Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Onko markkinoilla sellaisia mikkejä, joiden kautta kahden pyörän välillä voitaisiin käydä sananvaihtoa? Meillä on isännän kanssa molemmilla pyörät ja on kurjaa kun ei voi puhua toiselle.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Siri66 @ Loka. 02 2007,14:39) kirjoitti
    Onko markkinoilla sellaisia mikkejä, joiden kautta kahden pyörän välillä voitaisiin käydä sananvaihtoa? Meillä on isännän kanssa molemmilla pyörät ja on kurjaa kun ei voi puhua toiselle.
    PMR-puhelimillahan tuo onnistuu. Edukkaimmat kypäräsatsit maksaa radion lisäksi muutaman kympin - sitten ton toki autocomit ja muut laadukkaammat ratkaisut myös.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Schuberth:n olis pitänyt tulla, mutten tiedä ovatko vielä rantautuneet tänne.

Ollu jossain vaiheessa kans juttua, muttei saatu silloin kun tilattiin niin jäänynnä sitten.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Bluesonic on käsittääkseni vieläkin niin kesken että sitä ei päästetä markkinoille.

Muutenkin yhden sarjan hintaa arvaillaan kalliimmaksi kuin itse kypärä.
    Tässä. Pitäisi toimia. *kliks*
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
    Mitä suosittelette kun ominaisuutena on vain että, voin jutella tyttöystäväni kanssa hänen ajaessaan omalla pyörällään?
    Äänenlaatu ja helppokäyttöisyys on on etusijalla.

Löytyykö mistään puolueetonta testiä?
    Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
    Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.
    Olen vahvasti sitä mieltä että tälle kaudelle ei ole järkeä hommata mitään laitetta.
    Itse odottelen kevään mp-messut ja katselen tilannetta sitten.

Mielessä on pyörinyt Cobra MT950PRO radiopuhelin.
    Mielenkiinnon herätti puheensalaus ja johdollinen Intercom-toiminto.
    Meillä mamman kans ollut tämänkauden 10tkm käytössä Autocomin järjestelmä Icom prm-puhelimilla ja täyden kympin annamme systeemille *
    Ääni on takuuvarma näköyhteydellä ja systeemi pelaa oikeasti!!!
    Uusimpia pelejä ei tosiaankaan kannata odottaa ja hankintaa venyttää * saat vain harmeja niistä.
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Lainaa (Viluveli @ Loka. 03 2007,17:14) kirjoitti
    Mitä suosittelette kun ominaisuutena on vain että, voin jutella tyttöystäväni kanssa hänen ajaessaan omalla pyörällään?
    Äänenlaatu ja helppokäyttöisyys on on etusijalla.

Löytyykö mistään puolueetonta testiä?
    Kaverin kans on PMR yhteys kun ollaan ajelemassa.
    Toimii moottoritienopeuksiin asti hyvin. (riippuu paljon kypärästä+katteesta-siis sen yhdistelmän meluisuudesta)

Mulla on LOUISilta Albrecth AE500S intercom jossa kiinni Cobra (720?) PMR
    ja Blaupunkt Lucca 3.3 navi (navigoi ja soittaa musaa yhtäaikaa)

Kaverilla on toinen PMR, olikohan ALAN 456 tms ja pmr johdot+kuulokkeet.

toimii ok, kunhan muistetaan pistää tuoreet patterit ajoissa.. ;-) Ääni ei oo hifi tasoa mut puheen kuulee oikein hyvin ja musiikkikin menettelee, korvatulppien läpikin-kun kuulokkeet ja mikrofonin on asettanut oikeelle kohdalle. Mikki ja kuulokkeet on tarkkoja sijainnista kaikissa kypäräpuhelimissa melun välttämiseksi.

Jos pelkkä puhe yhteys on vaatimis niin noi kuulokesatsi + välijohdot on toimiva ratkaisu ja PMR parin saa parista kympistä ylöspäin.
    Lisäksi noi satsit mitä meillä on on yhteensopivia- ei tartte vaihtaa kuulokkeita jos käyttää toisia paloja. Ainoo on se et PMRiä on kahdella erilaisella liittimellä. 1 stereo plugi *tai 2 mono plugia (mun cobrassa on 2monoa)

LOUISilta *noi meidän kamat löytyy hakemalla tuotenumerolla:
    AE500s intercom paketti (2kuulokkeet): - *10001270
    PMR johto ilman intercomia: 10001233 (1 stereo plugi) tai 10001232 (2 mono plugia)
    Kuulokkeet: 10001234 (10001235 avokypärälle)

Ainoa modaus jota on tehty on et kaveri rakensi tangentin pitkienvalojenvilautuskytkimeen ja minä purin tangentin muovikuoret pois ja tein siitä kumiliuskalla ja liimalla vesitiiviin pikkunupin jonka saa kiinni kytkinkahvan päälle, etusormen ulottuville.
    Noi tangenttipalikat tahtoo olla aika kookkaita ja me ei löydetty miellyttävää kohtaa jossa ei olis haitannu ajamista esim tarra hihna painoi helposti kämmentä tai johto oli tiellä.
    Noi molemmat ratkaisut on mukavia käyttää.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Lainaa (roskakuski @ Loka. 03 2007,22:42) kirjoitti
    Meillä mamman kans ollut tämänkauden 10tkm käytössä Autocomin järjestelmä Icom prm-puhelimilla ja täyden kympin annamme systeemille *
    Ääni on takuuvarma näköyhteydellä ja systeemi pelaa oikeasti!!!
    Uusimpia pelejä ei tosiaankaan kannata odottaa ja hankintaa venyttää * saat vain harmeja niistä.
    autocom ja pmr.. ja kivaa on. ja toimii. ja sit musat kiinni autocomiin ja (kivuus = oikeeta suomea )senkun lisääntyy
    mulla on cobran puhelimet ja toimii
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
    Lainaa (Pedaali @ Loka. 03 2007,16:44) kirjoitti
    Tässä. Pitäisi toimia. *kliks*
    Suosittelen lämpimästi tuota Cellular Line InterPhonea! Ei turhia piuhoja eikä tangentin kanssa räpläämistä (noihin juttuihin kaatui PMR:n käyttö aikoinaan). Kuuluvuus varsin hyvä näköetäisyydellä jopa puoleen kilometriin. Jollei riitä, niin sitten voi ottaa puhelinyhteyden, ellei puhelinlaskut hirvitä

Akkujen kesto voisi tosin olla vähän pidempi (yhdellä latauksella n. 7h). Ymmärtääkseni noista on (ainakin tulossa) sellainen versio, jossa mikki on piuhan päässä tuon kuvassa näkyvän aisan sijasta, mikä olisi selvä parannus.

Oikeastaan ainoa huono puoli on se, että kahden laitteen naittaminen keskenään ei ole ihan niin helppoa kuin voisi luulla, mutta onnistuu sekin osaavalta kaverilta. Insinööreiltä ei onnistunut edes ohjeiden kanssa, tai juuri siksi Mutta tulipahan sitten testattua puhelinyhteyden kanssa rataharjoittelussa ja toimi oikein mainiosti (hitaassa ryhmässä tietty).
    F800R
    Lainaa (mische @ Loka. 14 2007,13:57) kirjoitti
    Ymmärtääkseni noista on (ainakin tulossa) sellainen versio, jossa mikki on piuhan päässä tuon kuvassa näkyvän aisan sijasta, mikä olisi selvä parannus.
    Onhan noita FullFace malleja ollut jo jonkin aikaa mutta Suomeen ei kukaan älyä tuoda.
    Linkki

Täältäkin ääni cellular line interphonelle.
    Mun mielestä oli kohtuu helppo naittaa pariksi (en kyllä olekkaan insinööri ).
    Kuuluvuus on riittävän pitkä ja äänen laatu erinomainen.
    Mun käsityksen mukaan fullface mallia saisi jo suomestakin, muistais vain mikä liike niitä myi.
    Lahjattomat treenaa
    Kysyisin millä tavalla pitää ottaa huomioon kypärän koko kun haluaa asentaa siihen kypäräpuhelimen?
    Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
    Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.
  16.  
    ^Ei mitenkään.

Parhaillaan kuulokkeen ja mikin saa asennettua paikoilleen ilman askartelua, mutta voipi olla, että joutuu kuulokkeiden osalta painelemaan himan styroksia/pehmusteita läjään, jotta mahtuvat.