Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
Mistään mitään tietämättä, niin minkälainen vaihteenvaihtojärjestelmä pyörässä oli? Kuullosti siltä että ois hakannut rajoittajaa vastaan jossain vaiheessa, ja joku vaihto ois vähän epäonnistunut? Ja eikös se vähän auttaisi jos mies makaisi pleksin takan piilossa tuulta? Vai valehteliko kuvauskulmat?
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
http://rhead.1g.fi/kuvat/Nopeusajot+...u/IMG_3878.JPG(GriZzLy @ Loka. 16 2007,20:10) kirjoitti
Mun mielestä vaatii avokypärän jos sen alemmas haluaa?![]()
Moi!(GriZzLy @ Loka. 16 2007,20:10) kirjoitti
Joo tosta ajoasennosta toi Jarin laittama kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ennätystehtaan vetohan oli leikattu 3 eri lähdöstä joten tuo lopun ajoasento oli siitä vika kaasuvedosta jossa kone petti ja nousin ylös jarrutus tarkoituksessa kun rullailin. Sillon kun mennään yli 300 kmh nopeuksia tuo asento hakeutuu kyllä ihan itsestään kohdalleen... ainakin mulla.
Meillä oli pyörässä paikallaan kolme vaihteen vaihtojärjestelmää eli Kytkin, shirteri (jalalla) sekä pro shifteri (nappi) mutta sattuneesta syystä käytettiin kytkintä (varmuus). Rajottimella pyörä ei käynyt kuin ennätysvedon nelosella kun käytin hupikaasua. Ongelma on se että kun esim. 7000 kiekan kohdalla painaa hupikaasua koneeseen on kiekat heti tapissa eli vaihtoon pitää ennakoida jos meinaa että ehtiin vaihtaa ennen rajotinta jne. Ne ketkä on ajaneet ilokaasulla ymmärtää mitä tarkoitan.
Kuvaisin tuota normi pyörän / ilokaasupyörän (260hp) käyttäytymistä esim. niin että normaalisti kaasukahvaa käännetään ja pyörä reagoi perässä, mutta hupi kaasupyörä on kuin 44 mangnum ase ja kun vedät liipasimesta räjähtää se sun käsissä samantien ( näin ainakin kun kaasuilla otetaan +100hp napin painalluksella ).
Toki ajamisessa niin kuin tekniikassakin on paljon parannettavaa, mutta silloin kun yrittää maksimi suoritusta tulee toki välillä maksimoitua virheetkin koska se onnistumisen ja epäonnistumisen raja on niin pirun pieni.
JR
http://www.teamforcemajor.com/
"taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
"ex-ysi 192,04 mph"
"maailman nopein LKV"
"ysikerholainen"
Moro!(Murmeli @ Loka. 16 2007,12:51) kirjoitti
Riittäsköhän toi 60kg pullo ?
http://www.teamforcemajor.com/
"taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
"ex-ysi 192,04 mph"
"maailman nopein LKV"
"ysikerholainen"
..no voihan se sillä alotella, lopputulos on kuitenkin (melkein) aina sama *(jouniri @ Loka. 17 2007,00:28) kirjoitti
![]()
Onko kellään tietoa? Itse kuskilla kenties?(gikseri @ Loka. 16 2007,17:33) kirjoitti
Jospa minä koetan selvittää asiaa. Eli kiihdytys paikaltaan, matkana maili (1609m). Alle 1000cc, vakiorunko. Guinnessin ennätys taisi olla.(gikseri @ Loka. 17 2007,17:07) kirjoitti
Itse näin tuon ennätystehtaan pätkän puolesta välistä loppuun. Jäi ainakin itseäni vaivaamaan, ettei siinä "ennätyslaatikossa" lopussa sanottu tuota, että kiihdytys oli paikaltaan.
Maallikko saattoi helposti katsoa, että eihän tuo 290km/h ole mitään..
Edit: Niin, ja tuolla on se pääkeskustelu:
Kawa 9R + kaasut = 350km/h ?
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Kiitos, tätä lähinnä tarkoitinkin. Eli oliko ainoana rajotituksena rakentelulle vakiorunko (siis joku sarjatuotantopyörä) ja alle 1000cm3 kuutiotilavuus.(Tape- @ Loka. 17 2007,17:34) kirjoitti
Tuota pääkeskustelua en jaksa alkaa kahlaamaan.
Moikka!(gikseri @ Loka. 17 2007,18:07) kirjoitti
Onnea ja jaksamista yritykseen!
T. Jouni
http://www.teamforcemajor.com/
"taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
"ex-ysi 192,04 mph"
"maailman nopein LKV"
"ysikerholainen"
Juu lepo vaan. Ei ole meikäläisen ToDo-listalla ajaa huippunopeus- tai kiihdytyskisoja. Ja tuskin tuolla wanhalla kuussatkulla siellä kauheaa vahinkoa saisi aikaan. Lähinnä vaan kiinnostaa mitkä nuo säännöt olivat/ovat.(jouniri @ Loka. 17 2007,21:48) kirjoitti
Korostaisin, että tarkoituksenani ei siis ole dissata ketään vaan kiinnostaa vaan nuo säännöt. Kai noissa Guinnesin ennätyksissäkin jotkut säännöt ovat, joilla ennätysyritys voidaan hyväksyä päteväksi? Pystytkö valottamaan?
Moi!(gikseri @ Loka. 17 2007,22:12) kirjoitti
GWR ennätys voi siis olla joko jonkun vanhan ennätyksen parantamista tai ennätyksen jota aiemmin ei ole kirjattu tekemistä.
Koska mun ennätys.. vakiorunkoinen (ei jatkettu) mp alle 1000cc+NX (ilokaasu) seisovalähtö loppunopeus mailin matkalla ei ollut koskaan tehty / luokiteltu olen joutunut ensin hakemaan lupaa / sääntö tarkennuksia (id) GWR organisaatiolta joka hyväksyi ennätykseni, mutta alisti sen ensin FIM (kansainvälinen moottoripyöräilyliitto) organisaation hyväksyttäväksi. Eli toisin sanoen olen pyörittänyt yli 6kk byrokratiaa samalla kun pyörää on rakennettu.
Ensi suvena on tarkoitus parantaa tuota omaa ennätystä, joten byrokratia alkaa taas vuoden vaihteessa!
T. Jouni
Ps. pyöräni enkkahan on 220 heppasena 1300m matkalla 309kmh ja Joensuussahan oli potkua 260hp kun pelit sanoi pox 900m kohdalla!
http://www.teamforcemajor.com/
"taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
"ex-ysi 192,04 mph"
"maailman nopein LKV"
"ysikerholainen"
No niin näyttää. Ennätystehtaan näyttämän klipit olivat aika, miten sanoisi, vääristävät? Tai surkeita otoksia olivat laittaneet näytille.(jouniri @ Loka. 17 2007,00:24) kirjoitti
Kyll se siitä, ens kesänä sitten paremmalla menestyksellä![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Moro Jouni
Meinaatko vetää ens suvena samoilla välityksillä ku viime kesänä?
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Moi!(ysi-ärrä @ Loka. 20 2007,09:22) kirjoitti
Valitettavasti noi 17/37 välitykset renkaalla 190/50/17 ja kierroksilla 12232 ei riitä kuin luokkaan 340kmh nopeuksiin joten tallissa on valmiina 55 sarjan regas, mutta lisäksi välityksiä pitää jatkaa että tavoitteeseen päästään.
JR
http://www.teamforcemajor.com/
"taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
"ex-ysi 192,04 mph"
"maailman nopein LKV"
"ysikerholainen"