Kertokaa viisaammat mistä löytyisi moottoripyörän huoltotaso / nostin. Siis semmoinen nostin jossa taso nousee. Pituutta, leveyttä ja nostotehoa pitäisi olla senverran että raskaampikin pyörä nousee ylös. Ei oikein googlettamalla löytynyt sopivanoloista, ei ainakaan hinta/laatusuhteiltaan.
Powerplustools
Tuolta on meidän tallille hommattu nostotaso. Tilauksessa meni noin kuukausi ja tuote oli ihan sellanen mitä luvattiinkin.
Koneita.com
Täällä näyttävät kauppaavan myös tuollaista nostopöytää. Ei tietoa toimitusajoista tai laadusta...
Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Saksasta on tulossa, maanantaina on sieltä lähtenyt eli on kai perillä ensi viikon alussa.
Linkkiä en vielä viitsi laittaa, katsotaan ensin mitä tulee ja kerron sitten.
Ominaisuudet:
Nostokyky: 454 Kg
Nostokorkeus: 180 - 760 mm
Taso (ilman ramppia): 2200 x 654 mm
Ramppi: 680 x 360 mm
Luukku takapyörän alla: 745 x 290 mm
Pumpattava malli, eli ei siis paineilmalla.
Hintaa tuli rahteineen 310 euroa, eli halpa oli, saa nähdä mimmonen on
Laita tänne tai yv mikälainen vekotin sieltä tuli.(Oltsu @ Loka. 04 2007,21:54) kirjoitti
Motonetistä pojat on noita käyneet hakemassa. Jotain 600 tais olla hintaa, ilmakäyttöinen. Mun makuun aavistuksen liian leveä, mutta onhan se halpa ja aika tukeva.
Ainakin viime keväänä noita siellä oli.
Hitaus on malttia!
ANY10.
Laitan tänne tietoa kun tupsahtaa pihaan.(Mr. Pan @ Loka. 05 2007,20:31) kirjoitti
Mitenkäs nuo nostopöydät toimivat sellaisten pyörien kanssa jossa käyrät estää nostamisen pohjasta? Pitääkö ottaa putket irti jos haluaa esim vaihtaa renkaat?
CBR600RR
H-D XL883R
ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
Nostopöytä, nimensä mukaisesti, toimii siten että koko moottoripyörä ajetaan/työnnetään ison metallitason päälle joka sitten nousee hydraulisesti. Täten moottoripyörä on renkaillaan tuon tason päällä eikä nostopöytä yksin auta renkaanvaihdossa. Idea enemmänkin on nostaa prätkä sopivammalle työskentelykorkeudelle.kirjoitti
Tuollaiset Harley-lift-tyyppiset, pyörän rungosta, keskeltä nostavat vehkeet jättävät etu- ja takarenkaan ilmaan, mutta kuten jo mainitsitkin, voi käyrät tai katteet estää nostamisen pohjasta. Parhaiten tuollainen vehje sopiikin sellaisille pyörille jossa on kehto-tyyppinen runko eikä turhia rojuja (katteet) pohjassa.
Renkaanvaihto on kuitenkin helpointa, ainakin omasta mielestäni, pyörätyypistä riippumatta erillisellä huoltopukilla jolla nostetaan takaswingistä, etuhaarukoiden alta, tai yläkolmiosta. Muitakin patentteja tietysti on: kuormaliinalla kattoparrun kautta ohjaussarviin kiinni ja keula nousee helposti, tanko takahaarukan kiinnityspultin läpi ja tunkkaus tangon päistä (pyörän painopisteestä riippuen joko etu- tai takapää nousee), tunkkaaminen öljypohjaa vasten käyrien vierestä, jne...
Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
No tänään sen postin setä kävi tuohon pihaan pudottamassa.(Mr. Pan @ Loka. 05 2007,20:31) kirjoitti
Ensihavaintoja:
- kantavuus 400 kiloa eikä 454 kuten oletin, mutta hyvin tuo oman 270 kiloisen nostaa.
- eturenkaalle ei stopparia pöydän päässä, huono juttu, mutta naapurin metallimies tekee talkookaljoilla.
- tukevampi voisi olla. Täytyy laittaa reunoihin lenkit että voi tukea hihnoilla kiinni jos jotain tiukempaa rupee hönöpäissään vääntämään.
- nostokorkeus lukitustangon ylimmässä asennossa 75 senttiä, toppiin asti pumpattuna 80, riittää ainakin minulle.
- eturenkaan kiristin voisi olla leveämpi, mutta kyllä siihen väliin 120/70 rengas mahtuu.
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen ja hinta/laatusuhde on erinomainen. Tämä siis minun mielipide.
Tilauspaikka oli tv-versandshop
Tilasin tosin eBayn kautta, hinta 249,99 + lähetys 59,99.
Nostin on saksaksi: Motorradhebebühne
edit: lyhyt saksankurssi
Otappa sellainen arviointi asento, lippalakki kallellaan takaraivolla ja rennosti käsi vyötäisillä. Nyt katso hebeliä, jos ajan Heritagen sen päälle, saako häksättimen sivutuelle ja riittääkä pituus, ja eturinkula on MT 90-16 eli noin 130/90 - 16, sopiiko mihinkään. Kun nostan rytökasan ylös, luhistuuko Taiwanin taideteos alla.
Piti oikeen googlettaa että mikä se Heritage on.
Pituus varmaan riittää, mutta sivutuethan noissa on kai jotain metrin tai yli. Tason leveys on 65 senttiä.
Samaten eturengas voi tehdä tiukkaa, mutta sen kiristimen voi vetää rälläkällä katki, porata uuden kiinnitysreiän ja jo rupee mahtumaan.
Kyllähän noi kaikki 'ei-pro' nostimet on sellasia että en siihen ajamalla huitaise vaan sovinnolla tuupaten, tosin toi H-D voi olla raskas työntää.
Tason pituus kyllä varmaankin riittää.
Luultavasti tuossa liikutaan Taiwanin taideteoksen suorituskyvyn rajoilla.
Koivusen maahantuoma 500kg mp nostin Tuotekoodi: 270-D1-1100 vaikuttaa hyvältä ja sisältää 840€ ALV22% hintaan jatkolevyt pituus- ja leveyssuuntaan sekä etupyörän lukitsimen ja mekaanisen huoltonostimen. Itsellä ei tuota (vielä) ole mutta kävin sitä katsomassa eräässä huollossa ja vaikutti tukevalta ja käyttäjä sanoi sen olevan tukeva isoillekin pyörille.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
IKH:lla (isojoen konehalli) näyttää olevan nostopöytiä myynnissä, en muista hintaa, kannattaa suhtautua varauksella noihin kiinan härveleihin, hain sieltä takasvingistä nostavan pukin mutta se piti hitsata uudestaan kasaan ja vahvistaa jotta sen päälle uskalsi jättää pyörän, olisisn muuten vienyt takaisin mutta kun paketissa tuli kaksi yhden hinnalla, ajattelin että tiesivät itse mitä p..... myyvät ja antoivat heti toidsen hyvityksenä
TRX850 -96
XT500 -80
Hintaa IKH:n härvelillä on 398€. Kaks pyörää on jo laitettu talvikuntoon tällä mallilla.(RHR @ Loka. 09 2007,08:37) kirjoitti
Kukin ajaa varojensa mukaan... Honda CBF600s 2005, XRV 750 ja Lynx Adventure 2010
Toi IKH:n taso on aikalailla sama kuin tuo mulle Saksasta tullut.(JAKECBF @ Loka. 09 2007,16:24) kirjoitti