Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
    No ei siinä vaihtopyörän otossa ole liikkeellä merkin suhteen mitkään tunne asiat esillä Ducatissa on tod.näk kaksi asiaa mitkä vaikuttaa.
    1. Ei kierrä niin nopeasti koska merkkiä myydään vähän (06 uusia 70kpl)
    2. pelkäävät takuu töitä, osaamisen ja katteen häviämisen takia.

Eipä mulle muuta tule mieleen.
    Meneeköhän liian offtopikkiin, jos joku asiaa tunteva taho kertoisi vaikka malleittain Ducatissa 2000 -luvulla havaittuja, takuun alaisia vikoja.
    Ei siis mitään "faktaa" tyyliin "yleinen tehottomuus malleissa monster 600 - 999r"
    Lainaa (Red Noisy @ Loka. 19 2007,09:28) kirjoitti
    Meneeköhän liian offtopikkiin, jos joku asiaa tunteva taho kertoisi vaikka malleittain Ducatissa 2000 -luvulla havaittuja, takuun alaisia vikoja.
    Ei siis mitään "faktaa" tyyliin "yleinen tehottomuus malleissa monster 600 - 999r"
    No vois olla ideaa tehdä oma ketju tota varten... ei tähän ketjuun pidä moista aloittaa.
    Lainaa (akistys @ Loka. 19 2007,07:55) kirjoitti
    tarjoukset on tosiaan liikkuneet 7-10000€ tietämillä josta viimeinen Hailacin hinta vaihdossa uuteen..itse maksoin Hailacille pyörästäni 04/06 14700€ virikitillä,joten pidän kuitenkin tollaista 7-8000€ hyvitystä aika laihana,eli hinnan pudotus on aika roima mielestäni,mutta sekin tosiasia on hyväksyttävä että minkä hintaiseksi sitä arvostaa pyöränsä,itse ainakin odotan enemmän,eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa ;)..onneksi ei ole pakottavaa tarvetta luopua pyörästä vaan voi odotella rauhassa uudistuneen Monsterin tuloa
    Nyt kuitenkin suurin kysymys on että miksei Ducati kelpaa vaihtolaitteeksi??
    Eihän sitä nyt kaikki halua ajaa tusinapyörillä kuten autopiireissä Corollalla ;)
    No tuo 10k on jo ihan kelpo tarjous, olkoonkin että on hailacilta.
    Itse myyden tuosta voisi sen n.9000€ saada mielestäni, joten ehkä se olisi paras ratkaisu. Tinkii sitten siitä uuden hinnasta käteiskaupassa sen minkä saa.
    Ja taitaa se kelvata vaihdossa mutta liike uskoo sen olevan vaikea myytävä joten hinnoittelevat sen alakanttiin. Jotkut ducatit ovat olleet kuitenkin toista vuotta liikkeissä myynnissä, mitä nyt itse olen seuraillut.
    Lainaa (Red Noisy @ Loka. 18 2007,22:02) kirjoitti
    En tarkoita sitä, etteikö hinnasta voi aina keskustella. Tuskin kukaan haluaa oman pyöränsä myynnistä ottaa reilusti enemmän takkiin, kuin mitä "taulukon" mukaan on pakko, ellei sitten ole aivan pakko laittaa peli lihoiksi ja heti.

Voitko Koris valaista, miten käytettyjen Ducatien hintakehitys on muuttunut Suomessa?
    Sorry, ei mulla ole hajuakaan.

Mutta kun tämä Ducati-palsta on niin mielenkiintoinen, niin en minäkään malta pysyä poissa...

Tarkoitin kommenttini yleiseksi luonnehdinnaksi markkinatilanteesta. Suomessa on muutamana viime vuonna myyty runsaasti uusia prätkiä, mutta käytettyjen hintapyynnöt ovat usein aika omituisia.

Muutamia veikkauksiani ja pohdintojani:

- markkinoille tulleet uudet ostajat ostavat pääsääntöisesti vain uusia prätkiä. Heille siis käytetty ei ole vaihtoehto. Tämä vaikuttaa käytettyjen hintatasoon.

- useimmille pitkänlinjan harrastajille on mahdoton yhtälö pitää kahta prätkää yhtäaikaa. Eli käytettyjen markkinat eivät voi kasvaa siihenkään suuntaan.

- käytetyn prätkän netissä myynnissä pitämisen halpuus ja vaivattomuus on johtanut tilanteeseen, jossa vain korkeat hintapyynnit näkyvät. Asiallisesti hinnoitellut prätkät häviävät myyntipalstoilta parissa viikossa, yläkanttiin hinnoitellut pysyvät näkyvillä jopa vuodesta toiseen.

- joidenkin käytettyjen myyjien mielessä kummittelevat vielä "ne oikeat ostohinnat", jotka olivat silloin ennen (viisi vuotta sitten?) kun uusien hinnat laskivat selvästi. Myös tuon pienromahduksen jälkeen uusien hintataso on laskenut. Arvonalennusta kun voi arvioida vain markkinoilla vallitsevan uuden hinnan hintatason mukaan, ei sen mukaan mitä prätkä tosiallisesti maksoi. Ääriesimerkkinä, jos uusien hinnat tuplaantuisivat. Silloinhan myös käytettyjen hinnat nousisivat.

Omaan prätkääni olin arvioinut (ja budjetoinut) arvonalennuksen seuraavasti:
    - eka vuosi -15%
    - seuraavat vuodet -10%

Miten tuo sitten on toteutunut? No, nyt ollaan tuosta tahdista jopa vielä enemmän miinuksella (noin 500 euroa), luultavasti ensi vuonna ollaan juuri tuon laskukaavan vauhdissa.

Ellei käytettyjen hintataso laske vielä entisestään...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    (poistettu tili)
    Lainaa (Koris @ Loka. 20 2007,09:30) kirjoitti
    - eka vuosi -15%
    - seuraavat vuodet -10%
    Minulla on tuosta tilastoja paljon arvokkaampaa mutua ja omaa kokemusta.

Omille Jammulle ja Hondalle meni melkein noin. Jos noi %:t saa, saa olla tyytäväinen. Melkein menee pyynnit noin, toteutumissa voi joutua vähän tinkimään.

Näin siis tusina-japseilla. Jos Ducatilla on isommat prossat, niitä ei sitte kannata joka vuosi vaihdella, ellei ole määrättömästi rahaa.
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 20 2007,10:18) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Loka. 20 2007,09:30) kirjoitti
    - eka vuosi -15%
    - seuraavat vuodet -10%
    Minulla on tuosta tilastoja paljon arvokkaampaa mutua ja omaa kokemusta.

Omille Jammulle ja Hondalle meni melkein noin. Jos noi %:t saa, saa olla tyytäväinen. Melkein menee pyynnit noin, toteutumissa voi joutua vähän tinkimään.

Näin siis tusina-japseilla. Jos Ducatilla on isommat prossat, niitä ei sitte kannata joka vuosi vaihdella, ellei ole määrättömästi rahaa.
    Tuntuisi että uusissa ducatissa arvo puolittuu noin kolmessa vuodessa, eli prosentit ovat kyllä hieman kovemmat. Myös tuo harmaatuonti on varmasti vaikuttanut ducatejen hintatasoon, vaikka varmasti suurin osa uusista on myyty hailacin kautta.
    Lainaa (nixu @ Loka. 20 2007,13:54) kirjoitti
    Tuntuisi että uusissa ducatissa arvo puolittuu noin kolmessa vuodessa, eli
    Musta kolme vuotta olisi hyvä aika puoliintumiselle, sillä sehän on se aika jolla rahoituslaskelmat tehdään esim leasing autoille. Tai ehkäpä jopa siten, että kolmen vuoden jälkeen 45% olisi jäännösarvo...

eli miksi homma on ok autopuolella (tai hyväksytty totuus) mutta ei välttämättä mp-puolella?

En ole aivan varma mikä mp-vaihtohintataso oikeasti on, mutta jos se on 50% kolmen vuoden jälkeen, niin musta se on ihan hyvä koska samassa ajassa luulisi lyhentävänsä rahoitusta juuri tuon saman verran.

Elieli, pitäisköhän tuota oikeasti laskea sen mukaan, ettei nyt kauheasti velkaantuisi lisää jos vaihtaa mopoa kolmen vuoden välein?

20.000€ pyörä 50% alenemalla olis tuolla kaavalla 277€/kk ilman korkoja...hmm onhan sitä kalliimpiakin harrastuksia olemassa. Harjoittelin sitä 5 kesää purjeveneellä, uskon että tiedän mistä puhun
    Kyllä käytetyssä Ducatissa hinnan alentaa pyörien todella kalliit huollot sekä se, että kun huollon yhteydessä uusitaan niitä varmuudenvuoksi osia voi hinta karata jopa yli 2t! Ja se on paljon. Lisäksi uusi tonni on eurooppa hinnaltaan puolet meidän hinnoista ja kun selaa mantereella myytäviä laskee hinta lujaa. Näin tää varmaan on.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Lainaa (nixu @ Loka. 20 2007,13:54) kirjoitti
    Tuntuisi että uusissa ducatissa arvo puolittuu noin kolmessa vuodessa, eli prosentit ovat kyllä hieman kovemmat. Myös tuo harmaatuonti on varmasti vaikuttanut ducatejen hintatasoon, vaikka varmasti suurin osa uusista on myyty hailacin kautta.
    Sporttipuolella vaikuttaa myös se, että koko paletti on uusiutunut. xx9 vaihtui 1098 (ja ilmeisesti kohta 848:iin) sekä supersportit poistuivat tuotannosta.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    joo itsekin aion ostaa moto guzzin prevan vuonna 2005 mutta silloin pyörä maksoi 17.500 euroa raakileena. nyt on hinta pudonnut niin että 2006 pyöriä saa 8000- 9000 euroon olisi tullut takkiin aikas paljon. ei sillä, etten tykkäisi. päinvastoin . en vaan silloin saanut ko pyörää koeajettavaksi. oiskjo jollain turun suunnalla
    partanen. net

aina ei elämä onnistu eka kerralla.

Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
    Ducen arvo laskee nopeasti, mutta sitten taas noista vanhoista Monstereista ja 748/916/996/998 malleista pyydetään kuitenkin suhteellisen kovaa hintaa, vaikka ikää jo hieman olisikin.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    Lainaa (Desmosedici @ Loka. 21 2007,21:27) kirjoitti
    Ducen arvo laskee nopeasti, mutta sitten taas noista vanhoista Monstereista ja 748/916/996/998 malleista pyydetään kuitenkin suhteellisen kovaa hintaa, vaikka ikää jo hieman olisikin.
    ..ja vanhat kuningasakselikoneet alkaa jo olla todella arvokkaita,samoin Pantah.Singlet on moninkertaistaneet siitä mitä ne maksoivat uutena.Mä veikkaisin että niin käy myös muutamille nyt vielä kohtuuhinnalla hankittaville malleille.Riippuu tietysti myös paljon siitä millaisia myllyjä sieltä tulee seuraavina vuosina uusina malleina.Melkein väittäisin että vuoden sisään tulee uusi malli ST3 tilalle,mutta millä koneella?Onko kenelläkään hajua?
    Lainaa (kepa09 @ Loka. 20 2007,23:53) kirjoitti
    joo itsekin aion ostaa moto guzzin prevan vuonna 2005 mutta silloin pyörä maksoi 17.500 euroa raakileena. nyt on hinta pudonnut niin että 2006 *pyöriä saa 8000- 9000 euroon
    Onko tässä mennyt breva 1100 ja breva 750 hieman sekaisin.

*.
  15.  
    On tainnu mennä. Katteli nsamaa, ku Guzzin hintoja tulee eurailtua jonkin verran. Jos iso Breva irtoais tuolla hinnalla mun pihassa ois semmonen, muttei tuolla näy...
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12