Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Moro Ducatistit!!
    Johan on markkinat,olen tässä yrittänyt päästä tekemään vaihtokauppaa(mp-liikkeitä) uudempaan pyörään(ei ducati),mutta olen saanut ihmeekseni huomata että ei minun nykyinen pyörä kelpaa vaihdossa useampaankin liikkeeseen,näin olen saanut todeta useammassakin sähköpostissa jonka olen saanut tai sitten pyöräni arvo on poljettu niin alas ettei tyhmäkään sillä hinnalla luovu toimivasta pyörästä,nykyinen pyörä on Ducati ms2r 800 vm.05 ja aj.25500km,eli ei nyt sentään mikään raato..nyt kysyisin että onko muut törmänneet vastaaviin tapauksiin,ainakin autokauppaa tehdessä kaikki merkit kelpaavat vaihtokoneeksi
  2. #2
    Voisiko olla niin että Ducati on vaikea "jälleenmyydä" Jaappanialaiset taitaa kyntää tälläkin saralla.
  3. #3
    Ongelmasi taitaa olla se, että pitäisi löytää liike, joka edustaa molempia pyörämerkkejä, siis nyt omistamaasi ja haluamaasi.

    Kunhan / jos löydät sellaisen liikkeen, niin homma helpottuu huomattavasti.

    Itsellä oli tuo ongelma, vaihtaessa BMW Triumphiin.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  4. #4
    Juuh.... Tuttua autopuolelta, mutta päätinkin että auton seuraava osoite on paalaamo... No se onkin vaan käyttöpeli ja vanha... =9v.

    Mopo taas on tunnepeli... = suihkuja tulee jos meinaa kauppoja tehdä...



  5. #5
    R.M. Heino vois olla hyvä paikka vaihtaa. Edustaa montaa merkkiä, myös Ducatia. Itse ostin Ducatini sieltä, vaihdossa meni Kawa.

    Ducatin edustus on käsittääkseni vain Tampereen liikkeessä, mut sama puulaakihan se on kuitenkin Espoossakin.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  6. #6
    Juu, saman homman olen huomannu!! -05 S800 ei kelpaa juuri mihinkään muualle, ku merkkiliikkeeseen. Tai sit hyvityshinta on ihan naurettava.

    Liikettä en nyt viitsi meinita, mutta eräässä ei vaihtanu edes halvempaan ja olisin maksanu vielä väliä

    No toisaalta ei ole nyt mitään sen suurempaa syytä vaihtaakkaan, mutta on toi tosi ihmeellistä touhua!
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  7. #7
    Lainaa (akistys @ Loka. 12 2007,20:33) kirjoitti
    ...ainakin autokauppaa tehdessä kaikki merkit kelpaavat vaihtokoneeksi
    Ööööh, tuota, ei käy. Koitin -90-luvun puolella tarjota autoani vaihdossa Salossa. Ajattelinpa vielä, että kun kyseessä oli sillä seudulla harvinaisempi kulkine, niin kaupat olisivat kiinnostuneita (sittemmin olen oppinut)... Lopputulos: yhdessäkään liikkeessä ei haluttu autoa vaihdossa. Sanottiin joko suoraan, että ei tai sitten lähes suoraan niinkuin yhden liikkeen loistava kommentti: "Jos mää nyt sitten tarjoan sen verran, ettet ainakaan tänne sitä jätä."

    Kyseessä oli silloin jotakuinkin 7v vanha... tättädää... Lancia!
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  8. #8
    Taitaa olla huono ajankohta kaupoille.
    Helpoiten menee vaihdossa Ducati-liikkeeseen tai sitten pitäisi myydä itse suoraan. Tuntuu kyllä hinta tippuvan näissä italian ihmeissä melko nopeasti..
  9. #9
    Ihan hienosti voi mennä kaupaksi kun itse myyt. Vaihdossa ei vellihousut japskikaupiaat huoli kuin tuttua ja turvallista varmasti kaupaksi menevää honsusakimahaa. Ei siis kannata myöskään suotta vaihtaa vaan osta toinen viereen. Tuskin olet tuohon kokonaan kyllästynyt kummiskaan. Ja hmm.. pals se sit maksaa?
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  10. #10
    Hosumatta ollessa saattaa suorassa kaupassa sopiva ostajaehdokas löytyä, mutta vaihtohommissa toiseen merkkiin on syytä varautua jo etukäteen jonkin sortin "mielipahaan": pyörä ei kelpaa about lainkaan tai hinta on.. kröhöm... "hieman alakantissa". Ja kyllä, tässä puhuu oma kokemuksen ääni.

    Yritin etsiä vanhaa keskustelua, jossa oli juurikin juttua tästä asiasta, mutta silmä luppasee jo liikaa enkä jaksanut kahlata niitä kaikkia potentiaalisia ketjuja läpi tähän aikaan vuorokaudesta. Niin tai näin, valtavirta kammoaa eksoottista merkkiä ja myyjä ottaa siksi äkkiä takkiinsa, sille asialle ei voi mitään.
    Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
  11. #11
    Elä myy sitä mopoo, paa talliin ja hifistele myöhemmin Ducet ei oo mitää kertakäyttövehjeitä ja ainakii tällä ollu puol elämää paha miel kun ekan möi kauan sitte... toista ei sitte kellee elävänä luovutetakkaan ...parikyt jenkkiä, japsia, brittiä tos men välleen mut niitei niin väliä...



    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  12. #12
    Ellet voi jättää pyörää omaan talliin itselle, myi se suoraan. Hinnoittele pyörä realistisesti ja jätä tunne- asiat pois siitä hinnasta.
    Tämän jälkeen keskity kilpailuttamaan uuden pyörän myyjät kunnolla. Talvi on hyvää aikaa ostaa pyörää käteisellä ja ilman vaihtopeliä. Kauppiaat ovat hanakoita tekemään kovia tarjouksia. Muista myös uudet ylivuotiset ja rinnakkaistuodut pyörät, kun uutta harkitset.

    Kun myit itse suoraan vanhan pyöräsi (hieman kauppiaiden hintoja halvemmalla) saat varmasti hinta-eron takaisin, kun ostat käteisellä (hyvin kilpailuttaen ja tingaten) uuden.
    Varsinkin, jos kauppiaat ovat hyljeksineet vaihdokkiasi huonolla vaihtolaite hinnoittelulla.

    Käytettyjen hinnat ovat tulleet merkistä huolimatta kovaa vauhtia alas viimeiset vuodet.



    .
  13. #13
    Buell vaihtui 1098:iin kaks viikkoa sitten kauppiaan kautta, jouhevasti ja sillain et myyjä oli kipurajalla ja itse kipurajalla... eli kaiketi yhtälö oli kunnossa. Hintapolemiikkia käytiin yhteensä n. 3 minuuttia ja homma oli valmis. Ei valittamista.
  14. #14
    Heh, kävimpä kerran tarjoamassa Hailacissa Suzukia vaihdossa Ducatiin...
  15. #15
    Lainaa (Haastaja @ Loka. 17 2007,16:25) kirjoitti
    Buell vaihtui 1098:iin kaks viikkoa sitten kauppiaan kautta, jouhevasti ja sillain et myyjä oli kipurajalla ja itse kipurajalla... eli kaiketi yhtälö oli kunnossa. Hintapolemiikkia käytiin yhteensä n. 3 minuuttia ja homma oli valmis. Ei valittamista.
    Onnea vaan uudelle mopolle! Ehdottamasti hienoin kyykky tällä hetkellä ja onhan siinä pippeliä reilusti enemmän kuin näissä "tusina" tuotteissa. Voipi böllin jälkeen olla hiukan eri peli ajella ja 998:kin verrattuna eroa on varmasti kuin yöllä ja päivällä.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  16. #16
    Lainaa (Pahkasika @ Loka. 17 2007,17:15) kirjoitti
    Lainaa (Haastaja @ Loka. 17 2007,16:25) kirjoitti
    Buell vaihtui 1098:iin kaks viikkoa sitten kauppiaan kautta, jouhevasti ja sillain et myyjä oli kipurajalla ja itse kipurajalla... eli kaiketi yhtälö oli kunnossa. Hintapolemiikkia käytiin yhteensä n. 3 minuuttia ja homma oli valmis. Ei valittamista.
    Onnea vaan uudelle mopolle! Ehdottamasti hienoin kyykky tällä hetkellä ja onhan siinä pippeliä reilusti enemmän kuin näissä "tusina" tuotteissa. Voipi böllin jälkeen olla hiukan eri peli ajella ja 998:kin verrattuna eroa on varmasti kuin yöllä ja päivällä.
    Khyyl 120Nm takarenkaalla oleva bölli aika mukavasti mutkapätkää työntää... mutta vaemo halus jotain uutta väriä elämään
  17. #17
    Lainaa (Haastaja @ Loka. 18 2007,08:59) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Loka. 17 2007,17:15) kirjoitti
    Lainaa (Haastaja @ Loka. 17 2007,16:25) kirjoitti
    Buell vaihtui 1098:iin kaks viikkoa sitten kauppiaan kautta, jouhevasti ja sillain et myyjä oli kipurajalla ja itse kipurajalla... eli kaiketi yhtälö oli kunnossa. Hintapolemiikkia käytiin yhteensä n. 3 minuuttia ja homma oli valmis. Ei valittamista.
    Onnea vaan uudelle mopolle! Ehdottamasti hienoin kyykky tällä hetkellä ja onhan siinä pippeliä reilusti enemmän kuin näissä "tusina" tuotteissa. Voipi böllin jälkeen olla hiukan eri peli ajella ja 998:kin verrattuna eroa on varmasti kuin yöllä ja päivällä.
    Khyyl 120Nm takarenkaalla oleva bölli aika mukavasti mutkapätkää työntää... mutta vaemo halus jotain uutta väriä elämään *
    Eikös parturikeikka olis silloin edullisempi..?
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  18. #18
    Lainaa (akistys @ Loka. 12 2007,20:33) kirjoitti
    ..tai sitten pyöräni arvo on poljettu niin alas ettei tyhmäkään sillä hinnalla luovu toimivasta pyörästä,nykyinen pyörä on Ducati ms2r 800 vm.05 ja aj.25500km,eli ei nyt sentään mikään raato..
    Voisit tietysti laittaa vähän suuntaa antavia tietoja, esim mitä pyörästä on luvattu hyvittää vaihdossa? Entä minkä arvoiseksi itse pyörän arviot? Liike haluaa saada voittoa myös tuolla vaihtopyörällä.
  19. #19
    Ducatien kanssa moni ei tosiaan arvaa miten rajusti hinta tippuu. 3v/20tkm voi helposti pudottaa pyörän arvon puoleen.
    Oma 748:n oli 4v/19tkm ja maksoi reilusti alta puolet uuden hinnasta.
    Arvataan nyt että tarjosivat tosta S2R:stä jotain 7-8000eur vaihdossa?



  20. #20
    Lainaa (Haastaja @ Loka. 18 2007,08:59) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Loka. 17 2007,17:15) kirjoitti
    Lainaa (Haastaja @ Loka. 17 2007,16:25) kirjoitti
    Buell vaihtui 1098:iin kaks viikkoa sitten kauppiaan kautta, jouhevasti ja sillain et myyjä oli kipurajalla ja itse kipurajalla... eli kaiketi yhtälö oli kunnossa. Hintapolemiikkia käytiin yhteensä n. 3 minuuttia ja homma oli valmis. Ei valittamista.
    Onnea vaan uudelle mopolle! Ehdottamasti hienoin kyykky tällä hetkellä ja onhan siinä pippeliä reilusti enemmän kuin näissä "tusina" tuotteissa. Voipi böllin jälkeen olla hiukan eri peli ajella ja 998:kin verrattuna eroa on varmasti kuin yöllä ja päivällä.
    Khyyl 120Nm takarenkaalla oleva bölli aika mukavasti mutkapätkää työntää... mutta vaemo halus jotain uutta väriä elämään *
    Kyllä varmasti mutta epäilen silti että 1098:n jälkeen bölli voi tuntua lähinnä ruohonleikkurilta * Siltä nimittäin vakio 12s tuntui tuonoonkin verrattuna.



    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  21. #21
    Lainaa (zpete @ Loka. 18 2007,15:49) kirjoitti
    Ducatien kanssa moni ei tosiaan arvaa miten rajusti hinta tippuu. 3v/20tkm voi helposti pudottaa pyörän arvon puoleen.
    Oma 748:n oli 4v/19tkm ja maksoi reilusti alta puolet uuden hinnasta.
    Arvataan nyt että tarjosivat tosta S2R:stä jotain 7-8000eur vaihdossa?
    Eräs lähde tarkasteltaessa pyörien arvoja on tietysti Tullin tilastot sovelletuista verotusarvoista. Ducateja ei siellä liiemmin vilahtele, kesällä tullattu yksi S2R, verotusarvo 10900 €. Tuonhan pitäsi olla se hinta jolla Tullin mielestä pyörä vaihtaa omistajaa.
    2k€ katetta, niin hyvitystä n. 9 k€.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  22. #22
    Aina ei ole helppoa, keväällä kun yritin vaihtaa/vaihdoin bemarin johonkin muuhun niin esimerkiksi Tuusmotorissa sanottiin että he eivät ota lainkaan bemareita vaihdossa. Ei kuulemma sellaista ostajakuntaa heillä jotka ymmärtäisivät bemareista. No asialla tietenkin kaksi puolta, näin niitä ei myöskään tule. Sanasta hommasta varmaan toi sun Ducatin vaihto on kiinni.
  23. #23
    Laskee se hinta noilla japseillakin.
    CBR :ää, ZZR:ää, GSXR:ää. XX:ää ja ties mitä
    sama pyörä eri väri -vehkeitä Suomi pullollaan ja Saksasta roudataan koko ajan romua lisää.

    Kyllä Ducatissa kannattaa pitää hinta kohdillaan, koska Ducati
    on ehkä ajattomin pyörä, mitä myynnissä on ja kun siihen tutustuu, niin ihastuu.
  24. #24
    Lainaa (IlDuce @ Loka. 18 2007,16:08) kirjoitti
    Lainaa (zpete @ Loka. 18 2007,15:49) kirjoitti
    Ducatien kanssa moni ei tosiaan arvaa miten rajusti hinta tippuu. 3v/20tkm voi helposti pudottaa pyörän arvon puoleen.
    Oma 748:n oli 4v/19tkm ja maksoi reilusti alta puolet uuden hinnasta.
    Arvataan nyt että tarjosivat tosta S2R:stä jotain 7-8000eur vaihdossa?
    Eräs lähde tarkasteltaessa pyörien arvoja on tietysti Tullin tilastot sovelletuista verotusarvoista. Ducateja ei siellä liiemmin vilahtele, kesällä tullattu yksi S2R, verotusarvo 10900 €. Tuonhan pitäsi olla se hinta jolla Tullin mielestä pyörä vaihtaa omistajaa.
    2k€ katetta, niin hyvitystä n. 9 k€.
    No toi tullin arvo on kyllä todellisen hinnan määrittämisessä aika huono. Mitä nettimotosta katoin niin kyllä en ihmettele yhtään jos ei ducatit suomessa liiku. Uusien Hinnat on tullut reilusti alas eikä silllon auta muu kuin laskea käytetyn hintaa.
  25. #25
    Lainaa (zpete @ Loka. 18 2007,15:49) kirjoitti
    Arvataan nyt että tarjosivat tosta S2R:stä jotain 7-8000eur vaihdossa?
    Samaa luokkaa itsekkin veikkasin. 7-9k€ josta viimeisin voisi olla hailacin tarjous.
  26. #26
    Lainaa (Red Noisy @ Loka. 18 2007,19:39) kirjoitti
    Kyllä Ducatissa kannattaa pitää hinta kohdillaan, koska Ducati
    on ehkä ajattomin pyörä, mitä myynnissä on ja kun siihen tutustuu, niin ihastuu.
    Niin, ja tuolla systeemillä sen sitten pitääkin aika pitkään...
    ... ajanlaskun loppuun.

    Käytettyjen prätkien hintakehitys on muuttunut Suomessa, mutta eihän sitä kaikki ole hiffanneet.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  27. #27
    En tarkoita sitä, etteikö hinnasta voi aina keskustella. Tuskin kukaan haluaa oman pyöränsä myynnistä ottaa reilusti enemmän takkiin, kuin mitä "taulukon" mukaan on pakko, ellei sitten ole aivan pakko laittaa peli lihoiksi ja heti.

    Voitko Koris valaista, miten käytettyjen Ducatien hintakehitys on muuttunut Suomessa?
  28. #28
    Lainaa (Red Noisy @ Loka. 18 2007,22:02) kirjoitti
    En tarkoita sitä, etteikö hinnasta voi aina keskustella. Tuskin kukaan haluaa oman pyöränsä myynnistä ottaa reilusti enemmän takkiin, kuin mitä "taulukon" mukaan on pakko, ellei sitten ole aivan pakko laittaa peli lihoiksi ja heti.

    Voitko Koris valaista, miten käytettyjen Ducatien hintakehitys on muuttunut Suomessa?
    No tossa on hinnat millä suomesta saa uuden ducatin. hinnat menis s2r ducelle tämän valossa mielestäni jotenkin näin.
    06 6tkm 10900€
    05 10tkm 10000€
    04 15 tkm 9000€
    03 2otkm 8300€
    jne...
    ja noikin hinnat olisi aika kipurajalla koska uusi on uusi!

    DUCATI Monster 1000 S 2004 11750
    DUCATI Monster S2R 1000 2006 12990
    DUCATI Monster S4R 2005 13990
    DUCATI Monster S 4 RS 2007 18990
    DUCATI 999 mp 2004 16990
    DUCATI 999 R 2004 23700
    DUCATI 999 R Fila 2004 27900
  29. #29
    ...jatketaan vielä. Kun huomasin että kysyjän ducati on 05 25tkm ajettu ja pienempi(800kuutioinen ovh 2000€ halvempi) kuin esimerkkini epäilisin että sille käteiskaupan hinta pyörisi jossain 7300-7800 euron tietämillä. vai mitä muut olisi valmis maksamaan näiden tietojen valossa?
  30.  
  31. #30
    tarjoukset on tosiaan liikkuneet 7-10000€ tietämillä josta viimeinen Hailacin hinta vaihdossa uuteen..itse maksoin Hailacille pyörästäni 04/06 14700€ virikitillä,joten pidän kuitenkin tollaista 7-8000€ hyvitystä aika laihana,eli hinnan pudotus on aika roima mielestäni,mutta sekin tosiasia on hyväksyttävä että minkä hintaiseksi sitä arvostaa pyöränsä,itse ainakin odotan enemmän,eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa ;)..onneksi ei ole pakottavaa tarvetta luopua pyörästä vaan voi odotella rauhassa uudistuneen Monsterin tuloa
    Nyt kuitenkin suurin kysymys on että miksei Ducati kelpaa vaihtolaitteeksi??
    Eihän sitä nyt kaikki halua ajaa tusinapyörillä kuten autopiireissä Corollalla ;)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen