Pitää ihan jakaa tämä ällistyttävä asia muidenkin kanssa. Lähetin ihan mielenkiinniosta tarjouspyynnön vakuutusyhtiö Ifiin mopottimestani. Pyöränä siis KTM 690 SM Prestige -07. Bonukseni ovat 40/70. Sain tänään vastauksen ja olin pudota penkiltä!
Kun bonukset oli vähennetty(sekä järjestöalennus), jäi koko vuoden hinnaksi vaatimattomat 4145 euroa!! En ymmärrä kuinka mikään vakuutusyhtiö voi edes vakavalla naamalla tarjota tuollaista sopimusta. Olen kilpailuttanut huvikseni useita yhtiöita ja toiseksi huonoimmalle tarjoukselle olisi jäänyt koko vuoden hinnaksi 870 euroa. Melko vaatimaton ero kahden heikoimman välillä.
Laitoin melko tulikivenkatkuisen vastauksen vakuutusneuvottelijalle ja hänen vastauksensa oli, että hän odottikin saavansa juuri tämänlaisen palautteen. Ihmettelen että joku edes viitsii näpytellä vakuutustarjouksen, kun voisi suoraan sanoa, että ei kiinnosta kyseisen tyyppisen moottoripyörän vakuuttaminen. Kyllä vakuutukset pysyy Turvassa, piste.
IF: "ole huoletta, me autamme". - Ryöstämään sinut!![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Ei se ole hullu joka pyytää.......
Kyllä niissä vaan on eroja noissa yhtiöissä vaikka joku muuta sanoo. Kovan luokan tarjous oli![]()
Itellä Fennia 12 kk ajossa alle 400 eur.
Ps. ensimmäinen kausi menossa eli ei bonuksia.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Onkohan jääny pilkku pois vahingossa..joku 400€ kuulostas enemmän järjelliseltä..
Vaihdoin kaikki vakuutukset keväällä Ifistä Nordeaan ja kun ennen vakuutusyhtiön vaihtamista soitin tingatakseni mopon vakuutuksia alemmas sain Ifistä säästövinkin: Jatka seisonta-aikaa kuukaudella tai parilla niin siitä kertyy huomattavaa säästöä. Juu...
Nyt on pyörä vakuutettu vuoden ympäri ja kukkarolle sopivin hinnoin.
Meikäläinenkin sai IFstä melko huiman tarjouksen vaikka mukana oli henkilökunta ale...
Tunturiässä
Kannattaa ottaa huomioon, että If:llä on vielä tuo seisonta-aika mukana vakuutuksessa. Vuoden vaihteen jälkeen he alkavat myydä ympärivuotisia vakuutuksia. Tosin, eivätpä he osanneet sanoa uuden tavan mukaan laskettua hintaa vielä.
Itsellä cebarin vakuutukset olivat If:ssä 2x kalliimmat kuin muualla. Ja muualta tosiaan sain ympärivuotisen vakuutuksen.
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Selvisikö, mikä tuossa Ifin vakuutuksessa oli se muuttuja joka hinnan pompsautti?
1000
Nuo IF:n vakuutukset on aika hassuja... pyörän malli vaikuttaa todella rajusti.
Mulla oli siellä Z750:n vakuutukset (bonarit 50/70) ja kun laskin 5kk vuodessa ajoaikaa niin kilpailijat eivät pärjänneet vakuutustarjouksissa. 6kk ajoajalla ehkä olis jo kannattanut vaihtaa muualle.
Mutta sitten vaihtui pyörä 748 Ducatiin, sama 750cc, vähän kevyempi ja tehottomampi, eli tehopaino likimain sama.
Ducatin liikennevakuutus oli 90%kalliimpi ja kaskokin vähän kallimpi. Tuloksena oli se, että vakuutusmaksut olisivat kaksinkertaistuneet (samoilla bonuksilla). Arvatkaas vaan onko enää vakutukset siellä...
IF on luokittanut kotarit riskilaitteiksi, joille sattuu muita enempi haavereita ja näin ovat ei toivottuja asiakkaita.
Tuossa vähän lisää:
http://www.offroadpro.net/fin/keskus....asp?nro=48607
Itse kyselin kesällä tarjousta myös Ifstä ja nopeasti puhelimessa laski hinnaksi hitusen päälle kolme tonnia. Kehtasi vielä kysyä että pistääkö paperit valmiiksi, tuumasin puhelimessa suoraan että enpä taida olla teidän asiakas kovinkaan kauaan, prkl rupea vakuutuksista maksamaan vuodessa melkein samaa hintaa kuin itse pyörästä.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Se on varmaan paljon parempi vakuutus kuin muut, kun se maksaa noin paljon!![]()
premier
emeritus
Joo, tollasen kuvan mäki asiasta sain. Mun palautteeseen tuli tosiaan vaan tällanen vastaus:(donmika @ Syys. 13 2007,12:57) kirjoitti
Hei!
KIitos vastauksestasi. Arvelinkin saavani Sinulta tämän suuntaista palautetta.
Pahoittelen asiaa puolestani, mutta tämän moottoripyörän osalta hintamme
tosiaan ovat nämä.
Hauskaa syksyn jatkoa toivottaen, XX XX
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
juu tuo tarjous oli kirjaimellisesti kova![]()
Vitsihän tuo on koko IF ja "sambo".... suomen subprime ykkönen ja nordea hyvänä kakkosena (olen kyllä nordean pankkiasiakas)![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Viestisi innoittamana myös minä sain tänään loputkin IF-vakuutukseni irtisanottua/siirrettyä... Korvausasioissa täysin hyödytön IF/kotivakuutus on nyt historiaa kuten muukin asiointini ko. yhtiössä. Maahan tippunutta ja rikkoontunutta Zumo GPS:ää if-kotivakuutus ei taannoin korvannut "koska se on moottoripyörän lisävaruste". Hohhoijaa, liika rehellisyys kostautui.
Minulla on kakkospyöränä valkokilpinen Honda XR400R enduro (seisonnassa tällä hetkellä). Soitin Tapiolaan tiedustellakseni mitä ko. pyörän liikennevakuutus vuodessa on (muutkin ajoneuvovakuutukset Tapiolassa). Laskutoimituksen seurauksena selvisi että *tarkalleen sama vakuutus* samoilla ehdoilla, bonuksilla, asuinpaikkakunnalla jne on Tapiolassa melkeinpä eurolleen kolmasosa siitä mitä se on Sampo/If:ssä!
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Oliko tuo "ylimääräinen" hinnoittelu kaskon puolella? Liikennevakuutus lie normaalin hintainen?(Marshal @ Syys. 13 2007,12:16) kirjoitti
Näyttää siis siltä mitä monet ovat toivoneet, että vakuutuksia maksetaan pyörätyypin ja vakuutusyhtiöitten pitämän vahinkohistorian mukaan. Voisin kuvitella, että kotari kikkapyöränä kuuluu niihin pyörätyyppeihin, joita paikkaillaan kaskosta muita useammin - ja tästä siis If ottanut oman linjauksensa. Varmaan muut yhtiöt tulevat perästä..
Itsellä samansuuntaiset kokemukset.
Ifissä ympärivuotinen vakuutus olisi ollut aloitusbonuksilla reilut 3500 euroa, kun vastaava vakuutus pohjolasta luokkaa 1000 euroa.
Kun otin itselle vakuutuksen niin ainakin silloin ifin vakuutus perustui tuohon seisonta-aikaan. Itse en ainakaan aja ympäri vuotta, mutta ajokuukausia on kuitenkin niin monta että ei tuo ifin vakuutus ollut alkuunkaan kilpailukykyinen omassa tapauksessa.
TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
Noi Ifin tarjoukset on lähinnä vitsi omaankin pyörään. Kyseisessä firmassa taitaa olla aika "rasistista" porukkaa, kun halauavat vakuuttaa vain tietynmallisia ja merkkisiä pyöriä. Tai ainakaan niillä hinnoilla harva ottaa vakuutuksia ko. firmasta!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mulle laittoivat keväällä kirjallisen tarjouksen, jossa ajokauden hinnaksi tuli n.600€ liikennevakuutus ja kasko. Hyväksyin tarjouksen ja lasku tuli aikanaan 1300€. No nyt on tapeltu hiljoksiin ja viimeinen lasku oli vielä yli 800€. Latiakaan en ole maksanut, enkä maksa, ennenkuin on hinta se mitä sovittiin. Onhan mulla kirjallinen tarjous, minä en niiden omia munauksia maksa. Taitaa olla yhtiön vaihto tulossa.
edit. *Eipäs olekkaan yhtiö vaihtumassa. Muutaman kuukauden viiveellä tuli päätös, että hinta on mikä tarjouksessa lukee, eli liikenne ja täyskasko 570€ ajokausi. * *
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Kierot vakuutusyhtiöt ovat tehneet myös hintavertailun mahdollisimman vaikeaksi, esim IF:ssä bonukset lasketaan käsittääkseni kaskon kokonaishinnasta, mutta esim Turvassa bonukset lasketaan ilmeisesti vain törmäysturvan hinnasta.
If on kyllä kaskojen suhteen erittäin kallis, taasen liikenne-,koti-, ja maastoajoneuvon vakuutukset suht. edullisia.
Joka tapauksessa taitaa omat vakuutukset vaihtua pois sieltä...n.2500€ vs 2100€ kilpailevassa yhtiössä vuoden vakuutusmaksut...
Hyvä keino lopettaa kannattamaton bisnes on hinnoitella itsensä pihalle, jostain sellaisesta tässä lienee kysymys?
Ehkä IF panostaa enempi yrityspuoleen ja kotivakuutuksiin, tiedä sitten..
No, Tapiola taas yritti hiljan laskuttaa kaskoa pyörästä jota mulla ei ole vuoteen ollut. Oli vähällä mennä läpi kun samassa laskussa oli muitakin vakuutusmaksuja.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Soittelin aikan kuluksi yhtiöihin ja kyselin hintoja...
speckseillä:
huskun 510 smr -07 112kg 40kw
bonukset liikenne 20 kasko 70
seisonta ajaton (paitsi if, josta sitä ei saa)
yhtiö liikenne kasko
IF 1813 1111
Pohjola 573 636
Tapiola 531 492
Fennia 601 426
Kaikki muut vakuutukset meillä ifissä, pyörän vakuutusta sieltä ei tule!
jukka
Kaaduttu fz1-n v**tutuksen määrää ei voi kuvailla
Itsekin Ifistä tarjouksen pyytäneenä kovasti ihmettelin hinnoittelua. Teho/paino etusijalla hinnoittelussa mulle tarjottiin 6kk ajoaikaa hintaan 2860 e, en myöskään tarttunut tilaisuuteen. Vaihdoin varmaan koko vuosi 640e. Siis ja bonukset oli 60/70
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Itsellä oli kanssa ennen Ifissä kaikki vakuutukset mutta kun vaihtoi Turvaan laski vakuutukset 700 eurollaKotivakuutuskin laski.
Puoli vuotta yhtiön vaihdon jälkeen sieltä tuli vielä laskuja joista joutui aina soittelemaan että tän vakuutuksen olen jo irtisanonut aikoja sitten..
Muutenkin olen ollut Turvaan erittäin tyytyväinen, sain just pöllityn moponkin hinnan SVT:n kautta ihan hyvin.
Suzuki GSX-R 1000 K4 Kawasaki ZX-9r -01 Yamaha YZ 250 -89
ex:ät
Kawasaki ZX-9r -94, KMX 125 -89, KX 125 -89 ja KX 80 -88
Honda CBR 600f -94
Pikkuhiljaa itsekin ifistä eroon. Kilpaileva yritys teki auton vakuutuksesta 400€ edullisemman tarjouksen ja kun soitin ifiin ja kysyin oliko heidän maksunsa tarkistettu ei koko asia edes kiinnostanut. Mp siirty jo keväällä pois.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
If ei halua motoristeja asiakkaiksi, näinhän se on ymmärrettävä. Sama ilmiö kuin aikoinaan pankin tiskillä, painukaa asiakkaat vaikka v*****n, meillä on parempaakin tekemistä, kuin palvella teitä. Maksakaa netissä. Viime vuonna jonotin yhden laskun takia pankissa puoli tuntia, ja siitä ilosta sai maksaa 5 ekee palvelumaksuja.![]()
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
todisteet on ifiä kohti painavat, toki. Omaan antiikkipyörään en vaan millään ole saanut uusista tarjouksista ei-seisonnallisista tai sekä-että olevista tehopaino-vakuutuksista alempaa oman ajokauden vakuutusta mitä tuo "ryöstökallis" iffi nyt on. Eli seisonta+omat ansaitut bonukset vähennettynä vakuutus= edullinen kesä, muutamia kymppejä seisonnasta talvella.
Tostahan voiSI jo päätellä että kys. yhtiö taitaa haluta "tietyn sektorin" pyörät muualle.....? Arvatenkin täyskasko nousee että humisee
ei mitään muuta ku otua.
Yksittäinen ihminen ei paljoa voi vaikutta,,,,,,,,, muuten kuin joukossa. Eli huomenna kaikki Ifin asiakkaat tarkistamaan vakuutusehtoja. Ja Sampopankki on samaa konsernia, samalla tarkistetaan lainamarginaalit ja talletuskorot.![]()
Pohjolassa täyskasko ja liikennevakuutus FZ6 n. 850e vuosi. Kysyin Ifistä huvikseni kun on osa vakuutuksista siellä. Antoi alustavan arvion...1200e /5kk ajoajalla...kertoili, että voi tuosta vielä tinkasta tarjouksen. Eipä siinä voinut todeta kuin, että ei kiinnosta, jos et jaa tuota alustavaa arviota tarjouksessasi kahdella.
Viikon päästä siirsin autokauppojen tiimoilta myös uudemman nelipyöräisen menopelin Pohjolaan. Senkin vakuutus oli jonkin verran halvempi siellä kuin Ifissä.
Ainut miinus Pohjolassa on niiden jatkuva Osuuspankin tyrkyttäminen. Alkoi jo jossain välissä vähä tympiä.
...Life`s a series of goodbyes...
-Yamaha FZ6-