Kaadoin prätkän 10-20:n vauhdissa oikealle kyljelle. Vakuutustarkastajan kanssa saatiin sovittua, että laitetaan uusia osia tilaukseen. Varastossa odottaa ixilin slipari ja puhuttiinkin tarkastajan kanssa että saisin putkesta kertakorvausta 150 euroa. Soittelin ja kyselin uuden alkuperäisosan hintaa ja se pyörii jossain 500:n euron tietämillä.
Minusta 150 euroa kuulostaa aika vähältä joten löytyykö keneltäkään vastaavanlaisia kokemuksia eli kannattaako lähteä tinkimään lisää rahaa?
Pyörä on Honda CBR 600F -99
Yamaha R6R -06
BMW S 1000 RR -10
Siis saitko sen Ixilin + 150eeroa händyyn?
04 Buell xb12s
Ilman muuta kannattaa tinkiä lisää rahaa, ei tuo 150 € ole kovin kummoinen korvaus. Toinen vaihtoehto on, että korjautat sen mopon vakuutusyhtiön piikkiin ja myyt sit sen uuden alkuperäisen piipun ja saat siitä varmaan enemmän kuin 150 €. Pyydä vaan reilusti 300 € tarkastajalta ja siitä sit hiukan tingit. Toivottavasti se ei tiedä että sulla on se Ixil siellä varastossa jo...
Ehdottomasti enemmän rahaa vakuutusyhtiöltä. Eihän se pyörä ole edes katulaillisessa kunnossa sillä ixilillä? Ei sillä ole mitään väliä tietääkö se vakuutustarkastaja sulla tarvikeputken olevan. Mitäs jos ne katsastukset tulee parin vuoden päästä? Joudut kumminkin hommaamaan alkup. putken...
Mä suosittelisin kumminkin unohtamaan rahat ja vaatimaan putken vakuutusyhtiöltä.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
En tiä miten onnistuu enää jos olet jo sopinut 150 eur korvauksesta, mutta noin yleensä tosiaan kannattaa aina ottaa rahakorvauksia hinkuessa selvää orggisosien hinnoista ja kinuta korvaukset niiden mukaan. Tai ainakin varmistaa kumpi osa on hintavampi ja sitä sitten yrittää läpi.(jonen @ Loka. 08 2007,08:18) kirjoitti
Parissa kuprussa olen saanut juurikin alkuperäisosan hinnan vaikka kolhu on rikkonut selvästi halvemman jälkiasennuskikkareen.
Otin selvää alkuperäisestä hinnasta ennenkuin juttelin tarkastajan kanssa, mutta kun ei ole aikaisempaa kokemusta niin en osannut heti vaatia lisää rahaa. Voi olla että huomenna vielä soittelen ja kyselen tarkastajalta asiasta. Pyörä on ollut minulla toistaiseksi vielä ajossa, mutta tällä viikolla taitaa ajokausi päättyä.
Yamaha R6R -06
BMW S 1000 RR -10