Liukas savipintainen tie ja kävelyvauhdista etupyörä alta.
Kyljen puskuri otti pahimman tällin, mutta upposi niin syvään, että nätisti jousikiinnikkeistään irti napsahtanut peilin kuori napsahti myös hieman halki.
Ja ego tuhannen pirstaleiksi
Mitä nuo kylkisiipien muovikoristeet maksavat?
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Koskitko etujarruun? Siten olen itse kaatanut ja useaman kerran. Nythän on talvi aikaa katsoa mistä halvimmalla saa.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Kylä tossa Gessu nappularenkailla olis vielä toiminut upeesti *No joo, leikki leikkinä. Aika vähällä pääsit jos kaikki on tuossa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
otan osaa. muistan kun itse ensi kertaa osuin tuollaiselle pinnalle ja huomasin - kävelyvauhdissa - että heywhattahell...
eikä siinä tarvi etujarruakaan käyttää, tankoa ei sovi kääntää montaa astetta kun jo rengas liukuu sivuttain ja pettää alta. et ei se oo kuskin taidosta enää kiinni, ei tollasella pinnalla varmaan kukaan pysty ajamaan (ilman nastaa tai jotain pätevää nappulaa)![]()
Senior Highway Bomber
Ride Loud - Ride Proud
Kawasaki z750s -05
Jännää kun noita pelejä kaatuu ja aika usein nykyään vedotaan siihen että ei siinä enää kukaan olis pysyny pystyssä...ei kai noin paljon ole laitteita liikenteessä jotka "tuurilla seilaa"...![]()
Maine menee ja vakuutusmaksut nousee..![]()
Ei siinä jarrua tarvittu. En oikeastaan tiedä miten olisin voinut tuon välttää sen jälkeen kun olin tehnyt reitin valinnassa virheen ja ajanut painavan mopon katurenkain kaatosateessa pellon poikki vievän tien ajouralla selkeästi kaltevaan kohtaan?
En nimittäin tehnyt mielestäni mitään, kun eturengas päätti poistua suoraan sivulle päin sisäkaarteen suuntaan. Artistin moka siitä huolimatta, tuo olisi pitänyt nähdä eikä ajaa tonnikeijua paikkaan johon sitä ei ole tarkoitettu.
Nappularenkain olen ajanut niin vähän pitoa arvioidakseni, mutta rupulikumein tuo ei olisi varmaan ollut mikään ongelma. Ei vaan ole ollut tapana ostaa mopoa erikseen joka paikkaan, vaan ajaa joka paikassa sillä joka on jo tullut hankituksi.
Olen aiemmin pitänyt märkää nurmikkoa liukkaana, ja umpitien päässä nurtsilla U-käännöksen pyöräyttäessäni olinkin erittäin varovainen, mutta tuosta nurmikosta sentään selviää kun ei hosu eikä mene nykimään jarrun eikä kytkimen kanssa. Eikä aja kovin kaltevalle pinnalle. Omia jälkiä palatessani kuvittelin haasteellisen osuuden päättyneen siinä nurmikolla
Vakuutusmaksujen nousun suhteen olen vielä toiveikas. Elleivät osat maksa aivan mielettömiä, niin vakuutusyhtiö ei tästä jutusta taida saada mitään vaatimuksia. Tulee kaikille halvemmaksi niin.
Ainakaan tuon kulutuspalan hinta ei voi eikä saa olla kovin kipeä. Kolhi-ja-heitä-pois periaatteellahan se on siihen asennettu...kai?
No, nämä ovat niitä paljon puhuttuja oppirahoja.
Et sanonut että tässä olisi käynyt niin, mutta täsmennetään nyt vielä, että aivan selvästi oma moka.(Gari @ Loka. 02 2007,12:23) kirjoitti
Kippari vastaa laivastaan myöskin siinä tapauksessa että ei jälkeenpäinkään itse ymmärrä kuinka olisi voinut ko. paikan ajaa kolauttamatta.
Ja se ei tosiaankaan tarkoita, etteikö joku muu olisi voinut osata tai etteikö itsekin jollain muulla vehkeellä.
Mutta kaikilla kuskeilla ja kaikilla vehkeillä on rajansa ja niiden sijainti pitää vain tietää. Asfaltille en aio rajoittua sen enempää kuin ennenkään, mutta märällä kelillä otetaan vähän eri asenne sitten kun tien keskellä kasvaa ruohokaista ajourien välissä![]()
Uteliaisuuttani kyselen, että miten sait Hannu sen pannusi takaisin pystyyn?
Itse olen mietiskellyt, että taitaa olla tuo maan vetovoima kokolailla suuri näin raskaalle mopolle... Saitko apuvoimia, vai tuliko maagisia lisävoimia nolotuksesta johtuen *?
Macce
http://www.mkkv.fi/
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio/
ex. BMW K1300S -14
ex. BMW K1300S -12
ex. Triumph Trophy SE -13
ex. BMW K1200R Sport -08
ex. Honda ST1300 -07
ex. Suzuki M800 -07
koska alusta oli erittäin liukas en ottanut nostamisesta periaatekysymystä, vaan käppäilin läheiseen taloon masinoimaan nostotalkoita.(macceS @ Loka. 04 2007,09:01) kirjoitti
Kahdestaan nousi kevyesti.
Mutta nyt kun tuo puskuri on valmiiksi rutattu, niin voisi tietysti mielenkiinnon vuoksi kokeilla asfaltilla.
Ja paaskat, mitään toimi. Noiden limaisten puunlehtien päällä on aina leikki lähellä. Tänäkin aamuna mentiin työoihin niin äärestäviereen ettei mitään rotia.(hondamania @ Loka. 02 2007,11:55) kirjoitti
edit: ammusta tuli aamu.
Niin, sulla on vielä uusi pannari. En ole vanhanmallisen siiven hintaa jaksanut kysellä, omani rikoin keväällä Saksassa parkkipaikalla. Olin nousemassa mopon päältä pois, kun jalka osui kanttikiveykseen. Pieni horjahdus, ja koska toinen jalka oli juuri satulan päällä, tuuppasin tällä koivella pannarin kumoon. Tää mun mopo on aika pystysuorassa ollessaan sivutuella, ja oli vielä vähän oikealle viettävä kohta. Hyppäsin pyörän yli ottamaan vastaan, mutta eihän tällaisen kukkakepin voimat moiseen riittänyt, mainittu siiveke sai kipeää ja peilille kävi kuten sunkin tapauksessa. Naarmuja ja pieni halkeama. Mutta näin vanhaa pyörää moiset vain komistaa.![]()
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
Uusi siipi tilauksessa. EMC lupasi toimittaa 40 eurolla.
Peiliä pitää vielä harkita, kun halkeama on todella pieni ja uusi kuori maksaakin jo 150 €.
Oltiin toissa keväänä huhtikuun puolessavälissä kaksi päällä Kristiinankaupungin lähellä pienellä soratiellä melkein uuden pannarin kanssa.
Muuten hyväkuntoinen, mutta kelirikkoinen tie ja edessä notkelmassa parikymmentä metriä pitkä vetinen spoori. Kaksi auton renkaiden uraa vettä täynnä. Oli sen verran tultu alamäkeä ja kun ei pakkia ole päätin yrittää uraa pitkin. Hyvin meni., kunnes etupyörä haukkasi ja alakate otti spoorin reunaan kiinni. Ja lisää kaasua. Silloin mentiin tyylikäs U-käännös ja mutikkoon turvalleen molemmat, pyörä kanssa.
![]()
Ei kun lumiseen lätäkköön kierittelemään niin saatiin isommat
-askat puvuista pois. --tutti ---tanasti. Tuli komea U:n muotoinen kuvio takapyörästä mutikkoon.
Takaisin kotiin ajellessa mietitytti mahdolliset vahingot pyörässä.
Kun sain pyörän pestyä niin naama levisi kuin Räikkösellä tänään voiton jälkeen. Vasen muovipuskuri vähän naarmuilla, ei muita vahinkoja. Oli sen verran pehmeä paikka missä kontattiin.
Hinkkasin palan hiomapaperilla sileäksi ja autolakkaa purkista päälle, oioin alla olleen kiinnikkeen ja avot. Ei muistu edes mieleen katsellessa enää.
Sen verran "opin", että en lähde arpomaan tollaisiin paikkoihin, ainakaan matkapyörällä.
Kesällä Saksassa yli 200 km lenkki, kun 20 cm lumi tuli vastaan. Olisin kääntynyt ilman Feuerwehrin poikiakin.
Sama jos tulee kartan mukaan asfaltoitu mutta entistetty soratie vastaan niin kuin Teijossa viime kesänä. Etupyörä upposi 10 cm kun yritti ajaa. Ei kun uukkari.
Saman teen kun tulee sepeli vastaan ainakin jos päätä ei näy.
Tyhmää on mennä pyöräänsä/itseänsä mennä rikkomaan, vaikka osaisikin ajaa. Eihän se ole edes kivaa.
Mutta silti hyvä pala se pannarin sivumuovi on.
Tee se nyt, huomenna voi olla.....
Oikein hyvä paikka harjoitella on käydä EU:n itäisimmässä pisteessä. Tänä kesänä tuli tuokin pätkä ajeltua, 17 km sepeliä Ilomantsin Hattuvaarasta tohon pisteeseen ja takaisin. Semmoista parin sentin sepeliä, eikä mitään kaljuja ajouria. Minä FJR:llä ja vaimo ER-6F:llä ja kummallakin täydet sivulaukut ja tankkilaukut. Ja vastaan tuli kyllä yksi pannari, muttei jostain syystä tullut mieleenkään tervehtiä. Vaimo muuten tuumasi jälkikäteen, että ton jälkeen ei yksikään soratie ole enää tuntunut oikein miltään.(hojare @ Loka. 07 2007,18:32) kirjoitti
Eikös manner eu:n itäisin piste siirtynyt romanialle? kypros on vielä sitäkin idemmässä.eu
Ei siirtynyt. Romanian itäisin piste on lännempänä kuin Joensuu, joten kyllä Suomessa se manner EU:n itäisin piste on toistaiseksi. Toi karttaprojektio hieman hämää, kun pituusviivat ei mene pystysuoraan.(Saikku @ Loka. 07 2007,20:30) kirjoitti
Eiköhän tääkin titteli mene kohta jollekkin valkovenäjälle ukrainalle tai turkille... Toivottavasti olen väärässä(Anttoo @ Loka. 07 2007,21:18) kirjoitti
![]()
Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!