Katso äänestykset tulokset: BMW:hen päädytään, mutta miksi ? - Valintasi kriteerit, mikä päällimmäisenä

Äänestäjät
211. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Ylivoimainen Laatu & viimeistely

16 7,58%
  • 2. Muotoilu

8 3,79%
  • 3. Innovatiiviset ja rohkeat ratkaisut

14 6,64%
  • 4. Huolettomuus

22 10,43%
  • 5. Paris-Dakar ym: kisamenestys

6 2,84%
  • 6. Jälleenmyyntiarvo

5 2,37%
  • 7. Turvallisuus

1 0,47%
  • 8. Kardaani

27 12,80%
  • 9. Kokonaisuus, ei tuota voi pilkkoa...

112 53,08%
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 64:sta
    JOVVAIN....

........Naaaaa, no mikä se täs merkis oikein painaa......enite ?

Mä olen ajanut vähän kaikenlaisilla ja eniten minua BMW:ssä miellyttää sen ajettavuus. GSA on isolle miehelle vaan niin hyvä vetää, että sille ei ole vertaista. Poikaset leikkiköön kinnereillä!
    boxer, kardaani ja etupään jousitus.

ja huoltoystävällinen

Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
    Itse asiassa alussa oli Bemari, mutta nyt Trumppa. Tulevaisuudessa varmaan sitten taas LT-Bemari. Ja kuutoskoneella, kun semmoinen joskus varmaankin tulee.
    Kardaani, toimivuus, jämäkkyys ym,ym...
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Entisenä bemaristina haluan sanoa että parasta oli etupään jousitus geometria. Pyörä oli R1100RT.
    Eiköhän se ole se kokonaisuus joka mielestäni toimii. Yksi hyvä esimerkki innovatiivisuudesta ESA joka toimii aivan älyttömän hyvin varsinkin matka-ajossa kaksi päällä ja täysissä matkavarustuksessa. Toinen jota ilman en voisi "elää" on vakionopeudensäädin ja toki löytyyhän sitä paljon muutakin. Eiköhän viehätys tule sieltä pikkupojasta jolloin poliseilla oli hienot BMW:t
    Kokonaisuus ratkaisee !
    kardaani, vääntö, ESA ja kahvanlämmittimet jne. Vaikea erotella. Olen vain tykästynyt kyseiseen vekottimeen. Ainakin omaani siis. Kilometrejä nykyisellä pelillä takana n.15 tuhatta ja vieläkin olen erittäin tyytyväinen hankintaan ....
    Honda CBR1000 -88 ex
    Ducati ST4 -00 ex
    BMW K1200S -05 ex
    KTM 530 EXC-R -09 ex
    KTM 125 EXC -07
    Päällimmäinen syy oli kyllä kardaaniveto ja tässä tapauksessa yhdistettynä kohtuullisen hyvään teholukemaan verrattuna esimerkiksi Motoguzziin.

Jousitus on mielestäni todella hyvä ja käyttäjäystävällinen (ESA), mutta vastaavaasti vaihteisto ja koneen karkea ja epämääräinen käytös pienillä kierroksilla on kyllä iso miinus.

Tuntuu että jossain XX:ssä on huomattavasti miellyttävämmän tuntuinen moottori.

Boxerit ei kiinnosta, kun jotenkin nuo italialaiset vastineet tuntuu mielenkiintoisemmilta jos haluan ilmajäähdytteisen 2-sylinterisen koneen.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (hra1150 @ Loka. 10 2007,10:13) kirjoitti
    Mä olen ajanut vähän kaikenlaisilla ja eniten minua BMW:ssä miellyttää sen ajettavuus. GSA on isolle miehelle vaan niin hyvä vetää, että sille ei ole vertaista. Poikaset leikkiköön kinnereillä!
    Olen samaa mieltä.
    Hauskin ja monipuolisin pyörä mitä mulla on koskaan ollut.
    Eli R1100GS

Ajettavuus ja tuntuma on huippuluokkaa.
    Soratiet ja polut onnistuu.
    Mutkaisilla asfalteilla kuin kotonaan.
    Myös matkailu vaikka Saksan moottoriteillä.
    Radallakin mainio.

Vääntöä riittää ja tehoa.

Huoltohommat on helppoja ja tekniikka tuttua.
    http://www.matkaendurot.net/forum/vi...?t=857&start=0
    Kardaani on ehdoton homma.

On se vaan niin mainio peli.

Pekka
    Pekka
    Huolettomuus, varmatoimivuus, hyvä ajoasento, suojaavat katteet, kardaani, nämä ominaisuudet on ollu kaikissa bemareissa. K75RT, K1100LT,K1200LT
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    LT on matkailuvälineeksi kehitetty;itselläni ei ole enää tarvetta päästä kärsimyksen kautta voittoon. Kardaani; ei ketjujen kiristelyä. Mukavuus ja ajo-ominaisuudet ei ole pienin tekijä, kun miettii miksi päädyin valinnassani BMW:hen. Kun ajelee vuorokauden ympäri iron butt- ajoa, on yön hiljaisina hetkinä mukava kuunnella yöradiota tai mielimusiikkia stereoista ja laittaa lämmöt päälle, kun kosteus laskeutuu tien päälle. Bonuksena on pyörän muotoilu; suunnittelussa on onnistuttu saamaan melkoinen massa nättiin pakettiin. Aina välillä joku moittii kiihtyvyyttä ja huippunopeutta, mutta suunnilleen Ferrarin kiihtyvyys on ja huippunopeudella nyt Suomessa ei niin väliä olekaan ja ulkomailla pystyy pitämään hyvää nopeutta yllä pitkään, mikä ei monelle kyykkypyörällä ole mahdollista ilman kohtuutonta ponnistelua.
    Aika jännä juttu, mutta kaikkien japsien ja rivinelkkujen jälkeen ainakin F800 on ollut yllättävänkin hauska ja monipuolinen mopotin johon ei edes ole yhden kesän aikana vielä ehtinyt kyllästyä

No joo...silti K1200R tekis mieli, mut merkki ois kumminkin sama
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
    Kyllä hyviä pyöriä riittää lähes kaikilla merkeillä.

BMW:kin on tallissa ollut.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

http://www.meikamotoristi.com
    Vastasin 9) vaikkei Bemua olekaan. Sinällään tuossa aika moni mainitsee kardaania yms., joita löytyy kyllä muistakin pyöristä nykyään. Tämä BMW:n pyörien ja kuskien "erilaisuus" on tuttua myös rapakon toisella puolella:
    If I had to come up with an analogy to a world I am very familiar with, I'd say BMW (motorcycles) is to the motorcycling world what Apple is to the computing world:
    - an interesting, more expensive alternative to the mainstream
    - going its own way in the styling department
    - trying hard, after years of low market share due to points made above, to come more into the mainstream as far as design (GS being a notable exception)
    - created a killer piece of hardware (iPod/GS) that is helping the brand as a whole to become better known and more competitive
    - many owners are fiercely defensive of the brand and all they think it stands for, to the point of paranoia
    - users have a reputation outside their 'community' of being elitist snobs.

Tää on sikäli mielenkiintoista myös, että BMW:n imago on jollain lailla hyvin samanlainen kuin mersun autoissa. Kallista on ja osin omaperäistä, ainakin maineeltaan kestävää vaikka siitä kestävyydestä voi olla nykypäivänä hieman eri mieltäkin, ja kuskit puolustaa laitettaan henkeen ja vereen * Onkohan se sitä että saksalainen insinööritaito ratsastaa vankasti vanhalla maineellaan ... vai onko ne oikeasti "parempia" kuin muiden suunnittelemat.

Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Ei itsellä ekan pyörän valintakriteerinä ollut niinkään se, että se oli BMW kuin se, mitä tarkoitusta varten sen hankin. Tarvitsin pyörän työreissuihin, jossa yhteydessä tulisi tuo harrastuspuolikin hoidetuksi. Tilannne oli vähän kuin taksimiehillä tai kaupparatsuilla, ei nekään ajele pikkukinnereilä tai urheiluautoilla tai (city)maastureilla työajojaan.

Wingi olisi ollut ainoa vaihtoehto LT:lle , mutta enpä suoraan sanoen kehdannut mennä semmoista hankkimaan ensimmäiseksi mopoksi. Saattaa sivullisista tuntua hullulta, mutta omissa silmissä LT oli kumminkin enemmän moottoripyörä kuin Wingi, vaikka se ei ole tätä yhtään kevyempikään.

Entisenä Mac-käyttäjänä täytyy kyllä tunnustaa, että jotenkin itse viihdyn myös Bemun selässä. Tuossa Luxus Tourer-luokassa tilanne on Wing / LT kisassa vähän sama kuin Windows / Mac tietokoneissa. Sen huomasi oikein konkreettisesti kun ajettiin Wingin kotimaisemien halki....

Yhtä kaikki, BMW on onnistunut kohtuullisen hyvin markkinoimaan myös oheiskrääsät ( ei tietenkään HD:n veroisesti), jotka kyllä ylläpitävät kohtuuhyvin pyöränkin laatuimagoa. Siinä taas tosiasiallinen laatu ei taida olla sen kummempaa kuin muissakaan pyörissä. Ihmisten suunnittelemia ja tekemiä ne ovat kaikkine virheineen.

Ei maar, riittää nää horinat tältä erää...aamukuudelta taas LT:n keula kohtia Baltiaa, lupailivat pikkuisen koleampaa. Ei muuta kuin Gerbingit vähän kovemmalle, ja kahvan- ja pyllynlämppärit päälle, jos siltä tuntuu. Jaa niin, sekin on kiva kun ei laturista teho lopu ihan alkuunsa, piisaa papua vielä kunnon valoillekin...

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Huoltoväli 10.000 km.
    Sen unohdin tuolta aikaisemmasta vastauksestani.

Pekka
    Pekka
    Aikanaan kun osatin ekan Bemari, kesänajetun K 75 ´87:n, sen mustan oranssilla satulalla, ei japanialaisilla olut tarjota mitään vastaavaa. Lähinnä oli XJ 900 mutta sekin oli jo silloin jotenkin antiikkinen. Muut japsit oli taas hieman himmeleitä. Kokonaisuus oli kohdallaan.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Kokonaisuuspa hyvinkin. Pyörä on R 1200 St ja ostopäätökseen vaikutti kardaani, hyvä ajoasento, hyvä ajettavuus ja ennenkaikkea se, että pyörä on rumuudessaan jopa hyvännäköinen (vrt. autopuolelta ed.sukupolven Z3 coupe). Eipä tule joka mutkassa vastaan samanlaista .
    Buimureihin olen lopulta päätynyt ja syyt ovat ensisijassa matkailussa: ajan enimmän osan kaksi päällä ja kuormaakin on monesti mukana. 1100 GS oli eka bemuni ja se kantoi kuorman loistavasti, sitä oli kiva viedä huonommallakin tiestöllä ja ennen kaikkea ergonomia oli minun mitoilleni passeli. Vajaan tonnin päivämatkan taittoi nikottelematta.

Nyt on alla toista kesää 1200 RT. Pitkään arvoin uuden Gessun ja tämän välillä. Mukavuus lisääntyi kovemmassa ajossa ja säältä on sen verran hyvin suojassa, että kausi jatkuu vielä täyttä päätä, kohta 17 tkm tälle kesälle ajettuna.

Bokserikoneeseen olen tykästynyt, rivinelkkuja rakentelee paja kuin paja. Luotettavuus on omaa luokkaansa samoin käyttömukavuus: ei tarvitse selata koko ajan vaihteita.

-hessu s-
    Uusimmissa lehdissä (TM, Bike, UK-Bike) annetaan montakin hyvää syytä päätyä Bemariin, etenkin F800ST:hen.
    Lainaa (K100 @ Loka. 10 2007,11:31) kirjoitti
    Itse asiassa alussa oli Bemari, mutta nyt Trumppa. Tulevaisuudessa varmaan sitten taas LT-Bemari. Ja kuutoskoneella, kun semmoinen joskus varmaankin tulee.
    Kardaani, toimivuus, jämäkkyys ym,ym...
    Vähän sama juttu täällä, paitsi nyt on uusi wingi. Ajelen tällä sitä uuden sukupolven LT:ä odotellessa. LT on helvetin hyvä pyörä, enkä väitä että wingi olisi parempi, kun olen ajanut sillä vasta 3000 km. Piti vain kokeilla jotain uutta. Ensi kesän jälkeen voin antaa kattavamman raportin ikuisuusaiheesta LT vs. Wingi.
    Same shit, different day.
    Ei pidä nyt ottaa hernettä nenään vaikka tiedänhän sen jo heti että bemaria ei kuuluisi moittia (niin olen ymmärtänyt ORG:ssa) mutta tulipahan käytyä tässä syksyllä koeajamassa tämä uusi RT kun sehän on rehellinen matkapyörä mutta jo ensimmäisellä kilometrillä huomasin että 'hyi hel***ti, tämäkö muka vaihtoehto Hondan Pan Europeanille!'

Tuntui kuin moottori ja vaihteisto olisi ollut jostain ensisarjan protosta, (en ole koskaan ajanut mitään ensisarjan protoa mutta voisin kuvitella niiden toimivan noin), niin huonosti vaihteet meni päälle pienillä nopeuksilla ja moottori tuntui pienemmältä kuin tonnikakssatanen, ei väännä läheskään siten kuin pannarin kone.

Mutta mutta, siinäpä olikin minun varsinaiset moitteet RT:tä kohtaan, muita moitteita olivat hiukan suojaamattomampi kate ja pleksi, mittaristo ja ohjaustanko jarruneste- ja kytkinsäiliöineen oli tyylikäs ja se ESA-jousitus oli hyvä, luulin kyllä lehtijuttujen perusteella sen olevan vieläkin mukavampi Comfort-asetuksessa.

Tehdaslisävarusteiden laajuus on se jossa BMW on ollut jo valovuosia muita moottoripyörävalmistajia edellä ja siinä jos missä muilla valmistajilla olisi parannettavaa.

Jos keväällä -04 olisi nykyinen RT- malli ollut jo markkinoilla, todennäköisesti ajelisin nyt sillä, silloin boxer moottori ja karkea toiminen vaihteisto olisi varmaan customin jälkeen tuntunutkin oikealta valinnalta mutta ei enää neljän kauden jälkeen pannariin tottuneena.

shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Oikeastaan tämän ketjun otsikko ei ollut "Miksi BMW:hen EI päädytä".

Sametinpehmeys ei ollut määräävä kriteeri, kun valitsin omani.
    R 1100 GS - nyt yli 10kkm takana eri kuormilla ja tienpinnoilla, välillä yksin, välillä vaimo ja reissukamat päällä ja aina toimii. Ei tarvitse reitejä mietittäessä kiinnittää huomiota onko soraa vai asfalttia. Aina mennään mukavasti ja niitä reitejä jotka kiinnostavat eikä vain niitä jotka on pinnoitettu kaikille sopiviksi. Ei välttämättä paras missään yksittäisissä ominaisuuksissa mutta erinomaisen toimiva kokonaisuus monikäyttöpyöränä. Boxeri vääntää mukavasti ja suht. laajalta alueelta (säädettävä boxi + tehoputki). Helppo huoltaa ja vaivaton ylläpitää.
    Lainaa: "Ei pidä nyt ottaa hernettä nenään vaikka tiedänhän sen jo heti että bemaria ei kuuluisi moittia (niin olen ymmärtänyt ORG:ssa) mutta tulipahan käytyä tässä syksyllä koeajamassa tämä uusi RT kun sehän on rehellinen matkapyörä mutta jo ensimmäisellä kilometrillä huomasin että 'hyi hel***ti, tämäkö muka vaihtoehto Hondan Pan Europeanille!'"

Makuasiat ovat sellaisia, joista ei voi kiistellä, mutta 34000 Rt:llä ajaneena täytyy sanoa, että jos pitäisi valita pannarin ja Rt:n välillä, niin tietysti RT, vaikka nyt sitä minulla ei olekkaan.

Ajoin pannarilla n. 700 km, kun bemari oli huollossa (vakionopeuden säädin ei toiminut) ja sain siksi aikaa liikkeestä 1700 km ajetun 2004 mallin pannarin.

Valitettavasti en pystynyt ajamaan sillä kuin 100 km pysähtymättä, kun kädet olivat sen jälkeen niin turtana.
    Pyörä tuntui jousitukseltaan myöskin kovalta, (ehkä olisi pysynyt säätämään).

Vaihteisto toimi kyllä kuin ajatus ja moottori oli vääntävämpi, sekä muutenkin tehokkaampi. Tosin se näkyi myöskin bensan kulutuksessa.
    Pannarin hinta myöskin kohtuuton, kun ottaa huomioon perusvarustelun.
    Tarpeeksi koluttua läpi "japsimatkakyykkyjä" tuli tarve kokeilla jotain täysin uutta.
    Toki monta kertaa istuin mp-näyttelyissä LT:n päällä ja tuumin etten ainakaan koskaan tämmöstä järkälettä laita ja kuinkas sitten kävikään .
    Alkas jo ajokausi 2008
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
    Jaa niin että miksikö siihen Bemariin piti sitte päätyä? Ja nimenomaan Ärrä-sarjalaiseen (R1150RT)?

No siksi ku äiti opetti että "Köyhän ei kannata paskaa ostaa..."

Sori nyt vaan K-miehet, mutta mulle ilmajäähdytteinen bokseribemari on se ainoa oikea moottoripyörä. Niillä mentiin aikoinaan Stalingradiin ja kun muut vehkeet hyyty niin Bemarit ja Kubelwagenit pelasi jollaki lailla. Harrikoissa kuuluu olla V2 ja Bemareissa bokseri. Piste. Entisenä VW Kupla -harrastajana on syntyny tietty kiintymyssuhde ilmajäähdytteisiin boksereihin, ja R-sarjalainen edustaa vielä kunniakkaasti tätä muuten harvinaiseksi käynyttä moottorityyppiä. Kyseessä siis perinteiden kunnioitus.

Muuta valintakriteeriä:
    - tietty laatuvaikutelma jota ei muista merkeistä löydy
    - RT:n ajo-ominaisuudet ja mukavuus matkakäytössä
    - monelta osin varsin yksinkertainen -> helppo huollettavuus TI-miehelle
    - jälleenmyyntiarvo

Kaikissa vehkeissä on jotakin huonoa ja niin on RT:ssäkin, mutta niitä en lähde tässä luettelemaan. Tässähän kysyttiin että miksi Bemariin piti päätyä?

PS. Kyllä mää jossaki vaiheessa ostan sen LT:n vaikkei siinä bokseria ookkaan... Naatiskelen kuiteski RT:stä nähtävästi meleko monta vuotta.
    R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
    Jotenkin ainakin itsestä tuntuu, että jollei mp:llä ajeta kilpaa se ei ole merkkinä uskottava. Vääntäkää tätä sitten mitenpäin haluatte, mutta näin se on.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Olen ajanut n. 15-20 eri pyörää ja ostamassa nyt ekaa Bemaria. Viime kesänä testaamistani uusista pyöristä BMW (F800 ST) oli ehdottomasti paras jos kriteereinä on pyörän ominaisuudet akselilla hinta-laatu-teho-väntö-moottorin luonne-ajettavuus (onpas pitkä akseli...). Ja vielä bensiinin kulutus.
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
  30.  
    Nii on vaan hyvä et ei parempata oo löytyny! Ajaa kesät,talvet,työmatkat ja pitemmätkin maratonit!!
    Ainiin ei tartte korjata,uutta ölpää ja tulpat päälle ja taas mennään. Ajamisen iloa tai miten se nyt meni! Suosittelen!!
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen