Mulla on 900 divarissa kappan pleksi (52 cm), joka aiheuttaa vallan jumalattomat pyörteet kypärään. Vika on kuulemma omassa pituudessani (187). Onko kokeneemmilla ratkaisuehdotuksia, auttaako lyhempi vakiopleksi?
Homma ratkesi näin, kx centerin kaveri suositteli mra:n säädettävää jatketta, ja stormin kaveri tilas... saas kattoo ens kesänä, kuinka kauan täytyy säätää.
-ikuinen testaaja-
Auttaa jonkun verran, mutta ei poista koko ongelmaa. Pmalla kohdallani tulin siihen tulokseen että vaihdan pyörän. Sillä pääsin siitä ongelamsta eroon. Sinänsä surku kun pyörässä ei muuta vikaa ollut, mutta ilmeisesti tuo koko kate homma on vähän sellainen tuossa pyörässä.
Pleksi väärässä kulmassa... Liian pysty taihi loiva kulma.
Itelläni oli senteistä kiinni saada se kohilleen. Ei vaikuta kuskin pituus jos on säätömahollisuutta ylöspäin. Tässä tapauksessa pleksi o liian alhaalla?
Mul oli pleksin yläreuna leuankärjen kohalla (pikkukustomi)
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Minulla on edelleen auton takajalkatilassa ylimääräinen 900 Diversionin lyhyeksi sahattu vakiopleksi. Toimi minulla (182 cm) parhaiten, ei humissut ollenkaan mutta kuitenkin suojasi jonkin verran viimalta. Mitään spoilereita tai MRAn lippoja en saanut toimimaan.
Pyörä on jo myyty mutta pleksi jäi minulle kun ostaja halusi vain touring-pleksin (omapa on asiansa), sen saa hakea Oulusta ihan ilman korvausvaatimuksia kun en sillä mitään tee.
Nykyinen pyörä on naku eikä pleksejä kaipaa.
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
Niinpä asensin tuon edella mainitun leikatun pleksin pyörään (kiitti nopeasta toimituksesta!)ja kojeajelu vahvisti jutun. Eli matalalla pleksillä ajoviima osuu alemmas ja pyörteily poistui. Kiitos vielä kaikille!
![]()
-ikuinen testaaja-
Hyvä että toimi. Kaunishan se ei kyllä ole![]()
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown