Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Ai luuletko että Frankille yks pullo riittää *
  2. #32
    Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
  3. #33
    Mistään mitään tietämättä, niin minkälainen vaihteenvaihtojärjestelmä pyörässä oli? Kuullosti siltä että ois hakannut rajoittajaa vastaan jossain vaiheessa, ja joku vaihto ois vähän epäonnistunut? Ja eikös se vähän auttaisi jos mies makaisi pleksin takan piilossa tuulta? Vai valehteliko kuvauskulmat?
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  4. #34
    Lainaa (GriZzLy @ Loka. 16 2007,20:10) kirjoitti
    Mistään mitään tietämättä, niin minkälainen vaihteenvaihtojärjestelmä pyörässä oli? Kuullosti siltä että ois hakannut rajoittajaa vastaan jossain vaiheessa, ja joku vaihto ois vähän epäonnistunut? Ja eikös se vähän auttaisi jos mies makaisi pleksin takan piilossa tuulta? Vai valehteliko kuvauskulmat?
    http://rhead.1g.fi/kuvat/Nopeusajot+...u/IMG_3878.JPG

    Mun mielestä vaatii avokypärän jos sen alemmas haluaa?
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  5. #35
    Lainaa (GriZzLy @ Loka. 16 2007,20:10) kirjoitti
    Mistään mitään tietämättä, niin minkälainen vaihteenvaihtojärjestelmä pyörässä oli? Kuullosti siltä että ois hakannut rajoittajaa vastaan jossain vaiheessa, ja joku vaihto ois vähän epäonnistunut? Ja eikös se vähän auttaisi jos mies makaisi pleksin takan piilossa tuulta? Vai valehteliko kuvauskulmat?
    Moi!

    Joo tosta ajoasennosta toi Jarin laittama kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ennätystehtaan vetohan oli leikattu 3 eri lähdöstä joten tuo lopun ajoasento oli siitä vika kaasuvedosta jossa kone petti ja nousin ylös jarrutus tarkoituksessa kun rullailin. Sillon kun mennään yli 300 kmh nopeuksia tuo asento hakeutuu kyllä ihan itsestään kohdalleen... ainakin mulla.

    Meillä oli pyörässä paikallaan kolme vaihteen vaihtojärjestelmää eli Kytkin, shirteri (jalalla) sekä pro shifteri (nappi) mutta sattuneesta syystä käytettiin kytkintä (varmuus). Rajottimella pyörä ei käynyt kuin ennätysvedon nelosella kun käytin hupikaasua. Ongelma on se että kun esim. 7000 kiekan kohdalla painaa hupikaasua koneeseen on kiekat heti tapissa eli vaihtoon pitää ennakoida jos meinaa että ehtiin vaihtaa ennen rajotinta jne. Ne ketkä on ajaneet ilokaasulla ymmärtää mitä tarkoitan.

    Kuvaisin tuota normi pyörän / ilokaasupyörän (260hp) käyttäytymistä esim. niin että normaalisti kaasukahvaa käännetään ja pyörä reagoi perässä, mutta hupi kaasupyörä on kuin 44 mangnum ase ja kun vedät liipasimesta räjähtää se sun käsissä samantien ( näin ainakin kun kaasuilla otetaan +100hp napin painalluksella ).

    Toki ajamisessa niin kuin tekniikassakin on paljon parannettavaa, mutta silloin kun yrittää maksimi suoritusta tulee toki välillä maksimoitua virheetkin koska se onnistumisen ja epäonnistumisen raja on niin pirun pieni.

    JR
    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
  6. #36
    Lainaa (Murmeli @ Loka. 16 2007,12:51) kirjoitti
    Ai luuletko että Frankille yks pullo riittää *
    Moro!

    Riittäsköhän toi 60kg pullo ?
    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
  7. #37
    Lainaa (jouniri @ Loka. 17 2007,00:28) kirjoitti
    Lainaa (Murmeli @ Loka. 16 2007,12:51) kirjoitti
    Ai luuletko että Frankille yks pullo riittää *
    Moro!

    Riittäsköhän toi 60kg pullo ?
    ..no voihan se sillä alotella, lopputulos on kuitenkin (melkein) aina sama *
  8. #38
    Lainaa (gikseri @ Loka. 16 2007,17:33) kirjoitti
    Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
    Onko kellään tietoa? Itse kuskilla kenties?
  9. #39
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,17:07) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 16 2007,17:33) kirjoitti
    Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
    Onko kellään tietoa? Itse kuskilla kenties?
    Jospa minä koetan selvittää asiaa. Eli kiihdytys paikaltaan, matkana maili (1609m). Alle 1000cc, vakiorunko. Guinnessin ennätys taisi olla.

    Itse näin tuon ennätystehtaan pätkän puolesta välistä loppuun. Jäi ainakin itseäni vaivaamaan, ettei siinä "ennätyslaatikossa" lopussa sanottu tuota, että kiihdytys oli paikaltaan.

    Maallikko saattoi helposti katsoa, että eihän tuo 290km/h ole mitään..

    Edit: Niin, ja tuolla on se pääkeskustelu:
    Kawa 9R + kaasut = 350km/h ?



    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  10. #40
    Lainaa (Tape- @ Loka. 17 2007,17:34) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,17:07) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 16 2007,17:33) kirjoitti
    Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
    Onko kellään tietoa? Itse kuskilla kenties?
    Jospa minä koetan selvittää asiaa. Eli kiihdytys paikaltaan, matkana maili (1609m). Alle 1000cc, vakiorunko. Guinnessin ennätys taisi olla.

    Itse näin tuon ennätystehtaan pätkän puolesta välistä loppuun. Jäi ainakin itseäni vaivaamaan, ettei siinä "ennätyslaatikossa" lopussa sanottu tuota, että kiihdytys oli paikaltaan.

    Maallikko saattoi helposti katsoa, että eihän tuo 290km/h ole mitään..

    Edit: Niin, ja tuolla on se pääkeskustelu:
    Kawa 9R + kaasut = 350km/h ?
    Kiitos, tätä lähinnä tarkoitinkin. Eli oliko ainoana rajotituksena rakentelulle vakiorunko (siis joku sarjatuotantopyörä) ja alle 1000cm3 kuutiotilavuus.

    Tuota pääkeskustelua en jaksa alkaa kahlaamaan.
  11. #41
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,18:07) kirjoitti
    Lainaa (Tape- @ Loka. 17 2007,17:34) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,17:07) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 16 2007,17:33) kirjoitti
    Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
    Onko kellään tietoa? Itse kuskilla kenties?
    Jospa minä koetan selvittää asiaa. Eli kiihdytys paikaltaan, matkana maili (1609m). Alle 1000cc, vakiorunko. Guinnessin ennätys taisi olla.

    Itse näin tuon ennätystehtaan pätkän puolesta välistä loppuun. Jäi ainakin itseäni vaivaamaan, ettei siinä "ennätyslaatikossa" lopussa sanottu tuota, että kiihdytys oli paikaltaan.

    Maallikko saattoi helposti katsoa, että eihän tuo 290km/h ole mitään..

    Edit: Niin, ja tuolla on se pääkeskustelu:
    Kawa 9R + kaasut = 350km/h ?
    Kiitos, tätä lähinnä tarkoitinkin. Eli oliko ainoana rajotituksena rakentelulle vakiorunko (siis joku sarjatuotantopyörä) ja alle 1000cm3 kuutiotilavuus.

    Tuota pääkeskustelua en jaksa alkaa kahlaamaan.
    Moikka!

    Onnea ja jaksamista yritykseen!

    T. Jouni
    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
  12. #42
    Lainaa (jouniri @ Loka. 17 2007,21:48) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,18:07) kirjoitti
    Lainaa (Tape- @ Loka. 17 2007,17:34) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,17:07) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 16 2007,17:33) kirjoitti
    Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
    Onko kellään tietoa? Itse kuskilla kenties?
    Jospa minä koetan selvittää asiaa. Eli kiihdytys paikaltaan, matkana maili (1609m). Alle 1000cc, vakiorunko. Guinnessin ennätys taisi olla.

    Itse näin tuon ennätystehtaan pätkän puolesta välistä loppuun. Jäi ainakin itseäni vaivaamaan, ettei siinä "ennätyslaatikossa" lopussa sanottu tuota, että kiihdytys oli paikaltaan.

    Maallikko saattoi helposti katsoa, että eihän tuo 290km/h ole mitään..

    Edit: Niin, ja tuolla on se pääkeskustelu:
    Kawa 9R + kaasut = 350km/h ?
    Kiitos, tätä lähinnä tarkoitinkin. Eli oliko ainoana rajotituksena rakentelulle vakiorunko (siis joku sarjatuotantopyörä) ja alle 1000cm3 kuutiotilavuus.

    Tuota pääkeskustelua en jaksa alkaa kahlaamaan.
    Moikka!

    Onnea ja jaksamista yritykseen!

    T. Jouni
    Juu lepo vaan. Ei ole meikäläisen ToDo-listalla ajaa huippunopeus- tai kiihdytyskisoja. Ja tuskin tuolla wanhalla kuussatkulla siellä kauheaa vahinkoa saisi aikaan. Lähinnä vaan kiinnostaa mitkä nuo säännöt olivat/ovat.

    Korostaisin, että tarkoituksenani ei siis ole dissata ketään vaan kiinnostaa vaan nuo säännöt. Kai noissa Guinnesin ennätyksissäkin jotkut säännöt ovat, joilla ennätysyritys voidaan hyväksyä päteväksi? Pystytkö valottamaan?
  13. #43
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,22:12) kirjoitti
    Lainaa (jouniri @ Loka. 17 2007,21:48) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,18:07) kirjoitti
    Lainaa (Tape- @ Loka. 17 2007,17:34) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 17 2007,17:07) kirjoitti
    Lainaa (gikseri @ Loka. 16 2007,17:33) kirjoitti
    Tulipahan vanhingossa vilkaistua kyseinen lähetys mutta jäi hieman epäselväksi, että minkä tahon myöntämä tuo maailmanennätys oli ja mitkä ovat tarkat säännöt, jos joku vaikka päättää yrittää parantaa tuota ennätystä? (Varmaan tämäkin asia löytyisi jostain muusta viestiketjusta muttaku ei jaksais alkaa kaiken tän skeidan seasta tonkimaan...)
    Onko kellään tietoa? Itse kuskilla kenties?
    Jospa minä koetan selvittää asiaa. Eli kiihdytys paikaltaan, matkana maili (1609m). Alle 1000cc, vakiorunko. Guinnessin ennätys taisi olla.

    Itse näin tuon ennätystehtaan pätkän puolesta välistä loppuun. Jäi ainakin itseäni vaivaamaan, ettei siinä "ennätyslaatikossa" lopussa sanottu tuota, että kiihdytys oli paikaltaan.

    Maallikko saattoi helposti katsoa, että eihän tuo 290km/h ole mitään..

    Edit: Niin, ja tuolla on se pääkeskustelu:
    Kawa 9R + kaasut = 350km/h ?
    Kiitos, tätä lähinnä tarkoitinkin. Eli oliko ainoana rajotituksena rakentelulle vakiorunko (siis joku sarjatuotantopyörä) ja alle 1000cm3 kuutiotilavuus.

    Tuota pääkeskustelua en jaksa alkaa kahlaamaan.
    Moikka!

    Onnea ja jaksamista yritykseen!

    T. Jouni
    Juu lepo vaan. Ei ole meikäläisen ToDo-listalla ajaa huippunopeus- tai kiihdytyskisoja. Ja tuskin tuolla wanhalla kuussatkulla siellä kauheaa vahinkoa saisi aikaan. Lähinnä vaan kiinnostaa mitkä nuo säännöt olivat/ovat.

    Korostaisin, että tarkoituksenani ei siis ole dissata ketään vaan kiinnostaa vaan nuo säännöt. Kai noissa Guinnesin ennätyksissäkin jotkut säännöt ovat, joilla ennätysyritys voidaan hyväksyä päteväksi? Pystytkö valottamaan?
    Moi!

    GWR ennätys voi siis olla joko jonkun vanhan ennätyksen parantamista tai ennätyksen jota aiemmin ei ole kirjattu tekemistä.

    Koska mun ennätys.. vakiorunkoinen (ei jatkettu) mp alle 1000cc+NX (ilokaasu) seisovalähtö loppunopeus mailin matkalla ei ollut koskaan tehty / luokiteltu olen joutunut ensin hakemaan lupaa / sääntö tarkennuksia (id) GWR organisaatiolta joka hyväksyi ennätykseni, mutta alisti sen ensin FIM (kansainvälinen moottoripyöräilyliitto) organisaation hyväksyttäväksi. Eli toisin sanoen olen pyörittänyt yli 6kk byrokratiaa samalla kun pyörää on rakennettu.

    Ensi suvena on tarkoitus parantaa tuota omaa ennätystä, joten byrokratia alkaa taas vuoden vaihteessa!

    T. Jouni

    Ps. pyöräni enkkahan on 220 heppasena 1300m matkalla 309kmh ja Joensuussahan oli potkua 260hp kun pelit sanoi pox 900m kohdalla!
    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
  14. #44
    Lainaa (jouniri @ Loka. 17 2007,00:24) kirjoitti
    Lainaa (GriZzLy @ Loka. 16 2007,20:10) kirjoitti
    Mistään mitään tietämättä, niin minkälainen vaihteenvaihtojärjestelmä pyörässä oli? Kuullosti siltä että ois hakannut rajoittajaa vastaan jossain vaiheessa, ja joku vaihto ois vähän epäonnistunut? Ja eikös se vähän auttaisi jos mies makaisi pleksin takan piilossa tuulta? Vai valehteliko kuvauskulmat?
    Moi!

    Joo tosta ajoasennosta toi Jarin laittama kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ennätystehtaan vetohan oli leikattu 3 eri lähdöstä joten tuo lopun ajoasento oli siitä vika kaasuvedosta jossa kone petti ja nousin ylös jarrutus tarkoituksessa kun rullailin. Sillon kun mennään yli 300 kmh nopeuksia tuo asento hakeutuu kyllä ihan itsestään kohdalleen... ainakin mulla.

    Meillä oli pyörässä paikallaan kolme vaihteen vaihtojärjestelmää eli Kytkin, shirteri (jalalla) sekä pro shifteri (nappi) mutta sattuneesta syystä käytettiin kytkintä (varmuus). Rajottimella pyörä ei käynyt kuin ennätysvedon nelosella kun käytin hupikaasua. Ongelma on se että kun esim. 7000 kiekan kohdalla painaa hupikaasua koneeseen on kiekat heti tapissa eli vaihtoon pitää ennakoida jos meinaa että ehtiin vaihtaa ennen rajotinta jne. Ne ketkä on ajaneet ilokaasulla ymmärtää mitä tarkoitan.

    Kuvaisin tuota normi pyörän / ilokaasupyörän (260hp) käyttäytymistä esim. niin että normaalisti kaasukahvaa käännetään ja pyörä reagoi perässä, mutta hupi kaasupyörä on kuin 44 mangnum ase ja kun vedät liipasimesta räjähtää se sun käsissä samantien ( näin ainakin kun kaasuilla otetaan +100hp napin painalluksella ).

    Toki ajamisessa niin kuin tekniikassakin on paljon parannettavaa, mutta silloin kun yrittää maksimi suoritusta tulee toki välillä maksimoitua virheetkin koska se onnistumisen ja epäonnistumisen raja on niin pirun pieni.

    JR
    No niin näyttää. Ennätystehtaan näyttämän klipit olivat aika, miten sanoisi, vääristävät? Tai surkeita otoksia olivat laittaneet näytille.
    Kyll se siitä, ens kesänä sitten paremmalla menestyksellä
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  15. #45
    Moro Jouni

    Meinaatko vetää ens suvena samoilla välityksillä ku viime kesänä?
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  16.  
  17. #46
    Lainaa (ysi-ärrä @ Loka. 20 2007,09:22) kirjoitti
    Moro Jouni

    Meinaatko vetää ens suvena samoilla välityksillä ku viime kesänä?
    Moi!

    Valitettavasti noi 17/37 välitykset renkaalla 190/50/17 ja kierroksilla 12232 ei riitä kuin luokkaan 340kmh nopeuksiin joten tallissa on valmiina 55 sarjan regas, mutta lisäksi välityksiä pitää jatkaa että tavoitteeseen päästään.

    JR
    http://www.teamforcemajor.com/
    "taxi 911 242,47 mph, 8,7/277kmh"
    "ex-ysi 192,04 mph"
    "maailman nopein LKV"
    "ysikerholainen"
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12