Juuri 300 km sitten uusitusta takarenkaasta meni naula läpi. Liikkeessä eivät pitäneet paikkausta täysin turvallisuuden kannalta varmana juttuna mutta niin minäkin sanoisin heidän asemassaan. Mitä mieltä uskaltaako isolla customilla ajella tulpatulla renkaalla kun ajoa tulee paljon kaksi päällä ja paljon myös mutkapätkää. Rengaskauppiaden ei tarvitse vaivautua vastaamaan.![]()
Ajaminen on tärkeintä
Sisärenkaallinen vai sisärenkaaton?
Jos sisärenkaallinen niin uusi sisäkumi jos sisärenkaaton niin sitten onkin jo toinen juttu. Itse en laittaisi tubeless paikkaa vaan paikkauttaisin liikkeessä.
Taivas saa odottaa
Sisärenkaaton - vaihdon jäljiltä ihan tuore Metzeler ME 880 Marathon. Eli kysymys oli onko asianmukaisesti tehty tubeless paikkaus raskaalla pyörällä pitemmän päälle turvallinen kovemmassakin ajossa kun vielä tulee ajettua paljon kaksi päällä.
Ajaminen on tärkeintä
Jos se paikkaus on tehty sellaisella sisältä ulospäin työnnettävällä paikalla, niin kestää ihan varmasti. Jos tehdään ulkoa sisällepäin työnnettävällä 'kamelinpaskalla' kestää erittäin suurella todennäköisyydellä (95-99%?) koko renkaan iän. Jos nuo kestää satunnaisia ratakeikkoja, niin luulisi kestävän matka-ajoakin.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
ainakin mulla on kestänyt "pikkaisenkin" ylinopeuden.....2000 km takana.....hyvin pelittää. Motonetistä 7,4 € sisälsi työkalut ja 3 kamelinpaskapaikaa...(Bear @ Loka. 01 2007,12:06) kirjoitti
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Kyllä kunnon kamelipaska kestää. Omassa tosin viimeisinä aikoina alkoi paikka päästää ilmaa läpi, mutta se korjaantui reissunpäällä suhauttamalla vähän korjausvaahtoa renkaaseen. Tukki tuon pienen tihkumisen ja sitten renkaan saikin vetää kankaille.