Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 74:sta
  1. #1
    Onko miehessä vai mopossa vikaa ku ei tahdo keula nousta (opetten suljetulla alueella ) Mopo on Honda cbr 600 vm98 mopoon on laitettu slipari syttypyörä suutinsatsi/suodattimet

    ykkös vaihteella saa ampua kytkimellä ihan kiukulla ja repiä kahvat irti runkosta

    Onko jotain vinkkiä keulimiseen muutakuin rr pyöriin siirtyminen



  2. #2
    eipä tuo vanhempi malli taida kovin helposti keulia.. vaihda uudempaan.. tai sitten vaan kytkimen käyttöä opettelemaan.. pitemmän päälle se kuitenkaan ei tee hyvää laatikolle...

    edit: siis eikö sulla meinaa nousta kytkimenkään kanssa?? sillon on kyllä jotain muutakin pielessä,meinaan ei toi niin raskas ole,ettei ykkösellä pienellä kytkimen näpäytyksellä lähtis..



    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  3. #3
    Ykkösellä kytkimen räpsyttely on ku turpaan kerjäis, myös tolla cebarilla.
  4. #4
    Lainaa (tommipommi @ Touko. 13 2005,04:12) kirjoitti
    Ykkösellä kytkimen räpsyttely on ku turpaan kerjäis, myös tolla cebarilla.
    Totta oma-93 keuli helposti kaasulla.Ykkösellä
    Suk dik!
  5. #5
    Lainaa (tommipommi @ Touko. 13 2005,04:12) kirjoitti
    Ykkösellä kytkimen räpsyttely on ku turpaan kerjäis, myös tolla cebarilla.
    Jaa, miten niin? Meni vähän ohi toi kommentti...

    Mut kyllä väittäisin kivenkovaan, että vika on todellakin miehessä, jossei tollanen pyörä keuli. Lisää reeniä vaan ja todellakin sen kytkimen kanssa.
  6. #6
    Ykkönen silmään, kierrokset tasakaasulla viiteen-kuuteen tonniin. Käännät kaasun hetkeksi kii ja sitten nopea kahvankääntö niin kyl nousee. Ainakin vuotta nuorempi osasi tuon tempun...suljetulla alueella, tietenkin.
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  7. #7
    Lainaa (Kisu @ Touko. 13 2005,11:19) kirjoitti
    Ykkönen silmään, kierrokset tasakaasulla viiteen-kuuteen tonniin. Käännät kaasun hetkeksi kii ja sitten nopea kahvankääntö niin kyl nousee. Ainakin vuotta nuorempi osasi tuon tempun...suljetulla alueella, tietenkin.
    pitää paikkansa.jos asia on niin tärkeä jollekin
  8. #8
    Vielä helpommin ja hallitummin nousee kytkimellä, mutta kannattaa alotella varovasti koska riski ympärimenoon on suurempi. Aja ykkösellä vauhtia 30-40km/h, vedä kytkintä niin että tunnet sen juuri ja juuri irroittavan samalla lisäten hieman kaasua ja sitten päästät sen kytkimen nopeasti (mutta hallitusti). Vähän reenaamista vaatii mutta paremmin nousee ja varmasti 2:llakin.



  9. #9
    Keuliminen helpottuu kummasti kun opettelee kytkimen käytön. Itellä '99 ceebra keulii ihan nätisti kytkimen avulla ja kunhan 2. saa sisään niin pystyy vetään pidempääkin siivua.

    Mitenkäs öljynkierron kans jos rupee hytittelee pitkiä siivuja??
    Pain is just weakness leaving the body
  10. #10
    Lainaa (mekanik @ Touko. 13 2005,13:24) kirjoitti
    Keuliminen helpottuu kummasti kun opettelee kytkimen käytön. Itellä '99 ceebra keulii ihan nätisti kytkimen avulla ja kunhan 2. saa sisään niin pystyy vetään pidempääkin siivua.

    Mitenkäs öljynkierron kans jos rupee hytittelee pitkiä siivuja??
    Sehän täs arveluttaa itteäki... ei oo toistaseks tohtori ainakaan sanonu mitään, vaikka siivut alkaa olee jo suht. pitkiä.

    Eipä kai ne sit muutkaa...

    Lainaa (Stobias @ vartti sit tai jotaa) kirjoitti
    Vielä helpommin ja hallitummin nousee kytkimellä, mutta kannattaa alotella varovasti koska riski ympärimenoon on suurempi. Aja ykkösellä vauhtia 30-40km/h, vedä kytkintä niin että tunnet sen juuri ja juuri irroittavan samalla lisäten hieman kaasua ja sitten päästät sen kytkimen nopeasti (mutta hallitusti). Vähän reenaamista vaatii mutta paremmin nousee ja varmasti 2:llakin.
    Joo, juuri näin. Paitsi et mä poistaisin ton "mutta hallitusti" osion tosta kytkimen käytöstä. Kytkin pitää päästää samantien kokonaan, kaasu on se mikä tossa vaiheessa pitää hallita. Ja sit ku alkaa vähä kulmaa tulee, niin henkistä helpotusta saatta tuoda peini takajarrun laahaaminen, jolloin tietää, että se keula todella tulee alas kun kaasun päästää.
  11. #11
    itsellä vastaava -00 malli, eikös se kakkosella kun vähän pumppaa kaasua ja sitten rykäsee vähän käsillä avuks ala nostaa sitä keulaa? Itselläkin toi harjoittelu pahasti vielä kesken, mutta korjatkaa jos olen väärässä-ohjeita otetaan vastaan. Itsekin siis harjoittelen suljetulla alueella (kehä 3 sisäpuoli)
    Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
  12. #12
    nosta tunkilla.. nousee hallitusti ja kevyesti
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  13. #13
    Lainaa (MadMan @ Touko. 13 2005,13:31) kirjoitti
    Mitenkäs öljynkierron kans jos rupee hytittelee pitkiä siivuja??
    Sehän täs arveluttaa itteäki... ei oo toistaseks tohtori ainakaan sanonu mitään, vaikka siivut alkaa olee jo suht. pitkiä.

    Eipä kai ne sit muutkaa...[/QUOTE]
    En mä usko että 1-sylinterisessä on samanlaista ongelmaa ton öljynkierron kanssa.. Olen ollu paikalla ku yks Tellu meni paskaks noiden pitkien siivujen takia.. etummainen sylinteri tais haukata ilmaa tai jotain sen suuntaista. Ducateissa on kuulemma samanlaista taipumusta,mutta niihin on saatavilla jonkunlainen systeemi joka takaa kunnon voitelun myös pitkillä siivuilla.
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  14. #14
    Lainaa (MadMan @ Touko. 13 2005,13:31) kirjoitti
    Lainaa (Stobias @ vartti sit tai jotaa) kirjoitti
    Vielä helpommin ja hallitummin nousee kytkimellä, mutta kannattaa alotella varovasti koska riski ympärimenoon on suurempi. Aja ykkösellä vauhtia 30-40km/h, vedä kytkintä niin että tunnet sen juuri ja juuri irroittavan samalla lisäten hieman kaasua ja sitten päästät sen kytkimen nopeasti (mutta hallitusti). Vähän reenaamista vaatii mutta paremmin nousee ja varmasti 2:llakin.
    Joo, juuri näin. Paitsi et mä poistaisin ton "mutta hallitusti" osion tosta kytkimen käytöstä. Kytkin pitää päästää samantien kokonaan, kaasu on se mikä tossa vaiheessa pitää hallita. Ja sit ku alkaa vähä kulmaa tulee, niin henkistä helpotusta saatta tuoda peini takajarrun laahaaminen, jolloin tietää, että se keula todella tulee alas kun kaasun päästää.
    Riippuu tietenkin vähän miten paljon sitä kaasua tarjoaa. Ite oon huomannu että kytkimellä pystyy hallitsemaan ylösnostoa niin että keula nousee pehmeesti, eikä silleen nykäsemällä. Kukin tekee tyylillään, enkä mä niin hyvä oo että mua kannattais välttämättä matkia tässä asiassa.
  15. #15
    Lainaa (Kawa600 @ Touko. 13 2005,13:42) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Touko. 13 2005,13:31) kirjoitti
    Mitenkäs öljynkierron kans jos rupee hytittelee pitkiä siivuja?? *
    Sehän täs arveluttaa itteäki... ei oo toistaseks tohtori ainakaan sanonu mitään, vaikka siivut alkaa olee jo suht. pitkiä.

    Eipä kai ne sit muutkaa...
    En mä usko että 1-sylinterisessä on samanlaista ongelmaa ton öljynkierron kanssa.. * Olen ollu paikalla ku yks Tellu meni paskaks noiden pitkien siivujen takia.. etummainen sylinteri tais haukata ilmaa tai jotain sen suuntaista. Ducateissa on kuulemma samanlaista taipumusta,mutta niihin on saatavilla jonkunlainen systeemi joka takaa kunnon voitelun myös pitkillä siivuilla.[/QUOTE]
    Tellun ominaisuus Lisää öljyä koneeseen. Eli hiukan ylärajan yli
    Legalize
    No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
  16. #16
    Lainaa (FELIX @ Touko. 13 2005,13:34) kirjoitti
    itsellä vastaava -00 malli, eikös se kakkosella kun vähän pumppaa kaasua ja sitten rykäsee vähän käsillä avuks ala nostaa sitä keulaa? Itselläkin toi harjoittelu pahasti vielä kesken, mutta korjatkaa jos olen väärässä-ohjeita otetaan vastaan. Itsekin siis harjoittelen suljetulla alueella (kehä 3 sisäpuoli)
    Näin maallikkona veikkaisin, että kakkosella pelkkää kaasua pumppailemalla saat harjotella keulimista kuussatasella aika kauan. Omani ei ainakaan sillain edes yritä. No ehkä kaks senttiä nousee. Tuskimpa Seeprakaan niin paljo helpommin keulii ku toi Käwä.

    Mä 'suosittelen' kakkos vaihdetta käytettäväksi tossa harjottelussa. Itte olen sillä onnistunu parhaiten. Ykkönen on sen verran hätänen ku lisäilee kaasua, että mopoa on sillä paljo vaikeempi aluksi hallita. Kakkonen tupaan ja vauhtia sillä, oman kokemuksen mukaan, joku 50-60km/h moposta riippuen, siitä sitte pieni kytkimen näpäytys ja jo menee hienosti. Suht tyhjä tankki auttaa kans paljo.

    Ykkösellä luulis et seepra nousee samoin ku Kawaki. Kierrokset jonneki 6-7 tonnin paikkeille, 'nojata' vähän taaksepäi ja hana auki. Nousee helposti ja uutta vaihdetta tupaan vaan ku keula on irronnu tiestä.

    Jos ei onnistu keuliminen 90-luvun alusta eteenpäin olevalla kuussatasella kyykyllä, pitää vaan kylmästi kävellä peilin eteen, kattoa peiliin ja sanoa sille tyypille sielä: "Et vaan osaa."

    Tänään ei kyllä kannata reenailla, sen verran on mulla ainakin taikauskoa.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  17. #17
    Lainaa (MadMan @ Touko. 13 2005,08:55) kirjoitti
    Lainaa (tommipommi @ Touko. 13 2005,04:12) kirjoitti
    Ykkösellä kytkimen räpsyttely on ku turpaan kerjäis, myös tolla cebarilla.
    Jaa, miten niin? Meni vähän ohi toi kommentti...
    Sitä yritin sanoa että siinä on selälleen lentämisen riski aika suuri.
  18. #18
    Kaasulla nousee ykkösellä, ei vaadi mitään remppausta, mut liika lyhyt se ykkösvaihde.
    Pitää alkaa opetella kakkosella..
  19. #19
    Vaihda lyhyemmät välitykset jos homma ei luonnistu Mulle on tulossa 3 piikkiä isompi takaratas jotenka eiköhän se keuli sillä jo tarpeeks helposti.
    Pain is just weakness leaving the body
  20. #20
    Ämmä kyytiin ja istut penkin takaosassa. Keulii puhtaasti kaasulla

    Myös kiviä täyteen pakattu Wingrak takalaukkuhässäkkähirvitys auttanee.



    KTM 690SM
  21. #21
    Lainaa (tommipommi @ Touko. 13 2005,18:44) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Touko. 13 2005,08:55) kirjoitti
    Lainaa (tommipommi @ Touko. 13 2005,04:12) kirjoitti
    Ykkösellä kytkimen räpsyttely on ku turpaan kerjäis, myös tolla cebarilla.
    Jaa, miten niin? Meni vähän ohi toi kommentti...
    Sitä yritin sanoa että siinä on selälleen lentämisen riski aika suuri.
    Tämä mies ainakin saa keulan pystyyn.
    http://www.bikepics.com/movies/000048/

    Ezekiel 25:17

    The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

    - GSX-R 1000 K7-
    - MUSTANG HT-65-
  22. #22
    Lainaa (SampySladi @ Touko. 13 2005,18:32) kirjoitti
    Näin maallikkona veikkaisin, että kakkosella pelkkää kaasua pumppailemalla saat harjotella keulimista kuussatasella aika kauan.
    *reps*
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  23. #23
    Lainaa (Kisu @ Touko. 13 2005,11:19) kirjoitti
    Ykkönen silmään, kierrokset tasakaasulla viiteen-kuuteen tonniin. Käännät kaasun hetkeksi kii ja sitten nopea kahvankääntö niin kyl nousee. Ainakin vuotta nuorempi osasi tuon tempun...suljetulla alueella, tietenkin.
    Hehheee.... suljetulla alueella... niin onhan ne rajat Suomellakin ja jos sen laskee suljetuksi alueeksi
    Honda CBR1100XX
  24. #24
    Lainaa (CebariTonni @ Touko. 19 2005,11:12) kirjoitti
    Lainaa (Kisu @ Touko. 13 2005,11:19) kirjoitti
    Ykkönen silmään, kierrokset tasakaasulla viiteen-kuuteen tonniin. Käännät kaasun hetkeksi kii ja sitten nopea kahvankääntö niin kyl nousee. Ainakin vuotta nuorempi osasi tuon tempun...suljetulla alueella, tietenkin.
    Hehheee.... suljetulla alueella... niin onhan ne rajat Suomellakin ja jos sen laskee suljetuksi alueeksi *
    Joku jossain topicissa kirjoittikin että toi Kehä3:nen sulkee aika sopivan kokoisen reenialueen sisälleen.
  25. #25
    Lainaa (Kawa600 @ Touko. 13 2005,05:01) kirjoitti
    eipä tuo vanhempi malli taida kovin helposti keulia.. * vaihda uudempaan.. tai sitten vaan kytkimen käyttöä opettelemaan.. * pitemmän päälle se kuitenkaan ei tee hyvää laatikolle... *

    edit: siis eikö sulla meinaa nousta kytkimenkään kanssa?? sillon on kyllä jotain muutakin pielessä,meinaan ei toi niin raskas ole,ettei ykkösellä pienellä kytkimen näpäytyksellä lähtis.. *
    Juu tosta mallista en niin tiedä mut uudempi ruiskumalli keulii näpsäkästi kaasusta ykkösellä ja hiukan kytkintä näyttämällä kakkosella.

    Ei kai toi vanhempi malli niin paljoo erilainen oo? Ja jos kerta Thundercatinkin saa keulimaan helposti niin kyllä pitäis onnistuu tollakin
    1290 Super Duke R
  26. #26
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    ai nostaako kissakin etutassua, miten oot "kouluttanu" ?
    (viimeksi olen keulinut Raisulla ja vuosi oli...)
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  27. #27
    Lainaa (pekko5 @ Touko. 21 2005,00:18) kirjoitti
    ai nostaako kissakin etutassua, miten oot "kouluttanu" ?
    Nostaa ykkösellä tassun ihan kaasulla, kunhan muistaa vaan kääntää kaiken, mitä lähtee. Etenkin, jos tehoalueen alareunassa käyttää kaasun poissa, jotta saa jousista pomppua mukaan. Se wheelie on sitten varmaan 5 cm korkealla, kun lävähtää rajotin päälle, mutta kuitenkin... * Kytkimellä mielummin...
  28. #28
    ei toi mun f3:nen tunnu oikein kaasusta keulivan ykköselläkään tai sit oon ollu liian "helläkätinen" sille.. *
  29. #29
    Lainaa (Janne80 @ Touko. 13 2005,02:15) kirjoitti
    Onko miehessä vai mopossa vikaa ku ei tahdo keula nousta, mopoon on laitettu slipari syttypyörä suutinsatsi/suodattimet

    Onko jotain vinkkiä keulimiseen muutakuin rr pyöriin siirtyminen
    Onko pyörä ollu dynossa muutosten jälkeen?

    Jos ei oo ollu niin veikkaan että toi 'suutinsarja' on syy tohon.
    Oikein säädettynä (lue -oikeilla suuttimilla) luulis pelin pomppaavan.
    Joskus 'suutinsarja' on saattanut poistaa jopa toistakymmentä heppaa orkkiksesta vaikka sliparia ja filsua olis vaihdettu.
    LIFE'S TOO SHORT NOT TO BE

    * *-jokaisen motoristin sisällä asuu se pieni bomberi-
    -joka muuta väittä valehtelee tai ei käytä moottoripyörää-

    www.gamblerracing.eu
    www.bombermagazine.com
    www.riding.fi
  30.  
  31. #30
    Kyllä viime kesänä katselin kun yhtä n. 100tkm ajettua vanhaa cbr:ää koulutettiin. Jos kyseessä on ehjä pyörä, niin varmasti keulii kaikki 600 cbr:t

    http://www.kotisivut.org/kuvat/kikkailu/cbr600x0004.jpg
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen