Lähtee mukaan, mutta ei tykkää pitkistä siirtymistä. Oma pyöräkin on hankittu, mutta on jäänyt lasten käyttöön.
Yksimpä ajelen. Luulen hiuksen sekaisin menon olevan pääsyy kun ei kypärää päähänsä laita. *
Vois mennä vaik kahville, mutta ei niin ei.
Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
Meillä ainakin mentiin ja varmaan mennään kesällä taas kaksistaan paljon. Ajoin n.2000-3000km josta ehkäpä puolet yksin ajoa.
Keväällä näkee miten ajellaan kun tuo Onnettomuus pahasti sotki naiseni ajatukset moottoripyöräilystä "oli kova taivuttelu että saan ostaa pyörän" onneksi ymmärsi että meinaan jatkaa pyöräilyä pienistä vastoinkäymisistä huolimatta ja on taas innolla mukana ostellen uusia ajokamoja ja muuta oheismateriaalia.
Joten lopputulos kaiken offtopicin jälkeen on että ajellaan noin 50/50 aina illan viimisen 1/2 - 1h ajan yksin + lyhyet työmatkat ja ajat jolloin kaunis osapuoli on töissä "todella usein"
Yamaha xv1100 -89
Täällä pannut hanttiin kaiken aikaa viimeset 12 vuotta. Aluksi uhkaili avioerolla, kun tuli eka mopotin taloon, sitten seuraavan tullessa, oli mykkäkoulua noin 2 kuukautta, kolmannen tullessa ei sanonut enää mitään... sitten meni varmaan piruillakseen ottamaan mopotunteja autokouluun ja vihjasi, et jokin japanialainen pitäis hommat sille. Sanoin, et jos tulee, ni sitten huollat itte. Lopetti puhumiset mopoilusta... Neljännen Ducatin tullessa taloon on ollut aika apaattinen nainen....... Itse asiassa olen saanut ajella ihan itsekseni pitkin poikin Eurooppaa kesälomillani.... *![]()
![]()
"not so bad" *
![]()
se on tällä hetkellä niin aktiivinen että sitä ei ole ollenkaan
Gsx-r 750 -01
Yzf-r1 -06
Hayabusa -08
Kyllä sitä saa (joutuu)ajella ihan itekseen, vaimoväki ei dikkaa koneista, pari kertaa ollut kyydissä, ei oo mun juttu, oli kommentti.
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Vaimo istui takapenkillä eka kesän, nyt ajelee omalla mopolla aina kun mahdollista
Vaimo on keskimäärin kerran kesässä istunut takapenkille, mutta viime kesä antoi luvan odottaa, että saattaa olla innostus syntymässä, joten kenties ensi kesänä saan hänestä mukavaa matkaseuraa pidemmille reissuille.
Olen ajellut jonkin verran IronButt ajoja ja vaikka niissä näkeekin paljon hienoja maisemia, jotka vaihtuvat tiheään, niin en niin hirveästi ihmettele, että ne olen joutunut ajamaan yksin. Niin innostuneeksi en hänen usko muuttuvan vastakaan, ettenkö joutuisi näitä instant-lomamatkoja tekemään vastedeskin ilman perässäistujaa. Ehkä hyvä niin.
Nyt on hyvää aikaa alkaa miettimään, mikä olisi sopiva reissu ja kuinka lyhyillä päivämatkoilla pitäisi mennä, että saa vaimon mukaan myöhemminkin.
Tää on mun ja lasten juttu...
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Emäntä tuli hirveen inttämisen jälkeen kyytiin, nyt ei reissuja sais ollenkaan tehdä ilmanLyhyet ajelut on tehtävä usein itsenäisesti.
Kävi edellisellä pari kertaa kaudella, eikä sen jälkeen tullut enää kyytiin.
Pitäisiköhän opetella ajamaan?
Ei maar...ei vaan hipaise ja keksii muuta puuhaa, kun olen ajamassa.
No problem.
-w-
-These are my principles,
if you don´t like them I have others-
G.Marx
-Älä spekuloi-AJA!-
Koneinsinööri A
-Canis culum in tua naso-
17th century proverb
Täällä vähän eri tarina, eli vaimo ajoi ensin A-kortin ja minä takana yhden kesän. Eihän sitä aikuinen mies kehdannut pitkään. Seuraavana talvena oma A-kortti taskuun ja siitä on ajeltu 4 vuotta molemmat tosi aktiivisesti Suomet ja muut Euro-maat, molemmille n. 15000 km / kesä.
-¤- BMW F800 ST -¤-
Kawasaki ER-6n
Honda CB 500
Veli osti prätkän alkukesästä 2003. Heitin hänelle ajatuksen, että kun olet luopumassa siitä niin minä sitten ostan sen pois.
Vaimolle heitin vitsinä...
No loppukesästä veli tuli ja kysäisi sillai varovasti, että puhuit alkukesästä, että voisit ostaa jos on myymässä. Hänellä oli jo varattuna toinen mopo ja seuraavana päivänä piti käydä paperit tekemässä.
No vaimo oli ensin vastaan... Mopo oli talven tallissa ja hommasin varusteet. Seuraavana kesänä ajelulle ja vaimo oli vieläkin vastaan. Käytiin kahdestaan ajelulla ja vaimo oli senkin jälkeen vastaan.
2005 kesällä vaihdoin 450 kuutioisen 1100 kuutioiseen ja sitten vaimo jo halusikin mukaan ja matkaan.
Nyt on hommattuna kypäräpuhelimet ja 2005 kesästä lähtien on tehty vähintään viikon mittainen ajelureissu jonnekin päin Suomea.
Saas nähdä milloin saan puhuttua ostamaan oman mopon.
Tosin vaimo on mukana 100% silloin kun ajellaan ja tulee mukana kuin olisi osa kuskia.
Joten nautittavaa on.
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä
Rouvva ei pidä mopoista ja kieltäytyy ehdottomasti tulemasta kyytiin.
Sen sijaan kohta-11v ja 16v pojat ovat olleet molemmat kyydissä,
melko paljonkin. Keskimmäisen kanssa tehdään lyhyempiä reissuja,
esim. mökille ja takaisin ja isomman kanssa välillä vähän pidempiä,
kuten esim. kesällä Saariston rengastie.
Tuon vanhimman pojan kanssa olisi kovin siistiä tehdä esim. jokin
Norjan kierros, mutta sitä nalkutusta, vinkumista ja vaatimista ei jaksa.
Pitää nyt katsoa mitä keksisi kesällä...
-- sjm
Kun poikia on kaksi niin kumpi on keskimmäinen(sjm @ Tammi. 06 2008,18:41) kirjoitti
![]()
veikkaan että se 11v ja se nuorin on se josta ei hiiskuta vaimolle(MagnaMan @ Tammi. 06 2008,19:05) kirjoitti
![]()
![]()
Oli pakko...![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kuka puhui että poikia olis vaan kaksi? 11 ja 16v pojat olivat olleet vaan kyydissä... Tai mistä minä mitään tiedän...(Matso @ Tammi. 06 2008,19:12) kirjoitti
edittiä...
Ja itte aiheesta... Vaimo tulee mieluusti kyytiin kun vaan olis enemmän niitä hetkiä että pääsee kyytiin... Toistaiseksi tekosyynä menee nuo pari pientä lasta, joita ei ihan aina viittis anoppilaan viedä
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Äh, mä veikkaan et keskimmäinen on tytär(Matso @ Tammi. 06 2008,19:12) kirjoitti
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Näennäisesti vastustaa. Lähtee kuitenkin aina kyytiin kun mahdollista.
Tyttäret eivät vielä osaa teeskennellä vastustavansa vaan ovat aivan rehellisesti innostuneita moottoripyöräilystä ja tulevat mielellään kyytiin.
Ensi kaudelle pyörä vaihtuu vielä vähän paremmin kahdelle hengelle sopivaksi malliksi, joten luultavasti yksin "pääsee" ajelemaan entistä harvemmin.
Näin nimenomaan, kun avioiduin ehtona oli ettei vaimo saa tulla minun ja pyörän väliin. Vielä 24 vuotta myöhemmin homma toimii, pyörälle ei olla mustasukkaisia ja jos haluan ( annetaan tehdä niin) voin viettää omaa aikaani pyörän kanssa niin paljon kuin haluan (annetaan). Kysymys taitaa olla ajelusta? Kyllä, hän pitää siitä ja silloin ajetaan kuin pitääkin. Näin tää toimii ainakin meillä. Siis parasta parisuhde terapiaa.
- ai että missä se on? no kyllähän sä tierät siellä se taas kiillottaa sitä armastaan, entäs teillä? Ai sama juttu. On ne niinku ....![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601