Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Tulipa tällainen aihe mieleen, kun tuossa aamusella ajelin +0.5 asteen räntäsateessa LT:llä yövuorosta kotiin ja melkein aiheutin muutaman kolarin kun autoilijat tuijotti suu auki *.

    Eivät taida täällä länsirannikollakaan ihan kaikki nähdä lumista moottoripyörää räntäsateessa kovinkaan taajaan. Oikein alkoi naurattamaan kun mietin mitä autoissa keskusteltiin *

    Kysymys kuuluu
    Ajatko moottoripyörällä niin kauan kun "kelit sallii", vai kuulutko vain aurinkoisella kelillä kruisailijoihin

    Itellä on tuo tien pinnan jäätyminen rajana. Tänä vuonna mopoilu aloitettu 4 päivä huhtikuuta ja * jatkuu...



  2. #2
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    On se kieltämättä erikoinen näky kun pyörä on lumisessa maisemassa. Ei onneksi vielä tänä syksynä.
    Oma kausi alkoi Maaliskuun 14, ja saapa nyt nähdä vieläkö niitä kuivia kelejä tulee. Mulla myös toi tienpinnan jäätyminen se viimeinen kauden lopettaja. Kyllähän siinäkin ajamaan pystyy, mutta menee liian ennakoivaksi ja sitä kautta alkaa olla jo vaaraksi muillekin..
    Tärkein pointti kuitenkin se, että ei viitsi siirtää kautta 08 jonkun kaatumisen takia.
    GHOSTWRITER
  3. #3
    Kyllä se lumi tai jää ovat ainoat esteet mopoilulle. Lämpötilalla ei ole sähköasun vuoksi mitään merkitystä.

    Täytyy kyllä myöntää, että viime marras / joulukuun pimeät tihkukelit eivät nekään olleet enää ihan ideaaleja... * Vaikka kylmyys ei ahdista ja vaikka on kaikki lailliset (ja laittomat) xenonit ja halogeenit keulilla, niin vastaantulijoiden vuoksi pitää kumminkin ajella vaan normaaleilla valoilla. Siinä kun maisemaa vielä tihrustelee kypärän märän visiirin ynnä kuraisen tuulilasin läpi niin ei kyllä tasan ehdi tehdä mitään, jos sieltä pimeältä penkalta jokin pomppaa eteen.

    Ajopäiväkirja sanoo, että tämän vuoden eka tankkaus tehty 15.3. Viime talven seisokki jäi lyhyeksi, saas nähdä miten käy tänä vuonna...

    Huomenissa kumminkin Kuvalle jos vaan tuo Etelä-Suomen lumi- ja räntäsade sallii...

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    Samma här. Jos tien pinta antaa periksi ajamisen, silloin ajetaan. Aloitin 25.3 kun oli lämmin päivä ja heitin töiden puitteissa parin sadan lenkin alihankkijan luona. Pari asiaa on selkeästi pidentänyt minun ajokautta:
    - matkapyörä, jossa on selkeästi suojavampi kate ja kahvalämppärit
    - keväällä ostettu Gerbings -lämpötakki ==> lämpötilan puolesta kaikki kelit -5 lämpimämpänä käy
    - jatkuva vakuutus: aiemmin ei muutaman mahdollisen lämpimän päivän takia viitsinyt ottaa pyörää vakuutukseen kovin aikaisin keväällä ja toisaalta pitää vakuutuksessa kovin pitkään syksyllä ==> nyt se on aina vakuutuksessa !
    Näillä vermeillä ajokausi tulee jatkossa olemaan yli 6 kk.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  5. #5
    Luikasajokurssi LT:llä edelleen suorittamatta, joten lumi ja jää tiellä määräävät ajokauden aloitus- ja lopetus ajankohdan.
    Eilen illalla oli pakkasta pari astetta kun kävin työmatkan jatkoksi tunnin lenkin ajelemassa, keli oli kuiva, mutta ei liian kylmä. Kauden pituus on jo seitsemisen kuukautta.
    Keväällä itsekin ajelin sakeassa lumi-/räntäsateessa, vastaantulijoilla näkyi iloisia ilmeitä.
  6. #6
    Jo vain täällä etelässä (= etelä-suomessa) on ajokausi yli 7 kuukautta ilman luikasajokurssejakin eli kausi jatkuu maaliskuulta marraskuulle, toivottavasti. Kahvasuojat- ja lämppärit auttaa kummasti.
  7. #7
    Olikohan tuossa maaliskuun loppupuolella ajokauden aloitus ja täytyy myöntää että ennen lopettelin jo elokuun lopulla ja jopa heinäkuun.
    Nyt meni tolla LT:llä tänne saakka ja kiva oli venyttää hiukkasen pitempään.
    Pari päivää sitten purettiin ovet saranoiltaan+pikkusen pyörää jotta saatiin punnerrettua sisälle talviunille
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  8. #8
    Ensimmäinen ajelu tänä vuonna oli 12.3. ja ajan niin kauan kunnes jäiset tiet estävät harrastustoiminnan ja elämäntapani toteuttamisen.
  9. #9
    Veitkö Jarska pyörän ihan pirttiin sängynviereen ?
  10. #10
    Aamusta sai varoa mustaa jäätä. Nyt päivällä ol oikein aurinkoista sekä mukavaa ajella. Eli jatkuu toistaiseksi
    GSX 1400 -06
  11. #11
    Päivälleen 7 kuukautta tuli kaudelle mittaa, ellei nyt satu vielä muutama ajopäivä tuleen. Toivottavasti.
  12. #12
    Viime ajokausi tosiasiallisesti päättyi 10.12.2006 167km lenkillä, tosin vielä 31.12.06 pyörä liikenteessä, kun ajoin sen lämpimälle tallille, mutta se oli sellaista muutaman kilometrin siirtoajoa.

    Tämä ajokausi alkoi 14.3.2007 168km lenkillä. Katsotaan nyt mihin asti ovat tiet sen verran sulat/ kuivat, että tulee vielä ajelluksi.

    Myöntää täytyy, että viime talven ajotauko oli ennätyslyhyt täällä Eteläisessä-Suomessa. Pohjolan seisonta-ajaton vakuutus näyttää kummasti jatkavan ajokautta. Tällä kaudella runsaat 20000km mittariin tähän mennessä. Jos vielä 500km tulisi lisää, voisi olla tyytyväinen. *



  13. #13
    Pääsiäisenä aloitin ja lopetan kun tiet jäätyy. Se lämpötilahan ei ole suurempi ongelma.
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
  14. #14
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (huiku @ Loka. 12 2007,22:04) kirjoitti
    Pääsiäisenä aloitin ja lopetan kun tiet jäätyy. Se lämpötilahan ei ole suurempi ongelma.
    Suurin piirtein samoi. Tuossa tuo mopotin nytkin odottaa viikonlopun hyviä ajokelejä. Mulla on joka vuos itseni kanssa pikku kisa. Kumpi ensin? Laskettelukauden lopetus, vai ajokauden aloitus. Viime keväänä ajokausi voitti.



    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  15. #15
    Kun nuo talvet alkavat olla niin kuin viime talvi, niin turha tässä on ajokautta vielä katkaista. Ilman nastarenkaitakin voi ajella 9 kk:n aikana - tosin joskus enemmän ja joskus vähemmän. Kiitos Pohjolan vakuutuksen!
  16. #16
    Maaliskuussa aloitin ja eilen viimeksi n 100km lenkki, huomenna ajoon ja kausi jatkuu niin kauan kun ilman nastoja pärjää. Ajomukavuus on varustekysymys...
  17. #17
    Syksyllä ja keväällä sama juttu.

    Ajokausi ei ala keväällä ilman tietoa siitä, että vähintään yksi lumisade tms. jakso tulee ennen yhtenäistä kesäjaksoa.

    Nyt syksyllä tämä päivä oli ensimmäinen lumen ja pakkasen takia ajon keskeyttävä jakso, mutta viimeistään ylihuomenna ajokausi taas jatkuu. Ajokauden päätöspäivää on vielä turha arvuutella.

    Eilen, kun oli kuivat kelit ja lämpötila vaihteli -2.5 - 6 astetta, tuli tehtyä työkeikka + iltalenkki n. 330 km. Tai siis ei kelin tarvi olla kuivakaan, mutta jäätä ja lunta en halua LT:lle tarjota, vaikka toisaalta voisihan tuo mennä hangella vaikka jonkinlaisena pulkkana.
  18. #18
    16. maaliskuuta kausi alkoi, ja jatkuu. Ajan varmaan niin kauan, kun tie on sula. Kuitenkin täytyy jossain kohtaa pitää tauko, että saa tehtyä tarpeellisen rempan pyörälle.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  19. #19
    Lainaa (jowin @ Loka. 12 2007,16:14) kirjoitti
    Veitkö Jarska pyörän ihan pirttiin sängynviereen ?
    Heh,toki oisin sen viereenikin ottanut mut kyl se tungettiin tonne alakertaan
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  20. #20
    Lainaa (arikorho @ Loka. 12 2007,23:26) kirjoitti
    Kun nuo talvet alkavat olla niin kuin viime talvi, niin turha tässä on ajokautta vielä katkaista. Ilman nastarenkaitakin voi ajella 9 kk:n aikana - tosin joskus enemmän ja joskus vähemmän. Kiitos Pohjolan vakuutuksen!
    Kiitellänpä myös Lähivakuutusta samaan hengenvetoon. Nyt on tosin jäätä siellä täällä ja eli hommat on jäissä niiltakin osin. Lähipäivinä on luvattu lämpenevää joten ajamaan pitäisi vielä päästä.

    Maanantaina kun viimeksi ajoin niin en varautunut vielä siihen jotta kausi olisi ohi. Pikkupyöräosasto on talvehtimassa mutta Norjalainen on vielä ajoa vailla...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  21. #21
    Lainaa (bikerpappa @ Loka. 12 2007,15:10) kirjoitti
    Ensimmäinen ajelu tänä vuonna oli 12.3. ja ajan niin kauan kunnes jäiset tiet estävät harrastustoiminnan ja elämäntapani toteuttamisen.
    +1 itekkii otin oman pikkuaprilian sillo ajoo talviunilta ja saa nährä et millo menee apikka takas talviunille
    600rr
  22. #22
    13.3 alkoi kausi hangen keskellä jä tänään reilu 100 km tuli taas päästeltyä. Nakit jäässä ja suu virneessä. Kausi vaan jatkuu ja jatkuu........
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  23. #23
    Ajelishan sitä vaikka kuinka pitkään, koska kumminkin tulee pakkaspäivien väliin lämpöistäkin. Ei vaan oikeen kiinnosta sen tiesuolan saaminen prätkän CAN väylille yms.

    Toistaiseksi näillä mennään... eli ajelut jatkuu kun pitelee kuivia ajosäitä. See U.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  24. #24
    Huhtikuun alun viileillä keleillä aloiteltiin ja tänään taisi olla viimeinen reissu sateessa ja 3-4 asteen lämmössä lunta teiden varsilla ihmetellen; vajaa neljäsataa kilometriä eikä voi kuin ihmetellä miten mukava pyörä LT on ajella kurjissakin oloissa; penkin- ja kahvanlämmittimet pitävät paikat jotakuinkin ajokunnossa ja plexi auttaa kylmänestossa sekin. Keväällä ceebaileyn uusi -3 euro cut with wings tuo vielä enemmän suojaa ja ennen kaikkea odotan, että sen takana on vähemmän pyörteitä ja ääntä kuin nyt ja että pärjäisin mahdollisesti jopa ilman korvatulppia, jolloin radion kuuluvuuskin tietysti paranisi (vähän täytyy miettiä ratkaisuja sen huonoon herkkyyteen).
  25. #25
    "Lumilta tulille ja lumille" on kuulunut mottoni, mutta todellisuudessa tuossa tilastoa ensimmäisestä viimeiseen tankkaukseen tältä vuosituhannelta. Itse ajokausi on voinut olla hiukan, varsinkin loppupäästä, pitempi kun olen pyrkinyt ajamaan tankin tyhjäksi mutta noin
    00: 12.4 - 26.11
    01: 3.4 - 29.10
    02: 27.3 - 20.10
    03: 1.4 - 30.9
    04: 30.3 - 11.11
    05: 2.2 - 23.10 (uusi pyörä ja poltteli päästä ajamaan
    06: 31.3 - 1.12
    07: 22.3 - .....
    Eli pohjolan kesä on lyhyt ja vähän luminen kuten kuva 3.4.2003 näyttää eli noin seitsemän kuukautta .

    [img]f:/siirto/bemu0002_r1comp.jpg[/img]



  26. #26
    Winkulalla olen ajellut sulankelin aikaan -paitsi että viime vuonna Pystymettästä tullessa meinas maalaipoika olla ihmeissään, kun oli välillä jäätä ja sohjoa.
    Kesällä hommasin kakkospyöräksi Transalpin, ja sillä olisi tarkoitus ajella ympäri vuoden
  27. #27
    ainakin nyt vielä ajellaan
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  28. #28
    Ajossa on mutta hiipuu kun pimeys ja märkä/liukkaus vie halut ajamisesta. Vkonloppuisin jos säät sallii ajella.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  29. #29
    Kausi lähti liikkeelle 18.3. ja jatkuu. Eli reilut 7 kk jo mennyt. Tilanteeseen vaikuttaa paitsi hyvät kelit myös osaltaan Pohjolan non-stop vakuutus. Aiemmin kun ajot vähenivät kertaan-pariin viikossa, oli vakuutuskustannus ajoa kohde sen verran iso, että pyörä meni seisontaan. Onneksi ei enään! Taas on hyvä viikonloppukeli tulossa...

    -hessu-
  30.  
  31. #30
    Lainaa (hessu s @ Loka. 25 2007,21:31) kirjoitti
    Taas on hyvä viikonloppukeli tulossa...

    -hessu-
    Joo eiköhän lähdetä porukalla pystymettään.
    Mä lähden ainakin, huomenna.
    Kelithän on mainiot.
    http://www.sci.fi/~kekku/pysty07.htm

    Pekka
    Pekka
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen