1. Ylivoimainen Laatu & viimeistely
2. Muotoilu
3. Innovatiiviset ja rohkeat ratkaisut
4. Huolettomuus
5. Paris-Dakar ym: kisamenestys
6. Jälleenmyyntiarvo
7. Turvallisuus
8. Kardaani
9. Kokonaisuus, ei tuota voi pilkkoa...
Yhtään baijerilaista kumilehmää en ole omistanut, mutta viime kauden sellaisella ajelin, enkä ihan vähää ajanutkaan. Kyseessä K1200GT vm. 2004, eli viimeinen pitkittäisellä padalla.
Olihan se ihan kiva pyörä. Sellaiseksi matkalehmäksi uskomaton peli viedä mutkatiellä, vaikka kaksikin päällä. Moottori oli hauska. Veti melko kivasti jo reilusta 1500 rpm:stä. Eikä soundissakaan ollut vakioksi hirveästi sanomista. Viimeistely ja laatuvaikutelma oli kyllä todella hyvä. Ja olihan se keula jokseenkin omaa luokkaansa.
No, oli se silti ihan liian pramea mötkäle minulle. Liikaa pleksiä, ensinnäkin: mielummin painetta, kuin pyörteitä. Liikaa varusteita. Lisäksi siitä puuttui jotain luonteesta. Hyvä se oli ajaa, en todellakaan kiellä. Mutta ei loppujen lopuksi täysin vienyt sielua. Loistava pyörä, muttei minulle.
Sen sijaan se varttikatettu 1200-kuutioinen uusi sporttipokseri aiheutti kyllä sekavan hysteeristä naurua kun sillä ajoi. Sen voisin ehkä ottaa.
Vaan ei, kyllä se Kawan ZZR on silti jotain. Jotain, mikä istuu lapaseen kuin tatti skeidaan. Eli suhteellisen hyvin. Pitäs olla enemmän rahaa niin vois ostaa enemmän pyöriä. Sitte vois vaikka ostaa yhren pemarinkin. Sellasen kakspyttysen puksuttimen. Se oli hilpee.
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Kaikki ei ilmeisesti päädy.
Itsellä ollut K1100RS, K1200RS ja kolme K1200LT:tä.
Paras noista oli 1100RS ja huonoin toi 1200RS, se oli itseasiassa huonoin pyörä laadullisesti minkä olen koskaan omistanut.
Nykyään ajan Japsilla huolettomia kilsoja.
BMW:llä taitaa olla sellainen tosimotoristi imago että uusiomotoristin on hankittava se että saa uskottavuutta.
Kun on 41v iästään harrastanut touhua yhtämittaisesti 25v ei ole niitä tarpeita.
omat lehmät ojassa
Pitkästi yli 50 v.kuski Aivan liian kallis uutena, mutta riittävän monia kilometrejä ketjuja rasvaillut, kaikenlaisissa keleissä. Saksasta käytetty R1100RS kaikilla mausteilla + isoilla sivulaukun kansilla. Mikään ei lepata. Ergonomia kohallaan. Ei Konstant Rygeln, säädän itse.
Haluaisin ostaa ison GS:n. Siinä on juuri semmoista teknistä insinöörimäistä funktionalismia, joka jostain syystä viehättää. Mutta se moottori. Palataan asiaan, kun siihen saadaan vakavasti otettava (lue: vesijäähdytteinen) moottori sen antiikkisen kompressorin tilalle.
Maailman paras pyörä olisi todennäköisesti GS Triumphin 1050 triplellä varustettuna....
Ducati Hyperstrada -14