Katso äänestykset tulokset: Nopeudenrajoittimet virka-autoihin -

Äänestäjät
479. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Tarvitaan ehdottomasti.

    308 64,30%
  • Ei tarvita vielä.

    171 35,70%
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 84:een 84:sta
  1. #61
    Vetomies
    Ykkösen ruksasin.
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  2. #62
    Hui perhana, vetomies haluaa niistää meiltä kaikilta riemun mopoilusta!

    Pariteettiperiaatteella* tuo rajoitinhan tarkoittaisi sitä että valtio muutoksen yhteydessä lunastaisi kaikki yli 89 km/h kulkevat ajoneuvot käypään hintaan 37,50 euroa kappale ja myisi ne halvalla Afrikkaan.

    Onnellisten kuorma-autoilijoiden ja skootteristien maassa asuisi sankka motoristien joukko huikea suonikas elin otsassa. Paitsi Ek@ joka lähettelisi edelleen onnellisen miehen bemari- ja osumakuvia etelästä.

    Vetomies! Älä uhraa meidän pienten mopomiesten onnea ylimitoitettujen turvallisuustoiveidesi alttarille!


    * Konnien kiinni saanti varmistetaan YJT-/asennemielessä hyväksyttävälle tasolle. Jos viranomaisen suorituskykyä lasketaan niin konnien pelivälineitä niistetään.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  3. #63
    VähämmäRepesin!

    Logiikkaharjoituksia, lokiikkaharjoituksia!

    Olikohan se huumorin 7s tapa, jolla nauratetaan ja järkytetään lukijaa tahi kuulijaa?
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  4. #64
    Ei tarvita vielä tollasia tarvii
    Korkeelta ja kovaa!
  5. #65
    virka-autot pois tilalle hevosmies rattaiden kera,kymmenkertaisetaan poliisikunta niin on lyhemmät vaste-ajat keikalle kun keikkalle...
  6. #66
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  7. #67
    pannaanko samalla ambulansseihinkin.. no, onhan niillä osassa kuntia muutenkin 15min valmiusaika virka-ajan ulkopuolella, niin ei niillä niin kiiire kuiten enää sen jälkeen ole..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #68
    Lainaa Nakke kirjoitti Katso viesti
    Sullahan on puheet!



    Mihin helvettiin se näkökenttä kapenee nopeuden lisääntyessä?

    Ajatuksesi mukaan 80 km/h alueella ajaessasi satasta näkökenttäsi on kaventunut jo - kuinka paljon - huomattavasti.



    Joopa joo.....
    Onhan tuosta jo puhuttu autokoulussa ainakin niille ketkä ovat sen käyneet.
    http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohd...temIndex=94897
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  9. #69
    Tämähän on selkeä työturvallisuus asia.
    Meillä töissä itsensä asettaminen onnettomuudelle alttiiksi on kielletty vaikka esimies toisin määräisi

    Nopeuden rajoittimet kaikkiin valtion ja kaupunkien virka-autoihin
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  10. #70
    Ei ne enää mitään nopeuden rajoittimia tarvi.
    Pollarien kalusto on siinä kunnossa, että ei niillä 8kymppiä kovempaa uskalla/ei pysty ajamaan. Puoli miljuunaa kilometriä ajettu Transporter ei ole enää parhaassa iskussa
    Tuli mieleen kun joku vuosi sitten tarvittiin virkavaltaa eräässä paikassa, jonne oli liukas tie (eli normaali talvikeli). Pollarit ajoi edellä ja hiljaa ja auto lipsui kokoajan ja minä tulin perässä ja odotin koska maija luistaa ojaan. Kun sitten pysähdyttiin ja satuin kattomaan portterin renkaita, niin en itse olisi niillä edes lähtenyt tienpäälle. Nastoja ei paljon ollut... Jos mulla olisi ollut samankuntoiset kummit oman auton alla, niin sakothan siitä olisi tullut.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  11. #71
    Kannatan, ehdottomasti
    Fillari
  12. #72
    Tätä vois soveltaa myös kansanedustajien kalustoon. Nii ja kannatan
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  13. #73
    Kele vastasin ennen kuin luin mitään muuta kuin sen nopeusrajoittimen... no kannatetaan ehdottomasti, tai vielä parempaa että laitettaisiin se rajoitin 45km/t niin säästyisi taas lisää ihmishenkiä.
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  14. #74
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Pakko pompauttaa lähes klassikko.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #75
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Sienestyskausi alkanut..?
    Tää oli ehdottomasti paras!
    Murjaanien kuningas!
  16. #76
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Tää oli ehdottomasti paras!
    Ihan turha yrittää sienillä saada keskustelua sivuraiteelle.

    Kuten äänestystuloksesta näet, 63.9% äänestäjistä kannattaa ehdotustani. Siis todennäköisyys sille, että äänestäjä tätä kannattaa, on 0.639

    Me olemme valinneet itseämme edustamaan 200 kansanedustajaa, jotka ovat läpileikkaus meistä kansasta. Heidän voi siis olettaa kannattavan ehdotustani samassa suhteessa.

    Todennäköisyys sille, että kukaan kansanedustaja ei tätä kannata on (1-0.639)^200 = 3.17 E-89
    Mainittakoon, että loton päävoiton todennäköisyys on 6.50 E-08.
    Loton päävoitto on siis 2.05 E+81 kertaa niin todennäköistä kuin se, että kukaan kansanedustaja ei tee lakiehdotusta aloitteeni pohjalta.
    Viimeksi muokannut: vetomies; 10.10.2013 klo 13:31.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #77
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ihan turha yrittää sienillä saada keskustelua sivuraiteelle.

    Kuten äänestystuloksesta näet, 63.9% äänestäjistä kannattaa ehdotustani. Siis todennäköisyys sille, että äänestäjä tätä kannattaa, on 0.639

    Me olemme valinneet itseämme edustamaan 200 kansanedustajaa, jotka ovat läpileikkaus meistä kansasta. Heidän voi siis olettaa kannattavan ehdotustani samassa suhteessa.

    Todennäköisyys sille, että kukaan kansanedustaja ei tätä kannata on (1-0.639)^200 = 3.17 E-89
    Mainittakoon, että loton päävoiton todennäköisyys on 6.50 E-08.
    Loton päävoitto on siis 2.05 E+81 kertaa niin todennäköistä kuin se, että kukaan kansanedustaja ei tee lakiehdotusta aloitteeni pohjalta.
    No nyt kun on noi prosentit laskettu ja painavat perustelut esitetty niin eipä muuta kun viemään asiaa eteenpäin. Siis tuumasta toimeen ja ottamaan yhteyttä kansanedustajiin ja kyselemään että ketkä on rajoitin asiasta kanssasi samaa mieltä. Turha näitä on täällä netissä jurputtaa vuosikausia kun eihän sitä näillä nettikirjoituksilla ole saatu ikinä mitään muuttumaan. Marssit nyt vaan suoraan pääkallopaikalle niin sieltä ne asiat laitetaan oikeesti rullaamaan.

    Tämmöinen epäkohta virka-autoissa, eikä kukaan tee mitään asian korjaamiseksi. Lyöt ne faktat pöytään, niin jo perkele jos ei meinaa asiat mennä perille ja jakeluun! Sillein minä tekisin jos olisin sinä.
    Minua ei toki häiritse mitenkään eikä yhtään vaikka niissä ei ole niitä rajoittimia. Eli ei aiheuta minun kannalta muutos tarvetta, hyvä vaan että pääsevät tarvittaessa nopeasti paikalle.

    Että kyllä noita lottovoittajiakin leivotaan joka viikko, niin miksipä ei tämä sinunkin lottovoitto vois osua kohdalleen? Ja jos on mukana vaikka kymmenen ukkoa vaatimassa muutosta niin kerroin tippuu... öö...kymmenes osaan?

    Kannattaa joka tapauksessa ottaa ne sienet matkaan kun kunnon eväät on onnistuneen reissun parhaimmat varusteet.
    Murjaanien kuningas!
  18. #78
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kansalaisaloitetta kehiin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #79
    Mitä tapahtuisi jos aloite menisikin läpi, ja nopeudenrajoittimet tulisivat virka-autoihin? Menisi pari vuotta max. kun joku keksii että tällähän saavutettiin sitä ja tätä, tilastot pöytään, ja rajoittimet tulisivat kaikkiin muihinkin autoihin pakollisiksi. Miksi virka-autot jäisivät poikkeuksiksi? Sittenkö ollaan tyytyväisiä?
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  20. #80
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Mitä tapahtuisi jos aloite menisikin läpi, ja nopeudenrajoittimet tulisivat virka-autoihin? Menisi pari vuotta max. kun joku keksii että tällähän saavutettiin sitä ja tätä, tilastot pöytään, ja rajoittimet tulisivat kaikkiin muihinkin autoihin pakollisiksi. Miksi virka-autot jäisivät poikkeuksiksi? Sittenkö ollaan tyytyväisiä?
    EU:n tasolla ollaan jo nyt kovaa vauhtia puuhaamassa lainsäädäntöä ja teknologiaa, joka mahdollistaa ajoneuvojen maksiminopeuden rajoittamisen vallitsevan nopeusrajoituksen mukaiseksi.

    Järjestelmä on siis tulossa kaikkien kukkahattusetien iloksi ja tavallisten ihmisten harmiksi.

    Tässähän olisi siis nimenomaan mahtava tilaisuus Suomen valtiolla kantaa vastuuta ja olla ytimessä ottamalla ensiaskelia otsikossa mainutun teknologian kanssa - asettamalla teknologia testikäyttöön kaikkiin virka-autoihin. Viranomaiset kuitenkin ajavat huomattavasti keskivertotallailijaa enemmän sekä 2-, että 4-pyöräisillä välineillä, joten kokemusta ja käyttödata ehtisi kerääntyä huomattava määrä ennen kuin muualla EU:n tasolla kyseinen järjestelmä edes ottaa ensimmäisiä askelia.

    Mikäs sen parempaa, kuin olla ytimessä ja kantaa vastuuta?
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  21. #81
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Mitä tapahtuisi jos aloite menisikin läpi, ja nopeudenrajoittimet tulisivat virka-autoihin? Menisi pari vuotta max. kun joku keksii että tällähän saavutettiin sitä ja tätä, tilastot pöytään, ja rajoittimet tulisivat kaikkiin muihinkin autoihin pakollisiksi. Miksi virka-autot jäisivät poikkeuksiksi? Sittenkö ollaan tyytyväisiä?
    Ei oltais tyytyväisiä. Sitten vaan valitettaisi jostain muusta. Aina pitää olla joku syy mistä valittaa.

    Ja ne virka-autot ...jos/ehkä/kun ... semmosia oltais edes puuhaamassa, niin ne olis varmasti ihan niitä viimeisiä mihin ne laitettais. Luonnollisesti ja ihan järkisyistä.

    Max. nopeusrajoitin pitäis laittaa porrastetuksi ajokortin saamisen jälkeen. Eli kutakuinkin näin:

    18v. = 50km/h
    19v. = 55 km/h
    20v. = 60 km/h
    jne...
    Ja mopojen kanssa max. tehot alk. 20 hp samalla kaavalla.

    Ja yli kolmesta töppäilyistä kolmen vuoden aikana takaisin harjoittelemaan lähtöruudun kautta.

    Eli sitten kun on aikuinen ja viisas niin saa ajaa yli satasta.
    Murjaanien kuningas!
  22. #82
    Hienoa että ainakin vaippaikäisiin tämä klassikko vetoaa edelleen.
    Supermoto
  23. #83
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Hienoa että ainakin vaippaikäisiin tämä klassikko vetoaa edelleen.
    Niinpä. On se vaan mukava heittää vähän löylyä tiukkapipoisille wannabe motoristeille.
    Murjaanien kuningas!
  24.  
  25. #84
    Lainaa dmachine kirjoitti Katso viesti
    Tässähän olisi siis nimenomaan mahtava tilaisuus Suomen valtiolla kantaa vastuuta ja olla ytimessä ottamalla ensiaskelia otsikossa mainutun teknologian kanssa - asettamalla teknologia testikäyttöön kaikkiin virka-autoihin.
    Marimekon näivetettyä Suomen maineen meillä olisi kyllä selkeästi paikattava imagovaje jollakin. Entisenä teknologia-, nykyisenä ritsapelimaana joukostamme varmasti löytyisi itsensä kilpailuttama konsultti koodauttamaan appsin, jolla virka-autojen nopeutta voisi hillitä myös omasta päätelaitteesta käsin. Meidän täytyy panostaa edelläkävijyyteen, ja onneksi ymmärsimme tämän jo vuosia sitten tarjotessamme kiireisen, keskeneräisen rokotteen testiryhmäksi suomalaiset lapset.
    ER5
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123