1. Ylivoimainen Laatu & viimeistely
2. Muotoilu
3. Innovatiiviset ja rohkeat ratkaisut
4. Huolettomuus
5. Paris-Dakar ym: kisamenestys
6. Jälleenmyyntiarvo
7. Turvallisuus
8. Kardaani
9. Kokonaisuus, ei tuota voi pilkkoa...
Mulla suurin syy,se että 20v asfalttiteitä ja kortinmenetyksiä muoviluodeilla riitti.Nyt aukeni uusi ura,Keski-Suomen kinttupolut ja sit se,että Gessulla ei yksinkertaisesti tee mieli kaahata asfaltilla(ei houkuttele siihen).Ja on kiva herättää keskustelua,kun ajaa bemarilla,mun motoristikaveripiirissä on vähän jäykkä suhtautuminen bemuihin.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
En äänestänyt, koska minun valintani puuttui.
Oma perusteeni Bemarin valintaan oli yksikäsitteisesti mukavuus. Korvat ovat jo niin meluarat ja korvalääkärini sanoo, että ellei kypärämelu lopu, niin sitten aletaan sovittaa kuulolaitetta aivän lähitulevaisuudessa. Tuossa suhteessa RT on yksi parhaista eikä muussakaan mukavuudessa ole moittimista.
Laatu ja viimeistely: BMW on, mutta on moni muukin.
Muotoilu: Ei kiinnostä vähän pätkää, vaikka RT onkin Bemariksi hyvin näköinen. Minun moponi saa näyttää aivan miltä haluaa
Innovatiiviset ratkaisut: Saa olla, mutta myös hyvin optimoitu perinteinen tekniikka kelpaa. Pääasia että toimii. Aina.
Huolettomuus: Tärkeää. Pääasia että toimii. Aina.
Paris-Dakar: Pariisissa olen käynyt monestikin, onko Dakar jotain syötävää? Kilpailuissa menestyminen vaatii ominaisuuksia, joita minä en tarvitse. Eivätkä kilpurit toimi. Aina.
Jälleenmyyntiarvo: Löydettyäni mopon josta pidä ajan sillä pitkään. Jälleenmyyntiarvo tulee olemaan joka tapauksessa heikko, koska kilometrivammaisena se meiltä lähtee. En ostanut mopoa säästääkseni, joten ostan sen minkä haluan.
Turvallisuus: Tärkeää. Ei mopoa ilman ABSeja eikä kesää ilman ajoharjoituksia.
Kardaani: Hällä väli. Ketjulla, remmillä ja akselilla on omat etunsa ja haittansa. Kunhan moottorin voima siirtyy takapyörään ajamisen mahdollistamiseksi.
Kokonaisuus: Tässä on jotain...pitääpä miettiä.
Samat argumentit painoivat kun vaihdoin BMW:n pois seuraavaan mopoon. Mutta kuka ties vielä joskus palaan takaisin vaikka nelisylinteriseen RT:hen kunhan se keksitään. Tai LT:hen tai hiljaisilla katteilla varustettuun FJR Mark III:n...eli vaikka arvostukset ovat matkan varrella muuttuneet paljonkin, niin nyt epäilen saapuneeni perille ja KUVITTELEN ostavani seuraavankin mopon samoilla edellytyksillä kuin nykyisen ja sitä edellisenkin.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Missä on vaihtoehto "saksalainen" tai "baijerilainen"? Toinen mikä tulee mieleen on porvarillinen, mutta tiedä sitten siitä.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
(Ekku @ Loka. 10 2007,17:57) kirjoitti
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
-Ajo-ominaisuudet on ehdottomasti ensimmäinen syy.
-Mielestäni persoonallinen ulkoasu..siis 1150 GS vuonna 2000.
-Ystävät ja kylänmiehet sanoivat sitä rumimmaksi pyöräksi ikinä.
-Sopi hyvin hiekkateille, saa myös rupulikumit alle tarvittaessa.
Tässä kait oli ne syyt millä itse pyörän valitsin.
Nyt jälkikäteen vois tietenki tehdä laulun laadusta ja kestävyydestä, mut sillo ku sen ostin en ollu vielä näin valistunu.....![]()
Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
(poku @ Loka. 21 2007,22:25) kirjoitti
![]()
![]()
Jaa,,,
![]()
![]()
Noistakin luuloista onneksi kasvaa eroon ajan kanssa.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Your crash, is my cash"
K1200RS,
varmatoimisen kokonaisuuden maine,
kardaaniveto,
siistit toimivat vakio sivulaukut (+peräteline ja laukku)
vääntävä, mukava kone,
sporttipyörä matkaominaisuuksilla, jolla voin käydä radalla ja ajaa matkaa.
Ja ennen kaikkea, jotenkin tuo malli vain on minun mielestäin juuri sellainen, miltä pyörän pitää myös näyttää.
Eiköhän sitä tuossakin ollut.
Ai niin, vastasin, ettei voi pilkkoa.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
R1200GSA.
Ruma pyörä.
Sopii rumalle miehelle.
R1200GSA '11
voi ku jostaa viel löytyis kasisatanen boxeri ihan vaan par venttiiliä per pytty ja ilman kompuutteria, siinois ducatille tallikaveria![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Tärkeimpänä syynä kardaani. Ja huolettomuus. *. Pojan naku-Suzukilla ajamisen alkeita opetellessa ja ketjua rasvaillessa ja kiristellessä tuli mieleen että vaihtoehtokin löytyy. Vaihtoehtoja oli muitakin mutta R 1100 S tuli ensimmäiseksi omaksi pyöräksi. Sopii pienimuotoiseen retkeilyyn ja rautaperseajokin onnistuu ( kokemusta on ) *
.
Morjens!
Kardaaniveto, helppohuoltoisuus boxerissa (tekee itse), hyvin silmää miellyttävä ulkonäkö (R 1100 S) ja ylipäätään mainio kokonaisuus.
Siinä muutama valintaperuste näin äkkiseltään.
Aikaisemmat mopot olivat DR 650 RS ja sitten 750 Africa Twin joten muutosta on tapahtunut myös tyylillisesti.![]()
Caponord etv 1000
Ajamisen iloa !
Ajaminen on mulle tärkeintä tässä harrastuksessa. Tämä nykyinen R1200S on oikein mukava wannabee TT vehe. Eikä olleskaan liian kyykky tämmöselle paapalle.
No, päädytään ja päädytään, katotaan nyt jos vaikka selviäis, onko siinä huhussa perää. On kyllä kuin istuis ompelukoneen päällä. Vaan tuntuu menevän kuin kiskoilla. Mutta mutta, valkosormisuus muistuttaa taas olemassaolostaan, tarttis jotain löytää lääkkeeksi, tangonpäihin painoja ajatellut. Guzzi värisee vähän eri tavalla, tai tutisee, joten siinä pysyy näpit lämpiminä. Sattuu nuo bemarin värinät juuri tuonne hyville matkanopeuksille.Muilla samoja harmeja?
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Your crash, is my cash"
Sulla on siis K100RS? Värinöitähän siinä on. Jotkut on laittaneet paksummat solukumiset kahvakumit. Värinä on K100 moottorista tehokkaimmin poistettu sahaamalla yksi pytty pois. K75 ei täristänyt lainkaan, koska siinä oli poksunväli optimaaliset 120 astetta.
Ei nyt ihan viittis ruveta sahaushommiinkaan. Kyllä tässä jotain keksitään.Tai sitten pyhitetään bumse som pendlarhoj till jobbresor.
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Your crash, is my cash"
Erinäisistä harmeista johtuen on viime aikoina vähän mietityttäny tuliko sittenkään oikea valinta kun 1200GSA:n hommasin, mutta taitaa se silti olla paras tarjolla olevista omaan käyttööni soveltuvista. KTM 990 vois olla tasapäinen vastus, mutta siinä on ketjuveto ja pienempi tankki.
Ostaessa oli perusteluina
- 10000 huoltoväli
- Monikäyttöinen; autobahn, mutkatie, huono asfaltti, sora - kaikki käy.
- kestää kuormaa (2h + tavarat pidemmällekin reissulle)
- kardaani
- ISO tankki (miksei kaikissa voi olla yhtä iso?)
- tilava ja leppoisa ajoasento myös hiljaisissa nopeuksissa. Matkustajallakin ok-tilat.
- Hyvät kaatumaraudat, ei kiiltävää muovia jota pitäisi vahata ja varoa.
- huolto lähellä
Jottei luultais kokonaan järkiperusteilla hankituksi, sanottakoon että onhan se vielä komiakin ku mikä![]()
Vaihtoehtoisesti, missä on vaihtoehto "miksi kukaan päätyisi bemariin", viittä bmw-merkkistä pyörää olen kokeillut, enkä ole huomannut niissä mitään erityisen loistavaa.(hra1150 @ Loka. 12 2007,11:23) kirjoitti
Pitätäytykööt baijerilaiset nelipyöräisissä, koska vaikkapa E46 ja E90 M3:set ovat melko hauskoja vempaimia, eikä E60 M5:kään yhtään pöllömpi laitos, tai jos diesel-autoa haluaa, niin E90 335d on myös melko näppärä härveli.
Tämä tosi vaan minun mielipiteeni, mutta pakko oli kommentoida kun vaihtoehtoina oli: ylistän bemaria, ylistän bemaria enemmän tai ylistän bemaria eniten
Ps. yllättäen en äänestänyt...
ZX-10R + ZX-6RR
Ihan hyvä aihe mutta en voisi valita vaihtoehdoista mitään. Valitsisinko kohdan: "kokonaisuus", joka mulla koostui tällaisista ulkonäöstä ja ominaisuuksista paperilla ja kuvissa, foorumilla luetuista asioista liittyen laatuun.
- Täyskattaus parempi kuin muilla
- Huoltovapaa kardaani (K100 RT -84)
- Rohkea ja ammattitaitoinen moottorinsuunnittelu
- Hyvä hinta/laatu suhde vanhemmissa
- Muotoilu ajatonta. Saman ikäiset japsit ja italialaiset on saman näköisiä mitä sen aikaiset autot. Tämä malli on ajaton vaikka tässäkin 80-luku näkyy joissakin yksityiskohdissa.
- Bemari-autojen hyvä maine vuodesta toiseen
Tiedän, että kaikkia mopoja joutuu remppaan ilman 24 vuoden ikääkin mutta tässä tapauksessa ne perusasiat ovat laatua. Korjaamisessa on enemmän järkeä kun laittaa niitä rahan arvoisia varaosia laadukkaaseen pyörään mieluummin kuin johonkin kiinalaiseen mopoon (joka minulle ennen oli). Tosin ei mulla kokemusta muista moottoripyöristä ennen ollutkaan. Ensihankinta joten hullu se on joka väittää, ettei ensimmäiseksi merkiksi hommaaminen perustu mielikuviin muiden puheista.
Haluaisin vielä lisätä, että bmw merkkinä sitä tuntemattomille on kaikessa erilaisuudessaan hieman juppimainen merkki joten kuskeja ei ehkä pidetä kaikkein sosiaalisimpina ja älykkäimpinä ihmisinä. Tämän takia pelkät mielikuvat rehellisesti sanottuna olivat myös teknisten seikkojen ohella myös negatiivisia. Tämän huonon maineen bmw-autojen kuskeista oli vaan kestettävä kaikkien positiivisten teknisten asioiden bonuksena.
Hyvä kysymys mihin ei taida järkevää vastausta löytyä.
p.s. Oli aivan pakko![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Eipä tule mieleen miksi normaalipainoinen ja viriili nuorimies päätyisi tähän merkkiin, toisaalta keskiverto BMW -kuski taitaapi olla aikalailla vastakohta![]()
GSX-R600 K6
Mut silti vähän kiinnostaa.(jorim @ Elo. 13 2008,13:42) kirjoitti
Sori, oli ihan pakko.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Your crash, is my cash"
Älähän nyt. Kyllä sieltä pukkaa uutta mallia vähän viriileimmillekin nuorille miehille.(Muki^ @ Elo. 13 2008,13:44) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Erilaisuus ?
Itse olen jo pidempään haaveillu bemusta mut mut..ois vähä muutakin makseltavaa
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Muki^: Ensinnäkin toinen vaihtoehto K100 RT matkapyörälle oli suzukin gixeri mutta päädyin tähän katteiden ja laadun takia. Suzukin laatu olisi ollut varmaan yhtä luotettavaa mutta tuskin yhtä laadukasta valmistuksen suhteen. Ja mikäpä sen hienompaa kun ei kategorisoidu niihin ennakkoluuloihin mitä tietyn tyypin omistajista ajatellaan ennakkoon![]()
Pakko vastata "kokonaisuus". Kun ekaa kertaa näin kesällä 2007 kuvan K1200R Sportista jossain Mp-lehdessä, niin se iski ulkonäöllään jo siinä. Ajattelin suurinpiirtein näin "tuossapa olis eka BMW jonka hankintaa voisi miettiä..." Noh, sit keväällä 2008 menin pentele koeistumaan moisen laitteen... Ja se olikin sitten siinä. Hiukan nettiä pengottuani ja tutustuttuani pyörän ominaisuuksiin noin teoriapohjalta, olin myytyä miestä.
Nyt olen ajellut ko. vehkeellä 2000 kilsaa 1,5 viikossa, ja pyörä täyttää TÄYDELLISESTI mun kriteerini. Eli se on oiva matkajuhta, se on niin ruma etton komee, ja siinä on yllin kyllin tehoa. Lisää plussia kertyy mm. ESA jousitus, kahvalämppärit, kardaani, huoltoväli 10 000km ja se fakta, ettei näitä ole vielä tullut yhtään vastaan... Eli myöskin jonkinmoinen persoonallisuus. Tämä on varmasti se pyörä, jolla ajelen ainakin seuraavat 5 vuotta naama keksillä...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Epäsäännöllisin väliajoin tulee haaveiltua isosta gessusta..tähän asti olen sulkenut sen pois hieman liian suuren istuinkorkeuden vuoksi, kun melko lyhyt olen. Nyt huomasin, että saatavilla on matala satula, jolla istuinkorkeudeksi saadaan 815mm, joka on täsmälleen sama kuin nykyisessä pyörässäni!
Heti alkoikin pyöriä päässä mopon vaihto GS:ään, penkin vaihto ei vielä kastroi jättienskaa kuten madallus saattaisi tehdä. Pitää ruveta tutustumaan pyörään hieman tarkemmin ja kypsytellä ideaa lisää.
Onko muuten eroja vuosimallien 07-08 välillä? Malli siis R1200GS.
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
K1200RS 01/02
- huolettomuus (= 8,5 tkm: 1 ajovalopolttimo, 1 eturengas ja 1 öljynlisäys)
- keppi
- suorituskyky (sopivasti)
- jarrut
- alusta
- kahvanlämppärit
- laukut
- ulkonäkö
- poliiseilla oli samanlaisia
- laminarlipillä meinaan vielä korjata comfortpleksin kypärämelua.. jos hiljenee niin sitten tuossa on kaikki mitä toistaiseksi mopolta kaipaan
Ja 9:n valitsin..
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
08 tuli face lift ja vähän lisää potkua. Kai siinä muitakin pikkuisia muutoksia on.(S.Haltia @ Elo. 19 2008,11:24) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Muutoksia vuonna 2008 TÄSSÄ. Iso muutos tuli 2007 kun luopuivat siitä sähköisestä jarrutehostimesta ==> tervetullut muutos.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net