tommiko @ Loka. 15 2007,16:25) kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa missä voisi vika olla, kun kaatumisen jälkeen öljynpaineen merkkivalo ei sammu..?? Pyörä oli käynnissä n.5 sekunttia kyljellään jonka jälkeen sammui.. sen jälkeen ei enää varoitusvalo sammu ollenkaan kun käyntiin laittaa... Mistähän voisi johtua?? pyörä zx 9r E malli..
    Varmaan ilmalukko..

    Tee silleen, että starttaat vähän aikaa öljyfilsu raollaan, kunnes sieltä tulee öljyä. Sitten filsu kiinni, niin pitäisi ottaa paineet.

    Aika moni pyörä tekee itseasiassa sen, ettei meinaa lähtee kiertämään, kunnes raottaa filsua eli saa ilmat pois.

    Pyöritä pelkkää starttia niin ettei kone lähde käyntiin, eli joku sulake pois tms.. Vai pyöriikö siinä startti jos on tappokatkaisija päällä tai jalka alhaalla tms..

    Voi myös olla jompikumpi edellämainituista, mutta tuo ilmalukko ei tod ole mitenkään harvinaista. Omalle kohdalle sattunut aika usein, ja eri pyörissä.
    Nyt alkoi toimiin!! Suodatinta raotin ja starttasin ilmat pois ni sen jälkeen alkoi öljy kiertämään! Kiitos paljon..!
  6. #6
    Lainaa (tommiko @ Loka. 15 2007,16:53) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 15 2007,16:29) kirjoitti
    Lainaa (tommiko @ Loka. 15 2007,16:25) kirjoitti
    Onko kenelläkään tietoa missä voisi vika olla, kun kaatumisen jälkeen öljynpaineen merkkivalo ei sammu..?? Pyörä oli käynnissä n.5 sekunttia kyljellään jonka jälkeen sammui.. sen jälkeen ei enää varoitusvalo sammu ollenkaan kun käyntiin laittaa... Mistähän voisi johtua?? pyörä zx 9r E malli..
    Varmaan ilmalukko..

    Tee silleen, että starttaat vähän aikaa öljyfilsu raollaan, kunnes sieltä tulee öljyä. Sitten filsu kiinni, niin pitäisi ottaa paineet.

    Aika moni pyörä tekee itseasiassa sen, ettei meinaa lähtee kiertämään, kunnes raottaa filsua eli saa ilmat pois.

    Pyöritä pelkkää starttia niin ettei kone lähde käyntiin, eli joku sulake pois tms.. Vai pyöriikö siinä startti jos on tappokatkaisija päällä tai jalka alhaalla tms..

    Voi myös olla jompikumpi edellämainituista, mutta tuo ilmalukko ei tod ole mitenkään harvinaista. Omalle kohdalle sattunut aika usein, ja eri pyörissä.
    Nyt alkoi toimiin!! Suodatinta raotin ja starttasin ilmat pois ni sen jälkeen alkoi öljy kiertämään! Kiitos paljon..!
    Joo, tuo on aika yleistä Melkeen tietyissä malleissa sen joutuu tekemään aina.

    Tulee helposti varsinkin jos pyörä on käyny kyljellään, ja monissa pyörissä tulee vaikka ihan normaalisti vaan vaihtaa öljyt..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  7. #7
    Tuo on tyypillistä varsinkin Kawasakeissa. * 10r teki ilmalukon varmaan kaikissa kaadoissani poislukien yksi. Olin jo ottamassa katteita pois, kunnes päätin kuitenkin kokeilla, että mitä jos. Ihmetys oli suuri, kun öljy lähti kiertämään ja hävisi näkyvistä tarkastusikkunasta.

    Öljynvaihdon yhteydessä ei ollut ikinä ongelmia.



    - JAM Racing Team -
  8. #8
    Joudun raottamaan filtteriä aina öljynvaihdon yhteydessä.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  9. #9
    Omaa 6r:ää pitää käyttää öljynvaihdon jälkeen muutama sekka öljykorkki auki, muuten ei valo sammu ollenkaan. Tämä siis öljynvaihdon yhteydessä, kaatumisista en tiiä ku ei oo ikinä käyny kyljellään..
  10. #10
    Mä en varmaan osaa vaihtaa öljyjä oikein kun kaikilla kerroilla on lähtenyt kiertämään sekä 636:ssa, että 10r:ssä vaikka on valuttanut aina tyhjäksi asti ja uusi filtteri...

    Olen kyllä tietoinen piilevästä "ominaisuudesta".
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  11. #11
    Mitenköhän nopeesti alkaa vauriota tapahtumaan jos antaa ruksutella tyhjäkäynnillä ilman öljykiertoo. Ei siinä varmasti kauaa mene kun nokkienkin pinnasta öljyt häviää, tosin onhan ne kupit semmosissa poteroissa joihin vähän jää öljyä lillumaan. Sylinterit onkin sitten toinen juttu. Joka tapauksessa hirvittää aina kun käy vähänkin aikaa ilman paineita..
  12. #12
    Onhan siellä öljykalvo jäljellä, kun just vähän aikaa sitten on kone sammutettu. On ne osat sen verran kovaa ainetta, ettei muutama sekunti ilman uutta öljyä ehdi mitään kuluttaa. Eli minun vastaus kysymykseen on kymmeniä kertoja pitempi aika kuin mitä normaalisti menee valon sammumiseen.
  13. #13
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Kyllä se vaan niin on, että se tuho ja vaurioituminen alkaa heti kun paine häviää. Toisissa tapauksissa näkyy vaan tuhansien kilometrien jälkeen, ja toisissa voi, etenkin liukulaakeri, olla laakerikaulassa hitsautuneena välittömästi. Riippuu paljolti siitä, millaisessa moottorin kuormituksessa voitelu on loppunut. Tuollainen kaatumisen seurauksena tapahtunut, muutaman sekunnin kuormittamattoman moottorin voiteluhäiriö ei suuria aiheuta, mutta aina kun öljy puuttuu kahden toisiaan vastaan liikkuvan pinnan väliltä, jotain tapahtuu.
    GHOSTWRITER
  14. #14
    Niin, tietysti lipat sun muut erikseen. Ymmärsin kysymyksen asettelusta, että oli kyse ruksuttelusta öljynvaihdon yhteydessä (pyörä oikeinpäin ja öljyä tarjolla). 5000rpm ja mopo nutullaan on ihan eri asia.
  15. #15
    Lainaa (HarriS @ Loka. 16 2007,18:50) kirjoitti
    Niin, tietysti lipat sun muut erikseen. Ymmärsin kysymyksen asettelusta, että oli kyse ruksuttelusta öljynvaihdon yhteydessä (pyörä oikeinpäin ja öljyä tarjolla). 5000rpm ja mopo nutullaan on ihan eri asia.
    Joo juuri tätä meinasin että tyhjäkäynnillä ja pystyssä ja sillee..
  16.  
  17. #16
    Lainaa (scuuba @ Loka. 15 2007,18:31) kirjoitti
    Lainaa (johtaja @ Loka. 15 2007,17:30) kirjoitti
    Tuo on tyypillistä varsinkin Kawasakeissa. * 10r teki ilmalukon varmaan kaikissa kaadoissani poislukien yksi.
    Oliko kaadon "kylkisyydellä" merkitystä? *
    Ei ollut. Aivan sama kuinka päin mentiin. Aina oli ilmaa jossakin.
    - JAM Racing Team -